source: 2013/26/AkseliT/Jump Game/Jump Game/Jump Game/Jump_Game.cs @ 4230

Revision 4230, 2.5 KB checked in by juiitamm, 6 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Jump_Game : PhysicsGame
10{
11    Image tahdenkuva = LoadImage("tahti");
12    Image pelaajankuva = LoadImage("pelaaja");
13    PlatformCharacter pelaaja;
14    public override void Begin()
15    {
16        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
17        LuoKentta();
18        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
19        LuoOhjaimet();
20    }
21
22
23    void LuoKentta()
24    {
25        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta1");
26        ruudut.SetTileMethod(Color.Green, LuoPelaaja);
27        ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso);
28        ruudut.SetTileMethod("FFD800", LuoTahti);
29        ruudut.Execute(20, 20);
30        Camera.ZoomToLevel();
31        Level.BackgroundColor = Color.Black;
32        Level.CreateBorders(false);
33       
34       
35       
36
37        Gravity = new Vector(0, -500);
38    }
39
40
41    void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
42    {
43
44        pelaaja = new PlatformCharacter(10, 10);
45        pelaaja.Image = pelaajankuva;
46        pelaaja.Position = paikka;
47        AddCollisionHandler(pelaaja, "tahti", CollisionHandler.DestroyTarget);
48        Add(pelaaja);
49    }
50
51
52    void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
53    {
54        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
55        taso.Position = paikka;
56        //taso.Image = Untitled;
57        taso.CollisionIgnoreGroup = 1;
58        Add(taso);
59    }
60
61    void LuoTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
62    {
63        PhysicsObject tahti = new PhysicsObject(5, 5);
64        tahti.Image = tahdenkuva;
65        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
66        tahti.Position = paikka;
67        //tahti.Image = tahdenKuva;
68        tahti.Tag = "tahti";
69        Add(tahti, 1);
70    }
71
72    void LuoOhjaimet()
73    {
74        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Huppaa, null, pelaaja, 500.0);
75
76        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Kavele, null, pelaaja, -100.0);
77        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Kavele, null, pelaaja, 100.0);
78        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
79    }
80
81    void Kavele(PlatformCharacter pelaaja, double nopeus)
82    {
83        pelaaja.Walk(nopeus);
84    }
85
86
87    void Huppaa(PlatformCharacter pelaaja, double nopeus)
88    {
89        pelaaja.Jump(nopeus);
90    }
91}
92
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.