1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Wizard_Battle : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 350; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 850; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | List<Label> valikonKohdat; |
---|
16 | |
---|
17 | TileMap kentta; |
---|
18 | |
---|
19 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
20 | PlatformCharacter pelaaja2; |
---|
21 | PlatformCharacter pelaaja3; |
---|
22 | PlatformCharacter pelaaja4; |
---|
23 | |
---|
24 | DoubleMeter elamaLaskuri; |
---|
25 | DoubleMeter elamaLaskuri2; |
---|
26 | DoubleMeter elamaLaskuri3; |
---|
27 | DoubleMeter elamaLaskuri4; |
---|
28 | |
---|
29 | IntMeter Lopunlaskuri; |
---|
30 | |
---|
31 | bool saakoTeleportata = true; |
---|
32 | bool saakoLuoda = true; |
---|
33 | bool saakoHyokata = true; |
---|
34 | bool saakoTehda = true; |
---|
35 | bool saakoMuuttua = true; |
---|
36 | bool saakoPiikittaa = true; |
---|
37 | bool kaksiPelaajaa = true; |
---|
38 | bool kolmePelaajaa = true; |
---|
39 | bool neljaPelaajaa = true; |
---|
40 | |
---|
41 | Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); |
---|
42 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
43 | Image WVelho = LoadImage("BlueWizard"); |
---|
44 | Image DVelho = LoadImage("DarkWizard"); |
---|
45 | Image RVelho = LoadImage("RedWizard"); |
---|
46 | Image BVelho = LoadImage("BrownWizard"); |
---|
47 | Image Tulipallo = LoadImage("Fireball"); |
---|
48 | Image Tuli = LoadImage("Fire"); |
---|
49 | Image Vortex = LoadImage("Vortex"); |
---|
50 | Image Seinä = LoadImage("Mud"); |
---|
51 | private Image[] Piikki = LoadImages("Spike1", "Spike2", "Spike3"); |
---|
52 | Image Tulipyorre = LoadImage("Firevortex"); |
---|
53 | Image Hyoky = LoadImage("Tidal"); |
---|
54 | Image Vesipallo = LoadImage("Waterball"); |
---|
55 | Image Spike = LoadImage("Spike3"); |
---|
56 | Image Alusta = LoadImage("Platform"); |
---|
57 | |
---|
58 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
59 | |
---|
60 | public override void Begin() |
---|
61 | { |
---|
62 | Valikko(); |
---|
63 | } |
---|
64 | |
---|
65 | void Valikko() |
---|
66 | { |
---|
67 | ClearAll(); |
---|
68 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Down, LuoKentta, "Aloita"); |
---|
69 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
70 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
71 | IsMouseVisible = true; |
---|
72 | valikonKohdat = new List<Label>(); |
---|
73 | Label kohta1 = new Label("Kaksinpeli"); |
---|
74 | kohta1.Position = new Vector(0, 40); |
---|
75 | valikonKohdat.Add(kohta1); |
---|
76 | Label kohta2 = new Label("Kolminpeli"); |
---|
77 | kohta2.Position = new Vector(0, 80); |
---|
78 | valikonKohdat.Add(kohta2); |
---|
79 | Label kohta3 = new Label("Nelinpeli"); |
---|
80 | kohta3.Position = new Vector(0, 120); |
---|
81 | valikonKohdat.Add(kohta3); |
---|
82 | Mouse.ListenMovement(1.0, ValikossaLiikkuminen, null); |
---|
83 | Mouse.ListenOn(kohta1, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, kaksinPeli, null); |
---|
84 | Mouse.ListenOn(kohta2, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, kolminPeli, null); |
---|
85 | Mouse.ListenOn(kohta3, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, nelinPeli, null); |
---|
86 | |
---|
87 | foreach (Label valikonKohta in valikonKohdat) |
---|
88 | { |
---|
89 | Add(valikonKohta); |
---|
90 | } |
---|
91 | |
---|
92 | |
---|
93 | } |
---|
94 | |
---|
95 | void ValikossaLiikkuminen(AnalogState hiirenTila) |
---|
96 | { |
---|
97 | |
---|
98 | foreach (Label Kohta in valikonKohdat) |
---|
99 | |
---|
100 | { |
---|
101 | if (Mouse.IsCursorOn(Kohta)) |
---|
102 | { |
---|
103 | Kohta.TextColor = Color.Red; |
---|
104 | } |
---|
105 | else |
---|
106 | { |
---|
107 | Kohta.TextColor = Color.Black; |
---|
108 | } |
---|
109 | |
---|
110 | } |
---|
