source: 2013/26/LeeviK/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 4249

Revision 4249, 4.5 KB checked in by juiitamm, 6 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject maila1;
15    PhysicsObject maila2;
16    PhysicsObject pallo;
17    PhysicsObject vasenReuna;
18    PhysicsObject oikeaReuna;
19
20    IntMeter pelaajan1Pisteet;
21    IntMeter pelaajan2Pisteet;
22
23    public override void Begin()
24    {
25       
26        LuoKentta();
27        AloitaPeli();
28        AsetaOhjaimet();
29        AloitaPeli();
30        LisaaLaskurit();
31        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
32
33
34
35    }
36    void LuoKentta()
37    {
38        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
39        pallo.Shape = Shape.Circle;
40        pallo.X = -200;
41        pallo.Restitution = 2.5;
42        Add(pallo);
43        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
44        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
45        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
46
47        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
48        vasenReuna.Restitution = 1.0;
49        vasenReuna.IsVisible = false;
50        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
51        oikeaReuna.Restitution = 1.5;
52        oikeaReuna.IsVisible = false;
53        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
54        alaReuna.Restitution = 1.0;
55        alaReuna.IsVisible = false;
56        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
57        yläReuna.Restitution = 1.0;
58        yläReuna.IsVisible = false;
59        Level.BackgroundColor = Color.Black;
60        Camera.ZoomToLevel();
61
62    }
63    void AloitaPeli()
64    {
65        Vector impulssi = new Vector(500.0, 200.0);
66        pallo.Hit(impulssi);
67    }
68
69    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
70    {
71        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
72        maila.Shape = Shape.Rectangle;
73        maila.X = x;
74        maila.Y = y;
75        maila.Restitution = 1.0;
76        Add(maila);
77        return maila;
78    }
79    void AsetaOhjaimet()
80    {
81        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
82        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
83        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
84        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
85
86        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
87        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
88        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
89        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
90
91        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
92        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
93
94    }
95    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
96    {
97        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
98        laskuri.MaxValue = 10;
99       
100        Label naytto = new Label();
101        naytto.BindTo(laskuri);
102        naytto.X = x;
103        naytto.Y = y;
104        naytto.TextColor = Color.White;
105        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
106        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
107        Add(naytto);
108       
109        return laskuri;
110    }
111    void LisaaLaskurit()
112    { 
113    pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
114    pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
115    }
116 
117    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
118    {
119        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
120        {
121            maila.Velocity = Vector.Zero;
122            return;
123        }
124        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
125        {
126            maila.Velocity = Vector.Zero;
127            return;
128        }
129
130        maila.Velocity = nopeus;
131    }
132    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
133    {
134        if (kohde == oikeaReuna)
135            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
136
137        else if (kohde == vasenReuna)
138            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
139         
140    }
141   
142   
143}
144
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.