source: 2013/24/MikaelJ/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 4056

Revision 4056, 5.6 KB checked in by milajoja, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11
12    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
13    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
14
15    PhysicsObject mikko;
16
17    PhysicsObject maila1;
18    PhysicsObject maila2;
19
20    PhysicsObject vasenReuna;
21    PhysicsObject oikeaReuna;
22
23    IntMeter pelaajan1Pisteet;
24    IntMeter pelaajan2Pisteet;
25
26    public override void Begin()
27    {
28        LuoKentta();
29        AsetaOhjaimet();
30        LisaaLaskurit();
31        AloitaPeli();
32
33        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
34    }
35
36    void LuoKentta()
37    {
38        mikko = new PhysicsObject(50.0, 50.0);
39        mikko.Shape = Shape.Circle;
40        mikko.Color = Color.BloodRed;
41        Add(mikko);
42        mikko.X = -200.0;
43        mikko.Y = 0.0;
44        mikko.Restitution = 1.0;
45
46        AddCollisionHandler(mikko, KasittelePallonTormays);
47
48        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
49        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
50
51        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
52        vasenReuna.Restitution = 1.0;
53        vasenReuna.IsVisible = false;
54       
55        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
56        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
57        oikeaReuna.IsVisible = false;
58
59        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
60        ylaReuna.Restitution = 1.0;
61        ylaReuna.IsVisible = false;
62
63        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
64        alaReuna.Restitution = 1.0;
65        alaReuna.IsVisible = false;
66       
67        Level.BackgroundColor = Color.OrangeRed;
68
69        Camera.ZoomToLevel();
70    }
71
72    void AloitaPeli()
73    {
74        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
75        mikko.Hit(impulssi);
76    }
77
78    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
79    {
80        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
81        maila.Shape = Shape.Rectangle;
82        maila.X = x;
83        maila.Y = y;
84        maila.Restitution = 1.0;
85        Add(maila);
86        return maila;
87
88    }
89
90  void AsetaOhjaimet()
91{
92    Keyboard.Listen( Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos );
93    Keyboard.Listen( Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero );
94    Keyboard.Listen( Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas );
95    Keyboard.Listen( Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero );
96
97    Keyboard.Listen( Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos );
98    Keyboard.Listen( Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero );
99    Keyboard.Listen( Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas );
100    Keyboard.Listen( Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero );
101
102    Keyboard.Listen( Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet" );
103    Keyboard.Listen( Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli" );
104
105    ControllerOne.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos );
106    ControllerOne.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero );
107    ControllerOne.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas );
108    ControllerOne.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero );
109
110    ControllerTwo.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos );
111    ControllerTwo.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero );
112    ControllerTwo.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas );
113    ControllerTwo.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero );
114
115    ControllerOne.Listen( Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli" );
116    ControllerTwo.Listen( Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli" );
117    }
118
119
120    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
121    {
122        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
123        {
124            maila.Velocity = Vector.Zero;
125            return;
126        }
127        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
128        {
129            maila.Velocity = Vector.Zero;
130            return;
131        }
132
133        maila.Velocity = nopeus;
134    }
135
136    void LisaaLaskurit()
137    {
138        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri (Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
139        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri (Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
140    }
141
142    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
143    {
144        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
145        laskuri.MaxValue = 10;
146       
147        Label naytto = new Label();
148        naytto.BindTo(laskuri);
149        naytto.X = x;
150        naytto.Y = y;
151        naytto.TextColor = Color.White;
152        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
153        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
154        Add(naytto);
155
156        return laskuri;
157    }
158
159    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject mikko, PhysicsObject kohde)
160    {
161        if (kohde == oikeaReuna)
162        {
163            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
164        }
165        else if (kohde == vasenReuna)
166        {
167            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
168        }
169    }
170   
171}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.