111 | } |
---|
112 | |
---|
113 | void kaksinPeli() |
---|
114 | { |
---|
115 | kolmePelaajaa = false; |
---|
116 | neljaPelaajaa = false; |
---|
117 | LuoKentta(); |
---|
118 | Lopunlaskuri.MaxValue = 1; |
---|
119 | |
---|
120 | } |
---|
121 | void kolminPeli() |
---|
122 | { |
---|
123 | kaksiPelaajaa = false; |
---|
124 | neljaPelaajaa = false; |
---|
125 | LuoKentta(); |
---|
126 | Lopunlaskuri.MaxValue = 2; |
---|
127 | } |
---|
128 | void nelinPeli() |
---|
129 | { |
---|
130 | kolmePelaajaa = false; |
---|
131 | kaksiPelaajaa = false; |
---|
132 | LuoKentta(); |
---|
133 | Lopunlaskuri.MaxValue = 3; |
---|
134 | } |
---|
135 | |
---|
136 | void LuoKentta() |
---|
137 | { |
---|
138 | |
---|
139 | ClearAll(); |
---|
140 | kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
141 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
142 | kentta.SetTileMethod('¤', LisaaAlusta); |
---|
143 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
144 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
145 | if (kaksiPelaajaa == true) |
---|
146 | { |
---|
147 | kentta.SetTileMethod('P', LuoPelaaja1); |
---|
148 | kentta.SetTileMethod('D', LuoPelaaja2); |
---|
149 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
150 | LisaaNappaimet1(); |
---|
151 | LisaaNappaimet2(); |
---|
152 | LuoElamaLaskuri(); |
---|
153 | LuoElamaLaskuri2(); |
---|
154 | |
---|
155 | } |
---|
156 | if (kolmePelaajaa == true) |
---|
157 | { |
---|
158 | kentta.SetTileMethod('P', LuoPelaaja1); |
---|
159 | kentta.SetTileMethod('D', LuoPelaaja2); |
---|
160 | kentta.SetTileMethod('R', LuoPelaaja3); |
---|
161 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
162 | LisaaNappaimet1(); |
---|
163 | LisaaNappaimet2(); |
---|
164 | LisaaNappaimet3(); |
---|
165 | LuoElamaLaskuri(); |
---|
166 | LuoElamaLaskuri2(); |
---|
167 | LuoElamaLaskuri3(); |
---|
168 | } |
---|
169 | if (neljaPelaajaa == true) |
---|
170 | { |
---|
171 | kentta.SetTileMethod('P', LuoPelaaja1); |
---|
172 | kentta.SetTileMethod('D', LuoPelaaja2); |
---|
173 | kentta.SetTileMethod('R', LuoPelaaja3); |
---|
174 | kentta.SetTileMethod('B', LuoPelaaja4); |
---|
175 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
176 | LisaaNappaimet1(); |
---|
177 | LisaaNappaimet2(); |
---|
178 | LisaaNappaimet3(); |
---|
179 | LisaaNappaimet4(); |
---|
180 | LuoElamaLaskuri(); |
---|
181 | LuoElamaLaskuri2(); |
---|
182 | LuoElamaLaskuri3(); |
---|
183 | LuoElamaLaskuri4(); |
---|
184 | } |
---|
185 | |
---|
186 | Level.CreateBorders(); |
---|
187 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
188 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
189 | Loppui(); |
---|
190 | } |
---|
191 | |
---|
192 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
193 | { |
---|
194 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
195 | taso.Position = paikka; |
---|
196 | taso.Image = Seinä; |
---|
197 | Add(taso); |
---|
198 | } |
---|
199 | void LisaaAlusta(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
200 | { |
---|
201 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
202 | taso.Position = paikka; |
---|
203 | taso.Image = Alusta; |
---|
204 | Add(taso); |
---|
205 | } |
---|
206 | |
---|
207 | void LuoPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
208 | { |
---|
209 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(80.0, 80.0); |
---|
210 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
211 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
212 | pelaaja1.Image = WVelho; |
---|
213 | Add(pelaaja1); |
---|
214 | pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
215 | pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1000; |
---|
216 | pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui3; |
---|
217 | pelaaja1.Weapon.FireRate = 0.7; |
---|
218 | pelaaja1.Weapon.IsVisible = false; |
---|
219 | } |
---|
