source: 2013/26/AkseliT/pong/pong/pong/pong.cs @ 4206

Revision 4206, 3.7 KB checked in by juiitamm, 7 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlös = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    IntMeter pelaajan1Pisteet;
20    IntMeter pelaajan2Pisteet;
21
22
23    public override void Begin()
24    {
25
26
27        LuoKentta();
28        AsetaOhjaimet();
29        LisaaLaskurit();
30        AloitaPeli();
31    }
32
33
34
35    void AsetaOhjaimet()
36    {
37        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlös);
38        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
39        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
40        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
41
42        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlös);
43        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
44        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
45        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
58
59        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
60        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
61
62    }
63
64    void LuoKentta()
65    {
66        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
67        pallo.Shape = Shape.Circle;
68        Add(pallo);
69        pallo.X = 200.0;
70        pallo.Y = 00.0;
71        pallo.Restitution = 1.0;
72        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
73        PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
74        vasenReuna.Restitution = 1.0;
75        vasenReuna.IsVisible = false;
76
77        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
78        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
79
80       
81        Level.BackgroundColor = Color.Black;
82        Camera.ZoomToLevel();
83    }
84
85
86    void AloitaPeli()
87    {
88        Vector impulssi = new Vector(500.0, 200.0);
89        pallo.Hit(impulssi);
90    }
91
92    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
93    {
94        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
95        maila.Shape = Shape.Rectangle;
96        maila.X = x;
97        maila.Y = y;
98        maila.Restitution = 1.0;
99        Add(maila);
100        return maila;
101    }
102    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
103    {
104        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
105        {
106            maila.Velocity = Vector.Zero;
107            return;
108        }
109        maila.Velocity = nopeus;
110
111    }
112
113    void LisaaLaskurit()
114    {
115        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
116        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
117
118
119    }
120    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
121    {
122        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
123        laskuri.MaxValue = 10;
124
125        Label nautto = new Label();
126        nautto.BindTo(laskuri);
127        nautto.X = x;
128        nautto.Y = y;
129        nautto.TextColor = Color.White;
130        nautto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
131        nautto.Color = Level.BackgroundColor;
132        Add(nautto);
133
134
135        return laskuri;
136    }
137    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
138    {
139
140    }
141}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.