source: 2013/26/JustusK/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 4221

Revision 4221, 4.5 KB checked in by juskovan, 6 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17    PhysicsObject vasenReuna;
18    PhysicsObject oikeaReuna;
19
20    IntMeter pelaajan1Pisteet;
21    IntMeter pelaajan2Pisteet;
22
23    public override void Begin()
24       {
25        LuoKentta();
26        AsetaOhjaimet();
27        LisaaLaskurit();
28        AloitaPeli();
29       }
30    void LuoKentta()
31    {
32        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
33        pallo.Shape = Shape.Circle;
34        pallo.X = -200.0;
35        pallo.Y = 0.0;
36        pallo.Restitution = 1.0;
37        pallo.KineticFriction = 0.0;
38        pallo.MomentOfInertia = Double.PositiveInfinity;
39        Add(pallo);
40        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
41
42        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
43        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
44
45        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
46        vasenReuna.Restitution = 1.0;
47        vasenReuna.IsVisible = false;
48        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
49        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
50        oikeaReuna.IsVisible = false;
51        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
52        alaReuna.Restitution = 1.0;
53        alaReuna.IsVisible = false;
54        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
55        ylaReuna.Restitution = 1.0;
56        ylaReuna.IsVisible = false;
57        Level.BackgroundColor = Color.Black;
58
59        Camera.ZoomToLevel();
60     }
61        PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
62        {
63          PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
64          maila.Shape = Shape.Rectangle;
65          maila.X = x;
66          maila.Y = y;
67          maila.Restitution = 1.0;
68          Add(maila);
69          return maila;
70        }
71    void AloitaPeli()
72    {
73            Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
74            pallo.Hit(impulssi);
75    }
76    void AsetaOhjaimet()
77    {
78        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
79        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
80        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusAlas);
81        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
82
83        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
84        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
85        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusAlas);
86        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
87
88        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
89        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
90       }
91
92    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
93    {
94      if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
95        {
96           maila.Velocity = Vector.Zero;
97          return;
98        }
99        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
100     {
101         maila.Velocity = Vector.Zero;
102         return;
103     }
104        maila.Velocity = nopeus;
105    }
106    void LisaaLaskurit()
107        {
108        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
109        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
110        }
111    IntMeter LuoPisteLaskuri (double x, double y)
112        {
113        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
114        laskuri.MaxValue = 10;
115
116        Label naytto = new Label();
117        naytto.BindTo(laskuri);
118        naytto.X = x;
119        naytto.Y = y;
120        naytto.TextColor = Color.Blue;
121        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
122        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
123        Add(naytto);
124        return laskuri;
125        }
126    void KasittelePallonTormays (PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
127   {
128   if (kohde == oikeaReuna)
129   {
130       pelaajan1Pisteet.Value +=1;
131   }
132   else if (kohde == vasenReuna)
133       {
134           pelaajan2Pisteet.Value += 1;
135   }   
136
137  }
138}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.