220 | void AmmusOsui3(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
221 | { |
---|
222 | ammus.Destroy(); |
---|
223 | |
---|
224 | if (kohde == pelaaja2) |
---|
225 | { |
---|
226 | elamaLaskuri2.Value -= 15; |
---|
227 | } |
---|
228 | if (kohde == pelaaja3) |
---|
229 | { |
---|
230 | elamaLaskuri3.Value -= 15; |
---|
231 | } |
---|
232 | if (kohde == pelaaja4) |
---|
233 | { |
---|
234 | elamaLaskuri4.Value -= 15; |
---|
235 | } |
---|
236 | } |
---|
237 | |
---|
238 | |
---|
239 | void LuoPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
240 | { |
---|
241 | pelaaja2 = new PlatformCharacter(80.0, 80.0); |
---|
242 | pelaaja2.Position = paikka; |
---|
243 | pelaaja2.Mass = 4.0; |
---|
244 | pelaaja2.Image = DVelho; |
---|
245 | Add(pelaaja2); |
---|
246 | pelaaja2.Weapon = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
247 | pelaaja2.Weapon.Ammo.Value = 1000; |
---|
248 | pelaaja2.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
249 | pelaaja2.Weapon.FireRate = 0.7; |
---|
250 | pelaaja2.Weapon.IsVisible = false; |
---|
251 | |
---|
252 | } |
---|
253 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
254 | { |
---|
255 | |
---|
256 | ammus.Destroy(); |
---|
257 | |
---|
258 | if (kohde == pelaaja1) |
---|
259 | { |
---|
260 | elamaLaskuri.Value -= 15; |
---|
261 | } |
---|
262 | |
---|
263 | if (kohde == pelaaja3) |
---|
264 | { |
---|
265 | elamaLaskuri3.Value -= 15; |
---|
266 | } |
---|
267 | if (kohde == pelaaja4) |
---|
268 | { |
---|
269 | elamaLaskuri4.Value -= 15; |
---|
270 | } |
---|
271 | } |
---|
272 | |
---|
273 | void LuoPelaaja3(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
274 | { |
---|
275 | pelaaja3 = new PlatformCharacter(80.0, 80.0); |
---|
276 | pelaaja3.Position = paikka; |
---|
277 | pelaaja3.Mass = 4.0; |
---|
278 | pelaaja3.Image = RVelho; |
---|
279 | Add(pelaaja3); |
---|
280 | pelaaja3.Weapon = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
281 | pelaaja3.Weapon.Ammo.Value = 1000; |
---|
282 | pelaaja3.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui2; |
---|
283 | pelaaja3.Weapon.FireRate = 0.7; |
---|
284 | pelaaja3.Weapon.IsVisible = false; |
---|
285 | } |
---|
286 | |
---|
287 | void AmmusOsui2(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
288 | { |
---|
289 | ammus.Destroy(); |
---|
290 | |
---|
291 | if (kohde == pelaaja1) |
---|
292 | { |
---|
293 | elamaLaskuri.Value -= 100; |
---|
294 | PhysicsObject tulta = new PhysicsObject(50.0, 70.0); |
---|
295 | tulta.Position = pelaaja1.Position; |
---|
296 | tulta.Image = Tuli; |
---|
297 | tulta.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
298 | Add(tulta, 2); |
---|
299 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja1); |
---|
300 | seuraajanAivot.Speed = 1000; |
---|
301 | seuraajanAivot.Active = true; |
---|
302 | tulta.Brain = seuraajanAivot; |
---|
303 | tulta.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(1.0); |
---|
304 | |
---|
305 | } |
---|
306 | if (kohde == pelaaja2) |
---|
307 | { |
---|
308 | elamaLaskuri2.Value -= 100; |
---|
309 | PhysicsObject tulta = new PhysicsObject(50.0, 70.0); |
---|
310 | tulta.Position = pelaaja2.Position; |
---|
311 | tulta.Image = Tuli; |
---|
312 | tulta.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
313 | Add(tulta, 2); |
---|
314 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja2); |
---|
315 | seuraajanAivot.Speed = 1000; |
---|
316 | seuraajanAivot.Active = true; |
---|
317 | tulta.Brain = seuraajanAivot; |
---|
318 | tulta.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(1.0); |
---|
319 | |
---|
320 | } |
---|
321 | if (kohde == pelaaja4) |
---|
322 | { |
---|
323 | elamaLaskuri4.Value -= 100; |
---|
324 | PhysicsObject tulta = new PhysicsObject(50.0, 70.0); |
---|
325 | tulta.Position = pelaaja4.Position; |
---|
326 | tulta.Image = Tuli; |
---|
