source: 2013/26/Olli-PekkaL/pong/pong/pong/pong.cs @ 4207

Revision 4207, 4.6 KB checked in by olalleht, 7 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    IntMeter pelaajan1pisteet;
17    IntMeter pelaajan2pisteet;
18
19    PhysicsObject maila1;
20    PhysicsObject maila2;
21
22    PhysicsObject vasenReuna;
23    PhysicsObject oikeaReuna;
24
25    public override void Begin()
26    {
27        LuoKentta();
28        AloitaPeli();
29        AsetaOhjaimet();
30        LisaaLaskurit();
31
32
33
34
35
36
37        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
38
39        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
40    }
41
42    void LuoKentta()
43    {
44        pallo = new PhysicsObject(30, 30);
45        pallo.Shape = Shape.Circle;
46        pallo.Color = Color.Beige;
47        pallo.X = 0;
48        pallo.Y = 200;
49        pallo.Restitution = 800.0;
50        Add(pallo);
51
52        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
53        maila2 = LuoMaila(Level.Right + 20.0, 0.0);
54
55        Level.BackgroundColor = Color.Black;
56         vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
57        vasenReuna.Restitution = 1.0;
58        vasenReuna.IsVisible = false;
59        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
60        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
61        oikeaReuna.IsVisible = false;
62
63        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
64        ylaReuna.Restitution = 1.0;
65        ylaReuna.IsVisible = false;
66        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
67        alaReuna.Restitution = 1.0;
68        alaReuna.IsVisible = false;
69
70
71
72
73
74        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
75
76        Camera.ZoomToLevel();
77    }
78    void AloitaPeli()
79    {
80        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
81        pallo.Hit(impulssi);
82    }
83    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
84    {
85        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
86        maila.Shape = Shape.Rectangle;
87        maila.X = x;
88        maila.Y = y;
89        maila.Restitution = 1.1;
90        Add(maila);
91        return maila;
92    }
93    void AsetaOhjaimet()
94    {
95        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta Mailaa Ylös", maila1, nopeusYlos);
96        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
97        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
98        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
99
100        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
101        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
102        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
103        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
104
105        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
106        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta Peli");
107    }
108    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
109    {
110        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
111        {
112            maila.Velocity = Vector.Zero;
113            return;
114        }
115        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
116        {
117
118            maila.Velocity = Vector.Zero;
119            return;
120        }
121
122        maila.Velocity = nopeus;
123
124    }
125    void LisaaLaskurit()
126    {
127        pelaajan1pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
128        pelaajan2pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
129    }
130    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
131    {
132        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
133        laskuri.MaxValue = 10;
134
135        Label naytto = new Label();
136        naytto.BindTo(laskuri);
137        naytto.X = x;
138        naytto.Y = y;
139        naytto.TextColor = Color.White;
140        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
141        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
142        Add(naytto);
143
144        return laskuri;
145
146    }
147
148    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
149    {
150        if (kohde == oikeaReuna)
151        {
152            pelaajan1pisteet.Value += 1;
153        }
154
155        else if (kohde == vasenReuna)
156        {
157            pelaajan2pisteet.Value += 1;
158
159        }
160    }
161}
162   
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.