source: 2013/26/PietuR/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1.cs @ 4226

Revision 4226, 4.8 KB checked in by juiitamm, 6 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class FysiikkaPeli1 : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14     //PhysicsObject pallo;
15
16     PhysicsObject maila1;
17     PhysicsObject maila2;
18
19     PhysicsObject vasenReuna;
20     PhysicsObject oikeaReuna;
21
22     IntMeter pelaajan1Pisteet;
23     IntMeter pelaajan2Pisteet;
24
25    public override void Begin()
26    {
27        LuoKentta();
28        AsetaOhjaimet();
29        LisaaLaskurit();
30        AloitaPeli();
31
32        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
33    }
34
35    void LuoKentta()
36    {
37        int i = -5;
38        while(i < 15) {
39            Luopallo(i);
40            i++;
41        }
42
43
44    maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
45    maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
46
47    //AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
48
49    vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
50    vasenReuna.Restitution = 1.0;
51    vasenReuna.IsVisible = false;
52    AddCollisionHandler(vasenReuna, "Pallo", KasittelePallonTormays);
53
54    oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
55    oikeaReuna.Restitution = 1.0;
56    oikeaReuna.IsVisible = false;
57    AddCollisionHandler(oikeaReuna, "Pallo", KasittelePallonTormays);
58    PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
59    ylaReuna.Restitution = 1.0;
60    ylaReuna.IsVisible = false;
61
62    PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
63    alaReuna.Restitution = 1.0;
64    alaReuna.IsVisible = false;
65    Level.BackgroundColor = Color.Black;
66
67    Camera.ZoomToLevel();
68    }
69
70
71
72    private void Luopallo(double x)
73    {
74        PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
75        pallo.Shape = Shape.Circle;
76        pallo.X = x;
77        pallo.Tag = "Pallo";
78        pallo.Y = 0.0;
79        pallo.Restitution = 1.0;
80        Add(pallo);
81
82        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
83        pallo.Hit(impulssi);
84    }
85
86    void AloitaPeli()
87    {
88       
89    }
90
91    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
92    {
93        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
94        maila.Shape = Shape.Rectangle;
95        maila.X = x;
96        maila.Y = y;
97        maila.Restitution = 1.0;
98        Add(maila);
99        return maila;
100    }
101
102    void AsetaOhjaimet()
103    {
104        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
105        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
106        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
107        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
108
109        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
110        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
111        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
112        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
113
114        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
115        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
116    }
117
118    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
119    {
120        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
121        {
122            maila.Velocity = Vector.Zero;
123            return;
124        }
125            if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
126            {
127                maila.Velocity = Vector.Zero;
128                return;
129            }
130
131            maila.Velocity = nopeus;
132    }
133    void LisaaLaskurit()
134    {
135        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
136        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
137    }
138
139    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
140    {
141        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
142        laskuri.MaxValue = 10;
143
144        Label naytto = new Label();
145        naytto.BindTo(laskuri);
146        naytto.X = x;
147        naytto.Y = y;
148        naytto.TextColor = Color.White;
149        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
150        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
151        Add(naytto);
152
153        return laskuri;
154    }
155
156    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject kohde, PhysicsObject pallo)
157    {
158        if (kohde == oikeaReuna)
159        {
160            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
161        }
162        else if (kohde == vasenReuna)
163        {
164            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
165        }
166    }
167}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.