source: 2013/26/RoopeR/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 4233

Revision 4233, 4.4 KB checked in by rotaraih, 7 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13    PhysicsObject pallo;
14
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17    PhysicsObject vasenReuna;
18    PhysicsObject oikeaReuna;
19    IntMeter pelaajan1Pisteet;
20    IntMeter pelaajan2Pisteet;
21    public override void Begin()
22    {
23        LuoKentta();
24        Aloitapeli();
25        LisaaLaskurit();
26        AsetaOhjaimet();
27        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
28        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
29    }
30
31
32
33    void LuoKentta()
34    {
35        pallo = new PhysicsObject(40, 40);
36        pallo.Shape = Shape.Circle;
37        pallo.Restitution = 5.0;
38        Add(pallo);
39        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
40        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
41        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
42
43        Level.BackgroundColor = Color.Blue;
44         vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
45        vasenReuna.Restitution = 1.0;
46        vasenReuna.IsVisible = false;
47
48        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
49        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
50        oikeaReuna.IsVisible = false;
51
52        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
53        ylaReuna.Restitution = 1.2;
54        ylaReuna.IsVisible = false;
55
56        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
57        alaReuna.Restitution = 0.0;
58        alaReuna.IsVisible = false;
59        Camera.ZoomToLevel(-10.5);
60
61    }
62    void Aloitapeli()
63    {
64        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
65        pallo.Hit(impulssi);
66    }
67
68    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
69    {
70        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
71        maila.Color = Color.Emerald;
72        maila.Restitution = 2.0;
73        maila.X = x;
74        maila.Y = y;
75        Add(maila);
76        return maila;
77    }
78
79    void AsetaOhjaimet()
80    {
81        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja !: Liikuta mailaa ylos", maila1, nopeusYlos);
82        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
83        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
84        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
85        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
86        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
87        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
88
89        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
90        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylos", maila2, nopeusYlos);
91
92    }
93    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
94    {
95        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
96        {
97            maila.Velocity = Vector.Zero;
98            return;
99        }
100        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
101        {
102            maila.Velocity = Vector.Zero;
103            return;
104        }
105        maila.Velocity = nopeus;
106
107    }
108
109    void LisaaLaskurit()
110    {
111        pelaajan1Pisteet = LuoPistelaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
112        pelaajan2Pisteet = LuoPistelaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
113    }
114    IntMeter LuoPistelaskuri(double x, double y)
115    {
116        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
117        laskuri.MaxValue = 10;
118        Label naytto = new Label();
119        naytto.X = x;
120        naytto.Y = y;
121        naytto.BindTo(laskuri);
122        naytto.TextColor = Color.Emerald;
123        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
124        //naytto.Color = Level.BackgroundColor;
125        Add(naytto);
126        return laskuri;
127    }
128    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
129    {
130        if (kohde == oikeaReuna)
131        {
132            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
133        }
134        else if (kohde == vasenReuna)
135        {
136            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
137        }
138    }
139}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.