source: 2013/26/AkseliT/pong/pong/pong/pong.cs @ 4216

Revision 4216, 4.4 KB checked in by juiitamm, 7 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlös = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    PhysicsObject vasenReuna;
20    PhysicsObject oikeareuna;
21
22    IntMeter pelaajan1Pisteet;
23    IntMeter pelaajan2Pisteet;
24
25
26    public override void Begin()
27    {
28
29
30        LuoKentta();
31        AsetaOhjaimet();
32        LisaaLaskurit();
33        AloitaPeli();
34    }
35
36
37
38    void AsetaOhjaimet()
39    {
40        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlös);
41        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
42        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
43        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
44
45        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlös);
46        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
47        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
48        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
61
62        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
63        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
64
65    }
66
67    void LuoKentta()
68    {
69        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
70        pallo.Shape = Shape.Circle;
71        Add(pallo);
72        pallo.X = 200.0;
73        pallo.Y = 00.0;
74        pallo.Restitution = 1.0;
75        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
76        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
77        vasenReuna.Restitution = 1.0;
78        vasenReuna.IsVisible = false;
79        oikeareuna = Level.CreateRightBorder();
80        oikeareuna.Restitution = 1.0;
81        oikeareuna.IsVisible = false;
82        PhysicsObject alareuna = Level.CreateBottomBorder();
83        alareuna.Restitution = 1.0;
84        alareuna.IsVisible = false;
85        PhysicsObject yläreuna = Level.CreateTopBorder();
86        yläreuna.Restitution = 1.0;
87        vasenReuna.IsVisible = false;
88         
89
90
91
92
93        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
94        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
95
96       
97        Level.BackgroundColor = Color.Black;
98        Camera.ZoomToLevel();
99    }
100
101
102    void AloitaPeli()
103    {
104        Vector impulssi = new Vector(500.0, 200.0);
105        pallo.Hit(impulssi);
106    }
107
108    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
109    {
110        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
111        maila.Shape = Shape.Rectangle;
112        maila.X = x;
113        maila.Y = y;
114        maila.Restitution = 1.0;
115        Add(maila);
116        return maila;
117    }
118    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
119    {
120        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
121        {
122            maila.Velocity = Vector.Zero;
123            return;
124        }
125        maila.Velocity = nopeus;
126
127    }
128
129    void LisaaLaskurit()
130    {
131        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
132        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
133
134
135    }
136    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
137    {
138        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
139        laskuri.MaxValue = 10;
140
141        Label nautto = new Label();
142        nautto.BindTo(laskuri);
143        nautto.X = x;
144        nautto.Y = y;
145        nautto.TextColor = Color.White;
146        nautto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
147        nautto.Color = Level.BackgroundColor;
148        Add(nautto);
149
150
151        return laskuri;
152    }
153    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
154    {
155        if (kohde == oikeareuna)
156        {
157            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
158        }
159        else if (kohde == vasenReuna)
160        {
161            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
162        } 
163
164    }
165}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.