source: 2013/26/MikkoTi/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 4236

Revision 4236, 4.7 KB checked in by miktiili, 10 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlös = new Vector(0, 500);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -500);
13
14    PhysicsObject Pallo;
15    PhysicsObject Maila1;
16    PhysicsObject Maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24   
25public override void Begin()
26
27{
28        LuoKentta();
29        AsetaOhjaimet();
30        LisaaLaskurit();
31        AloitaPeli();
32       
33    }
34
35    void LuoKentta()
36    {
37        Pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
38        Pallo.Shape = Shape.Circle;
39        Add(Pallo);
40        Pallo.X = 200.0;
41        Pallo.Y = 0.0;
42        Pallo.MomentOfInertia = Double.PositiveInfinity;
43        Pallo.Restitution = 3.0;
44        AddCollisionHandler(Pallo, KasittelePallonTormays);
45
46        Maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
47        Maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
48
49        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
50        vasenReuna.Restitution = 1.0;
51        vasenReuna.KineticFriction = 0.0;
52        vasenReuna.IsVisible = false;
53
54        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
55        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
56        oikeaReuna.KineticFriction = 0.0;
57        oikeaReuna.IsVisible = false;
58
59        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
60        ylaReuna.Restitution = 1.0;
61        ylaReuna.KineticFriction = 0.0;
62        ylaReuna.IsVisible = false;
63
64        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
65        alaReuna.Restitution = 1.0;
66        alaReuna.KineticFriction = 0.0;
67        alaReuna.IsVisible = false;
68       
69        Level.BackgroundColor = Color.Black;
70
71        Camera.ZoomToLevel();
72}
73
74    void AloitaPeli()
75    {
76        Vector Impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
77        Pallo.Hit(Impulssi);
78    }
79   
80    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
81    {
82        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
83        maila.Shape = Shape.Rectangle;
84        maila.X = x;
85        maila.Y = y;
86        maila.Restitution = 1.0;
87        Add(maila);
88        return maila;
89    }
90     
91    void LisaaLaskurit()
92        {
93            pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
94            pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
95        }
96    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
97    {
98        if (kohde == oikeaReuna)
99        {
100            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
101        }
102        else if (kohde == vasenReuna)
103        {
104            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
105        }
106    }
107
108
109
110    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
111    {
112        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
113        laskuri.MaxValue = 10;
114
115        Label naytto = new Label();
116        naytto.BindTo (laskuri);
117        naytto.X = x;
118        naytto.Y = y;
119        naytto.TextColor = Color.White;
120        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
121        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
122        Add(naytto);
123
124        return laskuri;
125    }
126   
127    void AsetaOhjaimet()
128    {
129        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1 Liikuta Mailaa ylös", Maila1, nopeusYlös);
130        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, Maila1, Vector.Zero);
131        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1 Liikuta Mailaa alas", Maila1, nopeusAlas);
132        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, Maila1, Vector.Zero);
133
134        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2 Liikuta Mailaa Ylös", Maila2, nopeusYlös);
135        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, Maila2, Vector.Zero);
136        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2 Liikuta Mailaa Alas", Maila2, nopeusAlas);
137        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, Maila2, Vector.Zero);
138
139        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
140        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
141        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
142    }
143    void AsetaNopeus(PhysicsObject Maila, Vector nopeus)
144    {
145        if ((nopeus.Y > 0) && (Maila.Top > Level.Top))
146        {
147            Maila.Velocity = Vector.Zero;
148            return;
149        }
150        if ((nopeus.Y < 0) && (Maila.Bottom < Level.Bottom))
151        {
152            Maila.Velocity = Vector.Zero;
153            return;
154        }
155        Maila.Velocity = nopeus;
156    }
157}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.