1 | #region Alustus ja luokat |
---|
2 | |
---|
3 | using System; |
---|
4 | using System.Collections.Generic; |
---|
5 | using Jypeli; |
---|
6 | using Jypeli.Assets; |
---|
7 | using Jypeli.Controls; |
---|
8 | using Jypeli.Effects; |
---|
9 | using Jypeli.Widgets; |
---|
10 | |
---|
11 | public class Pelaaja : PhysicsObject |
---|
12 | { |
---|
13 | public DoubleMeter elamalaskuri; |
---|
14 | public DoubleMeter suojalaskuri; |
---|
15 | public DoubleMeter ammuslaskuri; |
---|
16 | public Pelaaja(double leveys, double korkeus, Shape muoto, Color vari) |
---|
17 | : base(leveys, korkeus) |
---|
18 | { |
---|
19 | this.Shape = muoto; |
---|
20 | this.Color = vari; |
---|
21 | this.Mass = 10; |
---|
22 | this.LinearDamping = 0.3; |
---|
23 | this.AngularDamping = 0.1; |
---|
24 | //this.Position = paikka; |
---|
25 | this.Color = Color.Green; |
---|
26 | this.Tag = "Pelaaja"; |
---|
27 | this.KineticFriction = 0.7; |
---|
28 | this.CollisionIgnoreGroup = 2; |
---|
29 | } |
---|
30 | |
---|
31 | } |
---|
32 | |
---|
33 | public class Vihollinen : PhysicsObject |
---|
34 | { |
---|
35 | private IntMeter Vihunelamat = new IntMeter(100, 0, 100); |
---|
36 | public IntMeter vihunelamat { get { return Vihunelamat; } } |
---|
37 | public string Vihuntyyppi; |
---|
38 | public Vihollinen(double leveys, double korkeus, Image vihunkuva, string Vihuntyyppi) |
---|
39 | : base(leveys, korkeus) |
---|
40 | { |
---|
41 | this.Image = vihunkuva; |
---|
42 | this.Mass = 10; |
---|
43 | this.LinearDamping = 0.3; |
---|
44 | this.AngularDamping = 0.9; |
---|
45 | vihunelamat.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; |
---|
46 | this.Tag = "Vihu"; |
---|
47 | this.Vihuntyyppi = Vihuntyyppi; |
---|
48 | } |
---|
49 | } |
---|
50 | |
---|
51 | public class Paketti : PhysicsObject |
---|
52 | { |
---|
53 | public Paketti(double leveys, double korkeus) |
---|
54 | : base(leveys, korkeus) |
---|
55 | { |
---|
56 | this.Mass = 10; |
---|
57 | this.IgnoresExplosions = false; |
---|
58 | this.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
59 | this.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(20); |
---|
60 | } |
---|
61 | } |
---|
62 | |
---|
63 | public class Defend_The_Computer : PhysicsGame |
---|
64 | { |
---|
65 | ScoreList pistelista; |
---|
66 | |
---|
67 | IntMeter pistelaskuri; |
---|
68 | |
---|
69 | GameObject aseenkuva1; |
---|
70 | |
---|
71 | GameObject aseenkuva2; |
---|
72 | |
---|
73 | ExplosionSystem hienorajahdys; |
---|
74 | ExplosionSystem hienorajahdys2; |
---|
75 | |
---|
76 | int pelaajienlukumaara2; |
---|
77 | |
---|
78 | int pakettienlukumaara; |
---|
79 | |
---|
80 | int vihujenmaara; |
---|
81 | |
---|
82 | bool AJ; |
---|
83 | bool NC; |
---|
84 | bool noenemies; |
---|
85 | bool nopackages; |
---|
86 | bool Debug; |
---|
87 | |
---|
88 | bool pelaaja1elossa; |
---|
89 | bool pelaaja2elossa; |
---|
90 | |
---|
91 | double nopeus; |
---|
92 | double kaantymisnopeus; |
---|
93 | [Save] |
---|
94 | int survivalkentannro; |
---|
95 | [Save] |
---|
96 | int vaikeustaso; |
---|
97 | [Save] |
---|
98 | int pelaajienlukumaara; |
---|
99 | [Save] |
---|
100 | bool aanetpaalla; |
---|
101 | |
---|
102 | string pelaaja1ase; |
---|
103 | string pelaaja2ase; |
---|
104 | |
---|
105 | Image logokuva; |
---|
106 | |
---|
107 | Image pelaaja1kuva; |
---|
108 | Image pelaaja2kuva; |
---|
109 | |
---|
110 | Image Intta; |
---|
111 | Image Inttapaha; |
---|
112 | Image Egac; |
---|
113 | Image Egacpaha; |
---|
114 | |
---|
115 | Image bosskuva; |
---|
116 | Image punkkikuva; |
---|
117 | Image camouflagekuva; |
---|
118 | Image cyborgkuva; |
---|
119 | Image badasskuva; |
---|
120 | |
---|
121 | Image seinankuva; |
---|
122 | |
---|
123 | Image perusasekuvake; |
---|
124 | Image antiviruskuvake; |
---|
125 | Image kranaattikuvake; |
---|
126 | |
---|
127 | Image ammopakettikuva; |
---|
128 | Image healthpakettikuva; |
---|
129 | Image suojakuva; |
---|
130 | |
---|
131 | Image antiviruskuva; |
---|
132 | Image kranaattikuva; |
---|
133 | |
---|
134 | SoundEffect kuolemaaani; |
---|
135 | SoundEffect suojaaani; |
---|
136 | SoundEffect healthaani; |
---|
137 | SoundEffect startaani; |
---|
138 | SoundEffect aseaani; |
---|
139 | |
---|
140 | Color tekstienvari; |
---|
141 | Color alkuvalikkovari; |
---|
142 | Color alkuvalikkotekstivari; |
---|
143 | |
---|
144 | List<Pelaaja> pelaajat; |
---|
145 | List<Vihollinen> rajahdyksenuhrit; |
---|
146 | |
---|
147 | Timer aikalaskuri; |
---|
148 | |
---|
149 | double ruudunkoko; |
---|
150 | |
---|
151 | #endregion |
---|
152 | |
---|
153 | public override void Begin() |
---|
154 | { |
---|
155 | Alustus(); |
---|
156 | |
---|
157 | IsFullScreen = true; |
---|
158 | |
---|
159 | IsPaused = true; |
---|
160 | |
---|
161 | MediaPlayer.Stop(); |
---|
162 | |
---|
163 | Lataakaikki(false, 0, 0); |
---|
164 | |
---|
165 | Alkuvalikko(); |
---|
166 | } |
---|
167 | |
---|
168 | #region Tallennus, lataus ja alustus |
---|
169 | |
---|
170 | void Alustus() |
---|
171 | { |
---|
172 | ClearAll(); |
---|
173 | |
---|
174 | Camera.ZoomFactor = 1; |
---|
175 | |
---|
176 | pelaaja1ase = "Luoti"; |
---|
177 | pelaaja2ase = "Luoti"; |
---|
178 | |
---|
179 | rajahdyksenuhrit = new List<Vihollinen>(); |
---|
180 | |
---|
181 | pelaajat = new List<Pelaaja>(); |
---|
182 | |
---|
183 | pelaaja1elossa = true; |
---|
184 | pelaaja2elossa = true; |
---|
185 | |
---|
186 | vihujenmaara = 0; |
---|
187 | |
---|
188 | AJ = false; |
---|
189 | NC = false; |
---|
190 | noenemies = false; |
---|
191 | nopackages = false; |
---|
192 | Debug = false; |
---|
193 | |
---|
194 | nopeus = 250; |
---|
195 | kaantymisnopeus = 50; |
---|
196 | |
---|
197 | logokuva = LoadImage("logo"); |
---|
198 | |
---|
199 | pelaaja1kuva = LoadImage("monitor1"); |
---|
200 | pelaaja2kuva = LoadImage("monitor2"); |
---|
201 | |
---|
202 | Intta = LoadImage("A-J"); |
---|
203 | Inttapaha = LoadImage("A-J_bad"); |
---|
204 | Egac = LoadImage("NC"); |
---|
205 | Egacpaha = LoadImage("NC_bad"); |
---|
206 | |
---|
207 | bosskuva = LoadImage("virus_paha"); |
---|
208 | punkkikuva = LoadImage("virus_punker"); |
---|
209 | camouflagekuva = LoadImage("virus_camouflage"); |
---|
210 | cyborgkuva = LoadImage("virus_cyborg"); |
---|
211 | badasskuva = LoadImage("virus_lasit"); |
---|
212 | |
---|
213 | seinankuva = LoadImage("seina"); |
---|
214 | |
---|
215 | perusasekuvake = LoadImage("perusasekuvake"); |
---|
216 | antiviruskuvake = LoadImage("antiviruskuvake"); |
---|
217 | kranaattikuvake = LoadImage("kranaattikuvake"); |
---|
218 | |
---|
219 | healthpakettikuva = LoadImage("healthpack"); |
---|
220 | suojakuva = LoadImage("suoja"); |
---|
221 | ammopakettikuva = LoadImage("ammopack"); |
---|
222 | |
---|
223 | antiviruskuva = LoadImage("antivirus"); |
---|
224 | kranaattikuva = LoadImage("kranaatti"); |
---|
225 | |
---|
226 | kuolemaaani = LoadSoundEffect("player_dead"); |
---|
227 | suojaaani = LoadSoundEffect("klang"); |
---|
228 | healthaani = LoadSoundEffect("health"); |
---|
229 | startaani = LoadSoundEffect("start"); |
---|
230 | aseaani = LoadSoundEffect("aseaani"); |
---|
231 | |
---|
232 | tekstienvari = Color.LightGreen; |
---|
233 | alkuvalikkovari = Color.LightGreen; |
---|
234 | alkuvalikkotekstivari = Color.Red; |
---|
235 | |
---|
236 | ruudunkoko = 16; |
---|
237 | |
---|
238 | pistelista = new ScoreList(10, false, 0); |
---|
239 | } |
---|
240 | |
---|
241 | void Tyhjennanappaimet() |
---|
242 | { |
---|
243 | ClearControls(); |
---|
244 | } |
---|
245 | |
---|
246 | void Tallennakaikki() |
---|
247 | { |
---|
248 | SaveGame("Save.xml"); |
---|
249 | } |
---|
250 | |
---|
251 | void TallennaLista() |
---|
252 | { |
---|