327 | tulta.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
328 | Add(tulta, 2); |
---|
329 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja4); |
---|
330 | seuraajanAivot.Speed = 1000; |
---|
331 | seuraajanAivot.Active = true; |
---|
332 | tulta.Brain = seuraajanAivot; |
---|
333 | tulta.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(1.0); |
---|
334 | |
---|
335 | } |
---|
336 | } |
---|
337 | |
---|
338 | void LuoPelaaja4(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
339 | { |
---|
340 | pelaaja4 = new PlatformCharacter(80.0, 80.0); |
---|
341 | pelaaja4.Position = paikka; |
---|
342 | pelaaja4.Mass = 4.0; |
---|
343 | pelaaja4.Image = BVelho; |
---|
344 | Add(pelaaja4); |
---|
345 | } |
---|
346 | |
---|
347 | void LisaaNappaimet1() |
---|
348 | { |
---|
349 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
350 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
351 | |
---|
352 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Water wizard liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
353 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Water wizard liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
354 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Water wizard hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
355 | Keyboard.Listen(Key.E, ButtonState.Pressed, AmmuAseella3, "Water wizard Hyökkää", pelaaja1); |
---|
356 | |
---|
357 | |
---|
358 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
359 | |
---|
360 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Water wizard liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
361 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Water wizard liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
362 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Water wizard hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
363 | |
---|
364 | |
---|
365 | } |
---|
366 | |
---|
367 | void LisaaNappaimet2() |
---|
368 | { |
---|
369 | Keyboard.Listen(Key.F, ButtonState.Down, Liikuta, "Dark wizard liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
370 | Keyboard.Listen(Key.H, ButtonState.Down, Liikuta, "Dark wizard liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus); |
---|
371 | Keyboard.Listen(Key.T, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Dark wizard hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); |
---|
372 | Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Pressed, Teleport, "Dark wizard Teleporttaa", pelaaja2); |
---|
373 | Keyboard.Listen(Key.Y, ButtonState.Pressed, AmmuAseella2, "Dark wizard Hyökkää", pelaaja2); |
---|
374 | Keyboard.Listen(Key.B, ButtonState.Pressed, Nakymaton, "Dark wizard muuttuu näkymättömäksi", pelaaja2); |
---|
375 | |
---|
376 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Dark wizard liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
377 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Dark wizard liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus); |
---|
378 | ControllerTwo.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Dark wizard hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); |
---|
379 | ControllerTwo.Listen(Button.Y, ButtonState.Pressed, Teleport, "Dark wizard Teleporttaa", pelaaja2); |
---|
380 | |
---|
381 | } |
---|
382 | |
---|
383 | void LisaaNappaimet3() |
---|
384 | { |
---|
385 | Keyboard.Listen(Key.J, ButtonState.Down, Liikuta, "Fire wizard liikkuu vasemmalle", pelaaja3, -nopeus); |
---|
386 | Keyboard.Listen(Key.L, ButtonState.Down, Liikuta, "Fire wizard liikkuu oikealle", pelaaja3, nopeus); |
---|
387 | Keyboard.Listen(Key.I, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Fire wizard hyppää", pelaaja3, hyppyNopeus); |
---|
388 | Keyboard.Listen(Key.O, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Fire wizard ampuu", pelaaja3); |
---|
