1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | using Jypeli.WP7; |
---|
9 | |
---|
10 | class Vihu : PlatformCharacter |
---|
11 | { |
---|
12 | private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(10, 0, 10); |
---|
13 | public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } |
---|
14 | public Brain SeuraajaAivot; |
---|
15 | public Brain RandomAivot; |
---|
16 | public Timer AmpumaAjastin; |
---|
17 | |
---|
18 | public Vihu(double leveys, double korkeus) |
---|
19 | : base(leveys, korkeus) |
---|
20 | { |
---|
21 | elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; |
---|
22 | } |
---|
23 | |
---|
24 | public PhysicsObject AmmuAseella() |
---|
25 | { |
---|
26 | PhysicsObject ammus = Weapon.Shoot(); |
---|
27 | |
---|
28 | if (ammus != null) |
---|
29 | { |
---|
30 | |
---|
31 | ammus.Size *= 0.6; |
---|
32 | ammus.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
33 | //ammus.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
34 | //ammus.CollisionIgnoreGroup = 2; |
---|
35 | ammus.Image = null; |
---|
36 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(0.7); |
---|
37 | ammus.Color = Color.Red; |
---|
38 | return ammus; |
---|
39 | } |
---|
40 | return null; |
---|
41 | } |
---|
42 | } |
---|
43 | class pelihahmo : PlatformCharacter |
---|
44 | { |
---|
45 | private IntMeter elamat = new IntMeter(10, 0, 10); |
---|
46 | public IntMeter Elamat { get { return elamat; } } |
---|
47 | |
---|
48 | public pelihahmo(double leveys, double korkeus) |
---|
49 | : base(leveys, korkeus) |
---|
50 | { |
---|
51 | |
---|
52 | } |
---|
53 | } |
---|
54 | |
---|
55 | public class Tasohyppelypeli1 : PhysicsGame |
---|
56 | { |
---|
57 | const double nopeus = 100; |
---|
58 | const double hyppyNopeus = 550; |
---|
59 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
60 | |
---|
61 | int KenttaNro = 1; |
---|
62 | pelihahmo pelaaja1; |
---|
63 | //Timer ajastin1; |
---|
64 | IntMeter pisteLaskuri; |
---|
65 | List<Label> valikonKohdat; |
---|
66 | |
---|
67 | AssaultRifle pelaajan1Ase; |
---|
68 | |
---|
69 | private Image[] kavelyAnimaatio = LoadImages("hahmo1", "hahmo2", "hahmo3", "hahmo4", "hahmo5", "hahmo6"); |
---|
70 | Image paikallaanAnimaatio = LoadImage("hahmoP"); |
---|
71 | private Image[] hyppyAnimaatio = LoadImages("hahmohyppy9", "hahmohyppy1", "hahmohyppy2", "hahmohyppy3", "hahmohyppy4", "hahmohyppy5", "hahmohyppy6", "hahmohyppy7", "hahmohyppy8", "hahmohyppy9"); |
---|
72 | Animation hyokkaysAnimaatio; |
---|
73 | Animation hyokkaysAnimaatio2 ; |
---|
74 | |
---|
75 | |
---|
76 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
77 | |
---|
78 | private Image[] kavelyAnimaatio2 = LoadImages("Piru1", "Piru2", "Piru3", "Piru4", "Piru5", "Piru6"); |
---|
79 | Image paikallaanAnimaatio2 = LoadImage("PiruP"); |
---|
80 | |
---|
81 | |
---|
82 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
83 | |
---|
84 | int avainsaatu = 0; |
---|
85 | int Ase = 0; |
---|
86 | int Ase2 = 0; |
---|
87 | |
---|
88 | public override void Begin() |
---|
89 | { |
---|
90 | #if WINDOWS_PHONE |
---|
91 | SetWindowSize(800, 480); |
---|
92 | #endif |
---|
93 | hyokkaysAnimaatio2 = new Animation(LoadImages("hahmoPi", "hahmoPiH")); |
---|
94 | hyokkaysAnimaatio = new Animation(LoadImages("hahmoP", "hahmoL")); |
---|
95 | Valikko(); |
---|
96 | } |
---|
97 | void Valikko() |
---|
98 | { |
---|