253 | DataStorage.Save<ScoreList>(pistelista, "Survival" + survivalkentannro + pelaajienlukumaara + ".xml"); |
---|
254 | } |
---|
255 | |
---|
256 | void Lataakaikki(bool kentta, int kenttanro, int players) |
---|
257 | { |
---|
258 | if (kentta == true) |
---|
259 | { |
---|
260 | pistelista = new ScoreList(10, false, 0); |
---|
261 | DataStorage.TryLoad<ScoreList>(pistelista, "Survival" + kenttanro + players + ".xml"); |
---|
262 | } |
---|
263 | |
---|
264 | if (DataStorage.Exists("Save.xml")) LoadGame("Save.xml"); |
---|
265 | } |
---|
266 | |
---|
267 | #endregion |
---|
268 | |
---|
269 | #region Valikko |
---|
270 | |
---|
271 | void Alkuvalikko() |
---|
272 | { |
---|
273 | Tyhjennanappaimet(); |
---|
274 | |
---|
275 | Level.BackgroundColor = Color.Black; |
---|
276 | |
---|
277 | if (aanetpaalla == true && MediaPlayer.IsPlaying == false) MediaPlayer.Play("alkuvalikko"); |
---|
278 | |
---|
279 | MultiSelectWindow alkuvalikko = new MultiSelectWindow("", "Start game", "Highscores", "Help", "Sounds: " + ((aanetpaalla == true) ? "ON" : "OFF"), "Exit"); |
---|
280 | alkuvalikko.AddItemHandler(0, Kentanvalinta); |
---|
281 | alkuvalikko.AddItemHandler(1, Ennatykset); |
---|
282 | alkuvalikko.AddItemHandler(2, Ohjeet); |
---|
283 | alkuvalikko.AddItemHandler(3, delegate |
---|
284 | { |
---|
285 | aanetpaalla = !aanetpaalla; |
---|
286 | if (aanetpaalla == false) MediaPlayer.Pause(); |
---|
287 | Tallennakaikki(); |
---|
288 | Begin(); |
---|
289 | }); |
---|
290 | alkuvalikko.AddItemHandler(4, delegate |
---|
291 | { |
---|
292 | YesNoWindow ikkuna = new YesNoWindow("Do you want to quit?"); |
---|
293 | ikkuna.Yes += Exit; |
---|
294 | ikkuna.No += delegate |
---|
295 | { |
---|
296 | ikkuna.Destroy(); |
---|
297 | Alkuvalikko(); |
---|
298 | }; |
---|
299 | Add(ikkuna); |
---|
300 | }); |
---|
301 | alkuvalikko.DefaultCancel = 4; |
---|
302 | Add(alkuvalikko); |
---|
303 | alkuvalikko.Bottom = Screen.BottomSafe; |
---|
304 | alkuvalikko.Color = Color.Transparent; |
---|
305 | alkuvalikko.SetButtonColor(alkuvalikkovari); |
---|
306 | alkuvalikko.SetButtonTextColor(alkuvalikkotekstivari); |
---|
307 | |
---|
308 | Label logo = new Label(1000, 600); |
---|
309 | logo.Image = logokuva; |
---|
310 | logo.X = 0; |
---|
311 | logo.Y = 100; |
---|
312 | Add(logo, -1); |
---|
313 | |
---|
314 | Label kiitokset = new Label("Lauri Kemppi 2013\nAll music and pictures are public domain, logo is made by Aki Rahikkala."); |
---|
315 | kiitokset.TextColor = Color.Red; |
---|
316 | kiitokset.Right = Screen.RightSafe - 10; |
---|
317 | kiitokset.Bottom = Screen.BottomSafe; |
---|
318 | Add(kiitokset); |
---|
319 | } |
---|
320 | |
---|
321 | void Ennatykset() |
---|
322 | { |
---|
323 | Tyhjennanappaimet(); |
---|
324 | |
---|
325 | pistelista = new ScoreList(10, false, 0); |
---|
326 | |
---|
327 | MultiSelectWindow alkuvalikko = new MultiSelectWindow("", "Level 1 (1p)", "Level 1 (2p)", "Level 2 (1p)", "Level 2 (2p)", "Back"); |
---|
328 | alkuvalikko.AddItemHandler(0, delegate |
---|
329 | { |
---|
330 | Lataakaikki(true, 1, 1); |
---|
331 | HighScoreWindow topIkkuna = new HighScoreWindow( |
---|
332 | "Highscores: Level 1, 1 players", |
---|
333 | pistelista); |
---|
334 | topIkkuna.Closed += delegate { Ennatykset(); }; |
---|
335 | topIkkuna.List.ScoreFormat = "{0:0.##}"; |
---|
336 | Add(topIkkuna); |
---|
337 | }); |
---|
338 | alkuvalikko.AddItemHandler(1, delegate |
---|
339 | { |
---|
340 | Lataakaikki(true, 1, 2); |
---|
341 | HighScoreWindow topIkkuna = new HighScoreWindow( |
---|
342 | "Highscores: Level 1, 2 players", |
---|
343 | pistelista); |
---|
344 | topIkkuna.Closed += delegate { Ennatykset(); }; |
---|
345 | topIkkuna.List.ScoreFormat = "{0:0.##}"; |
---|
346 | Add(topIkkuna); |
---|
347 | }); |
---|
348 | alkuvalikko.AddItemHandler(2, delegate |
---|
349 | { |
---|
350 | Lataakaikki(true, 2, 1); |
---|
351 | HighScoreWindow topIkkuna = new HighScoreWindow( |
---|
352 | "Highscores: Level 2, 1 players", |
---|
353 | pistelista); |
---|
354 | topIkkuna.Closed += delegate { Ennatykset(); }; |
---|
355 | topIkkuna.List.ScoreFormat = "{0:0.##}"; |
---|
356 | Add(topIkkuna); |
---|
357 | }); |
---|
358 | alkuvalikko.AddItemHandler(3, delegate |
---|
359 | { |
---|
360 | Lataakaikki(true, 2, 2); |
---|
361 | HighScoreWindow topIkkuna = new HighScoreWindow( |
---|
362 | "Highscores: Level 2, 2 players", |
---|
363 | pistelista); |
---|
364 | topIkkuna.Closed += delegate { Ennatykset(); }; |
---|
365 | topIkkuna.List.ScoreFormat = "{0:0.##}"; |
---|
366 | Add(topIkkuna); |
---|
367 | }); |
---|
368 | alkuvalikko.AddItemHandler(4, Alkuvalikko); |
---|
369 | alkuvalikko.DefaultCancel = 4; |
---|
370 | Add(alkuvalikko); |
---|
371 | alkuvalikko.Bottom = Screen.BottomSafe; |
---|
372 | alkuvalikko.Color = Color.Transparent; |
---|
373 | alkuvalikko.SetButtonColor(alkuvalikkovari); |
---|
374 | alkuvalikko.SetButtonTextColor(alkuvalikkotekstivari); |
---|
375 | } |
---|
376 | |
---|
377 | void Ohjeet() |
---|
378 | { |
---|
379 | Alkuvalikko(); |
---|
380 | } |
---|
381 | |
---|
382 | void Kentanvalinta() |
---|
383 | { |
---|
384 | Tyhjennanappaimet(); |
---|
385 | |
---|
386 | MultiSelectWindow valitsepeli = new MultiSelectWindow("", "Level 1", "Level 2", "Back"); |
---|
387 | valitsepeli.AddItemHandler(0, delegate |
---|
388 | { |
---|
389 | survivalkentannro = 1; |
---|
390 | Valitsepelaajienmaara(); |
---|
391 | }); |
---|
392 | valitsepeli.AddItemHandler(1, delegate |
---|
393 | { |
---|
394 | survivalkentannro = 2; |
---|
395 | Valitsepelaajienmaara(); |
---|
396 | }); |
---|
397 | valitsepeli.AddItemHandler(2, Alkuvalikko); |
---|
398 | valitsepeli.DefaultCancel = 2; |
---|
399 | Add(valitsepeli); |
---|
400 | valitsepeli.Bottom = Screen.BottomSafe; |
---|
401 | valitsepeli.Color = Color.Transparent; |
---|
402 | valitsepeli.SetButtonColor(alkuvalikkovari); |
---|
403 | valitsepeli.SetButtonTextColor(alkuvalikkotekstivari); |
---|
404 | } |
---|
405 | |
---|
406 | |
---|
407 | void Valitsepelaajienmaara() |
---|
408 | { |
---|
409 | Tyhjennanappaimet(); |
---|
410 | |
---|
411 | MultiSelectWindow pelaajienmaara = new MultiSelectWindow("", "1 player", "2 players", "Back"); |
---|
412 | pelaajienmaara.AddItemHandler(0, delegate |
---|
413 | { |
---|
414 | pelaajienlukumaara = 1; |
---|
415 | pelaajienlukumaara2 = 1; |
---|
416 | Valitsevaikeustaso(); |
---|
417 | }); |
---|
418 | pelaajienmaara.AddItemHandler(1, delegate |
---|
419 | { |
---|
420 | pelaajienlukumaara = 2; |
---|
421 | pelaajienlukumaara2 = 2; |
---|
422 | Valitsevaikeustaso(); |
---|
423 | }); |
---|
424 | pelaajienmaara.AddItemHandler(2, Kentanvalinta); |
---|
425 | pelaajienmaara.DefaultCancel = 2; |
---|
426 | Add(pelaajienmaara); |
---|
427 | pelaajienmaara.Bottom = Screen.BottomSafe; |
---|
428 | pelaajienmaara.Color = Color.Transparent; |
---|
429 | pelaajienmaara.SetButtonColor(alkuvalikkovari); |
---|
430 | pelaajienmaara.SetButtonTextColor(alkuvalikkotekstivari); |
---|
431 | } |
---|
432 | |
---|
433 | void Valitsevaikeustaso() |
---|
434 | { |
---|
435 | Tyhjennanappaimet(); |
---|
436 | |
---|
437 | MultiSelectWindow vaikeustasonvalinta = new MultiSelectWindow("", "Easy", "Normal", "Hard", "Insane", "Back"); |
---|
438 | vaikeustasonvalinta.AddItemHandler(0, delegate |
---|
439 | { |
---|
440 | vaikeustaso = 2; |
---|
441 | Aloitapeli(); |
---|
442 | }); |
---|
443 | vaikeustasonvalinta.AddItemHandler(1, delegate |
---|
444 | { |
---|
445 | vaikeustaso = 3; |
---|
446 | Aloitapeli(); |
---|
447 | }); |
---|
448 | vaikeustasonvalinta.AddItemHandler(2, delegate |
---|
449 | { |
---|
450 | vaikeustaso = 4; |
---|
451 | Aloitapeli(); |
---|
452 | }); |
---|
453 | vaikeustasonvalinta.AddItemHandler(3, delegate |
---|
454 | { |
---|
455 | vaikeustaso = 5; |
