source: 2013/26/JuusoM/Pong/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 4196

Revision 4196, 5.6 KB checked in by juiitamm, 7 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24    public override void Begin()
25    {
26        LuoKentta();
27        AsetaOhjaimet();
28        LisaaLaskurit();
29        AloitaPeli();
30    }
31
32    void LuoKentta()
33    {
34        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
35        pallo.Shape = Shape.Circle;
36        pallo.Color = Color.White;
37        pallo.X = -200.0;
38        pallo.Y = 0.0;
39        pallo.Restitution = 1.0;
40        Add(pallo);
41        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
42
43        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
44        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
45
46        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
47        vasenReuna.Restitution = 1.0;
48        vasenReuna.IsVisible = false;
49
50        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
51        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
52        oikeaReuna.IsVisible = false;
53
54        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
55        alaReuna.Restitution = 1.0;
56        alaReuna.IsVisible = false;
57
58        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
59        ylaReuna.Restitution = 1.0;
60        ylaReuna.IsVisible = false;
61
62        Level.BackgroundColor = Color.Black;
63
64        Camera.ZoomToLevel();
65    }
66
67    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
68    {
69        if (kohde == oikeaReuna)
70        {
71            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
72        }
73        else if (kohde == vasenReuna)
74        {
75            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
76        }
77    }
78
79   
80    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
81    {
82        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
83        maila.Shape = Shape.Rectangle;
84        maila.X = x;
85        maila.Y = y;
86        maila.Restitution = 1.0;
87        Add(maila);
88        return maila;
89    }
90    void AloitaPeli()
91    {
92        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
93        pallo.Hit(impulssi);
94    }
95
96    void AsetaOhjaimet()
97    {
98        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
99        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
100        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
101        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
102
103        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
104        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
105        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
106        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
107
108        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
109        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
110        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
111
112        ControllerOne.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos );
113        ControllerOne.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero );
114        ControllerOne.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas );
115        ControllerOne.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero );
116
117        ControllerTwo.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos );
118        ControllerTwo.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero );
119        ControllerTwo.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas );
120        ControllerTwo.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero );
121
122        ControllerOne.Listen( Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli" );
123        ControllerTwo.Listen( Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli" );
124
125    }
126
127    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
128    {
129        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
130        {
131            maila.Velocity = Vector.Zero;
132            return;
133        }
134        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
135        {
136            maila.Velocity = Vector.Zero;
137            return;
138        }
139        maila.Velocity = nopeus;
140    }
141
142    void LisaaLaskurit()
143    {
144        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
145        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
146    }
147
148    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
149    {
150        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
151        laskuri.MaxValue = 10;
152
153        Label naytto = new Label();
154        naytto.BindTo(laskuri);
155        naytto.X = x;
156        naytto.Y = y;
157        naytto.TextColor = Color.White;
158        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
159        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
160        Add(naytto);
161
162        return laskuri;
163    }
164 
165}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.