source: 2013/24/MikaelJ/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1.cs @ 4926

Revision 4926, 4.4 KB checked in by milajoja, 6 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Tasohyppelypeli1 : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 600;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19    Image taustakuva1 = LoadImage("Level1(1024)");
20    Image Knife = LoadImage("Knife");
21
22    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
23
24    public override void Begin()
25    {
26        Gravity = new Vector(0, -1000);
27
28        LuoKentta();
29        LisaaNappaimet();
30
31        //Camera.Follow(pelaaja1);
32        Camera.ZoomFactor = 1.2;
33        Camera.StayInLevel = true;
34    }
35
36    void LuoKentta()
37    {
38        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
39        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
40        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
41        kentta.SetTileMethod('P', LisaaPelaaja);
42        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
43        Level.CreateBorders();
44        Level.Background.Image = taustakuva1;
45    }
46
47    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
48    {
49        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
50        taso.Position = paikka;
51        taso.IsVisible = false;
52        Add(taso);
53    }
54
55    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
56    {
57        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
58        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
59        tahti.Position = paikka;
60        tahti.Image = tahtiKuva;
61        tahti.Tag = "tahti";
62        Add(tahti);
63    }
64
65    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
66    {
67        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); //pelaaja
68        pelaaja1.Position = paikka;
69        pelaaja1.Mass = 4.0;
70        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
71        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
72        Add(pelaaja1);
73
74        pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(30, 10);
75
76        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
77
78        pelaaja1.Weapon.CanHitOwner = true;
79
80        pelaaja1.Weapon.FireRate =1000000000000.0;
81
82        pelaaja1.Weapon.InfiniteAmmo = true;
83
84        pelaaja1.Weapon.Image = Knife;
85
86    }
87
88    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
89    {
90        ammus.Destroy();
91    }
92
93    void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja)
94    {
95        PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot();
96
97        if (ammus != null)
98        {
99            ammus.Size *= 0.5;
100            //ammus.Image = ...
101            //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
102        }
103    }
104
105    void LisaaNappaimet()
106    {
107        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
108        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
109
110        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
111        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
112        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
113
114        Keyboard.Listen(Key.F, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1);
115
116        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
117
118        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
119        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
120        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
121
122        ControllerOne.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ampuu", pelaaja1);
123
124        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
125    }
126
127    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
128    {
129        hahmo.Walk(nopeus);
130    }
131
132    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
133    {
134        hahmo.Jump(nopeus);
135    }
136
137    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
138    {
139        maaliAani.Play();
140        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
141        tahti.Destroy();
142    }
143}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.