---|
456 | Aloitapeli(); |
---|
457 | }); |
---|
458 | vaikeustasonvalinta.AddItemHandler(4, Valitsepelaajienmaara); |
---|
459 | vaikeustasonvalinta.DefaultCancel = 4; |
---|
460 | Add(vaikeustasonvalinta); |
---|
461 | vaikeustasonvalinta.Bottom = Screen.BottomSafe; |
---|
462 | vaikeustasonvalinta.Color = Color.Transparent; |
---|
463 | vaikeustasonvalinta.SetButtonColor(alkuvalikkovari); |
---|
464 | vaikeustasonvalinta.SetButtonTextColor(alkuvalikkotekstivari); |
---|
465 | } |
---|
466 | |
---|
467 | void Paussivalikko() |
---|
468 | { |
---|
469 | IsPaused = true; |
---|
470 | |
---|
471 | MultiSelectWindow paussivalikko = new MultiSelectWindow("Paused", "Continue", "Help", "Cheats", "Sounds: " + ((aanetpaalla == true) ? "ON" : "OFF"), "Exit"); |
---|
472 | paussivalikko.AddItemHandler(0, delegate |
---|
473 | { |
---|
474 | IsPaused = false; |
---|
475 | paussivalikko.Destroy(); |
---|
476 | }); |
---|
477 | paussivalikko.AddItemHandler(1, delegate |
---|
478 | { |
---|
479 | Lisaanappaimet(); |
---|
480 | ShowControlHelp(); |
---|
481 | Paussivalikko(); |
---|
482 | }); |
---|
483 | |
---|
484 | paussivalikko.AddItemHandler(2, delegate |
---|
485 | { |
---|
486 | InputWindow kysymysIkkuna = new InputWindow("Enter cheat"); |
---|
487 | kysymysIkkuna.TextEntered += Huijaus; |
---|
488 | Add(kysymysIkkuna); |
---|
489 | }); |
---|
490 | |
---|
491 | paussivalikko.AddItemHandler(3, delegate |
---|
492 | { |
---|
493 | aanetpaalla = !aanetpaalla; |
---|
494 | Tallennakaikki(); |
---|
495 | Paussivalikko(); |
---|
496 | }); |
---|
497 | |
---|
498 | paussivalikko.AddItemHandler(4, delegate |
---|
499 | { |
---|
500 | Pelipaattyi(); |
---|
501 | }); |
---|
502 | paussivalikko.DefaultCancel = 0; |
---|
503 | |
---|
504 | Add(paussivalikko); |
---|
505 | } |
---|
506 | |
---|
507 | void Huijaus(InputWindow ikkuna) |
---|
508 | { |
---|
509 | Paussivalikko(); |
---|
510 | |
---|
511 | string vastaus = ikkuna.InputBox.Text; |
---|
512 | |
---|
513 | if (vastaus == "ajlakane") |
---|
514 | { |
---|
515 | AJ = true; |
---|
516 | MessageDisplay.Add("A-J -mode activated."); |
---|
517 | } |
---|
518 | else if (vastaus == "Nicolas Cage") |
---|
519 | { |
---|
520 | NC = true; |
---|
521 | MessageDisplay.Add("Nicolas Cage mode activated."); |
---|
522 | } |
---|
523 | else if (vastaus == "Debug") |
---|
524 | { |
---|
525 | Debug = true; |
---|
526 | MessageDisplay.Add("Debug mode activated."); |
---|
527 | } |
---|
528 | else if (vastaus == "NoEnemies") |
---|
529 | { |
---|
530 | noenemies = true; |
---|
531 | MessageDisplay.Add("Enemy spawning disabled."); |
---|
532 | } |
---|
533 | |
---|
534 | else if (vastaus == "NoPackages") |
---|
535 | { |
---|
536 | nopackages = true; |
---|
537 | MessageDisplay.Add("Package spawning disabled."); |
---|
538 | } |
---|
539 | |
---|
540 | else if (vastaus == "SuperSpeed") |
---|
541 | { |
---|
542 | nopeus = 1000; |
---|
543 | } |
---|
544 | |
---|
545 | else if (vastaus == "ClearAll") |
---|
546 | { |
---|
547 | AJ = false; |
---|
548 | NC = false; |
---|
549 | Debug = false; |
---|
550 | noenemies = false; |
---|
551 | nopackages = false; |
---|
552 | MessageDisplay.Add("All cheats have been disabled."); |
---|
553 | } |
---|
554 | |
---|
555 | else MessageDisplay.Add("False code!"); |
---|
556 | } |
---|
557 | |
---|
558 | |
---|
559 | #endregion |
---|
560 | |
---|
561 | #region Kentan lataus |
---|
562 | |
---|
563 | void Aloitapeli() |
---|
564 | { |
---|
565 | Tallennakaikki(); |
---|
566 | |
---|
567 | ClearAll(); |
---|
568 | |
---|
569 | Lataakaikki(true, survivalkentannro, pelaajienlukumaara); |
---|
570 | |
---|
571 | IsPaused = false; |
---|
572 | |
---|
573 | MediaPlayer.Stop(); |
---|
574 | |
---|
575 | ColorTileMap kentta_pelaaja = ColorTileMap.FromLevelAsset("Selviytyminen" + survivalkentannro); |
---|
576 | |
---|
577 | kentta_pelaaja.SetTileMethod(Color.FromPaintDotNet(0, 3), Luopelaaja); // pelaaja 1 |
---|
578 | |
---|
579 | if (pelaajienlukumaara == 2) |
---|
580 | { |
---|
581 | kentta_pelaaja.SetTileMethod(Color.FromPaintDotNet(0, 4), Luopelaaja); // pelaaja 2 |
---|
582 | }; |
---|
583 | |
---|
584 | //if (pelaajienlukumaara == 3) |
---|
585 | //{ |
---|
586 | // kentta_pelaaja.SetTileMethod(Color.Blue, Luopelaaja); |
---|
587 | //}; |
---|
588 | //if (pelaajienlukumaara == 4) |
---|
589 | //{ |
---|
590 | // kentta_pelaaja.SetTileMethod(Color.Gold, Luopelaaja); |
---|
591 | //}; |
---|
592 | |
---|
593 | kentta_pelaaja.Execute(ruudunkoko, ruudunkoko); |
---|
594 | |
---|
595 | ColorTileMap kentta = ColorTileMap.FromLevelAsset("Selviytyminen" + survivalkentannro); |
---|
596 | |
---|
597 | kentta.SetTileMethod(Color.FromPaintDotNet(0, 0), Luoseina, seinankuva, Color.Black); |
---|
598 | kentta.SetTileMethod(Color.FromPaintDotNet(1, 2), Luoseina, (Image)null, Color.Gold); |
---|
599 | kentta.SetTileMethod(Color.FromPaintDotNet(1, 0), Luolattia); |
---|
600 | kentta.SetTileMethod(Color.FromPaintDotNet(0, 3), Luolattia); |
---|
601 | kentta.SetTileMethod(Color.FromPaintDotNet(0, 4), Luolattia); |
---|
602 | kentta.SetTileMethod(Color.FromPaintDotNet(1, 1), Luovoidalue); |
---|
603 | //kentta.SetTileMethod(Color.Red, Luomaali); |
---|
604 | //kentta.SetTileMethod(Color.FromPaintDotNet(0, 15), Luovirus); |
---|
605 | //kentta.SetTileMethod(Color.FromPaintDotNet(1, 0), Luotroijalainen); |
---|
606 | |
---|
607 | kentta.Execute(ruudunkoko, ruudunkoko); |
---|
608 | |
---|
609 | Level.CreateBorders(false); |
---|
610 | |
---|
611 | pakettienlukumaara = 0; |
---|
612 | |
---|
613 | Gravity = new Vector(0, 0); |
---|
614 | |
---|
615 | Level.BackgroundColor = Color.Black; |
---|
616 | |
---|
617 | Lisaanappaimet(); |
---|
618 | |
---|
619 | Luomittarit(); |
---|
620 | |
---|
621 | Luoaikalaskuri(); |
---|
622 | |
---|
623 | Lisaanakyvyysalue(); |
---|
624 | |
---|
625 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
626 | |
---|
627 | hienorajahdys = new ExplosionSystem(LoadImage("yksi"), 200); |
---|
628 | Add(hienorajahdys); |
---|
629 | hienorajahdys.MinScale = 4; |
---|
630 | hienorajahdys.MaxScale = 5; |
---|
631 | hienorajahdys2 = new ExplosionSystem(LoadImage("nolla"), 200); |
---|
632 | Add(hienorajahdys2); |
---|
633 | hienorajahdys2.MinScale = 4; |
---|
634 | hienorajahdys2.MaxScale = 5; |
---|
635 | |
---|
636 | MessageDisplay.X += 250; |
---|
637 | |
---|
638 | if (aanetpaalla == true) startaani.Play(); |
---|
639 | |
---|
640 | if (aanetpaalla == true) MediaPlayer.Play("Thinking Tension A"); |
---|
641 | } |
---|
642 | |
---|
643 | void Luoaikalaskuri() |
---|
644 | { |
---|
645 | aikalaskuri = new Timer(); |
---|
646 | aikalaskuri.Start(); |
---|
647 | |
---|
648 | Label aikanaytto = new Label(); |
---|
649 | aikanaytto.TextColor = Color.White; |
---|
650 | aikanaytto.DecimalPlaces = 1; |
---|
651 | aikanaytto.BindTo(aikalaskuri.SecondCounter); |
---|
652 | Add(aikanaytto); |
---|
653 | aikanaytto.Position = Screen.Center; |
---|
654 | aikanaytto.Y = Screen.TopSafe - 50; |
---|
655 | } |
---|
656 | |
---|
657 | #endregion |
---|
658 | |
---|
659 | #region Objektit |
---|
660 | |
---|
661 | #region Pelaajat ja nappaimet |
---|
662 | |
---|
663 | void Luopelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
664 | { |
---|
665 | Pelaaja pelaaja = new Pelaaja(leveys * 1.2, korkeus * 1.2, Shape.FromImage(pelaaja1kuva), Color.Green); |
---|
666 | pelaaja.Mass = 10; |
---|
667 | pelaaja.LinearDamping = 0.3; |
---|
668 | pelaaja.AngularDamping = 0.1; |
---|
669 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
670 | pelaaja.Tag = "Pelaaja"; |
---|
671 | |
---|
672 | pelaajat.Add(pelaaja); |
---|
673 | Add(pelaaja, 2); |
---|
674 | |
---|
675 | pelaaja.elamalaskuri = new DoubleMeter(100); |
---|
676 | pelaaja.elamalaskuri.MaxValue = 100; |
