source: 2013/26/ArttuR/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 4222

Revision 4222, 4.8 KB checked in by juiitamm, 6 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject pallo;
12    PhysicsObject maila1;
13    PhysicsObject maila2;
14    PhysicsObject OikeaReuna;
15    PhysicsObject VasenReuna;
16    PhysicsObject YläReuna;
17    PhysicsObject AlaReuna;
18   
19    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
20    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
21
22    IntMeter pelaajan1Pisteet;
23    IntMeter pelaajan2Pisteet;
24
25    public override void Begin()
26    {
27        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
28        LuoKentta();
29        AloitaPeli();
30       
31        AsetaOhjaimet();
32        LisaaLaskurit();
33
34        Vector impulssi = new Vector(500, 0);
35        pallo.Hit(impulssi);
36
37        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
38        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
39    }
40    void LuoKentta()
41    {
42        pallo = new PhysicsObject(50, 50);
43        Add(pallo);
44
45        pallo.Shape = Shape.Circle;
46        pallo.Color = Color.Red;
47        pallo.X = -300;
48        pallo.Restitution = 1.0;
49
50        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
51        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20, 0);
52        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20, 0);
53
54        VasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
55        VasenReuna.Restitution = 1.0;
56        VasenReuna.IsVisible = false;
57
58        OikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
59        OikeaReuna.Restitution = 1.0;
60        OikeaReuna.IsVisible = false;
61
62        YläReuna = Level.CreateTopBorder();
63        YläReuna.Restitution = 1.0;
64        YläReuna.IsVisible = false;
65
66        AlaReuna = Level.CreateBottomBorder();
67        AlaReuna.Restitution = 1.0;
68        AlaReuna.IsVisible = false;
69
70
71        Level.BackgroundColor = Color.Green;
72
73        Camera.ZoomToLevel();
74    }
75
76    void AloitaPeli()
77    {
78        Vector impulssi = new Vector(500, 0);
79        pallo.Hit(impulssi);
80    }
81
82    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
83    {
84        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, 100);
85        maila.Shape = Shape.Rectangle;
86        maila.X = x;
87        maila.Y = y;
88        maila.Restitution = 1.0;
89        Add(maila);
90        return maila;
91    }
92
93    void AsetaOhjaimet()
94    {
95        Keyboard.Listen(Key.Q, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
96        Keyboard.Listen(Key.Q, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
97        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
98        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
99
100        Keyboard.Listen(Key.Up,   ButtonState.Down,     AsetaNopeus, "Pelaaja2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
101        Keyboard.Listen(Key.Up,   ButtonState.Released, AsetaNopeus,  null,                           maila2, Vector.Zero);
102        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down,     AsetaNopeus, "Pelaaja2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
103        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus,  null,                           maila2, Vector.Zero);
104
105        Keyboard.Listen(Key.F1,     ButtonState.Pressed,     ShowControlHelp,  "Näytä ohjeet");
106        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed,     ConfirmExit,      "Lopeta peli");
107    }
108
109    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
110    {
111        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
112        {
113            maila.Velocity = Vector.Zero;
114            return;
115        }
116        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
117        {
118            maila.Velocity = Vector.Zero;
119            return;
120        }
121       
122        maila.Velocity = nopeus;
123    }
124
125    void LisaaLaskurit()
126    {
127        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
128        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
129    }
130
131    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
132    {
133        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
134        laskuri.MaxValue = 10;
135
136        Label naytto = new Label();
137        naytto.BindTo(laskuri);
138        naytto.X = x;
139        naytto.TextColor = Color.White;
140        naytto.BorderColor = Level. BackgroundColor;
141        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
142        Add(naytto);
143
144        return laskuri;
145    }
146
147    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
148    {
149        if (kohde == OikeaReuna)
150        {
151            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
152        }
153        else if (kohde == VasenReuna)
154        {
155            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
156        }
157    }
158
159}
160
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.