1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Testi : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | AssaultRifle rambonAse; |
---|
12 | |
---|
13 | const double perusNopeus = 150; |
---|
14 | const double hyppyNopeus = 850; |
---|
15 | const int RUUDUN_KOKO = 50; |
---|
16 | |
---|
17 | |
---|
18 | |
---|
19 | EasyHighScore topLista = new EasyHighScore(); |
---|
20 | |
---|
21 | |
---|
22 | Vector nopeusX = new Vector(perusNopeus, 0); |
---|
23 | Vector nopeusYlos = new Vector(0, perusNopeus); |
---|
24 | Vector nopeusAlas = new Vector(0, -perusNopeus+15); |
---|
25 | |
---|
26 | Pelaaja pelaaja; |
---|
27 | |
---|
28 | IntMeter pistelaskuri; |
---|
29 | |
---|
30 | Image pelaajanKuva = LoadImage("steve"); |
---|
31 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
32 | Image seinaKuva = LoadImage("glass"); |
---|
33 | Image zombi = LoadImage("zombi"); |
---|
34 | |
---|
35 | |
---|
36 | public override void Begin() |
---|
37 | { |
---|
38 | MediaPlayer.Play("taustamusa2"); |
---|
39 | MediaPlayer.IsRepeating = true; |
---|
40 | |
---|
41 | ClearAll(); |
---|
42 | Mouse.IsCursorVisible = true; |
---|
43 | LuoKentta(); |
---|
44 | LisaaNappaimet(); |
---|
45 | LisaaLaskurit(); |
---|
46 | PhysicsObject randomOlio = new PhysicsObject(20.0, 20.0); |
---|
47 | |
---|
48 | Camera.Follow(pelaaja); |
---|
49 | Camera.ZoomFactor = 0.7; |
---|
50 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
51 | |
---|
52 | int laskuri = 0; |
---|
53 | |
---|
54 | while (laskuri < 100) |
---|
55 | { |
---|
56 | LuoSatunnainenOlio(); |
---|
57 | laskuri++; |
---|
58 | } |
---|
59 | |
---|
60 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
61 | ajastin.Interval = 1; |
---|
62 | ajastin.Timeout += delegate { LuoSatunnainenOlio(); }; |
---|
63 | ajastin.Start(); |
---|
64 | } |
---|
65 | |
---|
66 | void LuoKentta() |
---|
67 | { |
---|
68 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
69 | ruudut.SetTileMethod(Color.Green, LuoPelaaja); |
---|
70 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso); |
---|
71 | ruudut.SetTileMethod(Color.Yellow, LuoTahti); |
---|
72 | ruudut.Execute(55, 55); |
---|
73 | Level.CreateBorders(); |
---|
74 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
75 | |
---|
76 | } |
---|
77 | |
---|
78 | private void LuoSatunnainenOlio() |
---|
79 | { |
---|
80 | double x = RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right); |
---|
81 | double y = RandomGen.NextDouble(Level.Bottom, Level.Top); |
---|
82 | double r = RandomGen.NextDouble(10, 50); |
---|
83 | // Color vari = RandomGen.NextColor(); |
---|
84 | LuoMuoto(x, y, r); |
---|
85 | } |
---|
86 | |
---|
87 | void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
88 | { |
---|
89 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
90 | taso.Position = paikka; |
---|
91 | taso.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
92 | taso.Image = seinaKuva; |
---|
93 | Add(taso); |
---|
94 | } |
---|
95 | |
---|
96 | void LuoTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
97 | { |
---|
98 | PhysicsObject tahti = new PhysicsObject(25, 25); |
---|
99 | //tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
100 | tahti.Position = paikka; |
---|
101 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
102 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
103 | Add(tahti, 1); |
---|
104 | } |
---|
105 | |
---|
106 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
107 | { |
---|
108 | pelaaja = new Pelaaja(50, 50); |
---|
109 | //pelaaja.MakeStatic(); |
---|
110 | pelaaja.CanRotate = false; |
---|
111 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
112 | pelaaja.Image = pelaajanKuva; |
---|
113 | pelaaja.CollisionIgnoreGroup = 2; |
---|
114 | pelaaja.LinearDamping = 0.6; |
---|
115 | pelaaja.Tag = "rambo"; |
---|
116 | AddCollisionHandler(pelaaja, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
117 | AddCollisionHandler(pelaaja, "tahti", CollisionHandler.AddMeterValue(pelaaja.ElamaLaskuri, 2)); |
---|
118 | rambonAse = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
119 | rambonAse.Ammo.Value = int.MaxValue; |
---|
120 | rambonAse.FireRate = 10; |
---|
121 | rambonAse.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
122 | pelaaja.Add(rambonAse); |