99 | ClearAll(); |
---|
100 | KenttaNro = 1; |
---|
101 | |
---|
102 | |
---|
103 | Mouse.IsCursorVisible = true; |
---|
104 | valikonKohdat = new List<Label>(); // Alustetaan lista, johon valikon kohdat tulevat |
---|
105 | |
---|
106 | Label kohta1 = new Label("Aloita uusi peli"); // Luodaan uusi Label-olio, joka toimii uuden pelin aloituskohtana |
---|
107 | kohta1.Position = new Vector(0, 80); // Asetetaan valikon ensimmäinen kohta hieman kentän keskikohdan yläpuolelle |
---|
108 | valikonKohdat.Add(kohta1); // Lisätään luotu valikon kohta listaan jossa kohtia säilytetään |
---|
109 | |
---|
110 | Label kohta2 = new Label("Lopeta peli"); |
---|
111 | kohta2.Position = new Vector(0, -80); |
---|
112 | valikonKohdat.Add(kohta2); |
---|
113 | |
---|
114 | Label kohta3 = new Label("Kauppa"); |
---|
115 | kohta3.Position = new Vector(0, 0); |
---|
116 | valikonKohdat.Add(kohta3); |
---|
117 | |
---|
118 | Mouse.ListenOn(kohta1, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, AloitaPeli, null); |
---|
119 | Mouse.ListenOn(kohta2, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Exit, null); |
---|
120 | Mouse.ListenOn(kohta3, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Kauppa, null); |
---|
121 | Mouse.ListenMovement(1.0, ValikossaLiikkuminen, null); |
---|
122 | |
---|
123 | TouchPanel.ListenOn(kohta1, ButtonState.Pressed, AloitaPeliTouch, null); |
---|
124 | TouchPanel.ListenOn(kohta2, ButtonState.Pressed, poistu, null); |
---|
125 | TouchPanel.ListenOn(kohta3, ButtonState.Pressed, kauppaTouch, null); |
---|
126 | |
---|
127 | // Lisätään kaikki luodut kohdat peliin foreach-silmukalla |
---|
128 | foreach (Label valikonKohta in valikonKohdat) |
---|
129 | { |
---|
130 | Add(valikonKohta); |
---|
131 | } |
---|
132 | } |
---|
133 | void poistu(Touch touch) |
---|
134 | { |
---|
135 | ConfirmExit(); |
---|
136 | } |
---|
137 | void kauppaTouch(Touch touch) |
---|
138 | { |
---|
139 | Kauppa(); |
---|
140 | } |
---|
141 | |
---|
142 | void AloitaPeliTouch(Touch touch) |
---|
143 | { |
---|
144 | AloitaPeli(); |
---|
145 | } |
---|
146 | |
---|
147 | void Kauppa() |
---|
148 | { |
---|
149 | |
---|
150 | ClearAll(); |
---|
151 | |
---|
152 | KenttaNro = 0; |
---|
153 | |
---|
154 | Mouse.IsCursorVisible = true; |
---|
155 | valikonKohdat = new List<Label>(); // Alustetaan lista, johon valikon kohdat tulevat |
---|
156 | |
---|
157 | Level.Width = 700; |
---|
158 | Level.Height = 900; |
---|
159 | LuoPistelaskuri(); |
---|
160 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
161 | Camera.StayInLevel = false; |
---|
162 | |
---|
163 | if (DataStorage.Exists("ase.xml")) |
---|
164 | Ase = DataStorage.Load<int>(Ase, "ase.xml"); |
---|
165 | |
---|
166 | Label kohta1 = new Label(); |
---|
167 | |
---|
168 | if (Ase == 0) |
---|
169 | { kohta1.Text = ("Osta 10000"); } |
---|
170 | else |
---|
171 | { kohta1.Text = ("Myy 7000"); } |
---|
172 | |
---|
173 | kohta1.Position = new Vector(-150, 20); |
---|
174 | valikonKohdat.Add(kohta1); |
---|
175 | |
---|
176 | Label kohta2 = new Label("Takaisin"); |
---|
177 | kohta2.Position = new Vector(-180, -150); |
---|
178 | valikonKohdat.Add(kohta2); |
---|
179 | |
---|
180 | TouchPanel.ListenOn(kohta1, ButtonState.Pressed, ostaPistooli, null); |
---|
181 | TouchPanel.ListenOn(kohta2, ButtonState.Pressed, ValikkoT, null); |
---|
182 | Mouse.ListenMovement(1.0, ValikossaLiikkuminen, null); |
