source: 2013/26/PietuR/Weaporage/Weaporage/Weaporage/Weaporage.cs @ 4226

Revision 4226, 2.5 KB checked in by juiitamm, 6 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Weaporage : PhysicsGame
10{
11    public override void Begin()
12    {
13        Level.CreateBorders();
14
15        Luopelaaja();
16
17        Gravity = new Vector(0, -1000);
18        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
19        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
20    }
21
22    void Luopelaaja()
23    {
24        const double perusKoko = 30;
25
26        PhysicsObject paa = LuoRuumiinOsa(perusKoko, perusKoko, Shape.Circle, new Vector(0, -150));
27        PhysicsObject keskiVartalo = LuoRuumiinOsa(perusKoko, perusKoko*3, Shape.Rectangle, paa.Position + new Vector(0,-2*perusKoko));
28        PhysicsObject vasenKasi = LuoRuumiinOsa(perusKoko*2, perusKoko/2, Shape.Ellipse, keskiVartalo.Position + new Vector(-35, 30));
29        PhysicsObject vasenKasi2 = LuoRuumiinOsa(perusKoko*2, perusKoko/2, Shape.Ellipse, keskiVartalo.Position + new Vector(-95, 30));
30        PhysicsObject oikeaKasi = LuoRuumiinOsa(perusKoko*2, perusKoko/2, Shape.Ellipse, keskiVartalo.Position + new Vector(35, 30));
31        PhysicsObject oikeaKasi2 = LuoRuumiinOsa(perusKoko*2, perusKoko/2, Shape.Ellipse, keskiVartalo.Position + new Vector(95, 30));
32        PhysicsObject vasenJalka = LuoRuumiinOsa(perusKoko/2 perusKoko*2, Shape.Ellipse, keskiVartalo.Position + new Vector(60, 60));
33        Add(paa);
34        Add(keskiVartalo);
35        Add(vasenKasi);
36        Add(vasenKasi2);
37        Add(oikeaKasi);
38        Add(oikeaKasi2);
39        Add(vasenJalka);
40        LiitaYhteen(paa, keskiVartalo, new Vector(0, -5));
41        LiitaYhteen(keskiVartalo, vasenKasi, new Vector(-10, 30));
42        LiitaYhteen(vasenKasi, vasenKasi2, new Vector(-20, 0));
43        LiitaYhteen(keskiVartalo, oikeaKasi, new Vector(10, 30));
44        LiitaYhteen(oikeaKasi, oikeaKasi2, new Vector(20, 0));
45
46       
47
48    }
49
50    void LiitaYhteen(PhysicsObject ens, PhysicsObject toin, Vector sidosKohta)
51    {
52        AxleJoint liitos = new AxleJoint(ens, toin, ens.Position + sidosKohta);
53        liitos.Softness = 0.0000000005;
54        Add(liitos);
55    }
56
57    PhysicsObject LuoRuumiinOsa(double leveys, double korkeus, Shape muoto, Vector pos)
58    {
59        PhysicsObject ruumiinOsa = new PhysicsObject(leveys, korkeus, muoto);
60        ruumiinOsa.Position = pos;
61        ruumiinOsa.Color = Color.Black;
62        ruumiinOsa.CollisionIgnoreGroup = 1;
63       
64        return ruumiinOsa;
65    }
66
67}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.