---|
677 | pelaaja.elamalaskuri.LowerLimit += delegate { Kuoli(pelaaja); }; |
---|
678 | |
---|
679 | pelaaja.suojalaskuri = new DoubleMeter(100, 0, 100); |
---|
680 | pelaaja.suojalaskuri.MaxValue = 100; |
---|
681 | pelaaja.suojalaskuri.LowerLimit += delegate { }; |
---|
682 | |
---|
683 | pelaaja.ammuslaskuri = new DoubleMeter(Double.PositiveInfinity); |
---|
684 | pelaaja.ammuslaskuri.MinValue = -1; |
---|
685 | pelaaja.ammuslaskuri.MaxValue = Double.PositiveInfinity; |
---|
686 | pelaaja.ammuslaskuri.LowerLimit += delegate |
---|
687 | { |
---|
688 | if (pelaajat[0] == pelaaja) |
---|
689 | { |
---|
690 | pelaaja1ase = "Luoti"; |
---|
691 | pelaaja.ammuslaskuri.Value = Double.PositiveInfinity; |
---|
692 | aseenkuva1.Image = perusasekuvake; |
---|
693 | |
---|
694 | |
---|
695 | } |
---|
696 | if (pelaajat.Count == 2 && pelaajat[1] == pelaaja) |
---|
697 | { |
---|
698 | pelaaja2ase = "Luoti"; |
---|
699 | pelaaja.ammuslaskuri.Value = Double.PositiveInfinity; |
---|
700 | aseenkuva2.Image = perusasekuvake; |
---|
701 | |
---|
702 | pelaaja.Image = pelaaja2kuva; |
---|
703 | }; |
---|
704 | }; |
---|
705 | |
---|
706 | if (pelaajat[0] == pelaaja) pelaaja.Image = pelaaja1kuva; |
---|
707 | if (pelaajat.Count == 2 && pelaajat[1] == pelaaja) pelaaja.Image = pelaaja2kuva; |
---|
708 | |
---|
709 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
710 | ajastin.Interval = 1; |
---|
711 | ajastin.Timeout += delegate |
---|
712 | { |
---|
713 | if (AJ == true) pelaaja.Image = Intta; |
---|
714 | if (NC == true) pelaaja.Image = Egac; |
---|
715 | }; |
---|
716 | ajastin.Start(); |
---|
717 | |
---|
718 | } |
---|
719 | |
---|
720 | void Luomittarit() |
---|
721 | { |
---|
722 | ProgressBar pelaaja1elamapalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
723 | pelaaja1elamapalkki.Left = Screen.LeftSafe + 50; |
---|
724 | pelaaja1elamapalkki.Top = Screen.TopSafe - 50; |
---|
725 | pelaaja1elamapalkki.BindTo(pelaajat[0].elamalaskuri); |
---|
726 | pelaaja1elamapalkki.BorderColor = tekstienvari; |
---|
727 | pelaaja1elamapalkki.BarColor = Color.Red; |
---|
728 | Add(pelaaja1elamapalkki); |
---|
729 | |
---|
730 | Label nimi = new Label("Computer 1 health"); |
---|
731 | nimi.Position = pelaaja1elamapalkki.Position; |
---|
732 | nimi.TextColor = tekstienvari; |
---|
733 | nimi.Y = pelaaja1elamapalkki.Y + 50; |
---|
734 | Add(nimi); |
---|
735 | |
---|
736 | ProgressBar pelaaja1suojapalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
737 | pelaaja1suojapalkki.Left = Screen.LeftSafe + 50; |
---|
738 | pelaaja1suojapalkki.Top = pelaaja1elamapalkki.Top - 100; |
---|
739 | pelaaja1suojapalkki.BindTo(pelaajat[0].suojalaskuri); |
---|
740 | pelaaja1suojapalkki.BorderColor = tekstienvari; |
---|
741 | pelaaja1suojapalkki.BarColor = Color.Blue; |
---|
742 | Add(pelaaja1suojapalkki); |
---|
743 | |
---|
744 | Label suojanimi = new Label("Computer 1 firewall"); |
---|
745 | suojanimi.Position = pelaaja1suojapalkki.Position; |
---|
746 | suojanimi.TextColor = tekstienvari; |
---|
747 | suojanimi.Y = pelaaja1suojapalkki.Y + 50; |
---|
748 | Add(suojanimi); |
---|
749 | |
---|
750 | pistelaskuri = new IntMeter(0); |
---|
751 | |
---|
752 | Label pistenaytto = new Label(); |
---|
753 | pistenaytto.X = Screen.Center.X; |
---|
754 | pistenaytto.Top = Screen.Top - 10; |
---|
755 | pistenaytto.Color = tekstienvari; |
---|
756 | pistenaytto.BindTo(pistelaskuri); |
---|
757 | Add(pistenaytto); |
---|
758 | |
---|
759 | aseenkuva1 = new Widget(50, 50); |
---|
760 | aseenkuva1.Image = perusasekuvake; |
---|
761 | aseenkuva1.Left = pelaaja1suojapalkki.Left; |
---|
762 | aseenkuva1.Y = pelaaja1suojapalkki.Y - 50; |
---|
763 | Add(aseenkuva1); |
---|
764 | |
---|
765 | Label panostenmaara1 = new Label("0"); |
---|
766 | panostenmaara1.Size = aseenkuva1.Size; |
---|
767 | panostenmaara1.Y = aseenkuva1.Y; |
---|
768 | panostenmaara1.X = aseenkuva1.X + 100; |
---|
769 | panostenmaara1.TextColor = tekstienvari; |
---|
770 | Add(panostenmaara1); |
---|
771 | |
---|
772 | Timer ammukset = new Timer(); |
---|
773 | ammukset.Interval = 0.1; |
---|
774 | ammukset.Timeout += delegate |
---|
775 | { |
---|
776 | if (pelaajat[0].ammuslaskuri.Value > 1e100) |
---|
777 | { |
---|
778 | panostenmaara1.Text = "oo"; |
---|
779 | } |
---|
780 | else |
---|
781 | { |
---|
782 | panostenmaara1.Text = pelaajat[0].ammuslaskuri.Value.ToString(); |
---|
783 | } |
---|
784 | }; |
---|
785 | ammukset.Start(); |
---|
786 | |
---|
787 | if (pelaajat.Count == 1) return; |
---|
788 | |
---|
789 | ProgressBar pelaaja2elamapalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
790 | pelaaja2elamapalkki.Right = Screen.RightSafe - 50; |
---|
791 | pelaaja2elamapalkki.Top = Screen.TopSafe - 50; |
---|
792 | pelaaja2elamapalkki.BindTo(pelaajat[1].elamalaskuri); |
---|
793 | pelaaja2elamapalkki.BorderColor = tekstienvari; |
---|
794 | pelaaja2elamapalkki.BarColor = Color.Red; |
---|
795 | Add(pelaaja2elamapalkki); |
---|
796 | |
---|
797 | Label nimi2 = new Label("Computer 2 health"); |
---|
798 | nimi2.Position = pelaaja2elamapalkki.Position; |
---|
799 | nimi2.TextColor = tekstienvari; |
---|
800 | nimi2.Y = pelaaja2elamapalkki.Y + 50; |
---|
801 | Add(nimi2); |
---|
802 | |
---|
803 | ProgressBar pelaaja2suojapalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
804 | pelaaja2suojapalkki.Right = Screen.RightSafe - 50; |
---|
805 | pelaaja2suojapalkki.Top = pelaaja2elamapalkki.Top - 100; |
---|
806 | pelaaja2suojapalkki.BindTo(pelaajat[1].suojalaskuri); |
---|
807 | pelaaja2suojapalkki.BorderColor = tekstienvari; |
---|
808 | pelaaja2suojapalkki.BarColor = Color.Blue; |
---|
809 | Add(pelaaja2suojapalkki); |
---|
810 | |
---|
811 | Label suojanimi2 = new Label("Computer 2 firewall"); |
---|
812 | suojanimi2.Position = pelaaja2suojapalkki.Position; |
---|
813 | suojanimi2.TextColor = tekstienvari; |
---|
814 | suojanimi2.Y = pelaaja2suojapalkki.Y + 50; |
---|
815 | Add(suojanimi2); |
---|
816 | |
---|
817 | aseenkuva2 = new Widget(50, 50); |
---|
818 | aseenkuva2.Image = perusasekuvake; |
---|
819 | aseenkuva2.Left = pelaaja2suojapalkki.Left; |
---|
820 | aseenkuva2.Y = pelaaja2suojapalkki.Y - 50; |
---|
821 | Add(aseenkuva2); |
---|
822 | |
---|
823 | Label panostenmaara2 = new Label("0"); |
---|
824 | panostenmaara2.Size = aseenkuva2.Size; |
---|
825 | panostenmaara2.Y = aseenkuva2.Y; |
---|
826 | panostenmaara2.X = aseenkuva2.X + 100; |
---|
827 | panostenmaara2.TextColor = tekstienvari; |
---|
828 | Add(panostenmaara2); |
---|
829 | |
---|
830 | Timer ammukset2 = new Timer(); |
---|
831 | ammukset.Interval = 0.1; |
---|
832 | ammukset.Timeout += delegate |
---|
833 | { |
---|
834 | if (pelaajat[1].ammuslaskuri.Value > 1e100) |
---|
835 | { |
---|
836 | panostenmaara2.Text = "oo"; |
---|
837 | } |
---|
838 | else |
---|
839 | { |
---|
840 | panostenmaara2.Text = pelaajat[1].ammuslaskuri.Value.ToString(); |
---|
841 | } |
---|
842 | }; |
---|
843 | ammukset.Start(); |
---|
844 | } |
---|
845 | |
---|
846 | void Lisaanakyvyysalue() |
---|
847 | { |
---|
848 | //todo |
---|
849 | |
---|
850 | //Widget nakyvyysalue = new Widget(200, 200); //(Screen.WidthSafe, Screen.HeightSafe); |
---|
851 | //nakyvyysalue.Image = LoadImage("Alue"); |
---|
852 | //Add(nakyvyysalue, 1); |
---|
853 | |
---|
854 | //Timer ajastin = new Timer(); |
---|
855 | //ajastin.Interval = 0.1; |
---|
856 | //ajastin.Timeout += delegate |
---|
857 | //{ |
---|
858 | // nakyvyysalue.Position = Screen.Center; |
---|
859 | //}; |
---|
860 | //ajastin.Start(); |
---|
861 | |
---|
862 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
863 | ajastin.Interval = 0.01; |
---|
864 | ajastin.Timeout += delegate |
---|
865 | { |
---|