---|
183 | |
---|
184 | // Lisätään kaikki luodut kohdat peliin foreach-silmukalla |
---|
185 | foreach (Label valikonKohta in valikonKohdat) |
---|
186 | { |
---|
187 | Add(valikonKohta); |
---|
188 | } |
---|
189 | |
---|
190 | |
---|
191 | Widget pistooli = new Widget(308, 258); |
---|
192 | pistooli.Position = new Vector(-280, 120); |
---|
193 | pistooli.Image = LoadImage("Pistoolik"); |
---|
194 | Add(pistooli, 1); |
---|
195 | |
---|
196 | PhoneBackButton.Listen(Valikko, null); |
---|
197 | |
---|
198 | } |
---|
199 | void ValikkoT(Touch touch) |
---|
200 | { |
---|
201 | Valikko(); |
---|
202 | } |
---|
203 | void ValikossaLiikkuminen(AnalogState hiirenTila) |
---|
204 | { |
---|
205 | foreach (Label kohta in valikonKohdat) |
---|
206 | { |
---|
207 | if (Mouse.IsCursorOn(kohta)) |
---|
208 | { |
---|
209 | kohta.TextColor = Color.Red; |
---|
210 | } |
---|
211 | else |
---|
212 | { |
---|
213 | kohta.TextColor = Color.Black; |
---|
214 | } |
---|
215 | |
---|
216 | } |
---|
217 | } |
---|
218 | void AloitaPeli() |
---|
219 | { |
---|
220 | ClearAll(); |
---|
221 | |
---|
222 | if (DataStorage.Exists("ase.xml")) |
---|
223 | Ase = DataStorage.Load<int>(Ase, "ase.xml"); |
---|
224 | |
---|
225 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
226 | |
---|
227 | if (KenttaNro == 1) |
---|
228 | LuoKentta("kentta1"); |
---|
229 | |
---|
230 | if (KenttaNro == 2) |
---|
231 | LuoKentta("kentta2"); |
---|
232 | |
---|
233 | LisaaNappaimet(); |
---|
234 | Luovoimamittari(); |
---|
235 | LuoPistelaskuri(); |
---|
236 | |
---|
237 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
238 | Camera.ZoomFactor = 5; |
---|
239 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
240 | Level.CreateBorders(); |
---|
241 | |
---|
242 | } |
---|
243 | void SeuraavaTaso() |
---|
244 | { |
---|
245 | KenttaNro++; |
---|
246 | AloitaPeli(); |
---|
247 | } |
---|
248 | |
---|
249 | |
---|
250 | void LuoKentta(string kenttaTiedostonNimi) |
---|
251 | { |
---|
252 | pelaaja1 = new pelihahmo(20, 20); |
---|
253 | pelaaja1.Elamat.LowerLimit += delegate |
---|
254 | { |
---|
255 | Camera.ZoomFactor = 1; |
---|
256 | Explosion rajahdys = new Explosion(800); |
---|
257 | rajahdys.Position = pelaaja1.Position; |
---|
258 | rajahdys.Speed = 80.0; |
---|
259 | rajahdys.ShockwaveReachesObject += PaineaaltoOsuu; |
---|
260 | Add(rajahdys); |
---|
261 | pelaaja1.Destroy(); |
---|
262 | |
---|
263 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
264 | ajastin.Interval = 5.8; |
---|
265 | ajastin.Timeout += delegate |
---|
266 | { |
---|
267 | |
---|
268 | Valikko(); |
---|
269 | |
---|
270 | }; |
---|
271 | ajastin.Start(); |
---|
272 | |
---|
273 | }; |
---|
274 | |
---|
275 | |
---|
276 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset(kenttaTiedostonNimi); |
---|
277 | |
---|
278 | ruudut.SetTileMethod(Color.Green, LisaaPelaaja); |
---|
279 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LisaaTaso); |
---|
280 | ruudut.SetTileMethod(Color.Yellow, LisaaTahti); |
---|
281 | ruudut.SetTileMethod(Color.Red, Luopiru); |
---|
282 | ruudut.SetTileMethod(new Color(127, 0, 0), LuoOvi); |
---|
283 | ruudut.SetTileMethod(new Color(1, 0, 0), Luopalikka); |
---|
284 | ruudut.SetTileMethod(new Color(128, 128, 128), LuoAvain); |
---|
285 | ruudut.SetTileMethod(new Color(75, 255, 0), Luoportti); |
---|
286 | |
