source: 2013/24/AleksanteriV/Protokolla236/Protokolla236/Protokolla236/Protokolla236.cs @ 4079

Revision 4079, 4.6 KB checked in by alvirmas, 6 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Protokolla236 : PhysicsGame
10{
11    private Image[] tasoanim = LoadImages("taso1", "taso1.1", "taso1.2", "taso1.3", "taso1", "taso1", "taso1.3", "taso1", "taso1.1");
12    private Image[] liekkianim = LoadImages("liekki1.1","liekki1.2");
13    Image tausta = LoadImage("tausta01");
14    Image pelaajankuva = LoadImage("pelaaja1.0");
15    Image taso2 = LoadImage("taso2");
16    Image taso3 = LoadImage("taso3");
17    Image taso4 = LoadImage("taso4");
18    private Image[] tasoliekkianim = LoadImages("taso23.1","taso23.2","taso23.3");
19    private Image[] Blockanim = LoadImages("Block1.1","Block1.2","Block1.3","Block1.2");
20    public override void Begin()
21    {
22
23
24        luokentta();
25
26        Gravity = new Vector(0.0, -200.0);
27       
28       
29       
30       
31
32
33        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
34        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
35    }
36    void luokentta()
37    {
38        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta2");
39
40        ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("00FF00"), luopelaaja);
41        ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("000000"), luotaso, new Animation(tasoliekkianim));
42        ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FFFF00"), luotaso, (Animation)taso3);
43        ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("54FFEB"), luotaso, (Animation)taso4);
44        ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("0000FF"), luotaso, new Animation(tasoanim));
45        ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF42C0"), luotausta, new Animation(Blockanim));
46        ruudut.Execute(50, 50);
47    }
48
49    void luotaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Animation kuva)
50    {
51        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
52        taso.Position = paikka;
53       
54        Add(taso);
55        taso.Animation = kuva;
56        taso.Animation.Start();
57        taso.Animation.FPS = RandomGen.NextDouble(3.0, 7.0);
58    }
59
60    void luotausta(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Animation kuva)
61    {
62        GameObject Block = new GameObject(50, 50);
63        Block.Position = paikka;
64        Add(Block);
65        Block.Animation = kuva;
66        Block.Animation.Start();
67        Block.Animation.FPS = RandomGen.NextDouble(3.0, 7.0);
68    }
69
70    void luopelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
71    {
72        PhysicsObject pelaaja1 = new PhysicsObject(50, 50);
73        pelaaja1.Image = LoadImage("pelaaja1.0");
74        pelaaja1.Position = paikka;
75        pelaaja1.CanRotate = false;
76        Camera.Follow( pelaaja1 );
77        Camera.StayInLevel = true;
78        pelaaja1.Shape = Shape.FromImage(pelaajankuva);
79        pelaaja1.Tag = "pelaaja";
80        Add(pelaaja1, 1);
81
82        GameObject liekki = new GameObject(50, 50);
83        liekki.Animation = new Animation(liekkianim);
84        liekki.IsVisible = false;
85        liekki.Animation.Start();
86        pelaaja1.Add(liekki);
87        liekki.Y = -25;
88
89        GameObject tausta1 = new GameObject(Level.Width, Level.Height);
90        tausta1.Image = tausta;
91        //tausta1.Position = pelaaja1.Position;
92        Add(tausta1, -3);
93        Layers[-3].RelativeTransition = new Vector(0.5, 0.5);
94
95
96        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down,
97          kaannaPelaajaa, null, 5.0, pelaaja1);
98        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down,
99          kaannaPelaajaa, null, -5.0, pelaaja1);
100        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down,
101          LiikutaPelaajaa, null, 1000.0, pelaaja1);
102        /*Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down,
103          LiikutaPelaajaa, null, -1000, pelaaja1);*/
104        //-----------------------------------------------------------------
105        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down,
106         liekkianimaatio, null, liekki,true);
107        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released,
108         liekkianimaatio, null, liekki,false);
109     } 
110
111    void liekkianimaatio(GameObject liekki, bool totuus)
112    {
113        liekki.IsVisible = totuus;
114    }
115
116    void kaannaPelaajaa(double kulmanopeus, PhysicsObject pelaaja)
117    {
118        pelaaja.Angle += Angle.FromDegrees(kulmanopeus);
119    }
120    void LiikutaPelaajaa(double nopeus, PhysicsObject pelaaja1)
121    {
122        pelaaja1.Push(Vector.FromLengthAndAngle(nopeus, pelaaja1.Angle + Angle.RightAngle));
123    }
124
125    void luotaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
126    {
127       
128    }
129
130
131}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.