1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class SPY : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | |
---|
12 | DoubleMeter elamaLaskuri; |
---|
13 | Image pelaajanKuva = LoadImage("hahmopaahenkilo"); |
---|
14 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja; |
---|
16 | AssaultRifle pelaajan1Ase; |
---|
17 | |
---|
18 | public override void Begin() |
---|
19 | { |
---|
20 | |
---|
21 | |
---|
22 | |
---|
23 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko", |
---|
24 | "Aloita peli", "Parhaat pisteet", "Lopeta"); |
---|
25 | Add(alkuValikko); |
---|
26 | pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
27 | alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); |
---|
28 | alkuValikko.AddItemHandler(1, ParhaatPisteet); |
---|
29 | alkuValikko.AddItemHandler(2, Exit); |
---|
30 | alkuValikko.DefaultCancel = 3; |
---|
31 | alkuValikko.DefaultCancel = -1; |
---|
32 | alkuValikko.Color = Color.Red; |
---|
33 | |
---|
34 | |
---|
35 | |
---|
36 | } |
---|
37 | |
---|
38 | void AloitaPeli() |
---|
39 | { |
---|
40 | Gravity = new Vector(0, -150); |
---|
41 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, |
---|
42 | LiikutaPelaajaa, null, -100.0); |
---|
43 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, |
---|
44 | LiikutaPelaajaa, null, 100.0); |
---|
45 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Released, Hyppaa, "Hyppää", 150.0); |
---|
46 | //Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, |
---|
47 | // LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 100)); |
---|
48 | //Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, |
---|
49 | // LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -100)); |
---|
50 | LuoElamaLaskuri(); |
---|
51 | Camera.Follow(pelaaja); |
---|
52 | //Camera.ZoomFactor = 1.7; |
---|
53 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
54 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
55 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
56 | IsPaused = true; |
---|
57 | Pause(); |
---|
58 | |
---|
59 | LuoKentta(); |
---|
60 | |
---|
61 | } |
---|
62 | |
---|
63 | |
---|
64 | void LuoKentta() |
---|
65 | { |
---|
66 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kenta1"); |
---|
67 | ruudut.SetTileMethod("00FF00", LuoPelaaja); |
---|
68 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso); |
---|
69 | ruudut.SetTileMethod("FFE607", LuoTahti); |
---|
70 | ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoLaava); |
---|
71 | ruudut.Execute(20, 20); |
---|
72 | |
---|
73 | } |
---|
74 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
75 | { |
---|
76 | pelaaja = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
77 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
78 | pelaaja.Image = pelaajanKuva; |
---|
79 | AddCollisionHandler(pelaaja, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
80 | AddCollisionHandler(pelaaja, "vihollinen", TormaaViholliseen); |
---|
81 | AddCollisionHandler(pelaaja, "laava", TormaaLaavaan); |
---|
82 | Add(pelaaja); |
---|
83 | |
---|
84 | } |
---|
85 | |
---|
86 | void TormaaLaavaan(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject laava) |
---|
87 | { |
---|
88 | pelaaja.Hit(new Vector(0, 75)); |
---|
89 | elamaLaskuri.Value -= 5; |
---|
90 | } |
---|
91 | |
---|
92 | void TormaaViholliseen(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject tahti) |
---|
93 | { |
---|
94 | elamaLaskuri.Value -= 4; |
---|
95 | } |
---|
96 | |
---|
97 | |
---|
98 | void TormaaTahteen(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject tahti) |
---|
99 | { |
---|
100 | |
---|
101 | } |
---|
102 | |
---|
103 | void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
104 | { |
---|
105 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
106 | taso.Position = paikka; |
---|
107 | taso.Color = Color.Gold; |
---|
108 | //taso.Image = groundImage |
---|
109 | taso.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
110 | Add(taso); |
---|
111 | } |
---|
112 | |
---|
113 | void LuoLaava(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
114 | { |
---|
115 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
116 | taso.Position = paikka; |
---|
117 | taso.Color = Color.Red; |
---|
118 | taso.Tag = "laava"; |
---|
119 | //taso.Image = groundImage |
---|
120 | taso.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
121 | Add(taso); |
---|
122 | |
---|
123 | |
---|
124 | |
---|
125 | } |
---|
126 | |
---|
127 | void LuoTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
128 | { |
---|
129 | PhysicsObject tahti = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
130 | //tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
131 | tahti.Position = paikka; |
---|
132 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
133 | tahti.Tag = "kristali"; |
---|
134 | Add(tahti); |
---|
135 | } |
---|
136 | void LuoElamaLaskuri() |
---|
137 | { |
---|
138 | elamaLaskuri = new DoubleMeter(100, 0, 100); |
---|
139 | elamaLaskuri.LowerLimit += ElamaLoppui; |
---|
140 | |
---|
141 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
142 | elamaPalkki.X = Screen.Left + 150; |
---|
143 | elamaPalkki.Y = Screen.Top - 20; |
---|
144 | elamaPalkki.BindTo(elamaLaskuri); |
---|
145 | Add(elamaPalkki); |
---|
146 | //elamaPalkki.Angle = Angle.; |
---|
147 | elamaPalkki.Color = Color.Transparent; |
---|
148 | elamaPalkki.BarColor = Color.Red; |
---|
149 | elamaPalkki.BorderColor = Color.Black; |
---|
150 | } |
---|
151 | void ElamaLoppui() |
---|
152 | { |
---|
153 | MessageDisplay.Add("VOI VOI ALOTA ALUSTA =D."); |
---|
154 | pelaaja.Destroy(); |
---|
155 | } |
---|
156 | void LiikutaPelaajaa(double nopeus) |
---|
157 | { |
---|
158 | pelaaja.Walk(nopeus); |
---|
159 | } |
---|
160 | |
---|
161 | void Hyppaa(double nopeus) |
---|
162 | { |
---|
163 | pelaaja.Jump(nopeus); |
---|
164 | } |
---|
165 | |
---|
166 | void ParhaatPisteet() |
---|
167 | { |
---|
168 | } |
---|
169 | } |
---|