---|
287 | ruudut.Execute(20, 20); |
---|
288 | |
---|
289 | |
---|
290 | } |
---|
291 | |
---|
292 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
293 | { |
---|
294 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
295 | taso.Position = paikka; |
---|
296 | taso.Tag = "taso"; |
---|
297 | taso.Color = Color.Green; |
---|
298 | Add(taso); |
---|
299 | } |
---|
300 | |
---|
301 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
302 | { |
---|
303 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
304 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
305 | tahti.Position = paikka; |
---|
306 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
307 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
308 | Add(tahti); |
---|
309 | } |
---|
310 | |
---|
311 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
312 | { |
---|
313 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
314 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
315 | // pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
316 | pelaaja1.Tag = "pelaaja"; |
---|
317 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
318 | |
---|
319 | pelaaja1.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
320 | pelaaja1.AnimWalk = new Animation(kavelyAnimaatio); |
---|
321 | pelaaja1.AnimWalk.FPS = 10; |
---|
322 | pelaaja1.AnimJump = new Animation(hyppyAnimaatio); |
---|
323 | pelaaja1.AnimJump.FPS = 18; |
---|
324 | if (Ase == 0) |
---|
325 | { |
---|
326 | pelaaja1.AnimIdle = new Animation(paikallaanAnimaatio); |
---|
327 | } |
---|
328 | else if (Ase == 1) |
---|
329 | { |
---|
330 | pelaaja1.AnimIdle = LoadImage("HahmoPi"); |
---|
331 | } |
---|
332 | else if (Ase == 2) |
---|
333 | { |
---|
334 | pelaaja1.AnimIdle = LoadImage("HahmoPi"); |
---|
335 | } |
---|
336 | |
---|
337 | Timer ajastin2 = new Timer(); |
---|
338 | ajastin2.Interval = 2; |
---|
339 | ajastin2.Timeout += delegate |
---|
340 | { |
---|
341 | |
---|
342 | pelaaja1.Elamat.Value++; |
---|
343 | |
---|
344 | }; |
---|
345 | ajastin2.Start(); |
---|
346 | |
---|
347 | pelaajan1Ase = new AssaultRifle(0.1, 0.1); |
---|
348 | |
---|
349 | //Ammusten määrä aluksi: |
---|
350 | pelaajan1Ase.Ammo.Value = 1000; |
---|
351 | pelaajan1Ase.Power.DefaultValue = 100; |
---|
352 | //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? |
---|
353 | pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
354 | pelaajan1Ase.X = -6.0; |
---|
355 | pelaajan1Ase.Y = 3.3; |
---|
356 | // pelaaja1.Add(pelaajan1Ase); |
---|
357 | pelaaja1.Weapon = pelaajan1Ase; |
---|
358 | Add(pelaaja1); |
---|
359 | |
---|
360 | } |
---|
361 | |
---|
362 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
363 | { |
---|
364 | if (kohde is Vihu) |
---|
365 | { |
---|
366 | pisteLaskuri.Value += 10; |
---|
367 | if (Ase == 0) |
---|
368 | { |
---|
369 | ((Vihu)kohde).ElamaLaskuri.Value -= 2; |
---|
370 | } |
---|
371 | else if (Ase == 1) |
---|
372 | { |
---|
373 | ((Vihu)kohde).ElamaLaskuri.Value -= 4; |
---|
374 | } |
---|
375 | /* else if (Ase == 2) |
---|
376 | { |
---|
377 | ((Vihu)kohde).ElamaLaskuri.Value -= 8; |
---|
378 | }*/ |
---|
379 | } |
---|
380 | ammus.Destroy(); |
---|
381 | } |
---|
382 | |
---|
383 | |
---|
384 | void LisaaNappaimet() |
---|
385 | { |
---|
386 | Widget vasen = new Widget(80, 80); |
---|
387 | vasen.X = Screen.Left + 80; |
---|
388 | vasen.Y = Screen.Bottom + 80; |
