1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class The_Random_game : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | |
---|
12 | const double nopeus = 200; |
---|
13 | const double hyppyNopeus = 3000; |
---|
14 | const int RUUDUN_KOKO = 60; |
---|
15 | int kenttaNro = 1; |
---|
16 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
17 | |
---|
18 | |
---|
19 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
20 | Image esteKuva = LoadImage("Este"); |
---|
21 | Image pelaajakuva = LoadImage("pelaaja"); |
---|
22 | Image maalikuva = LoadImage("Untitled"); |
---|
23 | |
---|
24 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
25 | |
---|
26 | public override void Begin() |
---|
27 | { |
---|
28 | Gravity = new Vector(0, -3000); |
---|
29 | |
---|
30 | SeuraavaKentta(); |
---|
31 | LisaaNappaimet(); |
---|
32 | |
---|
33 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
34 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
35 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
36 | } |
---|
37 | |
---|
38 | void TormaaMaaliin(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject maali) |
---|
39 | { |
---|
40 | |
---|
41 | } |
---|
42 | void SeuraavaKentta() |
---|
43 | { |
---|
44 | if (kenttaNro == 1) LuoKentta("kentta1"); |
---|
45 | else if (kenttaNro == 2) LuoKentta("kentta2"); |
---|
46 | else if (kenttaNro == 3) LuoKentta("kentta3"); |
---|
47 | else if (kenttaNro > 3) Exit(); |
---|
48 | } |
---|
49 | |
---|
50 | |
---|
51 | void LuoKentta(string kentanNimi) |
---|
52 | { |
---|
53 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset(kentanNimi); |
---|
54 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
55 | kentta.SetTileMethod('!', LisaaEste); |
---|
56 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
57 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
58 | kentta.SetTileMethod('M', LisaaMaali); |
---|
59 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
60 | Level.CreateBorders(); |
---|
61 | Level.BackgroundColor = Color.SkyBlue; |
---|
62 | |
---|
63 | } |
---|
64 | |
---|
65 | void LisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
66 | { |
---|
67 | PhysicsObject maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
68 | maali.Tag = "maali"; |
---|
69 | maali.Image = maalikuva; |
---|
70 | Add(maali); |
---|
71 | maali.Color = Color.HotPink; |
---|
72 | maali.Position = paikka; |
---|
73 | |
---|
74 | } |
---|
75 | |
---|
76 | |
---|
77 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
78 | { |
---|
79 | PhysicsObject este = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
80 | este.Position = paikka; |
---|
81 | este.Color = Color.Green; |
---|
82 | Add(este); |
---|
83 | |
---|
84 | |
---|
85 | } |
---|
86 | |
---|
87 | |
---|
88 | |
---|
89 | void LisaaEste(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
90 | { |
---|
91 | PhysicsObject este = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys * 1.5, korkeus); |
---|
92 | este.Image = esteKuva; |
---|
93 | este.Shape = Shape.FromImage(esteKuva); |
---|
94 | este.Position = paikka + new Vector(0, -5); ; |
---|
95 | este.Color = Color.Magenta; |
---|
96 | Add(este); |
---|
97 | este.Restitution = (5.0); |
---|
98 | |
---|
99 | } |
---|
100 | |
---|
101 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
102 | { |
---|
103 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
104 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
105 | tahti.Position = paikka; |
---|
106 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
107 | tahti.Tag = "random"; |
---|
108 | Add(tahti); |
---|
109 | tahti.Restitution = (2.0); |
---|
110 | } |
---|
111 | |
---|
112 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
113 | { |
---|
114 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
115 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
116 | pelaaja1.Mass = 5.0; |
---|
117 | pelaaja1.Restitution = 5.0; |
---|
118 | pelaaja1.Image = pelaajakuva; |
---|
119 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
120 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "maali", TormaaMaaliin); |
---|
121 | Add(pelaaja1); |
---|
122 | pelaaja1.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(60.0); |
---|
123 | pelaaja1.Push(new Vector(1000, 0)); |
---|
124 | } |
---|
125 | |
---|
126 | |
---|
127 | |
---|
128 | void LisaaNappaimet() |
---|
129 | { |
---|
130 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
131 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
132 | |
---|
133 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
134 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
135 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
136 | Keyboard.Listen(Key.P, ButtonState.Pressed, Pause, "Pysäyttää pelin"); |
---|
137 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
138 | |
---|
139 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
140 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
141 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
142 | |
---|
143 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
144 | } |
---|
145 | |
---|
146 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
147 | { |
---|
148 | hahmo.Walk(nopeus * 10); |
---|
149 | } |
---|
150 | |
---|
151 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
152 | { |
---|
153 | hahmo.Jump(nopeus * 2); |
---|
154 | } |
---|
155 | |
---|
156 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
157 | { |
---|
158 | // maaliAani.Play(); |
---|
159 | MessageDisplay.Add("Onnea keräsit tähden!!! :)"); |
---|
160 | tahti.Destroy(); |
---|
161 | } |
---|
162 | } |
---|
163 | |
---|
164 | |
---|
165 | |
---|