866 | if (pelaajat.Count == 1 || pelaajienlukumaara2 == 1) |
---|
867 | { |
---|
868 | if (pelaaja1elossa == true) |
---|
869 | { |
---|
870 | Camera.Follow(pelaajat[0]); |
---|
871 | Camera.ZoomFactor = 5; |
---|
872 | return; |
---|
873 | } |
---|
874 | |
---|
875 | if (pelaajat.Count == 2 && pelaaja2elossa == true) |
---|
876 | { |
---|
877 | Camera.Follow(pelaajat[1]); |
---|
878 | Camera.ZoomFactor = 5; |
---|
879 | return; |
---|
880 | } |
---|
881 | } |
---|
882 | |
---|
883 | else |
---|
884 | { |
---|
885 | Timer ajastin2 = new Timer(); |
---|
886 | ajastin2.Interval = 0.01; |
---|
887 | ajastin2.Timeout += delegate |
---|
888 | { |
---|
889 | Camera.ZoomTo(pelaajat[0].Position, pelaajat[1].Position); |
---|
890 | Camera.ZoomFactor = Math.Abs(Camera.ZoomFactor * 0.7); |
---|
891 | |
---|
892 | if (Camera.ZoomFactor > 6) |
---|
893 | { |
---|
894 | Camera.ZoomFactor = 6.0; |
---|
895 | } |
---|
896 | //nakyvyysalue.Size = new Vector(1800, 1800) * 1 / Camera.ZoomFactor; |
---|
897 | //nakyvyysalue.Position = (pelaaja1.Position + pelaaja2.Position) * 0.5; |
---|
898 | }; |
---|
899 | ajastin2.Start(1); |
---|
900 | } |
---|
901 | }; |
---|
902 | ajastin.Start(); |
---|
903 | |
---|
904 | } |
---|
905 | |
---|
906 | void Lisaanappaimet() |
---|
907 | { |
---|
908 | if (ControllerOne.IsConnected == true) |
---|
909 | { |
---|
910 | Lisaagamepadnappaimet(pelaajat[0]); |
---|
911 | } |
---|
912 | |
---|
913 | else |
---|
914 | { |
---|
915 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, Liikuta, "Move forward (P1)", pelaajat[0], nopeus); |
---|
916 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Liikuta, "Move backwards (P1)", pelaajat[0], -nopeus); |
---|
917 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Kaanna, "Turn (P1)", pelaajat[0], kaantymisnopeus); |
---|
918 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Kaanna, "Turn (P1)", pelaajat[0], -kaantymisnopeus); |
---|
919 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Ammu, "Shoot (P1)", pelaajat[0]); |
---|
920 | } |
---|
921 | |
---|
922 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Paussivalikko, "Pause"); |
---|
923 | Keyboard.Listen(Key.Back, ButtonState.Pressed, Paussivalikko, "Pause"); |
---|
924 | |
---|
925 | if (pelaajat.Count == 2) |
---|
926 | { |
---|
927 | if (ControllerTwo.IsConnected == true) |
---|
928 | { |
---|
929 | Lisaagamepadnappaimet(pelaajat[1]); |
---|
930 | } |
---|
931 | |
---|
932 | else |
---|
933 | { |
---|
934 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, "Move forward (P2)", pelaajat[1], nopeus); |
---|
935 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "Move backwards (P2)", pelaajat[1], -nopeus); |
---|
936 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Kaanna, "Turn (P2)", pelaajat[1], kaantymisnopeus); |
---|
937 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Kaanna, "Turn (P2)", pelaajat[1], -kaantymisnopeus); |
---|
938 | Keyboard.Listen(Key.RightControl, ButtonState.Pressed, Ammu, "Shoot (P2)", pelaajat[1]); |
---|
939 | } |
---|
940 | } |
---|
941 | } |
---|
942 | |
---|
943 | void Lisaagamepadnappaimet(Pelaaja pelaaja) |
---|
944 | { |
---|
945 | if (pelaaja == pelaajat[0]) |
---|
946 | { |
---|
947 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Paussivalikko, "Pause"); |
---|
948 | ControllerOne.Listen(Button.LeftTrigger, ButtonState.Down, Liikuta, "Move forward (P1)", pelaaja, -nopeus); |
---|
949 | ControllerOne.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Down, Liikuta, "Move backwards (P1)", pelaaja, nopeus); |
---|
950 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Kaanna, "Turn (P1)", pelaaja, kaantymisnopeus); |
---|
951 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Kaanna, "Turn (P1)", pelaaja, -kaantymisnopeus); |
---|
952 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Ammu, "Shoot (P1)", pelaajat[0]); |
---|
953 | } |
---|
954 | |
---|
955 | if (pelaajat.Count == 2 && pelaaja == pelaajat[1]) |
---|
956 | { |
---|
957 | ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Paussivalikko, "Pause"); |
---|
958 | ControllerTwo.Listen(Button.LeftTrigger, ButtonState.Down, Liikuta, "Move forward (P2)", pelaaja, -nopeus); |
---|
959 | ControllerTwo.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Down, Liikuta, "Move backwards (P2)", pelaaja, nopeus); |
---|
960 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Kaanna, "Turn (P2)", pelaaja, kaantymisnopeus); |
---|
961 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Kaanna, "Turn (P2)", pelaaja, -kaantymisnopeus); |
---|
962 | ControllerTwo.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Ammu, "Shoot (P2)", pelaajat[1]); |
---|
963 | } |
---|
964 | } |
---|
965 | |
---|
966 | void Liikuta(Pelaaja tyyppi, double nopeus) |
---|
967 | { |
---|
968 | Vector suunta = Vector.FromLengthAndAngle(nopeus, tyyppi.Angle + Angle.FromDegrees(90)); |
---|
969 | tyyppi.Push(suunta * 100); |
---|
970 | } |
---|
971 | |
---|
972 | void Kaanna(Pelaaja tyyppi, double kaantymisnopeus) |
---|
973 | { |
---|
974 | tyyppi.AngularVelocity = kaantymisnopeus; |
---|
975 | } |
---|
976 | |
---|
977 | #region Aseet ja ampuminen |
---|
978 | |
---|
979 | void Ammu(Pelaaja pelaaja) |
---|
980 | { |
---|
981 | Vector vektori = Vector.FromLengthAndAngle(nopeus, pelaaja.Angle + Angle.FromDegrees(90)); |
---|
982 | |
---|
983 | if (pelaajat[0] == pelaaja && pelaaja1elossa == true) |
---|
984 | { |
---|
985 | pelaaja.ammuslaskuri.Value -= 1; |
---|
986 | |
---|
987 | if (pelaaja1ase == "Luoti") |
---|
988 | { |
---|
989 | Luoluoti(pelaaja.Position, vektori); |
---|
990 | } |
---|
991 | |
---|
992 | if (pelaaja1ase == "Antivirus") |
---|
993 | { |
---|
994 | Luoantivirus(pelaaja.Position, vektori); |
---|
995 | } |
---|
996 | |
---|
997 | if (pelaaja1ase == "Kranaatti") |
---|
998 | { |
---|
999 | Luokranaatti(pelaaja.Position, vektori); |
---|
1000 | } |
---|
1001 | } |
---|
1002 | |
---|
1003 | if (pelaajat.Count == 2 && pelaajat[1] == pelaaja && pelaaja2elossa == true) |
---|
1004 | { |
---|
1005 | pelaaja.ammuslaskuri.Value -= 1; |
---|
1006 | |
---|
1007 | if (pelaaja2ase == "Luoti") |
---|
1008 | { |
---|
1009 | Luoluoti(pelaaja.Position, vektori); |
---|
1010 | } |
---|
1011 | |
---|
1012 | if (pelaaja2ase == "Antivirus") |
---|
1013 | { |
---|
1014 | Luoantivirus(pelaaja.Position, vektori); |
---|
1015 | } |
---|
1016 | |
---|
1017 | if (pelaaja2ase == "Kranaatti") |
---|
1018 | { |
---|
1019 | Luokranaatti(pelaaja.Position, vektori); |
---|
1020 | } |
---|
1021 | |
---|
1022 | } |
---|
1023 | } |
---|
1024 | |
---|
1025 | void Luoluoti(Vector paikka, Vector suunta) |
---|
1026 | { |
---|
1027 | PhysicsObject luoti = new PhysicsObject(5, 5); |
---|
1028 | luoti.CollisionIgnoreGroup = 2; |
---|
1029 | Add(luoti, 2); |
---|
1030 | |
---|
1031 | luoti.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(5); |
---|
1032 | |
---|
1033 | luoti.CanRotate = false; |
---|
1034 | luoti.Position = paikka; |
---|
1035 | luoti.Hit(suunta * 2); |
---|
1036 | |
---|
1037 | FollowerBrain aivo = new FollowerBrain("Nopea", "Perus", "Boss"); |
---|
1038 | aivo.Speed = nopeus; |
---|
1039 | aivo.TurnWhileMoving = true; |
---|
1040 | |
---|
1041 | luoti.Brain = aivo; |
---|
1042 | |
---|
1043 | aivo.DistanceFar = (ruudunkoko * 4) / vaikeustaso; |
---|
1044 | aivo.TurnSpeed = Jypeli.UnlimitedAngle.FromDegrees(10); |
---|
1045 | |
---|
1046 | AddCollisionHandler(luoti, "Seina", Aseosuiseinaan); |
---|
1047 | AddCollisionHandler(luoti, Aseosui); |
---|
1048 | } |
---|
1049 | |
---|
1050 | void Aseosui(PhysicsObject osuja, PhysicsObject kohde) |
---|
1051 | { |
---|
1052 | if (kohde.Tag.ToString() == "Perus" || kohde.Tag.ToString() == "Nopea" || kohde.Tag.ToString() == "Troijalainen" || kohde.Tag.ToString() == "Boss") |