---|
389 | vasen.Image = LoadImage("Vasen"); |
---|
390 | Add(vasen); |
---|
391 | |
---|
392 | TouchPanel.ListenOn(vasen, ButtonState.Down, liikuV, null); |
---|
393 | |
---|
394 | Widget oikea = new Widget(80, 80); |
---|
395 | oikea.X = Screen.Left + 180; |
---|
396 | oikea.Y = Screen.Bottom + 80; |
---|
397 | oikea.Image = LoadImage("Oikea"); |
---|
398 | Add(oikea); |
---|
399 | |
---|
400 | TouchPanel.ListenOn(oikea, ButtonState.Down, liikuO, null); |
---|
401 | |
---|
402 | Widget hyppy = new Widget(80, 80); |
---|
403 | hyppy.X = Screen.Left + 130; |
---|
404 | hyppy.Y = Screen.Bottom + 160; |
---|
405 | hyppy.Image = LoadImage("Ylös"); |
---|
406 | Add(hyppy); |
---|
407 | |
---|
408 | TouchPanel.ListenOn(hyppy, ButtonState.Down, Hyppy, null); |
---|
409 | |
---|
410 | |
---|
411 | Widget isku = new Widget(80, 80); |
---|
412 | isku.X = Screen.Right - 130; |
---|
413 | isku.Y = Screen.Bottom + 80; |
---|
414 | isku.Image = LoadImage("Isku"); |
---|
415 | Add(isku); |
---|
416 | |
---|
417 | TouchPanel.ListenOn(isku, ButtonState.Pressed, iskee, null); |
---|
418 | |
---|
419 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
420 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Valikko, "Lopeta peli"); |
---|
421 | |
---|
422 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
423 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
424 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan1Ase); |
---|
425 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
426 | |
---|
427 | |
---|
428 | |
---|
429 | |
---|
430 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
431 | |
---|
432 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
433 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
434 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
435 | |
---|
436 | PhoneBackButton.Listen(Pauselle, "pause"); |
---|
437 | } |
---|
438 | void liikuV(Touch Touch) |
---|
439 | { |
---|
440 | Liikuta(pelaaja1, -nopeus); |
---|
441 | } |
---|
442 | void liikuO(Touch Touch) |
---|
443 | { |
---|
444 | Liikuta(pelaaja1, nopeus); |
---|
445 | } |
---|
446 | void Hyppy(Touch Touch) |
---|
447 | { |
---|
448 | Hyppaa(pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
449 | } |
---|
450 | void iskee(Touch touch) |
---|
451 | { |
---|
452 | AmmuAseella(pelaajan1Ase); |
---|
453 | } |
---|
454 | void AmmuAseella(AssaultRifle ase) |
---|
455 | { |
---|
456 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
457 | |
---|
458 | if (ammus != null) |
---|
459 | { |
---|
460 | ammus.Size *= 0.4; |
---|
461 | if (Ase == 0) |
---|
462 | { |
---|
463 | ammus.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
464 | ammus.Image = null; |
---|
465 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(0.02); |
---|
466 | ammus.Color = Color.Transparent; |
---|
467 | |
---|
468 | } |
---|
469 | else if(Ase ==1) |
---|
470 | { |
---|
471 | ammus.Size *= 2; |
---|
472 | ammus.Image = LoadImage("luoti"); |
---|
473 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2); |
---|
474 | |
---|
475 | } |
---|
476 | /* else if (Ase == 2) |
---|
477 | { |
---|
478 | ammus.Size *= 2; |
---|
479 | ammus.Image = LoadImage("Hauli"); |
---|
480 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(0.3); |
---|
481 | }*/ |
---|
482 | } |
---|
483 | if (Ase == 0) |
---|
484 | { |
---|
485 | pelaaja1.PlayAnimation(hyokkaysAnimaatio); |