389 | Keyboard.Listen(Key.U, ButtonState.Down, TeePyorre, "Fire wizard suojaa", pelaaja4); |
---|
390 | |
---|
391 | ControllerThree.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Red wizard liikkuu vasemmalle", pelaaja3, -nopeus); |
---|
392 | ControllerThree.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Red wizard liikkuu oikealle", pelaaja3, nopeus); |
---|
393 | ControllerThree.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Red wizard hyppää", pelaaja3, hyppyNopeus); |
---|
394 | ControllerThree.Listen(Button.Y, ButtonState.Pressed, AmmuAseella, "Red wizard ampuu", pelaaja3); |
---|
395 | |
---|
396 | |
---|
397 | } |
---|
398 | |
---|
399 | void LisaaNappaimet4() |
---|
400 | { |
---|
401 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Earth wizard liikkuu vasemmalle", pelaaja4, -nopeus); |
---|
402 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Earth wizard liikkuu oikealle", pelaaja4, nopeus); |
---|
403 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Earth wizard hyppää", pelaaja4, hyppyNopeus); |
---|
404 | Keyboard.Listen(Key.Enter, ButtonState.Down, TeeSeina, "Earth wizard suojaa", pelaaja4); |
---|
405 | Keyboard.Listen(Key.RightShift, ButtonState.Down, Piikit, "Earth wizard hyökkää", pelaaja4); |
---|
406 | Keyboard.Listen(Key.RightControl, ButtonState.Down, Piikit2, "Earth wizard hyökkää alaspäin", pelaaja4); |
---|
407 | |
---|
408 | ControllerFour.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Earth wizard liikkuu vasemmalle", pelaaja4, -nopeus); |
---|
409 | ControllerFour.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Earth wizard liikkuu oikealle", pelaaja4, nopeus); |
---|
410 | ControllerFour.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Earth wizard hyppää", pelaaja4, hyppyNopeus); |
---|
411 | ControllerFour.Listen(Button.Y, ButtonState.Pressed, TeeSeina, "Earth wizard suojaa", pelaaja4); |
---|
412 | ControllerFour.Listen(Button.B, ButtonState.Pressed, Piikit, "Earth wizard hyökkää", pelaaja4); |
---|
413 | |
---|
414 | } |
---|
415 | |
---|
416 | void Piikit(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
417 | { |
---|
418 | if (saakoHyokata == true) |
---|
419 | { |
---|
420 | LuoPiikki(pelaaja4.X + 100, pelaaja4.Y); |
---|
421 | LuoPiikki(pelaaja4.X + 200, pelaaja4.Y); |
---|
422 | LuoPiikki(pelaaja4.X + 300, pelaaja4.Y); |
---|
423 | LuoPiikki(pelaaja4.X - 100, pelaaja4.Y); |
---|
424 | LuoPiikki(pelaaja4.X - 200, pelaaja4.Y); |
---|
425 | LuoPiikki(pelaaja4.X - 300, pelaaja4.Y); |
---|
426 | saakoHyokata = false; |
---|
427 | Timer.SingleShot(5, saaHyokata); |
---|
428 | } |
---|
429 | } |
---|
430 | |
---|
431 | void saaHyokata() |
---|
432 | { |
---|
433 | saakoHyokata = true; |
---|
434 | } |
---|
435 | |
---|
436 | void LuoPiikki(double x, double y) |
---|
437 | { |
---|
438 | PhysicsObject piikki = new PhysicsObject(40.0, 100.0); |
---|
439 | piikki.X = x; |
---|
440 | piikki.Y = y; |
---|
441 | piikki.IgnoresGravity = true; |
---|
442 | piikki.Animation = new Animation(Piikki); |
---|
443 | piikki.Animation.FPS = 3; |
---|
444 | piikki.Animation.StopOnLastFrame = true; |
---|
445 | piikki.Animation.Start(1); |
---|
446 | piikki.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2); |
---|
447 | Add(piikki); |
---|
448 | piikki.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
449 | AddCollisionHandler(piikki, piikkiOsui); |
---|
450 | } |
---|
451 | |
---|
452 | |
---|
453 | |
---|
454 | void piikkiOsui(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
455 | { |
---|
456 | if (kohde == pelaaja1) |
---|
457 | { |
---|
458 | elamaLaskuri.Value -= 10; |
---|
459 | } |
---|
460 | if (kohde == pelaaja2) |
---|
461 | { |
---|
462 | elamaLaskuri2.Value -= 10; |
---|
463 | } |
---|
464 | if (kohde == pelaaja3) |
---|
465 | { |
---|
466 | elamaLaskuri3.Value -= 10; |
---|
467 | } |
---|
468 | } |
---|
469 | |
---|
470 | |
---|
471 | |