---|
1053 | { |
---|
1054 | Vihollinen vihollinen = (Vihollinen)kohde; |
---|
1055 | |
---|
1056 | vihollinen.vihunelamat.Value -= 10; |
---|
1057 | |
---|
1058 | vihollinen.Brain.Active = false; |
---|
1059 | |
---|
1060 | if (kohde.Tag.ToString() != "Troijalainen") |
---|
1061 | { |
---|
1062 | kohde.Push((kohde.Position - osuja.Position).Normalize() * 150000); |
---|
1063 | } |
---|
1064 | |
---|
1065 | Explosion rajahdys = new Explosion(5); |
---|
1066 | rajahdys.Force = 0; |
---|
1067 | rajahdys.Position = osuja.Position; |
---|
1068 | Add(rajahdys, 2); |
---|
1069 | |
---|
1070 | Timer.SingleShot(2.0 / vaikeustaso, delegate { vihollinen.Brain.Active = true; }); |
---|
1071 | |
---|
1072 | osuja.Destroy(); |
---|
1073 | |
---|
1074 | if (vihollinen.vihunelamat.Value < 1) |
---|
1075 | { |
---|
1076 | pistelaskuri.Value += 10 * vaikeustaso; |
---|
1077 | hienorajahdys.AddEffect(vihollinen.Position, 30); |
---|
1078 | hienorajahdys2.AddEffect(vihollinen.Position, 30); |
---|
1079 | } |
---|
1080 | } |
---|
1081 | |
---|
1082 | if (kohde.Tag.ToString() == "Elamaa" || kohde.Tag.ToString() == "Suojaa" || kohde.Tag.ToString() == "Aseita") |
---|
1083 | { |
---|
1084 | Explosion rajahdys = new Explosion(5); |
---|
1085 | rajahdys.Force = 0; |
---|
1086 | rajahdys.Position = osuja.Position; |
---|
1087 | Add(rajahdys, 2); |
---|
1088 | |
---|
1089 | osuja.Destroy(); |
---|
1090 | } |
---|
1091 | } |
---|
1092 | |
---|
1093 | void Aseosuiseinaan(PhysicsObject osuja, PhysicsObject seina) |
---|
1094 | { |
---|
1095 | Explosion rajahdys = new Explosion(5); |
---|
1096 | rajahdys.Force = 0; |
---|
1097 | rajahdys.Position = osuja.Position; |
---|
1098 | rajahdys.Sound = null; |
---|
1099 | Add(rajahdys, 2); |
---|
1100 | |
---|
1101 | osuja.Destroy(); |
---|
1102 | } |
---|
1103 | |
---|
1104 | |
---|
1105 | void Luoantivirus(Vector paikka, Vector suunta) |
---|
1106 | { |
---|
1107 | PhysicsObject antivirus = new PhysicsObject(ruudunkoko * 0.5, ruudunkoko * 0.5); |
---|
1108 | antivirus.Mass = 10; |
---|
1109 | antivirus.Image = antiviruskuva; |
---|
1110 | antivirus.IgnoresExplosions = true; |
---|
1111 | antivirus.Position = paikka; |
---|
1112 | Add(antivirus); |
---|
1113 | antivirus.CollisionIgnoreGroup = 2; |
---|
1114 | |
---|
1115 | antivirus.MaximumLifetime = new TimeSpan(0, 0, 20); |
---|
1116 | |
---|
1117 | antivirus.Hit(suunta); |
---|
1118 | |
---|
1119 | FollowerBrain aivo = new FollowerBrain("Perus", "Troijalainen", "Nopea", "Boss"); |
---|
1120 | aivo.Speed = nopeus * 0.5; |
---|
1121 | aivo.TurnWhileMoving = true; |
---|
1122 | antivirus.Brain = aivo; |
---|
1123 | |
---|
1124 | AddCollisionHandler(antivirus, Antivirusosui); |
---|
1125 | |
---|
1126 | } |
---|
1127 | |
---|
1128 | void Antivirusosui(PhysicsObject antivirus, PhysicsObject virus) |
---|
1129 | { |
---|
1130 | if (virus.Tag.ToString() == "Perus" || virus.Tag.ToString() == "Nopea" || virus.Tag.ToString() == "Troijalainen" || virus.Tag.ToString() == "Boss") |
---|
1131 | { |
---|
1132 | Vihollinen vihollinen = (Vihollinen)virus; |
---|
1133 | vihollinen.vihunelamat.Value -= 100; |
---|
1134 | |
---|
1135 | Explosion rajahdys = new Explosion(10); |
---|
1136 | rajahdys.Force = 0; |
---|
1137 | rajahdys.Position = antivirus.Position; |
---|
1138 | if (aanetpaalla == false) rajahdys.Sound = null; |
---|
1139 | Add(rajahdys, 2); |
---|
1140 | |
---|
1141 | Timer.SingleShot(2.0 / vaikeustaso, delegate { vihollinen.Brain.Active = true; }); |
---|
1142 | |
---|
1143 | antivirus.Destroy(); |
---|
1144 | |
---|
1145 | if (vihollinen.vihunelamat.Value < 1) |
---|
1146 | { |
---|
1147 | pistelaskuri.Value += 10 * vaikeustaso; |
---|
1148 | hienorajahdys.AddEffect(vihollinen.Position, 30); |
---|
1149 | hienorajahdys2.AddEffect(vihollinen.Position, 30); |
---|
1150 | } |
---|
1151 | } |
---|
1152 | } |
---|
1153 | |
---|
1154 | void Luokranaatti(Vector paikka, Vector suunta) |
---|
1155 | { |
---|
1156 | PhysicsObject kranaatti = new PhysicsObject(ruudunkoko * 0.5, ruudunkoko * 0.5); |
---|
1157 | kranaatti.Mass = 10; |
---|
1158 | kranaatti.Image = kranaattikuva; |
---|
1159 | kranaatti.IgnoresExplosions = true; |
---|
1160 | kranaatti.Position = paikka; |
---|
1161 | Add(kranaatti); |
---|
1162 | kranaatti.CollisionIgnoreGroup = 2; |
---|
1163 | |
---|
1164 | kranaatti.MaximumLifetime = new TimeSpan(0, 0, 20); |
---|
1165 | |
---|
1166 | kranaatti.Hit(suunta * 3); |
---|
1167 | |
---|
1168 | Timer.SingleShot(3, delegate |
---|
1169 | { |
---|
1170 | |
---|
1171 | Explosion rajahdys = new Explosion(ruudunkoko * 5); |
---|
1172 | rajahdys.Position = kranaatti.Position; |
---|
1173 | if (aanetpaalla == false) rajahdys.Sound = null; |
---|
1174 | rajahdys.Force = 0; |
---|
1175 | rajahdys.Speed = 1000; |
---|
1176 | Add(rajahdys, 2); |
---|
1177 | |
---|
1178 | kranaatti.Destroy(); |
---|
1179 | |
---|
1180 | foreach (Vihollinen vihu in rajahdyksenuhrit) |
---|
1181 | { |
---|
1182 | if (Vector.Distance(kranaatti.Position, vihu.Position) < rajahdys.MaxRadius) |
---|
1183 | { |
---|
1184 | vihu.vihunelamat.Value -= 200; |
---|
1185 | |
---|
1186 | if (vihu.vihunelamat.Value < 1) |
---|
1187 | { |
---|
1188 | pistelaskuri.Value += 10 * vaikeustaso; |
---|
1189 | hienorajahdys.AddEffect(vihu.Position, 30); |
---|
1190 | hienorajahdys2.AddEffect(vihu.Position, 30); |
---|
1191 | } |
---|
1192 | } |
---|
1193 | } |
---|
1194 | }); |
---|
1195 | } |
---|
1196 | |
---|
1197 | #endregion |
---|
1198 | |
---|
1199 | void Kuoli(Pelaaja pelaaja) |
---|
1200 | { |
---|
1201 | Explosion rajahdys = new Explosion(50); |
---|
1202 | rajahdys.Position = pelaaja.Position; |
---|
1203 | rajahdys.Force = 0; |
---|
1204 | if (aanetpaalla == true) kuolemaaani.Play(); |
---|
1205 | Add(rajahdys, 2); |
---|
1206 | |
---|
1207 | pelaaja.Destroy(); |
---|
1208 | |
---|
1209 | pelaajienlukumaara2 -= 1; |
---|
1210 | |
---|
1211 | if (pelaaja == pelaajat[0]) pelaaja1elossa = false; |
---|
1212 | |
---|
1213 | if (pelaajat.Count == 2 && pelaaja == pelaajat[1]) pelaaja2elossa = false; |
---|
1214 | |
---|
1215 | if (pelaajienlukumaara2 == 0) |
---|
1216 | { |
---|
1217 | Pelipaattyi(); |
---|
1218 | } |
---|
1219 | } |
---|
1220 | |
---|
1221 | #endregion |
---|
1222 | |
---|
1223 | #region Vihut |
---|
1224 | |
---|
1225 | void Luovihu(Vector paikka, double spawnausmatka, double leveys, double korkeus, double damage, int elamat, string vihuntyyppi, double suunnanvaihtomin, double suunnanvaihtomax, double kaukonopeus, double lahinopeus, double kaukanaolo, double lahellaolo, int kuolemaaika, Action<Vihollinen> lahitoiminto, Image kuva) |
---|
1226 | { |
---|
1227 | Vihollinen vihu = new Vihollinen(leveys, korkeus, kuva, vihuntyyppi); |
---|
1228 | |
---|
1229 | if (Voikospawnata(paikka, spawnausmatka)) |
---|
1230 | { |
---|
1231 | Add(vihu); |
---|
1232 | } |
---|
1233 | |
---|
1234 | else return; |
---|
1235 | |
---|
1236 | vihu.Position = paikka; |
---|
1237 | |
---|
1238 | if (vihu.Vihuntyyppi == "Boss") |
---|
1239 | { |
---|
1240 | aikalaskuri.Pause(); |
---|
1241 | noenemies = true; |
---|
1242 | if (aanetpaalla == true) |
---|
1243 | { |
---|
1244 | MediaPlayer.Stop(); |
---|
1245 | MediaPlayer.Play("Hidden danger B"); |
---|
1246 | } |
---|
1247 | vihu.Destroyed += delegate |
---|
1248 | { |
---|
1249 | aikalaskuri.Start(); |
---|
1250 | noenemies = false; |
---|
1251 | pistelaskuri.Value += 500; |
---|
1252 | MediaPlayer.Stop(); |
---|
1253 | if (aanetpaalla == true) MediaPlayer.Play("Thinking Tension A"); |
---|
1254 | }; |
---|
1255 | } |
---|
1256 | |
---|
1257 | rajahdyksenuhrit.Add(vihu); |
---|
1258 | |
---|
1259 | vihu.Shape = Shape.Circle; |
---|
1260 | |
---|
1261 | AddCollisionHandler<Vihollinen, Pelaaja>(vihu, delegate(Vihollinen tormaaja, Pelaaja kohde) |