---|
486 | } |
---|
487 | else if (Ase == 1) |
---|
488 | { |
---|
489 | pelaaja1.PlayAnimation(hyokkaysAnimaatio2); |
---|
490 | } |
---|
491 | |
---|
492 | |
---|
493 | } |
---|
494 | |
---|
495 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
496 | { |
---|
497 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
498 | } |
---|
499 | |
---|
500 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
501 | { |
---|
502 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
503 | } |
---|
504 | |
---|
505 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
506 | { |
---|
507 | tahti.Destroy(); |
---|
508 | maaliAani.Play(); |
---|
509 | pisteLaskuri.Value += 10; |
---|
510 | |
---|
511 | } |
---|
512 | |
---|
513 | void Luopiru(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
514 | { |
---|
515 | Vihu piru = new Vihu(15, 20); |
---|
516 | piru.Position = paikka; |
---|
517 | piru.Tag = "piru"; |
---|
518 | piru.Image = LoadImage("Piru"); |
---|
519 | piru.Mass = 8; |
---|
520 | //AddCollisionHandler(piru, "pelaaja", pirulyo); |
---|
521 | //piru.CollisionIgnoreGroup = 2; |
---|
522 | Add(piru); |
---|
523 | |
---|
524 | piru.AnimWalk = new Animation(kavelyAnimaatio2); |
---|
525 | piru.AnimWalk.FPS = 10; |
---|
526 | piru.AnimIdle = new Animation(paikallaanAnimaatio2); |
---|
527 | |
---|
528 | PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); |
---|
529 | tasoAivot.Speed = 40; |
---|
530 | piru.Brain = tasoAivot; |
---|
531 | |
---|
532 | FollowerBrain seuraajaAivot = new FollowerBrain(pelaaja1); |
---|
533 | seuraajaAivot.Speed = 50; |
---|
534 | piru.Brain = seuraajaAivot; |
---|
535 | |
---|
536 | piru.RandomAivot = tasoAivot; |
---|
537 | piru.SeuraajaAivot = seuraajaAivot; |
---|
538 | |
---|
539 | AssaultRifle pirunase = new AssaultRifle(15.0, 15.0); |
---|
540 | |
---|
541 | //Ammusten määrä aluksi: |
---|
542 | pirunase.Image = null; |
---|
543 | pirunase.Color = Color.Transparent; |
---|
544 | pirunase.Ammo.Value = 1000; |
---|
545 | pirunase.Power.Value = 30; |
---|
546 | pirunase.Power.DefaultValue = 30; |
---|
547 | pirunase.Power.MaxValue = 30; |
---|
548 | //pirunase.X = -7.0; |
---|
549 | pirunase.Angle += Angle.FromDegrees(1); |
---|
550 | pirunase.CanHitOwner = false; |
---|
551 | |
---|
552 | //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? |
---|
553 | pirunase.ProjectileCollision = PirunAmmusOsui; |
---|
554 | |
---|
555 | // pelaaja1.Add(pelaajan1Ase); |
---|
556 | piru.Weapon = pirunase; |
---|
557 | // piru.Weapon.CanHitOwner = tru; |
---|
558 | |
---|
559 | //Physics2DDotNet.Ignorers.ObjectIgnorer ignorer = new Physics2DDotNet.Ignorers.ObjectIgnorer(); |
---|
560 | //piru.CollisionIgnorer = ignorer; |
---|
561 | |
---|
562 | Timer ajastin1 = new Timer(); |
---|
563 | ajastin1.Interval = 0.5; |
---|
564 | ajastin1.Timeout += delegate |
---|
565 | { |
---|
566 | //PhysicsObject ammus = |
---|
567 | piru.AmmuAseella(); |
---|
568 | //if (ammus != null) ammus.CollisionIgnorer = ignorer; |
---|
569 | |
---|
570 | }; |
---|
571 | piru.AmpumaAjastin = ajastin1; |
---|
572 | |
---|
573 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
574 | ajastin.Interval = 0.5; |
---|
575 | ajastin.Timeout += delegate |
---|
576 | { |
---|
577 | double etaisyys = Vector.Distance(piru.Position, pelaaja1.Position); |
---|
578 | if (etaisyys < 70) |
---|
579 | { |
---|
