1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | |
---|
10 | |
---|
11 | class Pelaaja : PhysicsObject |
---|
12 | { |
---|
13 | DoubleMeter pelaajaElama; |
---|
14 | public DoubleMeter PelaajaElama { get { return pelaajaElama; } } |
---|
15 | public Pelaaja(double leveys, double korkeus) |
---|
16 | : base(leveys, korkeus) |
---|
17 | { |
---|
18 | pelaajaElama = new DoubleMeter(100, 0, 100); |
---|
19 | this.pelaajaXp = new IntMeter(0, 0, 100); |
---|
20 | } |
---|
21 | |
---|
22 | IntMeter pelaajaXp; |
---|
23 | public IntMeter PelaajaXp { get { return this.pelaajaXp; } } |
---|
24 | } |
---|
25 | |
---|
26 | |
---|
27 | |
---|
28 | class Vihu : PhysicsObject |
---|
29 | { |
---|
30 | private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(30, 0, 30); |
---|
31 | public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } |
---|
32 | |
---|
33 | |
---|
34 | public Vihu(double leveys, double korkeus) |
---|
35 | : base(leveys, korkeus) |
---|
36 | { |
---|
37 | |
---|
38 | } |
---|
39 | } |
---|
40 | |
---|
41 | |
---|
42 | |
---|
43 | public class peli1 : PhysicsGame |
---|
44 | { |
---|
45 | Image pelaajankuva = LoadImage("pelaaja1"); |
---|
46 | Image talokuva = LoadImage("talo"); |
---|
47 | Image taustakuva = LoadImage("maa"); |
---|
48 | Image kolikkokuva = LoadImage("kolikko"); |
---|
49 | Image palikkakuva = LoadImage("palikka"); |
---|
50 | Image miekkakuva = LoadImage("miekka"); |
---|
51 | Image ympyrakuva = LoadImage("ympyra"); |
---|
52 | Image elamakuva = LoadImage("elamat"); |
---|
53 | Image elamakuvat = LoadImage("elamat2"); |
---|
54 | Image metsakuva = LoadImage("metsä"); |
---|
55 | Image lattiakuva = LoadImage("lattia"); |
---|
56 | Image xpbar = LoadImage("xpbar"); |
---|
57 | Image xpbar1 = LoadImage("xpbar1"); |
---|
58 | |
---|
59 | private Image[] palikanliikkuminen = LoadImages("palikka", "palikka2", "palikka3"); |
---|
60 | private Image[] miekkaisku = LoadImages("miekka1", "miekka2", "miekka3", "miekka4", "miekka5", "miekka6", "miekka7", "miekka8", "miekka9", "miekka10"); |
---|
61 | private Image[] puuanim = LoadImages("puu1", "puu2", "puu3", "puu4", "puu5"); |
---|
62 | |
---|
63 | Vector aloituspaikka; |
---|
64 | Pelaaja pelaaja1; |
---|
65 | GameObject talo; |
---|
66 | Inventory esineet; |
---|
67 | DoubleMeter pelaaja1Elama; |
---|
68 | DoubleMeter pelaaja1Xp; |
---|
69 | AssaultRifle pelaajan1miekka; |
---|
70 | |
---|
71 | public override void Begin() |
---|
72 | { |
---|
73 | |
---|
74 | LuoKentta2(); |
---|
75 | |
---|
76 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
77 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
78 | |
---|
79 | IsMouseVisible = true; |
---|
80 | |
---|
81 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-50, 0)); |
---|
82 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(50, 0)); |
---|
83 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 50)); |
---|
84 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -50)); |
---|
85 | |
---|
86 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaa, null, new Vector(0, 0)); |
---|