---|
1262 | { |
---|
1263 | if (kohde.suojalaskuri.Value == 0) |
---|
1264 | { |
---|
1265 | kohde.elamalaskuri.Value -= damage; |
---|
1266 | } |
---|
1267 | |
---|
1268 | else |
---|
1269 | { |
---|
1270 | kohde.suojalaskuri.Value -= damage; |
---|
1271 | } |
---|
1272 | |
---|
1273 | vihu.Brain.Active = false; |
---|
1274 | vihu.Push((vihu.Position - kohde.Position).Normalize() * 1500000); |
---|
1275 | Timer.SingleShot(2.0 / vaikeustaso, delegate |
---|
1276 | { |
---|
1277 | vihu.Brain.Active = true; |
---|
1278 | }); |
---|
1279 | }); |
---|
1280 | |
---|
1281 | RandomMoverBrain satunnaisaivot = new RandomMoverBrain(); |
---|
1282 | satunnaisaivot.ChangeMovementSeconds = RandomGen.NextDouble(suunnanvaihtomin, suunnanvaihtomax); |
---|
1283 | satunnaisaivot.Speed = kaukonopeus; |
---|
1284 | |
---|
1285 | // FollowerBrain aivot = new FollowerBrain(pelaajat.ToArray()); |
---|
1286 | FollowerBrain aivot = new FollowerBrain("Pelaaja", "Seurattava"); |
---|
1287 | aivot.Speed = lahinopeus; |
---|
1288 | aivot.DistanceFar = kaukanaolo; |
---|
1289 | aivot.FarBrain = satunnaisaivot; |
---|
1290 | aivot.TurnWhileMoving = true; |
---|
1291 | aivot.DistanceClose = lahellaolo; |
---|
1292 | |
---|
1293 | aivot.StopWhenTargetClose = false; |
---|
1294 | |
---|
1295 | if (lahitoiminto != null) aivot.TargetClose += delegate { lahitoiminto(vihu); }; |
---|
1296 | |
---|
1297 | vihu.MaximumLifetime = new TimeSpan(0, 0, kuolemaaika); |
---|
1298 | |
---|
1299 | vihu.Brain = aivot; |
---|
1300 | |
---|
1301 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
1302 | ajastin.Interval = 0.01; |
---|
1303 | ajastin.Timeout += delegate |
---|
1304 | { |
---|
1305 | if (AJ == true) vihu.Image = Inttapaha; |
---|
1306 | if (NC == true) vihu.Image = Egacpaha; |
---|
1307 | }; |
---|
1308 | ajastin.Start(); |
---|
1309 | |
---|
1310 | vihu.Tag = vihuntyyppi; |
---|
1311 | |
---|
1312 | vihu.vihunelamat.Value = elamat; |
---|
1313 | |
---|
1314 | vihu.IgnoresCollisionWith(vihu); |
---|
1315 | |
---|
1316 | if (vihuntyyppi == "Troijalainen") |
---|
1317 | { |
---|
1318 | vihu.CanRotate = false; |
---|
1319 | vihu.IgnoresCollisionWith(vihu); |
---|
1320 | } |
---|
1321 | } |
---|
1322 | |
---|
1323 | void Vihuspawneri(Vector paikka) |
---|
1324 | { |
---|
1325 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
1326 | ajastin.Interval = RandomGen.NextDouble(1, 5); |
---|
1327 | ajastin.Timeout += delegate |
---|
1328 | { |
---|
1329 | if (noenemies == false) |
---|
1330 | { |
---|
1331 | double luku = RandomGen.NextDouble(0, 100); |
---|
1332 | |
---|
1333 | if (luku < 0.007 * (vaikeustaso)) |
---|
1334 | { |
---|
1335 | if (Debug == true) |
---|
1336 | { |
---|
1337 | vihujenmaara++; |
---|
1338 | MessageDisplay.Add("Number of added enemies: " + vihujenmaara.ToString()); |
---|
1339 | } |
---|
1340 | |
---|
1341 | Luovihu(paikka, ruudunkoko * 5, ruudunkoko, ruudunkoko, 100, 1000, "Boss", 1, 5, nopeus * 0.4, nopeus * 0.7, ruudunkoko * 10, ruudunkoko, 60, null, bosskuva); |
---|
1342 | } |
---|
1343 | |
---|
1344 | if (luku < 0.05 * (vaikeustaso)) |
---|
1345 | { |
---|
1346 | if (Debug == true) |
---|
1347 | { |
---|
1348 | vihujenmaara++; |
---|
1349 | MessageDisplay.Add("Number of added enemies: " + vihujenmaara.ToString()); |
---|
1350 | } |
---|
1351 | |
---|
1352 | Luovihu(paikka, ruudunkoko * 5, ruudunkoko, ruudunkoko, 5, 50, "Nopea", 0.1, 1, nopeus * 0.8, nopeus * 0.9, ruudunkoko * 10, ruudunkoko, 20, null, cyborgkuva); |
---|
1353 | } |
---|
1354 | |
---|
1355 | if (luku < 0.1 * (vaikeustaso)) |
---|
1356 | { |
---|
1357 | if (Debug == true) |
---|
1358 | { |
---|
1359 | vihujenmaara++; |
---|
1360 | MessageDisplay.Add("Number of added enemies: " + vihujenmaara.ToString()); |
---|
1361 | } |
---|
1362 | |
---|
1363 | int numero = RandomGen.NextInt(0, 3); |
---|
1364 | Image kuva = healthpakettikuva; |
---|
1365 | if (numero == 0) kuva = healthpakettikuva; |
---|
1366 | if (numero == 1) kuva = ammopakettikuva; |
---|
1367 | if (numero == 2) kuva = suojakuva; |
---|
1368 | |
---|
1369 | Luovihu(paikka, ruudunkoko * 7, ruudunkoko * 0.9, ruudunkoko * 0.9, 50, 100, "Troijalainen", 1, 1, 0, nopeus, ruudunkoko * 2, ruudunkoko * 2, 40, delegate(Vihollinen v) { v.Image = camouflagekuva; }, kuva); |
---|
1370 | } |
---|
1371 | |
---|
1372 | //else if (luku < 0.2 * (vaikeustaso / 2)) |
---|
1373 | //{ |
---|
1374 | // if (Debug == true) |
---|
1375 | // { |
---|
1376 | // vihujenmaara++; |
---|
1377 | // MessageDisplay.Add("Number of added enemies: " + vihujenmaara.ToString()); |
---|
1378 | // } |
---|
1379 | // //Luovihu(paikka, ruudunkoko * 6, ruudunkoko, ruudunkoko, 10, "Perus", 0.1, 3, nopeus * 0.2, nopeus * 0.5, ruudunkoko * 6, ruudunkoko, 20, null, null); |
---|
1380 | //} |
---|
1381 | |
---|
1382 | else if (luku < 0.5 * (vaikeustaso)) |
---|
1383 | { |
---|
1384 | if (Debug == true) |
---|
1385 | { |
---|
1386 | vihujenmaara++; |
---|
1387 | MessageDisplay.Add("Number of added enemies: " + vihujenmaara.ToString()); |
---|
1388 | } |
---|
1389 | Luovihu(paikka, ruudunkoko * 5, ruudunkoko, ruudunkoko, 10, 100, "Perus", 0.5, 5, nopeus * 0.2, nopeus * 0.4, ruudunkoko * 10, ruudunkoko, 20, null, punkkikuva); |
---|
1390 | } |
---|
1391 | |
---|
1392 | // delegate(Vihollinen v) { v.Color = Color.Black; } -> Actioniin |
---|
1393 | } |
---|
1394 | }; |
---|
1395 | ajastin.Start(); |
---|
1396 | } |
---|
1397 | |
---|
1398 | bool Voikospawnata(Vector paikka, double spawnausmatka) |
---|
1399 | { |
---|
1400 | if (pelaajat.Count == 2) |
---|
1401 | { |
---|
1402 | return ((Vector.Distance(paikka, pelaajat[0].Position) > spawnausmatka) && (Vector.Distance(paikka, pelaajat[1].Position) > spawnausmatka)); |
---|
1403 | } |
---|
1404 | |
---|
1405 | else return Vector.Distance(paikka, pelaajat[0].Position) > spawnausmatka; |
---|
1406 | } |
---|
1407 | |
---|
1408 | #endregion |
---|
1409 | |
---|
1410 | #region Muut |
---|
1411 | |
---|
1412 | void Luoseina(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Image kuva, Color vari) |
---|
1413 | { |
---|
1414 | PhysicsObject seina = new PhysicsObject(leveys, korkeus, Shape.Rectangle); |
---|
1415 | seina.Position = paikka; |
---|
1416 | seina.Mass = 1000000000; |
---|
1417 | seina.IgnoresExplosions = true; |
---|
1418 | seina.IgnoresPhysicsLogics = true; |
---|
1419 | seina.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
1420 | seina.Image = kuva; |
---|
1421 | seina.Color = vari; |
---|
1422 | seina.Tag = "Seina"; |
---|
1423 | Add(seina, -1); |
---|
1424 | } |
---|
1425 | |
---|
1426 | void Luolattia(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
1427 | { |
---|
1428 | GameObject lattia = new GameObject(leveys, korkeus); |
---|
1429 | lattia.Position = paikka; |
---|
1430 | lattia.Tag = "Lattia"; |
---|
1431 | Add(lattia, -3); |
---|
1432 | lattia.Color = Color.Transparent; |
---|
1433 | |
---|
1434 | Vihuspawneri(paikka); |
---|
1435 | Pakettispawneri(paikka); |
---|
1436 | } |
---|
1437 | |
---|
1438 | void Luovoidalue(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
1439 | { |
---|
1440 | PhysicsObject alue = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
1441 | alue.Position = paikka; |
---|
1442 | alue.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
1443 | alue.IgnoresPhysicsLogics = true; |
---|
1444 | alue.Color = Color.Transparent; |
---|
1445 | Add(alue); |
---|
1446 | AddCollisionHandler(alue, Osuivoidiin); |
---|
1447 | } |
---|
1448 | |
---|
1449 | void Osuivoidiin(PhysicsObject alue, PhysicsObject kohde) |
---|
1450 | { |
---|
1451 | if (Debug == true) MessageDisplay.Add(kohde.Tag.ToString() + " did hit void"); |
---|
1452 | if (kohde.Tag.ToString() != "Seina") kohde.Destroy(); |
