source: 2013/26/MikkoTa/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 4204

Revision 4204, 4.1 KB checked in by mitaivas, 7 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 500);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -500);
13    PhysicsObject maila1;
14    PhysicsObject maila2;
15    PhysicsObject pallo;
16    PhysicsObject vasenReuna;
17    PhysicsObject oikeaReuna;
18    IntMeter pelaajan1Pisteet;
19    IntMeter pelaajan2Pisteet;
20
21    public override void Begin()
22    {
23        AddCollisionHandler(pallo, Tormays);
24        LuoKentta();
25        AsetaOhjaimet();
26        AloitaPeli();
27        LisaaLaskurit();
28       
29
30    }
31    void LuoKentta()
32    {
33        PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
34        vasenReuna.Restitution = 1.0;
35        vasenReuna.IsVisible = false;
36        PhysicsObject oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
37        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
38        oikeaReuna.IsVisible = false;
39        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
40        alaReuna.Restitution = 1.0;
41        alaReuna.IsVisible = false;
42        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
43        ylaReuna.Restitution = 1.0;
44        ylaReuna.IsVisible = false;
45       
46       
47       
48        pallo = new PhysicsObject(20.0, 20.0);
49        Add(pallo);
50        pallo.Shape = Shape.Circle;
51        pallo.Color = Color.White;
52        pallo.Restitution = 1.0;
53
54        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
55        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
56       
57
58        Camera.ZoomToLevel();
59
60        Level.BackgroundColor = Color.Black;
61    }
62    void Tormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
63    {
64        if (kohde == oikeaReuna)
65        {
66            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
67        }
68        else if (kohde == vasenReuna)
69        {
70            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
71        }
72    }
73    void AloitaPeli()
74    {
75        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
76        pallo.Hit(impulssi);
77    }
78    void AsetaOhjaimet()
79    {
80        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
81        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
82        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
83        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
84
85        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
86        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
87        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
88        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
89
90        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Ohjeet");
91        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Lopeta");
92
93    }
94    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
95    {
96        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
97        {
98            maila.Velocity = Vector.Zero;
99            return;
100        } 
101        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
102        {
103            maila.Velocity = Vector.Zero;
104            return;
105        }
106        maila.Velocity = nopeus;
107    }
108    void LisaaLaskurit()
109    {
110        pelaajan1Pisteet = LuoLaskurit(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
111        pelaajan2Pisteet = LuoLaskurit(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
112    }
113    IntMeter LuoLaskurit(double x, double y)
114    {
115        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
116        laskuri.MaxValue = 10;
117        return laskuri;
118    }   
119    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
120    {
121
122        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
123        maila.Shape = Shape.Rectangle;
124        maila.X = x;
125        maila.Y = y;
126        maila.Restitution = 1.0;
127        Add(maila);
128        return maila;
129    }
130}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.