source: 2013/24/JoonasE/Mastermind/Mastermind/Mastermind/Mastermind.cs @ 4071

Revision 4071, 4.7 KB checked in by joalerho, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Mastermind : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    PlatformCharacter pelaaja2;
17
18    Animation pelaajanKuva2;
19    Animation pelaajanKuva;
20    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
21    Image maa = LoadImage("block");
22
23    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
24
25    public override void Begin()
26    {
27        pelaajanKuva2 = LoadAnimation("stillblue");
28        pelaajanKuva = LoadAnimation("still");
29
30        Gravity = new Vector(0, -1000);
31
32        LuoKentta();
33        LisaaNappaimet();
34
35        Camera.Follow(pelaaja1, pelaaja2);
36       
37    }
38
39    void LuoKentta()
40    {
41        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
42        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
43        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
44        pelaaja1 = new PlatformCharacter(1, 1);
45        pelaaja2 = new PlatformCharacter(1, 1);
46        kentta.SetTileMethod('A', LisaaPelaaja);
47        kentta.SetTileMethod('B', LisaaPelaaja2);
48        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
49        Level.CreateBorders();
50        Level.Background.CreateGradient(Color.BloodRed, Color.Blue);
51    }
52
53    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
54    {
55        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
56        taso.Position = paikka;
57        taso.Color = Color.Green;
58        taso.Image = maa;
59        Add(taso);
60    }
61
62    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
63    {
64        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
65        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
66        tahti.Position = paikka;
67        tahti.Image = tahtiKuva;
68        tahti.Tag = "tahti";
69        Add(tahti);
70    }
71
72    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) //, PlatformCharacter pelaaja, Animation paikallaan, Animation kavely)
73    {
74        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys*0.8, korkeus*0.8);
75        pelaaja1.Position = paikka;
76        pelaaja1.Mass = 4.0;
77        pelaaja1.Animation = pelaajanKuva;
78        pelaaja1.Animation.Start();
79        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
80        Add(pelaaja1);
81    }
82
83    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) //, PlatformCharacter pelaaja, Animation paikallaan, Animation kavely)
84    {
85        pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys * 0.8, korkeus * 0.8);
86        pelaaja2.Position = paikka;
87        pelaaja2.Mass = 4.0;
88        pelaaja2.Animation = pelaajanKuva2;
89        pelaaja2.Animation.Start();
90        AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen);
91        Add(pelaaja2);
92    }
93   
94
95    void LisaaNappaimet()
96    {
97        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
98        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
99        Keyboard.Listen(Key.P, ButtonState.Pressed, Pause, "Pysäytys!!!");
100
101        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
102        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
103        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
104
105        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
106        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus);
107        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);
108
109        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
110
111        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
112        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
113        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
114
115        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
116    }
117
118    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
119    {
120        hahmo.Walk(nopeus);
121    }
122
123    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
124    {
125        hahmo.Jump(nopeus);
126    }
127
128    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
129    {
130        maaliAani.Play();
131        MessageDisplay.Add("öhnäsit öhnösti");
132        tahti.Destroy();
133    }
134}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.