580 | piru.AmpumaAjastin.Start(); |
---|
581 | } |
---|
582 | else |
---|
583 | piru.AmpumaAjastin.Stop(); |
---|
584 | |
---|
585 | if (etaisyys < 100) |
---|
586 | { |
---|
587 | piru.Brain = piru.SeuraajaAivot; |
---|
588 | } |
---|
589 | else |
---|
590 | { |
---|
591 | piru.AmpumaAjastin.Stop(); |
---|
592 | piru.Brain = piru.RandomAivot; |
---|
593 | } |
---|
594 | if (piru.ElamaLaskuri.Value == 0) |
---|
595 | { |
---|
596 | piru.Weapon.Destroy(); |
---|
597 | piru.AmpumaAjastin.Stop(); |
---|
598 | ajastin.Stop(); |
---|
599 | } |
---|
600 | |
---|
601 | }; |
---|
602 | ajastin.Start(); |
---|
603 | |
---|
604 | // piru.ElamaLaskuri.LowerLimit += delegate { piru.Destroy(); };; |
---|
605 | } |
---|
606 | |
---|
607 | void Luovoimamittari() |
---|
608 | { |
---|
609 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(200, 30); |
---|
610 | elamaPalkki.X = Screen.Left + 150; |
---|
611 | elamaPalkki.Y = Screen.Top - 40; |
---|
612 | elamaPalkki.Image = LoadImage("tyhjä"); |
---|
613 | elamaPalkki.BarImage = LoadImage("täys"); |
---|
614 | elamaPalkki.BindTo(pelaaja1.Elamat); |
---|
615 | Add(elamaPalkki); |
---|
616 | } |
---|
617 | |
---|
618 | |
---|
619 | void PirunAmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
620 | { |
---|
621 | if (kohde == pelaaja1) |
---|
622 | { |
---|
623 | pelaaja1.Elamat.Value--; |
---|
624 | |
---|
625 | } |
---|
626 | if (kohde.Tag.Equals("palikka")) |
---|
627 | { |
---|
628 | return; |
---|
629 | } |
---|
630 | ammus.Destroy(); |
---|
631 | } |
---|
632 | void LuoOvi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
633 | { |
---|
634 | PhysicsObject ovi = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, 60); |
---|
635 | ovi.Image = LoadImage("ovi"); |
---|
636 | ovi.Position = paikka; |
---|
637 | AddCollisionHandler(ovi, "pelaaja", tormaaOveen); |
---|
638 | // ovi.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
639 | Add(ovi); |
---|
640 | } |
---|
641 | void Luopalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
642 | { |
---|
643 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
644 | palikka.Position = paikka; |
---|
645 | palikka.Color = Color.Transparent; |
---|
646 | palikka.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
647 | palikka.Tag = "palikka"; |
---|
648 | Add(palikka); |
---|
649 | |
---|
650 | } |
---|
651 | void LuoAvain(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
652 | { |
---|
653 | PhysicsObject avain = PhysicsObject.CreateStaticObject(40, 20); |
---|
654 | avain.Position = paikka; |
---|
655 | avain.Image = LoadImage("avain"); |
---|
656 | AddCollisionHandler(avain, "pelaaja", tormaaAvaimeen); |
---|
657 | //avain.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
658 | Add(avain); |
---|
659 | } |
---|
660 | void tormaaAvaimeen(PhysicsObject avain, PhysicsObject hahmo) |
---|
661 | { |
---|
662 | avain.Destroy(); |
---|
663 | avainsaatu = 1; |
---|
664 | } |
---|
665 | void tormaaOveen(PhysicsObject ovi, PhysicsObject hahmo) |
---|
666 | { |
---|
667 | if (avainsaatu > 0) |
---|
668 | { |
---|
669 | ovi.Destroy(); |
---|
670 | avainsaatu--; |
---|
671 | } |
---|
672 | } |
---|
673 | void LuoPistelaskuri() |
---|
674 | { |
---|
675 | pisteLaskuri = new IntMeter(0); |
---|
676 | |
---|
677 | Label pisteNaytto = new Label(); |
---|
678 | pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; |
---|