87 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaa, null, new Vector(0, 0)); |
---|
88 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaa, null, new Vector(0, 0)); |
---|
89 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaa, null, new Vector(0, 0)); |
---|
90 | |
---|
91 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, pelaajatahtaa, "", pelaajan1miekka, Angle.FromDegrees(180)); |
---|
92 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, pelaajatahtaa, "", pelaajan1miekka, Angle.FromDegrees(0)); |
---|
93 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, pelaajatahtaa, "", pelaajan1miekka, Angle.FromDegrees(90)); |
---|
94 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, pelaajatahtaa, "", pelaajan1miekka, Angle.FromDegrees(270)); |
---|
95 | |
---|
96 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Released, iskemiekalla, "iske", pelaajan1miekka); |
---|
97 | |
---|
98 | Keyboard.Listen(Key.X, ButtonState.Pressed, ValikkoPause, "Pysäyttää pelin"); |
---|
99 | |
---|
100 | Level.CreateBorders(); |
---|
101 | |
---|
102 | |
---|
103 | pelaaja1Elama = new DoubleMeter(100); |
---|
104 | pelaaja1Elama.MaxValue = 100; |
---|
105 | |
---|
106 | ProgressBar pelaaja1ElamaPalkki = new ProgressBar(Screen.Width / 3, 20); |
---|
107 | pelaaja1ElamaPalkki.X = Screen.Left + Screen.Width / 4; |
---|
108 | pelaaja1ElamaPalkki.Y = Screen.Top - 40; |
---|
109 | pelaaja1ElamaPalkki.BindTo(pelaaja1.PelaajaElama); |
---|
110 | //pelaaja1ElamaPalkki.Color = Color.Red; |
---|
111 | //pelaaja1ElamaPalkki.BarColor = Color.Green; |
---|
112 | pelaaja1ElamaPalkki.Angle = Angle.FromDegrees(0); |
---|
113 | pelaaja1ElamaPalkki.Image = LoadImage("elamat2"); |
---|
114 | pelaaja1ElamaPalkki.BarImage = LoadImage("elamat"); |
---|
115 | Add(pelaaja1ElamaPalkki); |
---|
116 | |
---|
117 | |
---|
118 | ProgressBar pelaajaXp = new ProgressBar(Screen.Width / 3.5, 15); |
---|
119 | pelaajaXp.X = Screen.Left + Screen.Width / 4; |
---|
120 | pelaajaXp.Y = Screen.Top - 55; |
---|
121 | pelaajaXp.BindTo(pelaaja1.PelaajaXp); |
---|
122 | //pelaajaXp.Color = Color.Red; |
---|
123 | //pelaajaXp.BarColor = Color.Green; |
---|
124 | pelaajaXp.Angle = Angle.FromDegrees(0); |
---|
125 | pelaajaXp.Image = LoadImage("xpbar1"); |
---|
126 | pelaajaXp.BarImage = LoadImage("xpbar"); |
---|
127 | Add(pelaajaXp); |
---|
128 | |
---|
129 | Label pelaajaXpNaytto = new Label(); |
---|
130 | pelaajaXpNaytto.BindTo(pelaaja1.PelaajaXp); |
---|
131 | pelaajaXpNaytto.Y = pelaajaXp.Y; |
---|
132 | pelaajaXpNaytto.Right = pelaajaXp.Left - 10; |
---|
133 | Add(pelaajaXpNaytto); |
---|
134 | |
---|
135 | Widget kuva = new Widget(40, 40); |
---|
136 | kuva.Color = Color.Red; |
---|
137 | kuva.Image = LoadImage("ympyra"); |
---|
138 | kuva.X = Screen.Left + Screen.Width / 20; |
---|
139 | kuva.Y = Screen.Top - 40; |
---|
140 | Add(kuva); |
---|
141 | Mouse.ListenOn(kuva, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, |
---|
142 | ValikkoPause, "Pysäyttää pelin"); |
---|
143 | |
---|
144 | |
---|
145 | |
---|
146 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