---|
472 | void Piikit2(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
473 | { |
---|
474 | if (saakoPiikittaa == true) |
---|
475 | { |
---|
476 | PhysicsObject piikki2 = new PhysicsObject(100.0, 300.0); |
---|
477 | piikki2.X = pelaaja4.X; |
---|
478 | piikki2.Y = pelaaja4.Y - 190; |
---|
479 | piikki2.IgnoresGravity = true; |
---|
480 | piikki2.Animation = new Animation(Piikki); |
---|
481 | piikki2.Animation.FPS = 3; |
---|
482 | piikki2.Animation.StopOnLastFrame = true; |
---|
483 | piikki2.Animation.Start(1); |
---|
484 | piikki2.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(3); |
---|
485 | piikki2.Angle = Angle.FromDegrees(180); |
---|
486 | Add(piikki2); |
---|
487 | piikki2.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
488 | AddCollisionHandler(piikki2, piikkiOsui2); |
---|
489 | saakoPiikittaa = false; |
---|
490 | Timer.SingleShot(7, SaaPiikittaa); |
---|
491 | } |
---|
492 | |
---|
493 | } |
---|
494 | |
---|
495 | void SaaPiikittaa () |
---|
496 | { |
---|
497 | saakoPiikittaa = true; |
---|
498 | } |
---|
499 | |
---|
500 | void piikkiOsui2(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
501 | { |
---|
502 | if (kohde == pelaaja1) |
---|
503 | { |
---|
504 | elamaLaskuri.Value -= 20; |
---|
505 | } |
---|
506 | if (kohde == pelaaja2) |
---|
507 | { |
---|
508 | elamaLaskuri2.Value -= 20; |
---|
509 | } |
---|
510 | if (kohde == pelaaja3) |
---|
511 | { |
---|
512 | elamaLaskuri3.Value -= 20; |
---|
513 | } |
---|
514 | } |
---|
515 | |
---|
516 | void TeeSeina(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
517 | { |
---|
518 | if (saakoLuoda == true) |
---|
519 | { |
---|
520 | PhysicsObject suoja = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0); |
---|
521 | suoja.Y = pelaaja4.Y; |
---|
522 | suoja.X = pelaaja4.X + 70; |
---|
523 | suoja.Image = Seinä; |
---|
524 | suoja.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2); |
---|
525 | Add(suoja); |
---|
526 | PhysicsObject suoja2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0); |
---|
527 | suoja2.Y = pelaaja4.Y; |
---|
528 | suoja2.X = pelaaja4.X - 70; |
---|
529 | suoja2.Image = Seinä; |
---|
530 | suoja2.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2); |
---|
531 | Add(suoja2); |
---|
532 | saakoLuoda = false; |
---|
533 | Timer.SingleShot(7, Luonti); |
---|
534 | } |
---|
535 | |
---|
536 | } |
---|
537 | |
---|
538 | void Luonti() |
---|
539 | { |
---|
540 | saakoLuoda = true; |
---|
541 | } |
---|
542 | |
---|
543 | void Nakymaton(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
544 | { |
---|
545 | if (saakoMuuttua == true) |
---|
546 | { |
---|
547 | pelaaja2.IsVisible = false; |
---|
548 | Timer.SingleShot(5, NakyyTaas); |
---|
549 | saakoMuuttua = false; |
---|
550 | Timer.SingleShot(15, SaaMuuttua); |
---|
551 | } |
---|
552 | |
---|
553 | } |
---|
554 | |
---|
555 | void NakyyTaas() |
---|
556 | { |
---|
557 | pelaaja2.IsVisible = true; |
---|
558 | } |
---|
559 | |
---|
560 | void SaaMuuttua() |
---|
561 | { |
---|
562 | saakoMuuttua = true; |
---|
563 | } |
---|
564 | |
---|
565 | void TeePyorre(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
566 | { |
---|
567 | if (saakoTehda == true) |
---|
568 | { |
---|
569 | PhysicsObject pyorre = new PhysicsObject(200.0, 500.0); |
---|
570 | pyorre.Y = pelaaja3.Y; |
---|
571 | pyorre.X = pelaaja3.X; |
---|
572 | pyorre.Image = Tulipyorre; |
---|
573 | pyorre.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2); |
---|
574 | pyorre.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
575 | Add(pyorre, -1); |
---|
576 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja3); |
---|
577 | seuraajanAivot.Speed = 1000; |
---|
578 | seuraajanAivot.Active = true; |
---|
579 | pyorre.Brain = seuraajanAivot; |
---|
580 | AddCollisionHandler(pyorre, pyorreOsui); |
---|
581 | saakoTehda = false; |
---|
