1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class FysiikkaPeli2 : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | PhysicsObject pelaaja; |
---|
12 | Image pelaajankuva = LoadImage("ukeli"); |
---|
13 | Image olionkuva = LoadImage("ukko"); |
---|
14 | Image maalinkuva = LoadImage("maali"); |
---|
15 | int kenttanro = 1; |
---|
16 | public override void Begin() |
---|
17 | { |
---|
18 | seuraavakenttä(); |
---|
19 | } |
---|
20 | |
---|
21 | void seuraavakenttä() |
---|
22 | { |
---|
23 | ClearAll(); |
---|
24 | |
---|
25 | |
---|
26 | Level.BackgroundColor = Color.Black; |
---|
27 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
28 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
29 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, |
---|
30 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1390, 0)); |
---|
31 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, |
---|
32 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1390, 0)); |
---|
33 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, |
---|
34 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1390)); |
---|
35 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, |
---|
36 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1390)); |
---|
37 | |
---|
38 | if (kenttanro == 1) luokentta("kenttä"); |
---|
39 | if (kenttanro == 2) luokentta("kenttä2"); |
---|
40 | if (kenttanro == 3) luokentta("kenttä3"); |
---|
41 | if (kenttanro == 4) luokentta("kenttä4"); |
---|
42 | if (kenttanro == 5) luokentta("kenttä5"); |
---|
43 | if (kenttanro == 6) luokentta("kenttä6"); |
---|
44 | if (kenttanro == 7) luokentta("kenttä7"); |
---|
45 | if (kenttanro == 8) luokentta("kenttä8"); |
---|
46 | if (kenttanro == 9) Exit(); |
---|
47 | |
---|
48 | } |
---|
49 | |
---|
50 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) |
---|
51 | { |
---|
52 | pelaaja.Push(vektori); |
---|
53 | } |
---|
54 | void luopelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
55 | { |
---|
56 | pelaaja = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
57 | pelaaja.Shape = Shape.Circle; |
---|
58 | pelaaja.Color = Color.White; |
---|
59 | Add(pelaaja); |
---|
60 | pelaaja.X = paikka.X; |
---|
61 | pelaaja.Y = paikka.Y; |
---|
62 | pelaaja.Image = pelaajankuva; |
---|
63 | pelaaja.Destroyed += PeliLoppuu; |
---|
64 | pelaaja.Tag = "pelaaja"; |
---|
65 | pelaaja.CanRotate = false; |
---|
66 | pelaaja.Restitution = 0; |
---|
67 | pelaaja.LinearDamping = 0.9; |
---|
68 | |
---|
69 | Camera.Follow(pelaaja); |
---|
70 | } |
---|
71 | |
---|
72 | void PeliLoppuu() |
---|
73 | { |
---|
74 | MessageWindow window = new MessageWindow("Asuntosi takavarikoitiin"); |
---|
75 | Add(window); |
---|
76 | window.Closed += uusipeli; |
---|
77 | } |
---|
78 | |
---|
79 | void luoolio(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
80 | { |
---|
81 | PhysicsObject olio = new PhysicsObject(40, 40); |
---|
82 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("pelaaja"); |
---|
83 | olio.Brain = seuraajanAivot; |
---|
84 | seuraajanAivot.Speed = 240; |
---|
85 | olio.Shape = Shape.Circle; |
---|
86 | olio.Position = paikka; |
---|
87 | AddCollisionHandler(olio, "pelaaja", OlioOsuuPelaajaan); |
---|
88 | Add(olio); |
---|
89 | olio.Image = olionkuva; |
---|
90 | olio.Restitution = 0; |
---|
91 | olio.CanRotate = true; |
---|
92 | } |
---|
93 | |
---|
94 | void OlioOsuuPelaajaan(PhysicsObject olio, PhysicsObject pelaaja) |
---|
95 | { |
---|
96 | pelaaja.Destroy(); |
---|
97 | } |
---|
98 | |
---|
99 | void luokentta(string kenttatiedosto) |
---|
100 | { |
---|
101 | Level.BackgroundColor = Color.Black; |
---|
102 | //PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
103 | //Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
104 | //Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, |
---|
105 | // LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1390, 0)); |
---|
106 | //Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, |
---|
107 | // LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1390, 0)); |
---|
108 | //Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, |
---|
109 | // LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1390)); |
---|
110 | //Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, |
---|
111 | // LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1390)); |
---|
112 | |
---|
113 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset(kenttatiedosto); |
---|
114 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("4CFF00"), luopelaaja); |
---|
115 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF0000"), luoolio); |
---|
116 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, luoseinä); |
---|
117 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FFD800"), luomaali); |
---|
118 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("B200FF"), luorikkiseinä); |
---|
119 | ruudut.Execute(40, 40); |
---|
120 | |
---|
121 | } |
---|
122 | |
---|
123 | |
---|
124 | |
---|
125 | |
---|
126 | void luoseinä(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
127 | { |
---|
128 | PhysicsObject seinä = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
129 | seinä.Position = paikka; |
---|
130 | Add(seinä); |
---|
131 | |
---|
132 | } |
---|
133 | |
---|
134 | void luorikkiseinä(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
135 | { |
---|
136 | PhysicsObject rseinä = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
137 | rseinä.Position = paikka; |
---|
138 | Add(rseinä); |
---|
139 | } |
---|
140 | |
---|
141 | |
---|
142 | void luomaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
143 | { |
---|
144 | PhysicsObject maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
145 | maali.Position = paikka; |
---|
146 | maali.Image = maalinkuva; |
---|
147 | AddCollisionHandler(maali, "pelaaja", tormasimaaliin); |
---|
148 | Add(maali); |
---|
149 | } |
---|
150 | void tormasimaaliin(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject maali) |
---|
151 | { |
---|
152 | MessageWindow window = new MessageWindow("Pääsit karkuun ulosottomiehiltä"); |
---|
153 | Add(window); |
---|
154 | window.Closed += uusipeli; |
---|
155 | kenttanro++; |
---|
156 | seuraavakenttä(); |
---|
157 | } |
---|
158 | |
---|
159 | void uusipeli(Window ikkuna) |
---|
160 | { |
---|
161 | seuraavakenttä(); |
---|
162 | } |
---|
163 | } |
---|
164 | |
---|
165 | |
---|
166 | |
---|
167 | |
---|
168 | |
---|