1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class amnesia2d : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 750; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
16 | |
---|
17 | Image Tiili = LoadImage("Tiili"); |
---|
18 | Image pelaajanKuva = LoadImage("HahmoV2"); |
---|
19 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
20 | Image kalterit = LoadImage("Kalterit"); |
---|
21 | Image kivi = LoadImage("Kivi"); |
---|
22 | Image hajonnutKalteri = LoadImage("Kalterit"); |
---|
23 | |
---|
24 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
25 | |
---|
26 | Light valo; |
---|
27 | |
---|
28 | public override void Begin() |
---|
29 | { |
---|
30 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
31 | |
---|
32 | LuoKentta(); |
---|
33 | LisaaNappaimet(); |
---|
34 | |
---|
35 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
36 | Camera.ZoomFactor = 2.2; |
---|
37 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
38 | } |
---|
39 | |
---|
40 | void LuoKentta() |
---|
41 | { |
---|
42 | ColorTileMap kentta = ColorTileMap.FromLevelAsset("Kartta3"); |
---|
43 | kentta.SetTileMethod(Color.Black, LisaaTaso); |
---|
44 | kentta.SetTileMethod(Color.Gold, LisaaTahti); |
---|
45 | kentta.SetTileMethod(Color.Red, LisaaPelaaja); |
---|
46 | kentta.SetTileMethod(Color.Orange, LisaaKalteri); |
---|
47 | kentta.Optimize(Color.Orange); |
---|
48 | kentta.SetTileMethod(Color.YellowGreen, LisaaHajonnutKalteri); |
---|
49 | kentta.Optimize(Color.YellowGreen); |
---|
50 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
51 | Level.CreateBorders(); |
---|
52 | Level.Background.Color = Color.Black; |
---|
53 | |
---|
54 | Level.AmbientLight = -1.0; |
---|
55 | |
---|
56 | valo = new Light(); |
---|
57 | valo.Intensity = 2.0; |
---|
58 | valo.Distance = 250; |
---|
59 | valo.Position = pelaaja1.Position; |
---|
60 | |
---|
61 | Add(valo); |
---|
62 | } |
---|
63 | |
---|
64 | protected override void Update(Microsoft.Xna.Framework.GameTime gameTime) |
---|
65 | { |
---|
66 | valo.Position = pelaaja1.AbsolutePosition; |
---|
67 | base.Update(gameTime); |
---|
68 | } |
---|
69 | |
---|
70 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
71 | { |
---|
72 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
73 | taso.Position = paikka; |
---|
74 | taso.Image = Tiili; |
---|
75 | Add(taso); |
---|
76 | } |
---|
77 | |
---|
78 | void LisaaKalteri(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
79 | { |
---|
80 | PhysicsObject kalteri = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
81 | kalteri.Position = paikka; |
---|
82 | kalteri.Image = kalterit; |
---|
83 | kalteri.Tag = "Kalterit"; |
---|
84 | Add(kalteri); |
---|
85 | } |
---|
86 | |
---|
87 | void LisaaHajonnutKalteri(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
88 | { |
---|
89 | PhysicsObject hajoavaKalteri = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
90 | hajoavaKalteri.Position = paikka; |
---|
91 | hajoavaKalteri.Image = kalterit; |
---|
92 | hajoavaKalteri.Tag = "HajoavatKalterit"; |
---|
93 | Add(hajoavaKalteri); |
---|
94 | } |
---|
95 | |
---|
96 | |
---|
97 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
98 | { |
---|
99 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
100 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
101 | tahti.Position = paikka; |
---|
102 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
103 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
104 | Add(tahti); |
---|
105 | } |
---|
106 | |
---|
107 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
108 | { |
---|
109 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys-9, korkeus-6); |
---|
110 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
111 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
112 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
113 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
114 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "Kalterit", TormaaKalteriin); |
---|
115 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "HajoavatKalterit", rikoKalterit); |
---|
116 | Add(pelaaja1); |
---|
117 | } |
---|
118 | |
---|
119 | void LisaaNappaimet() |
---|
120 | { |
---|
121 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
122 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
123 | |
---|
124 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
125 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
126 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
127 | |
---|
128 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
129 | |
---|
130 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
131 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
132 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
133 | |
---|
134 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
135 | } |
---|
136 | |
---|
137 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
138 | { |
---|
139 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
140 | } |
---|
141 | |
---|
142 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
143 | { |
---|
144 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
145 | } |
---|
146 | |
---|
147 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
148 | { |
---|
149 | maaliAani.Play(); |
---|
150 | MessageDisplay.Add("Löysit esineen"); |
---|
151 | tahti.Destroy(); |
---|
152 | } |
---|
153 | |
---|
154 | void TormaaKalteriin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kalteri) |
---|
155 | { |
---|
156 | MessageDisplay.Add("Jumissa"); |
---|
157 | } |
---|
158 | |
---|
159 | void rikoKalterit(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject hajoavaKalteri) |
---|
160 | { |
---|
161 | hajoavaKalteri.Destroy(); |
---|
162 | } |
---|
163 | } |
---|