---|
1453 | } |
---|
1454 | |
---|
1455 | #region Paketit |
---|
1456 | |
---|
1457 | void Luohealthpaketti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
1458 | { |
---|
1459 | if (Vector.Distance(paikka, pelaajat[0].Position) > ruudunkoko * 6) |
---|
1460 | { |
---|
1461 | Paketti healthpaketti = new Paketti(leveys, korkeus); |
---|
1462 | healthpaketti.Position = paikka; |
---|
1463 | healthpaketti.Image = healthpakettikuva; |
---|
1464 | healthpaketti.Tag = "Elamaa"; |
---|
1465 | Add(healthpaketti, -1); |
---|
1466 | |
---|
1467 | healthpaketti.Destroyed += delegate { pakettienlukumaara -= 1; }; |
---|
1468 | |
---|
1469 | AddCollisionHandler(healthpaketti, "Pelaaja", Osuihealthpakettiin); |
---|
1470 | } |
---|
1471 | } |
---|
1472 | |
---|
1473 | void Osuihealthpakettiin(PhysicsObject paketti, PhysicsObject pelaaja) |
---|
1474 | { |
---|
1475 | if (Debug == true) MessageDisplay.Add("Healthpacket was picked"); |
---|
1476 | |
---|
1477 | if (aanetpaalla == true) healthaani.Play(); |
---|
1478 | |
---|
1479 | if (pelaaja == pelaajat[0]) |
---|
1480 | { |
---|
1481 | paketti.Destroy(); |
---|
1482 | pelaajat[0].elamalaskuri.Value += 10; |
---|
1483 | } |
---|
1484 | |
---|
1485 | if (pelaajat.Count == 2 && pelaaja == pelaajat[1]) |
---|
1486 | { |
---|
1487 | paketti.Destroy(); |
---|
1488 | pelaajat[1].elamalaskuri.Value += 10; |
---|
1489 | } |
---|
1490 | } |
---|
1491 | |
---|
1492 | void Luosuojapaketti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
1493 | { |
---|
1494 | if (Vector.Distance(paikka, pelaajat[0].Position) > ruudunkoko * 6) |
---|
1495 | { |
---|
1496 | Paketti suojapaketti = new Paketti(leveys, korkeus); |
---|
1497 | suojapaketti.Position = paikka; |
---|
1498 | suojapaketti.Image = suojakuva; |
---|
1499 | suojapaketti.Shape = Shape.FromImage(suojakuva); |
---|
1500 | suojapaketti.Tag = "Suojaa"; |
---|
1501 | Add(suojapaketti, -1); |
---|
1502 | |
---|
1503 | suojapaketti.Destroyed += delegate { pakettienlukumaara -= 1; }; |
---|
1504 | |
---|
1505 | AddCollisionHandler(suojapaketti, "Pelaaja", Osuisuojapakettiin); |
---|
1506 | } |
---|
1507 | } |
---|
1508 | |
---|
1509 | void Osuisuojapakettiin(PhysicsObject paketti, PhysicsObject pelaaja) |
---|
1510 | { |
---|
1511 | if (Debug == true) MessageDisplay.Add("Shieldpacket was picked"); |
---|
1512 | |
---|
1513 | if (aanetpaalla == true) suojaaani.Play(); |
---|
1514 | |
---|
1515 | if (pelaaja == pelaajat[0]) |
---|
1516 | { |
---|
1517 | paketti.Destroy(); |
---|
1518 | pelaajat[0].suojalaskuri.Value += 10; |
---|
1519 | } |
---|
1520 | |
---|
1521 | if (pelaajat.Count == 2 && pelaaja == pelaajat[1]) |
---|
1522 | { |
---|
1523 | paketti.Destroy(); |
---|
1524 | pelaajat[1].suojalaskuri.Value += 10; |
---|
1525 | } |
---|
1526 | } |
---|
1527 | |
---|
1528 | void Luoasepaketti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
1529 | { |
---|
1530 | if (Vector.Distance(paikka, pelaajat[0].Position) > ruudunkoko * 6) |
---|
1531 | { |
---|
1532 | Paketti asepaketti = new Paketti(leveys, korkeus); |
---|
1533 | asepaketti.Position = paikka; |
---|
1534 | asepaketti.Image = ammopakettikuva; |
---|
1535 | asepaketti.Tag = "Aseita"; |
---|
1536 | Add(asepaketti, -1); |
---|
1537 | |
---|
1538 | asepaketti.Destroyed += delegate { pakettienlukumaara -= 1; }; |
---|
1539 | |
---|
1540 | AddCollisionHandler(asepaketti, "Pelaaja", Osuiasepakettiin); |
---|
1541 | } |
---|
1542 | } |
---|
1543 | |
---|
1544 | void Osuiasepakettiin(PhysicsObject paketti, PhysicsObject pelaaja) |
---|
1545 | { |
---|
1546 | int luku = RandomGen.NextInt(1, 3); |
---|
1547 | |
---|
1548 | if (Debug == true) MessageDisplay.Add("Weaponpacket was picked"); |
---|
1549 | |
---|
1550 | if (aanetpaalla == true) aseaani.Play(); |
---|
1551 | |
---|
1552 | Pelaaja tyyppi = (Pelaaja)pelaaja; |
---|
1553 | |
---|
1554 | if (pelaaja == pelaajat[0]) |
---|
1555 | { |
---|
1556 | paketti.Destroy(); |
---|
1557 | |
---|
1558 | if (luku == 1) |
---|
1559 | { |
---|
1560 | Lisaaase(tyyppi, "Antivirus", antiviruskuvake, 5); |
---|
1561 | } |
---|
1562 | |
---|
1563 | if (luku == 2) |
---|
1564 | { |
---|
1565 | Lisaaase(tyyppi, "Kranaatti", kranaattikuvake, 3); |
---|
1566 | } |
---|
1567 | } |
---|
1568 | |
---|
1569 | if (pelaajat.Count == 2 && pelaaja == pelaajat[1]) |
---|
1570 | { |
---|
1571 | paketti.Destroy(); |
---|
1572 | |
---|
1573 | if (luku == 1) |
---|
1574 | { |
---|
1575 | Lisaaase(tyyppi, "Antivirus", antiviruskuvake, 3); |
---|
1576 | } |
---|
1577 | |
---|
1578 | if (luku == 2) |
---|
1579 | { |
---|
1580 | Lisaaase(tyyppi, "Kranaatti", null, 3); |
---|
1581 | } |
---|
1582 | } |
---|
1583 | } |
---|
1584 | |
---|
1585 | void Lisaaase(Pelaaja pelaaja, string ase, Image aseenkuva, int panokset) |
---|
1586 | { |
---|
1587 | if (pelaaja == pelaajat[0]) |
---|
1588 | { |
---|
1589 | pelaaja1ase = ase; |
---|
1590 | aseenkuva1.Image = aseenkuva; |
---|
1591 | pelaaja.ammuslaskuri.Value = panokset; |
---|
1592 | } |
---|
1593 | |
---|
1594 | if (pelaajat.Count == 2 && pelaaja == pelaajat[1]) |
---|
1595 | { |
---|
1596 | pelaaja2ase = ase; |
---|
1597 | aseenkuva2.Image = aseenkuva; |
---|
1598 | pelaaja.ammuslaskuri.Value = panokset; |
---|
1599 | } |
---|
1600 | } |
---|
1601 | |
---|
1602 | void Pakettispawneri(Vector paikka) |
---|
1603 | { |
---|
1604 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
1605 | ajastin.Interval = RandomGen.NextDouble(1, 10); |
---|
1606 | ajastin.Timeout += delegate |
---|
1607 | { |
---|
1608 | if (nopackages == false) |
---|
1609 | { |
---|
1610 | double luku = RandomGen.NextDouble(0, 100); |
---|
1611 | |
---|
1612 | if (luku < 10 / vaikeustaso) |
---|
1613 | { |
---|
1614 | if (pakettienlukumaara < 10 / (vaikeustaso / 2)) |
---|
1615 | { |
---|
1616 | pakettienlukumaara += 1; |
---|
1617 | |
---|
1618 | if (Debug == true) MessageDisplay.Add("Packet created"); |
---|
1619 | |
---|
1620 | int toinenluku = RandomGen.NextInt(1, 6); |
---|
1621 | |
---|
1622 | if (toinenluku == 1) Luohealthpaketti(paikka, ruudunkoko * 0.9, ruudunkoko * 0.9); |
---|
1623 | |
---|
1624 | if (toinenluku == 2) Luosuojapaketti(paikka, ruudunkoko * 0.9, ruudunkoko * 0.9); |
---|
1625 | |
---|
1626 | if (toinenluku > 2) Luoasepaketti(paikka, ruudunkoko * 0.9, ruudunkoko * 0.9); |
---|
1627 | } |
---|
1628 | } |
---|
1629 | } |
---|
1630 | }; |
---|
1631 | ajastin.Start(); |
---|
1632 | } |
---|
1633 | |
---|
1634 | #endregion |
---|
1635 | |
---|
1636 | #endregion |
---|
1637 | |
---|
1638 | #endregion |
---|
1639 | |
---|
1640 | #region Pelin lopetus |
---|
1641 | |
---|
1642 | void Pelipaattyi() |
---|
1643 | { |
---|
1644 | aikalaskuri.Stop(); |
---|
1645 | |
---|
1646 | IsPaused = true; |
---|
1647 | |
---|
1648 | Lataakaikki(true, survivalkentannro, pelaajienlukumaara); |
---|
1649 | |
---|
1650 | pistelaskuri.Value = pistelaskuri.Value += (int)Math.Round(aikalaskuri.SecondCounter.Value); |
---|
1651 | |
---|
1652 | GameObject tausta = new GameObject(Screen.Width, Screen.Height); |
---|
1653 | tausta.Color = Color.Black; |
---|
1654 | tausta.Position = Screen.Center; |
---|
1655 | Add(tausta); |
---|
1656 | |
---|
1657 | HighScoreWindow topIkkuna = new HighScoreWindow( |
---|
1658 | "Highscores", |
---|
1659 | "Congratulations, you made it to the high score list with \n{0:0.##} points! Enter your name" + (pelaajat.Count == 2 ? "s" : "") + ":", |
---|
1660 | pistelista, pistelaskuri); |
---|
1661 | topIkkuna.List.ScoreFormat = "{0:0.##}"; |
---|
1662 | topIkkuna.Closed += delegate |
---|
1663 | { |
---|
1664 | TallennaLista(); |
---|
1665 | Tallennakaikki(); |
---|
1666 | Begin(); |
---|
1667 | }; |
---|
1668 | Add(topIkkuna); |
---|
1669 | } |
---|
1670 | |
---|
1671 | #endregion |
---|
1672 | } |
---|