1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class SPY : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | DoubleMeter elamaLaskuri; |
---|
12 | Image pelaajanKuva = LoadImage("hahmopaahenkilo"); |
---|
13 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
14 | PlatformCharacter pelaaja; |
---|
15 | AssaultRifle pelaajan1Ase; |
---|
16 | int kenttaNro = 1; |
---|
17 | |
---|
18 | public override void Begin() |
---|
19 | { |
---|
20 | |
---|
21 | |
---|
22 | |
---|
23 | |
---|
24 | |
---|
25 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko", |
---|
26 | "Aloita peli", "Parhaat pisteet", "Lopeta"); |
---|
27 | Add(alkuValikko); |
---|
28 | pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
29 | alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); |
---|
30 | alkuValikko.AddItemHandler(1, ParhaatPisteet); |
---|
31 | alkuValikko.AddItemHandler(2, Exit); |
---|
32 | alkuValikko.DefaultCancel = 3; |
---|
33 | alkuValikko.DefaultCancel = -1; |
---|
34 | alkuValikko.Color = Color.Red; |
---|
35 | |
---|
36 | |
---|
37 | |
---|
38 | } |
---|
39 | |
---|
40 | void AloitaPeli() |
---|
41 | { |
---|
42 | Gravity = new Vector(0, -150); |
---|
43 | |
---|
44 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, |
---|
45 | LiikutaPelaajaa, null, -100.0); |
---|
46 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, |
---|
47 | LiikutaPelaajaa, null, 100.0); |
---|
48 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Hyppää", 500.0); |
---|
49 | ControllerOne.Listen(Button.X, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
50 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, |
---|
51 | LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä."); |
---|
52 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Released, Hyppaa, "Hyppää", 150.0); |
---|
53 | //Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, |
---|
54 | // LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 100)); |
---|
55 | //Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, |
---|
56 | // LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -100)); |
---|
57 | LuoElamaLaskuri(); |
---|
58 | Camera.Follow(pelaaja); |
---|
59 | //Camera.ZoomFactor = 1.7; |
---|
60 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
61 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
62 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
63 | |
---|
64 | ControllerOne.Vibrate(0.5, 0.5, 0.0, 0.0, 0.1); |
---|
65 | LuoKentta("kenta"+kenttaNro); |
---|
66 | |
---|
67 | } |
---|
68 | |
---|
69 | |
---|
70 | void LuoKentta(string kentanNimi) |
---|
71 | { |
---|
72 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset(kentanNimi); |
---|
73 | ruudut.SetTileMethod("00FF00", LuoPelaaja); |
---|
74 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso); |
---|
75 | ruudut.SetTileMethod("FFE607", LuoTahti); |
---|
76 | ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoLaava); |
---|
77 | ruudut.SetTileMethod("AAFF2B", LuoMaali); |
---|
78 | ruudut.Execute(20, 20); |
---|
79 | |
---|
80 | } |
---|
81 | |
---|
82 | void LuoMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
83 | { |
---|
84 | |
---|
85 | } |
---|
86 | |
---|
87 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
88 | { |
---|
89 | pelaaja = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
90 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
91 | pelaaja.Image = pelaajanKuva; |
---|
92 | AddCollisionHandler(pelaaja, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
93 | AddCollisionHandler(pelaaja, "vihollinen", TormaaViholliseen); |
---|
94 | AddCollisionHandler(pelaaja, "laava", TormaaLaavaan); |
---|
95 | Add(pelaaja); |
---|
96 | |
---|
97 | } |
---|
98 | |
---|
99 | void TormaaLaavaan(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject laava) |
---|
100 | { |
---|
101 | pelaaja.Hit(new Vector(0, 75)); |
---|
102 | elamaLaskuri.Value -= 5; |
---|
103 | } |
---|
104 | |
---|
105 | void TormaaViholliseen(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject tahti) |
---|
106 | { |
---|
107 | elamaLaskuri.Value -= 4; |
---|
108 | } |
---|
109 | |
---|
110 | |
---|
111 | void TormaaTahteen(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject tahti) |
---|
112 | { |
---|
113 | |
---|
114 | } |
---|
115 | |
---|
116 | void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
117 | { |
---|
118 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
119 | taso.Position = paikka; |
---|
120 | taso.Color = Color.Gold; |
---|
121 | //taso.Image = groundImage |
---|
122 | taso.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
123 | Add(taso); |
---|
124 | } |
---|
125 | |
---|
126 | void LuoLaava(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
127 | { |
---|
128 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
129 | taso.Position = paikka; |
---|
130 | taso.Color = Color.Red; |
---|
131 | taso.Tag = "laava"; |
---|
132 | //taso.Image = groundImage |
---|
133 | taso.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
134 | Add(taso); |
---|
135 | |
---|
136 | |
---|
137 | |
---|
138 | } |
---|
139 | |
---|
140 | void LuoTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
141 | { |
---|
142 | PhysicsObject tahti = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
143 | //tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
144 | tahti.Position = paikka; |
---|
145 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
146 | tahti.Tag = "kristali"; |
---|
147 | Add(tahti); |
---|
148 | } |
---|
149 | void LuoElamaLaskuri() |
---|
150 | { |
---|
151 | elamaLaskuri = new DoubleMeter(100, 0, 100); |
---|
152 | elamaLaskuri.LowerLimit += ElamaLoppui; |
---|
153 | |
---|
154 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
155 | elamaPalkki.X = Screen.Left + 150; |
---|
156 | elamaPalkki.Y = Screen.Top - 20; |
---|
157 | elamaPalkki.BindTo(elamaLaskuri); |
---|
158 | Add(elamaPalkki); |
---|
159 | //elamaPalkki.Angle = Angle.; |
---|
160 | elamaPalkki.Color = Color.Transparent; |
---|
161 | elamaPalkki.BarColor = Color.Red; |
---|
162 | elamaPalkki.BorderColor = Color.Black; |
---|
163 | } |
---|
164 | void ElamaLoppui() |
---|
165 | { |
---|
166 | MessageDisplay.Add("VOI VOI ALOTA ALUSTA =D."); |
---|
167 | pelaaja.Destroy(); |
---|
168 | } |
---|
169 | void LiikutaPelaajaa(double nopeus) |
---|
170 | { |
---|
171 | pelaaja.Walk(nopeus); |
---|
172 | } |
---|
173 | |
---|
174 | void Hyppaa(double nopeus) |
---|
175 | { |
---|
176 | pelaaja.Jump(nopeus); |
---|
177 | } |
---|
178 | |
---|
179 | void ParhaatPisteet() |
---|
180 | { |
---|
181 | } |
---|
182 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori, PhysicsObject pelaaja) |
---|
183 | { |
---|
184 | pelaaja.Move(vektori); |
---|
185 | } |
---|
186 | |
---|
187 | void LiikutaPelaajaa(AnalogState tatinTila) |
---|
188 | { |
---|
189 | Vector tatinAsento = tatinTila.StateVector; |
---|
190 | pelaaja.Walk(tatinAsento.X*100); |
---|
191 | } |
---|
192 | void SeuraavaKentta() |
---|
193 | { |
---|
194 | ClearAll(); |
---|
195 | |
---|
196 | AloitaPeli(); |
---|
197 | |
---|
198 | } |
---|
199 | |
---|
200 | void TormasiMaaliin(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject maali) |
---|
201 | { |
---|
202 | //Kasvatetaan kenttänumeroa yhdellä ja siirrytään seuraavaan kenttään: |
---|
203 | kenttaNro++; |
---|
204 | SeuraavaKentta(); |
---|
205 | } |
---|
206 | } |
---|