source: 2013/24/EemeliK/KillSlender/KillSlender/KillSlender/KillSlender.cs @ 4060

Revision 4060, 2.6 KB checked in by taeekotr, 6 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class KillSlender : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject pelaaja;
12    Image tyyppi = LoadImage("tyyppi");
13    public override void Begin()
14
15
16    {
17        // TODO:
18        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
19        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
20        pelaaja = new PhysicsObject(50, 100);
21        pelaaja.Shape = Shape.Rectangle;
22        Add(pelaaja);
23        pelaaja.Image = tyyppi;
24        Gravity = new Vector(0.0, -800.0);
25        TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
26        ruudut.SetTileMethod('1', LuoPelaaja);
27        ruudut.SetTileMethod('=', LuoPalikka);
28        ruudut.SetTileMethod('*', LuoTahti);
29        ruudut.Execute(20, 20);
30        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down,
31    LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0));
32        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down,
33          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0));
34        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down,
35          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000));
36        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down,
37          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000));
38        Keyboard.Listen(Key.P, ButtonState.Pressed, Pause, "Pysäyttää pelin");
39        IsPaused = true; PhysicsObject slender = new PhysicsObject(50, 150);
40        slender.Shape = Shape.Rectangle;
41        Add(slender);
42        FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja);
43        slender.Brain = seuraajanAivot;
44        seuraajanAivot.Speed = 175;
45        Image olionKuva = LoadImage("slender");
46        slender.Image = olionKuva;
47        Camera.Follow(pelaaja);
48    }
49    void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
50    {
51        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
52        palikka.Position = paikka;
53        palikka.Shape = Shape.Rectangle;
54        palikka.Color = Color.Gray;
55        Add(palikka);
56
57    }
58    void LuoTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
59    {
60        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
61        tahti.Position = paikka;
62        tahti.Shape = Shape.Rectangle;
63        tahti.Color = Color.Gray;
64        Add(tahti);
65    }
66    void LiikutaPelaajaa(Vector vektori)
67    {
68        pelaaja.Push(vektori);
69    }
70    void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
71    {
72        pelaaja.Position = paikka;
73    }
74
75           
76}
77   
78
79
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.