1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Rainbow_Jump : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 250; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 900; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | Vector start; |
---|
15 | int kenttanro = 1; |
---|
16 | IntMeter KuolemaLaskuri; |
---|
17 | |
---|
18 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
19 | Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); |
---|
20 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
21 | Image morko = LoadImage("Sompi"); |
---|
22 | Image Ovi = LoadImage("Ovi"); |
---|
23 | Image supermorko = LoadImage("supermorko"); |
---|
24 | |
---|
25 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
26 | |
---|
27 | |
---|
28 | |
---|
29 | public override void Begin() |
---|
30 | { |
---|
31 | //LisaaNappaimet(); |
---|
32 | SeuraavaKentta(); |
---|
33 | } |
---|
34 | |
---|
35 | |
---|
36 | |
---|
37 | void LuoKentta(string Kenttanimi) |
---|
38 | { |
---|
39 | ColorTileMap kentta = ColorTileMap.FromLevelAsset(Kenttanimi); |
---|
40 | kentta.SetTileMethod("000000", LisaaTaso); |
---|
41 | kentta.SetTileMethod("FFFA00", LisaaTahti); |
---|
42 | kentta.SetTileMethod("0026FF", LisaaPelaaja); |
---|
43 | kentta.SetTileMethod("FF0000", LisaaLaava); |
---|
44 | kentta.SetTileMethod("00FFFF", LisaaLiikkuvaVihu); |
---|
45 | kentta.SetTileMethod("710000", LisaaMaali); |
---|
46 | kentta.SetTileMethod("DE4FFF", SuperMorko); |
---|
47 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
48 | Level.CreateBorders(); |
---|
49 | Level.Background.CreateGradient(Color.Gray, Color.Gray); |
---|
50 | } |
---|
51 | |
---|
52 | void LisaaLiikkuvaVihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
53 | { |
---|
54 | PlatformCharacter vihu = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
55 | vihu.Position = paikka; |
---|
56 | vihu.Tag = "vihu"; |
---|
57 | vihu.Image = morko; |
---|
58 | Add(vihu); |
---|
59 | |
---|
60 | PlatformWandererBrain pfwb = new PlatformWandererBrain(); |
---|
61 | pfwb.Speed = 100; |
---|
62 | vihu.Brain = pfwb; |
---|
63 | } |
---|
64 | |
---|
65 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
66 | { |
---|
67 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
68 | taso.Position = paikka; |
---|
69 | taso.Color = Color.Black; |
---|
70 | Add(taso); |
---|
71 | } |
---|
72 | |
---|
73 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
74 | { |
---|
75 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
76 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
77 | tahti.Position = paikka; |
---|
78 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
79 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
80 | Add(tahti); |
---|
81 | } |
---|
82 | |
---|
83 | void LisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
84 | { |
---|
85 | PhysicsObject maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
86 | maali.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
87 | maali.Position = paikka; |
---|
88 | maali.Image = Ovi; |
---|
89 | maali.Tag = "Ovi"; |
---|
90 | Add(maali); |
---|
91 | } |
---|
92 | |
---|
93 | void SuperMorko(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
94 | { |
---|
95 | PhysicsObject superMorko = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
96 | superMorko.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
97 | superMorko.Position = paikka; |
---|
98 | superMorko.Image = supermorko; |
---|
99 | superMorko.Tag = "SuperMorko"; |
---|
100 | Add(superMorko); |
---|
101 | |
---|
102 | FollowerBrain tasoAivot = new FollowerBrain(pelaaja1); |
---|
103 | // tasoAivot.Speed = 100; |
---|
104 | superMorko.Brain = tasoAivot; |
---|
105 | } |
---|
106 | |
---|
107 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
108 | { |
---|
109 | start = paikka; |
---|
110 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
111 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
112 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
113 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
114 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
115 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihu", SiirryAlkuun); |
---|
116 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "laava", SiirryAlkuun); |
---|
117 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "Ovi", TormaaOveen); |
---|
118 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "SuperMorko", TormaaSuperMorkoon); |
---|
119 | Add(pelaaja1); |
---|
120 | } |
---|
121 | |
---|
122 | void TormaaSuperMorkoon(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
123 | { |
---|
124 | kenttanro = 1; |
---|
125 | SeuraavaKentta(); |
---|
126 | } |
---|
127 | |
---|
128 | void SiirryAlkuun(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
129 | { |
---|
130 | pelaaja1.Position = start; |
---|
131 | } |
---|
132 | |
---|
133 | |
---|
134 | void LisaaLaava(Vector paikka, double levelys, double korkeus) |
---|
135 | { |
---|
136 | PhysicsObject laava = new PhysicsObject(levelys, korkeus); |
---|
137 | laava.Tag = "laava"; |
---|
138 | laava.Position = paikka; |
---|
139 | laava.MakeStatic(); |
---|
140 | laava.Color = Color.OrangeRed; |
---|
141 | Add(laava); |
---|
142 | } |
---|
143 | void LisaaNappaimet() |
---|
144 | { |
---|
145 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
146 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
147 | if (ControllerOne.IsConnected) |
---|
148 | { |
---|
149 | |
---|
150 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
151 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
152 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
153 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
154 | } |
---|
155 | //else |
---|
156 | //{ |
---|
157 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
158 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
159 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
160 | //} |
---|
161 | |
---|
162 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
163 | } |
---|
164 | |
---|
165 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
166 | { |
---|
167 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
168 | } |
---|
169 | |
---|
170 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
171 | { |
---|
172 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
173 | } |
---|
174 | |
---|
175 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
176 | { |
---|
177 | maaliAani.Play(); |
---|
178 | MessageDisplay.Add("Sait yhden tähden lisää! :3"); |
---|
179 | tahti.Destroy(); |
---|
180 | } |
---|
181 | |
---|
182 | void TormaaOveen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject maali) |
---|
183 | { |
---|
184 | kenttanro++; |
---|
185 | SeuraavaKentta(); |
---|
186 | } |
---|
187 | |
---|
188 | void SeuraavaKentta() |
---|
189 | { |
---|
190 | ClearAll(); |
---|
191 | |
---|
192 | if (kenttanro == 1) LuoKentta("kentta1"); |
---|
193 | else if (kenttanro == 2) LuoKentta("kentta2"); |
---|
194 | else if (kenttanro == 3) LuoKentta("kentta3"); |
---|
195 | else if (kenttanro == 4) LuoKentta("kentta4"); |
---|
196 | else if (kenttanro > 4) Exit(); |
---|
197 | |
---|
198 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
199 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
200 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
201 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
202 | |
---|
203 | LisaaNappaimet(); |
---|
204 | } |
---|
205 | |
---|
206 | void LuoKuolemaLaskuri() |
---|
207 | { |
---|
208 | KuolemaLaskuri = new IntMeter(0); |
---|
209 | |
---|
210 | Label pisteNaytto = new Label(); |
---|
211 | pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; |
---|
212 | pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
213 | pisteNaytto.TextColor = Color.Black; |
---|
214 | pisteNaytto.Color = Color.White; |
---|
215 | pisteNaytto.IntFormatString = "Kuolemia: {0:D1}"; |
---|
216 | pisteNaytto.BindTo(KuolemaLaskuri); |
---|
217 | Add(pisteNaytto); |
---|
218 | } |
---|
219 | void TormasiMaaliin(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject maali) |
---|
220 | { |
---|
221 | kenttanro++; |
---|
222 | SeuraavaKentta(); |
---|
223 | } |
---|
224 | |
---|
225 | } |
---|