source: 2013/26/SakuK/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 4215

Revision 4215, 4.7 KB checked in by sakivima, 6 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject pallo;
12    Vector nopeusYlos = new Vector(500, 200);
13    Vector nopeusAlas = new Vector(500, -200);
14    PhysicsObject maila1;
15    PhysicsObject maila2;
16    IntMeter pelaajan1Pisteet;
17    IntMeter pelaajan2Pisteet;
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    public override void Begin()
22    {
23        LuoKentta();
24        AsetaOhjaimet();
25        LisaaLaskurit();
26        AloitaPeli();
27    }
28
29    void AsetaOhjaimet()
30    {
31        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
32        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
33        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
34        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
35        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
36        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
37        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
38        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
39        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
40        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
41       
42        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
43        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
44    }
45
46    void LuoKentta()
47    {
48        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
49        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
50
51        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
52        Add(pallo);
53        pallo.Shape = Shape.Circle;
54        pallo.X = -200.0;
55        pallo.Y = 0.0;
56        pallo.Restitution = 1.0;
57
58        Level.BackgroundColor = Color.Black;
59        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
60        vasenReuna.Restitution = 1.0;
61        vasenReuna.IsVisible = false;
62
63        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
64        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
65        oikeaReuna.IsVisible = false;
66
67        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
68        ylaReuna.Restitution = 1.0;
69        ylaReuna.KineticFriction = 0.0;
70        ylaReuna.IsVisible = false;
71
72        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
73        alaReuna.Restitution = 1.0;
74        alaReuna.IsVisible = false;
75        alaReuna.KineticFriction = 0.0;
76
77
78        Camera.ZoomToLevel();
79
80        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
81    }
82    void AloitaPeli()
83    {
84        Vector impulssi = new Vector(500.0, 500.0);
85        pallo.Hit(impulssi);
86    }
87
88    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
89    {
90        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
91        maila.Shape = Shape.Rectangle;
92        maila.X = x;
93        maila.Y = y;
94        maila.Restitution = 1.0;
95        Add(maila);
96        return maila;
97    }
98    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
99    {
100        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
101        {
102            maila.Velocity = Vector.Zero;
103            return;
104        }
105        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
106        {
107
108            maila.Velocity = Vector.Zero;
109            return;
110        }
111
112        maila.Velocity = nopeus;
113    }
114
115
116    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
117    {
118        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
119        laskuri.MaxValue = 5;
120
121        Label naytto = new Label();
122        naytto.BindTo(laskuri);
123        naytto.X = x;
124        naytto.Y = y;
125        naytto.TextColor = Color.White;
126        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
127        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
128        Add(naytto);
129        return laskuri;
130    }
131
132    void LisaaLaskurit()
133    {
134        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
135        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0); 
136       
137    }
138    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
139    {
140        if (kohde == oikeaReuna)
141        {
142            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
143        }
144        else if (kohde == vasenReuna)
145        {
146            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
147        }
148    }
149
150}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.