679 | pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
680 | pisteNaytto.TextColor = Color.Black; |
---|
681 | pisteNaytto.Font = Font.DefaultLargeBold; |
---|
682 | pisteNaytto.Color = Color.Transparent; |
---|
683 | |
---|
684 | pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); |
---|
685 | Add(pisteNaytto); |
---|
686 | |
---|
687 | if (DataStorage.Exists("pisteet.xml")) |
---|
688 | pisteLaskuri = DataStorage.Load<IntMeter>(pisteLaskuri, "pisteet.xml"); |
---|
689 | } |
---|
690 | void Luoportti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
691 | { |
---|
692 | PhysicsObject portti = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, 40); |
---|
693 | portti.Position = paikka; |
---|
694 | portti.Image = LoadImage("Portti"); |
---|
695 | AddCollisionHandler(portti, "pelaaja", tormaaPorttiin); |
---|
696 | //avain.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
697 | Add(portti); |
---|
698 | } |
---|
699 | void tormaaPorttiin(PhysicsObject portti, PhysicsObject hahmo) |
---|
700 | { |
---|
701 | PlaySound("maali"); |
---|
702 | portti.Destroy(); |
---|
703 | DataStorage.Save<IntMeter>(pisteLaskuri, "pisteet.xml"); |
---|
704 | SeuraavaTaso(); |
---|
705 | } |
---|
706 | void PaineaaltoOsuu(IPhysicsObject olio, Vector shokki) |
---|
707 | { |
---|
708 | olio.Destroy(); |
---|
709 | |
---|
710 | } |
---|
711 | void ostaPistooli(Touch tuoch) |
---|
712 | { |
---|
713 | |
---|
714 | LuoPistelaskuri(); |
---|
715 | if (DataStorage.Exists("ase.xml")) |
---|
716 | Ase = DataStorage.Load<int>(Ase, "ase.xml"); |
---|
717 | |
---|
718 | if (pisteLaskuri > 10000 && Ase == 0) |
---|
719 | { |
---|
720 | Ase = 1; |
---|
721 | DataStorage.Save<int>(Ase, "ase.xml"); |
---|
722 | pisteLaskuri.Value -= 10000; |
---|
723 | } |
---|
724 | else if(Ase == 1) |
---|
725 | { |
---|
726 | Ase = 0; |
---|
727 | DataStorage.Save<int>(Ase, "ase.xml"); |
---|
728 | pisteLaskuri.Value += 7000; |
---|
729 | } |
---|
730 | DataStorage.Save<IntMeter>(pisteLaskuri, "pisteet.xml"); |
---|
731 | Kauppa(); |
---|
732 | } |
---|
733 | void ostaHaulikko(Touch tuoch) |
---|
734 | { |
---|
735 | |
---|
736 | LuoPistelaskuri(); |
---|
737 | if (DataStorage.Exists("ase2.xml")) |
---|
738 | Ase2 = DataStorage.Load<int>(Ase2, "ase2.xml"); |
---|
739 | |
---|
740 | if (pisteLaskuri > 10000 && Ase == 0) |
---|
741 | { |
---|
742 | Ase2 = 1; |
---|
743 | DataStorage.Save<int>(Ase2, "ase2.xml"); |
---|
744 | pisteLaskuri.Value -= 10000; |
---|
745 | } |
---|
746 | else if (Ase2 == 1) |
---|
747 | { |
---|
748 | Ase2 = 0; |
---|
749 | DataStorage.Save<int>(Ase2, "ase.xml"); |
---|
750 | pisteLaskuri.Value += 7000; |
---|
751 | } |
---|
752 | DataStorage.Save<IntMeter>(pisteLaskuri, "pisteet.xml"); |
---|
753 | Kauppa(); |
---|
754 | } |
---|
755 | void Pauselle() |
---|
756 | { |
---|
757 | IsPaused = true; |
---|
758 | MultiSelectWindow valikko = new MultiSelectWindow("Pause", |
---|
759 | "Jatka", "Valikkoon"); |
---|
760 | valikko.ItemSelected += PainettiinValikonNappia; |
---|
761 | Add(valikko); |
---|
762 | } |
---|
763 | void PainettiinValikonNappia(int valinta) |
---|
764 | { |
---|
765 | switch (valinta) |
---|
766 | { |
---|
767 | case 0: |
---|
768 | IsPaused= false; |
---|
769 | break; |
---|
770 | case 1: |
---|
771 | IsPaused = false; |
---|
772 | Valikko(); |
---|
773 | break; |
---|
774 | } |
---|
775 | } |
---|
776 | } |
---|