---|
123 | AddCollisionHandler(pelaaja, "pahis", delegate(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) { LuoSatunnainenOlio(); }); |
---|
124 | AddCollisionHandler(pelaaja, PelaajaTormasi); |
---|
125 | Add(pelaaja); |
---|
126 | |
---|
127 | pelaaja.ElamaLaskuri.LowerLimit += Kuolit; |
---|
128 | |
---|
129 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
130 | elamaPalkki.X = Screen.Left + 150; |
---|
131 | elamaPalkki.Y = Screen.Top - 20; |
---|
132 | elamaPalkki.BindTo(pelaaja.ElamaLaskuri); |
---|
133 | Add(elamaPalkki); |
---|
134 | |
---|
135 | LuoAmmusLaskuri(0, 0); |
---|
136 | } |
---|
137 | |
---|
138 | void JatketaankoValinta() |
---|
139 | { |
---|
140 | MultiSelectWindow valikko = new MultiSelectWindow("Game Over", "Uusi peli", "Lopeta peli"); |
---|
141 | valikko.AddItemHandler(0, Begin); |
---|
142 | valikko.AddItemHandler(1, Exit); |
---|
143 | Add(valikko); |
---|
144 | } |
---|
145 | |
---|
146 | |
---|
147 | void Kuolit() |
---|
148 | { |
---|
149 | MessageDisplay.Add("Zombi söi sinut!"); |
---|
150 | pelaaja.Destroy(); |
---|
151 | topLista.EnterAndShow(pistelaskuri.Value); |
---|
152 | topLista.HighScoreWindow.Closed += delegate { JatketaankoValinta(); }; |
---|
153 | } |
---|
154 | |
---|
155 | void LisaaNappaimet() |
---|
156 | { |
---|
157 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
158 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
159 | |
---|
160 | |
---|
161 | Mouse.ListenMovement(0.1, KuunteleHiirenLiiketta, null); |
---|
162 | |
---|
163 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaOikealle, "Liikkuu oikealle", pelaaja); |
---|
164 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaVasemmalle, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja); |
---|
165 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaYlos, "Liikkuu eteen", pelaaja); |
---|
166 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaAlas, "Liikkuu taakse", pelaaja); |
---|
167 | |
---|
168 | /* |
---|
169 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Pressed, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja, nopeusX); |
---|
170 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja, new Vector(-nopeusX.X, pelaaja.Velocity.Y)); |
---|
171 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Pressed, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja, -nopeusX); |
---|
172 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja, new Vector(nopeusX.X, pelaaja.Velocity.Y)); |
---|
173 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Liikuta, "Liikkuu eteen", pelaaja, nopeusYlos); |
---|
174 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu eteen", pelaaja, new Vector(pelaaja.Velocity.X, -nopeusYlos.Y)); |
---|
175 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Pressed, Liikuta, "Liikkuu taakse", pelaaja, nopeusAlas); |
---|
176 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu taakse", pelaaja, new Vector(pelaaja.Velocity.X, -nopeusAlas.Y)); |
---|
177 | */ |
---|
178 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", rambonAse); |
---|
179 | |
---|
180 | } |
---|
181 | |
---|
182 | void KuunteleHiirenLiiketta(AnalogState a) |
---|
183 | { |
---|
184 | Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - rambonAse.AbsolutePosition).Normalize(); |
---|
185 | rambonAse.Angle = suunta.Angle; |
---|
186 | } |
---|
187 | |
---|
188 | void LiikutaYlos(PhysicsObject hahmo) |
---|
189 | { |
---|
190 | hahmo.Push(nopeusYlos * 30); |
---|
191 | } |
---|
192 | |
---|
193 | void LiikutaAlas(PhysicsObject hahmo) |
---|
194 | { |
---|
195 | hahmo.Push(nopeusAlas * 30); |
---|
196 | } |
---|
197 | |
---|
198 | |
---|
199 | void LiikutaVasemmalle(PhysicsObject hahmo) |
---|
200 | { |
---|
201 | //hahmo.Velocity += nopeus; |
---|
202 | hahmo.Push(-nopeusX * 30); |
---|
203 | } |
---|
204 | |
---|
205 | |
---|
206 | void LiikutaOikealle(PhysicsObject hahmo) |
---|
207 | { |
---|
208 | //hahmo.Velocity += nopeus; |
---|
209 | hahmo.Push(nopeusX * 30); |
---|
210 | } |
---|
211 | |
---|
212 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
213 | { |
---|
214 | MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); |
---|
215 | |
---|
216 | nopeusAlas *= 1.5; |
---|
217 | nopeusX *= 1.5; |
---|