147 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
148 | |
---|
149 | } |
---|
150 | void PainettiinValikonNappia(int valinta) |
---|
151 | { |
---|
152 | switch (valinta) |
---|
153 | { |
---|
154 | case 0: |
---|
155 | Pause(); |
---|
156 | break; |
---|
157 | case 1: |
---|
158 | AvaaInventory(); |
---|
159 | break; |
---|
160 | case 2: |
---|
161 | Exit(); |
---|
162 | break; |
---|
163 | |
---|
164 | } |
---|
165 | } |
---|
166 | |
---|
167 | void AvaaInventory() |
---|
168 | { |
---|
169 | |
---|
170 | esineet.IsVisible = true; |
---|
171 | } |
---|
172 | |
---|
173 | void ValikkoPause() |
---|
174 | { |
---|
175 | if (IsPaused) |
---|
176 | { |
---|
177 | SuljeInventory(); |
---|
178 | } |
---|
179 | Pause(); |
---|
180 | MultiSelectWindow valikko = new MultiSelectWindow("Valikko", "jatka peliä", "Tavarat", "Lopeta peli"); |
---|
181 | valikko.ItemSelected += PainettiinValikonNappia; |
---|
182 | valikko.Color = Color.Blue; |
---|
183 | Add(valikko); |
---|
184 | |
---|
185 | } |
---|
186 | |
---|
187 | void LiikutaPelaajaa(Vector vectori) |
---|
188 | { |
---|
189 | pelaaja1.Hit(vectori); |
---|
190 | } |
---|
191 | |
---|
192 | void PysaytaPelaajaa(Vector vectori) |
---|
193 | { |
---|
194 | pelaaja1.Velocity = vectori; |
---|
195 | } |
---|
196 | |
---|
197 | void pelaajatahtaa(AssaultRifle rifle, Angle angle) |
---|
198 | { |
---|
199 | rifle.Angle = angle; |
---|
200 | } |
---|
201 | |
---|
202 | |
---|
203 | void LuoKentta() |
---|
204 | { |
---|
205 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("Taso1"); |
---|
206 | |
---|
207 | kentta.SetTileMethod('P', LisaaPelaaja); |
---|
208 | kentta.SetTileMethod('T', LisaaTalo); |
---|
209 | kentta.SetTileMethod('K', LisaaKolikko); |
---|
210 | kentta.SetTileMethod('S', LisaaVihollinen); |
---|
211 | kentta.SetTileMethod('Y', LisaaYmpyra); |
---|
212 | kentta.SetTileMethod('U', LisaaPuu); |
---|
213 | kentta.SetTileMethod('M', LisaaMetsa); |
---|
214 | |
---|
215 | kentta.Execute(25, 25); |
---|
216 | //Level.CreateBorders(); |
---|
217 | Level.Background.Image = taustakuva; |
---|
218 | Level.Background.TileToLevel(); |
---|
219 | Add(esineet); |
---|
220 | esineet.IsVisible = false; |
---|
221 | PushButton button = new PushButton("Close"); |
---|
222 | button.Clicked += SuljeInventory; |
---|
223 | esineet.Add(button); |
---|
224 | //Level.Background.CreateGradient(Color.Green, Color.SkyBlue); |
---|
225 | } |
---|
226 | |
---|
227 | void LuoKentta2() |
---|
228 | { |
---|
229 | TileMap kentta2 = TileMap.FromLevelAsset("Taso2"); |
---|
230 | |
---|
231 | kentta2.SetTileMethod('P', LisaaPelaaja); |
---|
232 | kentta2.SetTileMethod('T', LisaaTalo); |
---|
233 | kentta2.SetTileMethod('K', LisaaKolikko); |
---|
234 | kentta2.SetTileMethod('S', LisaaVihollinen); |
---|
235 | kentta2.SetTileMethod('Y', LisaaYmpyra); |
---|
236 | kentta2.SetTileMethod('U', LisaaPuu); |
---|
237 | kentta2.SetTileMethod('M', LisaaMetsa); |
---|
238 | |
---|
239 | kentta2.Execute(25, 25); |
---|
240 | //Level.CreateBorders(); |
---|
241 | Level.Background.Image = lattiakuva; |
---|
242 | Level.Background.TileToLevel(); |
---|
