1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class KillSlender : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | PhysicsObject pelaaja; |
---|
12 | Image tyyppi = LoadImage("tyyppi"); |
---|
13 | int kenttaNro = 1; |
---|
14 | |
---|
15 | Color[] kenttienTaustavarit = { Color.LightBlue, Color.LightBlue, Color.Black }; |
---|
16 | |
---|
17 | public override void Begin() |
---|
18 | { |
---|
19 | // TODO: |
---|
20 | |
---|
21 | |
---|
22 | seuraavakentta(); |
---|
23 | |
---|
24 | |
---|
25 | } |
---|
26 | void seuraavakentta() |
---|
27 | { |
---|
28 | ClearAll(); |
---|
29 | |
---|
30 | if (kenttaNro == 1) LuoKentta("kentta1"); |
---|
31 | else if (kenttaNro == 2) LuoKentta("kentta2"); |
---|
32 | else if (kenttaNro == 3) LuoKentta("kentta3"); |
---|
33 | else if (kenttaNro > 3) Exit(); |
---|
34 | |
---|
35 | } |
---|
36 | |
---|
37 | |
---|
38 | void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
39 | { |
---|
40 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
41 | palikka.Position = paikka; |
---|
42 | palikka.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
43 | palikka.Color = Color.Gray; |
---|
44 | Add(palikka); |
---|
45 | |
---|
46 | } |
---|
47 | void LuoTNT(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
48 | { |
---|
49 | PhysicsObject tnt = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 150); |
---|
50 | tnt.Position = paikka; |
---|
51 | tnt.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
52 | tnt.Color = Color.Gray; |
---|
53 | Add(tnt); |
---|
54 | Image olionKuva = LoadImage("TNT"); |
---|
55 | tnt.Image = olionKuva; |
---|
56 | AddCollisionHandler(tnt, CollisionHandler.ExplodeBoth(200, true)); |
---|
57 | AddCollisionHandler(tnt, "slender", VaihdaKentta); |
---|
58 | } |
---|
59 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) |
---|
60 | { |
---|
61 | pelaaja.Push(vektori); |
---|
62 | } |
---|
63 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Image kuva) |
---|
64 | { |
---|
65 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
66 | pelaaja.Image = kuva; |
---|
67 | } |
---|
68 | void VaihdaKentta(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
69 | { |
---|
70 | kenttaNro++; |
---|
71 | seuraavakentta(); |
---|
72 | MessageDisplay.Add("Pääsit läpi"); |
---|
73 | |
---|
74 | } |
---|
75 | void LuoKentta(String Kenttatiedosto) |
---|
76 | { |
---|
77 | ClearAll(); |
---|
78 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
79 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
80 | pelaaja = new PhysicsObject(50, 100); |
---|
81 | pelaaja.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
82 | Add(pelaaja); |
---|
83 | pelaaja.Destroyed += PelaajaKuoli; |
---|
84 | pelaaja.Image = tyyppi; |
---|
85 | Gravity = new Vector(0.0, -800.0); |
---|
86 | TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset(Kenttatiedosto); |
---|
87 | ruudut.SetTileMethod('S', LuoSlender); |
---|
88 | ruudut.SetTileMethod('1', LuoPelaaja, LoadImage("tyyppi")); |
---|
89 | ruudut.SetTileMethod('2', LuoPelaaja, LoadImage("tyyppi2")); |
---|
90 | ruudut.SetTileMethod('=', LuoPalikka); |
---|
91 | ruudut.SetTileMethod('*', LuoTNT); |
---|
92 | ruudut.SetTileMethod('E', LuoEyes); |
---|
93 | ruudut.Execute(20, 20); |
---|
94 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0)); |
---|
95 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0)); |
---|
96 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000)); |
---|
97 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000)); |
---|
98 | Keyboard.Listen(Key.P, ButtonState.Pressed, Pause, "Pysäyttää pelin"); |
---|
99 | IsPaused = true; |
---|
100 | Camera.Follow(pelaaja); |
---|
101 | pelaaja.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(60.0); |
---|
102 | Level.BackgroundColor = kenttienTaustavarit[kenttaNro - 1]; |
---|
103 | } |
---|
104 | void LuoSlender(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
105 | { |
---|
106 | PhysicsObject slender = new PhysicsObject(50, 150); |
---|
107 | slender.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
108 | slender.Tag = "slender"; |
---|
109 | Add(slender); |
---|
110 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja); |
---|
111 | slender.Brain = seuraajanAivot; |
---|
112 | seuraajanAivot.Speed = 258; |
---|
113 | Image olionKuva = LoadImage("slender"); |
---|
114 | slender.Image = olionKuva; |
---|
115 | AddCollisionHandler(pelaaja, slender, CollisionHandler.ExplodeObject(100, true)); |
---|
116 | slender.Position = paikka; |
---|
117 | |
---|
118 | } |
---|
119 | void PelaajaKuoli() |
---|
120 | { |
---|
121 | //Sama kenttä ladataan alusta jos kenttänumeroa ei kasvateta: |
---|
122 | seuraavakentta(); |
---|
123 | } |
---|
124 | void vaihdakentta(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
125 | { |
---|
126 | kenttaNro++; |
---|
127 | seuraavakentta(); |
---|
128 | MessageDisplay.Add("Pääsit läpi"); |
---|
129 | } |
---|
130 | void LuoEyes(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
131 | { |
---|
132 | PhysicsObject eyes = new PhysicsObject(150, 250); |
---|
133 | eyes.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
134 | eyes.Tag = "eyes"; |
---|
135 | Add(eyes); |
---|
136 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja); |
---|
137 | eyes.Brain = seuraajanAivot; |
---|
138 | seuraajanAivot.Speed = 345; |
---|
139 | Image olionKuva = LoadImage("eyes"); |
---|
140 | eyes.Image = olionKuva; |
---|
141 | AddCollisionHandler(pelaaja, eyes, CollisionHandler.ExplodeObject(100, true)); |
---|
142 | eyes.Position = paikka; |
---|
143 | |
---|
144 | } |
---|
145 | |
---|
146 | } |
---|
147 | |
---|
148 | |
---|
149 | |
---|
150 | |
---|
151 | |
---|
152 | |
---|
153 | |
---|
154 | |
---|
155 | |
---|
156 | |
---|