source: 2013/26/RoopeK/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 4192

Revision 4192, 4.6 KB checked in by tojukarp, 6 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject pallo;
12    PhysicsObject maila1;
13    PhysicsObject maila2;
14
15    PhysicsObject oikeaReuna;
16    PhysicsObject vasenReuna;
17
18    Vector NopeusYlos = new Vector(0, 500);
19    Vector NopeusAlas = new Vector(0, -500);
20
21    IntMeter pelaajan1pisteet;
22    IntMeter pelaajan2pisteet;
23
24    public override void Begin()
25    {
26        LuoKentta();
27        AsetaOhjaimet();
28        AloitaPeli();
29        LisaaLaskurit();
30    }
31
32    void LuoKentta()
33    {
34        // Pallo
35        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
36        pallo.Shape = Shape.Circle;
37        pallo.X = -200.0;
38        pallo.Y = 0.0;
39        pallo.Restitution = 1.0;
40        Add(pallo);
41        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
42
43        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
44        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
45
46        // Taso
47        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
48        vasenReuna.Restitution = 1.0;
49        vasenReuna.IsVisible = false;
50
51        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
52        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
53        oikeaReuna.IsVisible = false;
54
55        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
56        yläReuna.Restitution = 1.0;
57        yläReuna.IsVisible = false;
58
59        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
60        alaReuna.Restitution = 1.0;
61        alaReuna.IsVisible = false;
62
63        Level.BackgroundColor = Color.Black;
64
65        // Kamera
66        Camera.ZoomToLevel();
67    }
68
69    void AloitaPeli()
70    {
71        // Liike
72        Vector impulssi = new Vector(750, 0);
73        pallo.Hit(impulssi);
74    }
75
76    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
77    {
78        // Maila
79        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(10.0, 100.0);
80        maila.Shape = Shape.Rectangle;
81        maila.X = x;
82        maila.Y = y;
83        maila.Restitution = 1.0;
84        Add(maila);
85        return maila;
86    }
87
88    void AsetaOhjaimet()
89    {
90        // Poistuminen
91        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
92        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
93
94        // Maila1Liike
95        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1 liikuttaa mailan ylos", maila1, NopeusYlos);
96        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
97        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1 liikuttaa mailan alas", maila1, NopeusAlas);
98        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
99
100        // Maila2Liike
101        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2 liikuttaa mailan ylos", maila2, NopeusYlos);
102        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
103        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2 liikuttaa mailan alas", maila2, NopeusAlas);
104        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
105    }
106
107    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
108    {
109        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
110        {
111            maila.Velocity = Vector.Zero;
112            return;
113        }
114
115
116        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
117        {
118            maila.Velocity = Vector.Zero;
119            return;
120        }
121        maila.Velocity = nopeus;
122    }
123
124    void LisaaLaskurit()
125    {
126        pelaajan1pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
127        pelaajan2pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
128    }
129
130    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
131    {
132        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
133        laskuri.MaxValue = 10;
134
135        Label naytto = new Label();
136        naytto.BindTo(laskuri);
137        naytto.X = x;
138        naytto.Y = y;
139        naytto.TextColor = Color.White;
140        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
141        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
142        Add(naytto);
143
144        return laskuri;
145    }
146
147    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
148    {
149        if (kohde == oikeaReuna)
150        {
151            pelaajan1pisteet.Value += 1;
152        }
153        else if (kohde == vasenReuna)
154        {
155            pelaajan2pisteet.Value += 1;
156        }
157    }
158}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.