218 | nopeusYlos *= 1.5; |
---|
219 | |
---|
220 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
221 | ajastin.Interval = 15; |
---|
222 | ajastin.Timeout += delegate { |
---|
223 | nopeusAlas /= 1.5; |
---|
224 | nopeusX /= 1.5; |
---|
225 | nopeusYlos /= 1.5; |
---|
226 | //nopeusYlos.Y = perusNopeus; nopeusX.X = perusNopeus; nopeusAlas.Y = -perusNopeus + 15; |
---|
227 | }; |
---|
228 | ajastin.Start(1); |
---|
229 | |
---|
230 | |
---|
231 | tahti.Destroy(); |
---|
232 | } |
---|
233 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
234 | { |
---|
235 | ammus.Destroy(); |
---|
236 | if (kohde.Image == null) return; |
---|
237 | if (kohde.Image.Equals(zombi)) |
---|
238 | { |
---|
239 | //if(kohde.Color.Equals(zombi)) |
---|
240 | pistelaskuri.Value++; |
---|
241 | kohde.Destroy(); |
---|
242 | } |
---|
243 | } |
---|
244 | void AmmuAseella(AssaultRifle ase) |
---|
245 | { |
---|
246 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
247 | |
---|
248 | if (ammus != null) |
---|
249 | { |
---|
250 | ammus.CollisionIgnoreGroup = pelaaja.CollisionIgnoreGroup; |
---|
251 | ammus.Size *= 3; |
---|
252 | //ammus.Image = ... |
---|
253 | ammus.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(5.0); |
---|
254 | } |
---|
255 | } |
---|
256 | void LuoMuoto(double x, double y, double sade) |
---|
257 | { |
---|
258 | PhysicsObject olio = new PhysicsObject(sade, sade); |
---|
259 | //olio.Shape = muoto; |
---|
260 | //olio.Color = vari; |
---|
261 | olio.Restitution = 1.0; |
---|
262 | olio.Y = y; |
---|
263 | olio.X = x; |
---|
264 | olio.CanRotate = false; |
---|
265 | //olio.Tag = tagi; |
---|
266 | olio.Image = zombi; |
---|
267 | olio.Hit(RandomGen.NextVector(10, 100)); |
---|
268 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja); |
---|
269 | seuraajanAivot.Speed = 100; |
---|
270 | seuraajanAivot.DistanceFar = 600; |
---|
271 | seuraajanAivot.DistanceClose = 2; |
---|
272 | seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = false; |
---|
273 | olio.Brain = seuraajanAivot; |
---|
274 | Add(olio); |
---|
275 | |
---|
276 | } |
---|
277 | void PelaajaTormasi(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
278 | { |
---|
279 | if (kohde.Image == null) return; |
---|
280 | if (kohde.Image.Equals(zombi)) |
---|
281 | { |
---|
282 | //Tässä vähennetään elämää esim elamat.Value -= 5; |
---|
283 | if (tormaaja is Pelaaja) |
---|
284 | { |
---|
285 | ((Pelaaja)tormaaja).ElamaLaskuri.Value -= 2; |
---|
286 | } |
---|
287 | } |
---|
288 | |
---|
289 | } |
---|
290 | |
---|
291 | void LisaaLaskurit() |
---|
292 | { |
---|
293 | pistelaskuri = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0); |
---|
294 | } |
---|
295 | IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y) |
---|
296 | { |
---|
297 | IntMeter laskuri = new IntMeter(0); |
---|
298 | laskuri.MaxValue = int.MaxValue; |
---|
299 | |
---|
300 | Label naytto = new Label(); |
---|
301 | naytto.BindTo(laskuri); |
---|
302 | naytto.X = x; |
---|
303 | naytto.Y = y; |
---|
304 | naytto.TextColor = Color.White; |
---|
305 | naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor; |
---|
306 | naytto.Color = Level.BackgroundColor; |
---|
307 | Add(naytto); |
---|
308 | |
---|
309 | return laskuri; |
---|
310 | } |
---|
311 | void LuoAmmusLaskuri(double x, double y) |
---|
312 | { |
---|
313 | Label naytto = new Label(); |
---|
314 | naytto.BindTo(rambonAse.Ammo); |
---|
315 | naytto.X = x; |
---|
316 | naytto.Y = y; |
---|
317 | naytto.TextColor = Color.White; |
---|
318 | naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor; |
---|
319 | naytto.Color = Level.BackgroundColor; |
---|
320 | Add(naytto); |
---|
321 | } |
---|
322 | void KasitteleammusOsui(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde) |
---|
323 | { |
---|
324 | |
---|
325 | } |
---|
326 | } |
---|
327 | |
---|
328 | class Pelaaja : PhysicsObject |
---|
329 | { |
---|
330 | private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(10, 0, 16); |
---|
331 | public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } |
---|
332 | |
---|
333 | public Pelaaja(double leveys, double korkeus) |
---|
334 | : base(leveys, korkeus) |
---|
335 | { |
---|
336 | |
---|
337 | } |
---|
338 | |
---|
339 | |
---|
340 | } |
---|