source: 2013/24/NicoL/Mastermind/Mastermind/Mastermind/Mastermind.cs @ 4066

Revision 4066, 4.1 KB checked in by nijulakk, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Mastermind : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    PlatformCharacter pelaaja2;
17    Image maa = LoadImage("block");
18
19
20    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu");
21    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
22
23    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
24
25    public override void Begin()
26    {
27        Gravity = new Vector(0, -1000);
28
29        LuoKentta();
30        LisaaNappaimet();
31        // Camera.StayInLevel = true;
32        Camera.Follow(pelaaja1, pelaaja2);//, pelaaja2);
33        //    Camera.ZoomFactor = 1.2;
34
35    }
36
37    void LuoKentta()
38    {
39        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
40        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
41        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
42        pelaaja1 = new PlatformCharacter(1, 1);
43        pelaaja2 = new PlatformCharacter(1, 1);
44        kentta.SetTileMethod('A', LisaaPelaaja, pelaaja1, Color.Red);
45        kentta.SetTileMethod('B', LisaaPelaaja, pelaaja2, Color.Blue);
46        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
47        Level.CreateBorders();
48        Level.Background.CreateGradient(Color.Black, Color.Black);
49    }
50
51    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
52    {
53        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
54        taso.Position = paikka;
55        taso.Color = Color.Purple;
56        taso.Image = maa;
57        Add(taso);
58    }
59
60    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
61    {
62        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
63        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
64        tahti.Position = paikka;
65        tahti.Image = tahtiKuva;
66        tahti.Tag = "tahti";
67        Add(tahti);
68    }
69
70    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus, PlatformCharacter pelaaja, Color vari)
71    {
72        pelaaja.Size = new Vector(leveys * 0.8, korkeus * 0.8);
73        pelaaja.Position = paikka;
74        pelaaja.Mass = 4.0;
75        pelaaja.Color = vari;
76        pelaaja.Shape = Shape.Rectangle;
77        AddCollisionHandler(pelaaja, "tahti", TormaaTahteen);
78        Add(pelaaja);
79    }
80
81    void LisaaNappaimet()
82    {
83        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
84        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
85
86        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
87        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
88        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
89
90        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
91        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus);
92        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);
93
94        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
95
96        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
97        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
98        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
99
100        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
101    }
102
103    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
104    {
105        hahmo.Walk(nopeus);
106    }
107
108    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
109    {
110        hahmo.Jump(nopeus);
111    }
112
113    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
114    {
115        maaliAani.Play();
116        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
117        tahti.Destroy();
118    }
119}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.