source: 2013/24/AtteK/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 4057

Revision 4057, 4.5 KB checked in by juiitamm, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 400);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -400);
13
14    PhysicsObject Pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24    public override void Begin()
25    {
26
27        LuoKenttä();
28        AloitaPeli();
29        AsetaOhjaimet();
30
31        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
32    }
33    void LuoKenttä()
34    {
35        Pallo = new PhysicsObject(100.0, 100.0);
36        Add(Pallo);
37        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
38        Pallo.Shape = Shape.Circle;
39        Pallo.X = -200.0;
40        Pallo.Y = 0.0;
41        Pallo.Restitution = 1.0;
42        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
43        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
44       
45         vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
46        vasenReuna.Restitution = 1.0;
47        vasenReuna.IsVisible = false;
48
49         oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
50        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
51        oikeaReuna.IsVisible = false;
52
53        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
54        ylaReuna.Restitution = 1.0;
55        ylaReuna.IsVisible = false;
56
57        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
58        alaReuna.Restitution = 1.0;
59        alaReuna.IsVisible = false;
60
61
62        Level.CreateBorders(1.0, true);
63        Level.BackgroundColor = Color.Black;
64
65        Camera.ZoomToLevel();
66
67        AddCollisionHandler(Pallo, KasittelePallonTormays);
68    }
69
70    void AloitaPeli()
71    {
72        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
73        Pallo.Hit(impulssi);
74
75    }
76
77    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
78    {
79        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
80        maila.Shape = Shape.Rectangle;
81        maila.X = x;
82        maila.Y = y;
83        maila.Restitution = 1.0;
84        Add(maila);
85        return maila;
86    }
87
88    void AsetaOhjaimet()
89    {
90        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
91        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
92        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
93        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
94
95        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
96        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
97        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
98        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
99
100        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
101        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
102    }
103
104
105
106
107    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
108    {
109        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
110        {
111            maila.Velocity = Vector.Zero;
112            return;
113        }
114        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
115        {
116            maila.Velocity = Vector.Zero;
117            return;
118        }
119
120        maila.Velocity = nopeus;
121    }
122
123
124
125void LisaaLaskurit()
126{
127    pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
128    pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
129}
130
131
132IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
133{
134    IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
135    laskuri.MaxValue = 10;
136    Label naytto = new Label();
137    naytto.BindTo(laskuri);
138    naytto.X = x;
139    naytto.Y = y;
140    naytto.TextColor = Color.White;
141    naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
142    naytto.Color = Level.BackgroundColor;
143    Add(naytto);
144    return laskuri;
145}
146void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
147
148
149{
150    if (kohde == oikeaReuna)
151    {
152        pelaajan1Pisteet.Value += 1;
153    }
154    else if (kohde == vasenReuna)
155    {
156        pelaajan2Pisteet.Value += 1;
157    }
158}
159
160}
161
162
163
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.