582 | Timer.SingleShot(7, Pyorre); |
---|
583 | |
---|
584 | } |
---|
585 | |
---|
586 | } |
---|
587 | |
---|
588 | void Pyorre() |
---|
589 | { |
---|
590 | saakoTehda = true; |
---|
591 | } |
---|
592 | |
---|
593 | void pyorreOsui(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
594 | { |
---|
595 | if (kohde == pelaaja1) |
---|
596 | { |
---|
597 | elamaLaskuri.Value -= 20; |
---|
598 | } |
---|
599 | if (kohde == pelaaja2) |
---|
600 | { |
---|
601 | elamaLaskuri2.Value -= 20; |
---|
602 | } |
---|
603 | if (kohde == pelaaja4) |
---|
604 | { |
---|
605 | elamaLaskuri4.Value -= 20; |
---|
606 | } |
---|
607 | } |
---|
608 | |
---|
609 | void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
610 | { |
---|
611 | PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot(); |
---|
612 | |
---|
613 | if (ammus != null) |
---|
614 | { |
---|
615 | ammus.Width = 100; |
---|
616 | ammus.Height = 50; |
---|
617 | ammus.Image = Tulipallo; |
---|
618 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
619 | } |
---|
620 | } |
---|
621 | |
---|
622 | void AmmuAseella2(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
623 | { |
---|
624 | PhysicsObject ammus2 = pelaaja.Weapon.Shoot(); |
---|
625 | |
---|
626 | if (ammus2 != null) |
---|
627 | { |
---|
628 | ammus2.Size *= 5; |
---|
629 | ammus2.Image = tahtiKuva; |
---|
630 | ammus2.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
631 | ammus2.ApplyTorque(-2000); |
---|
632 | } |
---|
633 | |
---|
634 | |
---|
635 | |
---|
636 | } |
---|
637 | void AmmuAseella3(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
638 | { |
---|
639 | PhysicsObject ammus2 = pelaaja.Weapon.Shoot(); |
---|
640 | |
---|
641 | if (ammus2 != null) |
---|
642 | { |
---|
643 | ammus2.Size *= 5; |
---|
644 | ammus2.Image = Vesipallo; |
---|
645 | ammus2.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
646 | } |
---|
647 | |
---|
648 | |
---|
649 | |
---|
650 | } |
---|
651 | |
---|
652 | |
---|
653 | void Teleport(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
654 | { |
---|
655 | if (saakoTeleportata == true) |
---|
656 | { |
---|
657 | PhysicsObject pimeys = PhysicsObject.CreateStaticObject(90.0, 100.0); |
---|
658 | pimeys.Position = pelaaja2.Position; |
---|
659 | pimeys.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
660 | pimeys.Image = Vortex; |
---|
661 | pimeys.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(0.3); |
---|
662 | Add(pimeys, -2); |
---|
663 | maaliAani.Play(); |
---|
664 | pelaaja2.Position = Level.GetRandomPosition(); |
---|
665 | PhysicsObject pimeys2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(90.0, 100.0); |
---|
666 | pimeys2.Position = pelaaja2.Position; |
---|
667 | pimeys2.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
668 | pimeys2.Image = Vortex; |
---|
669 | pimeys2.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(0.3); |
---|
670 | Add(pimeys2, -2); |
---|
671 | saakoTeleportata = false; |
---|
672 | Timer.SingleShot(7, SaaTeleportata); |
---|
673 | |
---|
674 | } |
---|
675 | } |
---|
676 | |
---|
677 | void SaaTeleportata() |
---|
678 | { |
---|
679 | saakoTeleportata = true; |
---|
680 | } |
---|
681 | |
---|
682 | |
---|
683 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
684 | { |
---|
685 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
686 | } |
---|
687 | |
---|
688 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
689 | { |
---|
690 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
691 | } |
---|
692 | |
---|
693 | void LuoElamaLaskuri() |
---|
694 | { |
---|
695 | Label Elamat = new Label("Water wizard"); |
---|
696 | Elamat.X = Screen.Left + 150; |
---|
697 | Elamat.Y = Screen.Top - 30; |
---|
698 | Add(Elamat); |
---|
699 | |
---|
700 | elamaLaskuri = new DoubleMeter(100); |
---|
701 | elamaLaskuri.MaxValue = 100; |
---|
702 | elamaLaskuri.LowerLimit += ElamaLoppui; |
---|
703 | |
---|
704 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
705 | elamaPalkki.X = Screen.Left + 150; |
---|
706 | elamaPalkki.Y = Screen.Top - 50; |
---|
707 | elamaPalkki.BarColor = Color.Red; |
---|
708 | elamaPalkki.BorderColor = Color.Black; |
---|
709 | elamaPalkki.BindTo(elamaLaskuri); |
---|
710 | Add(elamaPalkki); |
---|
711 | } |
---|
712 | |
---|
713 | void ElamaLoppui() |
---|
714 | { |
---|
715 | pelaaja1.Destroy(); |
---|
716 | Lopunlaskuri.Value += 1; |
---|
717 | |
---|
718 | } |
---|
719 | |
---|
720 | void LuoElamaLaskuri2() |
---|
721 | { |
---|
722 | Label Elamat2 = new Label("Dark wizard"); |
---|
723 | Elamat2.X = Screen.Right - 150; |
---|
724 | Elamat2.Y = Screen.Top - 30; |
---|
725 | Add(Elamat2); |
---|
726 | |
---|
727 | elamaLaskuri2 = new DoubleMeter(100); |
---|
728 | elamaLaskuri2.MaxValue = 100; |
---|
729 | elamaLaskuri2.LowerLimit += ElamaLoppui2; |
---|
730 | |
---|
731 | ProgressBar elamaPalkki2 = new ProgressBar(150, 20); |
---|
732 | elamaPalkki2.X = Screen.Right - 150; |
---|
733 | elamaPalkki2.Y = Screen.Top - 50; |
---|
734 | elamaPalkki2.BarColor = Color.Red; |
---|
735 | elamaPalkki2.BorderColor = Color.Black; |
---|
736 | elamaPalkki2.BindTo(elamaLaskuri2); |
---|
737 | Add(elamaPalkki2); |
---|
738 | } |
---|
739 | |
---|
740 | void ElamaLoppui2() |
---|
741 | { |
---|
742 | pelaaja2.Destroy(); |
---|
743 | Lopunlaskuri.Value += 1; |
---|
744 | } |
---|
745 | |
---|
746 | void LuoElamaLaskuri3() |
---|
747 | { |
---|
748 | Label Elamat3 = new Label("Fire wizard"); |
---|
749 | Elamat3.X = Screen.Left + 150; |
---|
750 | Elamat3.Y = Screen.Bottom + 50; |
---|
751 | Add(Elamat3); |
---|
752 | |
---|
753 | elamaLaskuri3 = new DoubleMeter(100); |
---|
754 | elamaLaskuri3.MaxValue = 100; |
---|
755 | elamaLaskuri3.LowerLimit += ElamaLoppui3; |
---|
756 | |
---|
757 | ProgressBar elamaPalkki3 = new ProgressBar(150, 20); |
---|
758 | elamaPalkki3.X = Screen.Left + 150; |
---|
759 | elamaPalkki3.Y = Screen.Bottom + 30; |
---|
760 | elamaPalkki3.BarColor = Color.Red; |
---|
761 | elamaPalkki3.BorderColor = Color.Black; |
---|
762 | elamaPalkki3.BindTo(elamaLaskuri3); |
---|
763 | Add(elamaPalkki3); |
---|
764 | } |
---|
765 | |
---|
766 | void ElamaLoppui3() |
---|
767 | { |
---|
768 | pelaaja3.Destroy(); |
---|
769 | Lopunlaskuri.Value += 1; |
---|
770 | } |
---|
771 | |
---|
772 | void LuoElamaLaskuri4() |
---|
773 | { |
---|
774 | Label Elamat4 = new Label("Earth wizard"); |
---|
775 | Elamat4.X = Screen.Right - 150; |
---|
776 | Elamat4.Y = Screen.Bottom + 50; |
---|
777 | Add(Elamat4); |
---|
778 | |
---|
779 | elamaLaskuri4 = new DoubleMeter(100); |
---|
780 | elamaLaskuri4.MaxValue = 100; |
---|
781 | elamaLaskuri4.LowerLimit += ElamaLoppui4; |
---|
782 | |
---|
783 | ProgressBar elamaPalkki4 = new ProgressBar(150, 20); |
---|
784 | elamaPalkki4.X = Screen.Right - 150; |
---|
785 | elamaPalkki4.Y = Screen.Bottom + 30; |
---|
786 | elamaPalkki4.BarColor = Color.Red; |
---|
787 | elamaPalkki4.BorderColor = Color.Black; |
---|
788 | elamaPalkki4.BindTo(elamaLaskuri4); |
---|
789 | Add(elamaPalkki4); |
---|
790 | } |
---|
791 | |
---|
792 | void ElamaLoppui4() |
---|
793 | { |
---|
794 | pelaaja4.Destroy(); |
---|
795 | Lopunlaskuri.Value += 1; |
---|
796 | } |
---|
797 | |
---|
798 | |
---|
799 | void Loppui() |
---|
800 | { |
---|
801 | Lopunlaskuri = new IntMeter(0); |
---|
802 | Lopunlaskuri.UpperLimit += Voitto; |
---|
803 | } |
---|
804 | |
---|
805 | void Voitto() |
---|
806 | { |
---|
807 | ClearControls(); |
---|
808 | Label tekstikentta = new Label("In the end only the strongest is left standing, as the others meet the cold void of oblivion"); |
---|
809 | Add(tekstikentta); |
---|
810 | Timer.SingleShot(10, Valikko); |
---|
811 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
812 | } |
---|
813 | |
---|
814 | } |
---|