243 | Add(esineet); |
---|
244 | esineet.IsVisible = false; |
---|
245 | PushButton button = new PushButton("Close"); |
---|
246 | button.Clicked += SuljeInventory; |
---|
247 | esineet.Add(button); |
---|
248 | //Level.Background.CreateGradient(Color.Green, Color.SkyBlue); |
---|
249 | } |
---|
250 | |
---|
251 | |
---|
252 | void SuljeInventory() |
---|
253 | { |
---|
254 | esineet.IsVisible = false; |
---|
255 | Pause(); |
---|
256 | } |
---|
257 | |
---|
258 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double x, double y) |
---|
259 | { |
---|
260 | aloituspaikka = paikka; |
---|
261 | pelaaja1 = new Pelaaja(50, 70); |
---|
262 | pelaaja1.Image = pelaajankuva; |
---|
263 | pelaaja1.Shape = Shape.FromImage(pelaajankuva); |
---|
264 | pelaaja1.CanRotate = false; |
---|
265 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
266 | pelaaja1.LinearDamping = 0.95; |
---|
267 | |
---|
268 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "kolikko", TormaaKolikkoon); |
---|
269 | |
---|
270 | |
---|
271 | Add(pelaaja1); |
---|
272 | |
---|
273 | |
---|
274 | |
---|
275 | //pelaajan1miekka = new PhysicsObject(100, 20); |
---|
276 | //pelaajan1miekka.Angle = Angle.FromDegrees(0); |
---|
277 | //pelaajan1miekka.Position = pelaaja1.Position; |
---|
278 | //pelaajan1miekka.Shape = Shape.Diamond; |
---|
279 | //pelaajan1miekka.CollisionIgnoreGroup = 2; |
---|
280 | //pelaajan1miekka.Tag = "miekka"; |
---|
281 | //pelaajan1miekka.AngularDamping = 0.5; |
---|
282 | //pelaaja1.CollisionIgnoreGroup = 2; |
---|
283 | //AxleJoint liitos = new AxleJoint(pelaajan1miekka, pelaaja1); |
---|
284 | //Add(liitos); |
---|
285 | //Add(pelaajan1miekka); |
---|
286 | |
---|
287 | pelaajan1miekka = new AssaultRifle(50, 50); |
---|
288 | //pelaajan1miekka.Image = miekkakuva; |
---|
289 | |
---|
290 | pelaajan1miekka.Animation = new Animation(miekkaisku); |
---|
291 | //miekka.Animation = new Animation(miekkaisku); |
---|
292 | pelaajan1miekka.Animation.FPS = 70; |
---|
293 | pelaajan1miekka.Animation.Played += delegate { pelaajan1miekka.IsVisible = false; }; |
---|
294 | |
---|
295 | pelaaja1.Add(pelaajan1miekka); |
---|
296 | AddCollisionHandler<IPhysicsObject, IPhysicsObject>(pelaaja1, "vihollinen", vihollinentormaa); |
---|
297 | //pelaajan1miekka.X = 20.0; |
---|
298 | pelaajan1miekka.IsVisible = false; |
---|
299 | |
---|
300 | pelaaja1.PelaajaElama.LowerLimit += AloitaAlusta; |
---|
301 | |
---|
302 | esineet = new Inventory(); |
---|
303 | //esineet.AddItem(new PhysicsObject(50, 50, Shape.Circle), pelaajankuva); |
---|
304 | esineet.ItemSelected += EsineValittu; |
---|
305 | |
---|
306 | } |
---|
307 | |
---|
308 | |
---|
309 | void AloitaAlusta() |
---|
310 | { |
---|
311 | pelaaja1.Position = aloituspaikka; |
---|
312 | pelaaja1.PelaajaElama.Reset(); |
---|
313 | |
---|
314 | } |
---|
315 | |
---|
316 | |
---|
317 | void miekkaosui(IPhysicsObject kohde, IPhysicsObject miekka) |
---|
318 | { |
---|
319 | if (!(kohde is Vihu)) return; |
---|
320 | Vihu vihu = (Vihu)kohde; |
---|
321 | vihu.ElamaLaskuri.Value -= 5; |
---|
322 | MessageDisplay.Add("au"); |
---|
323 | miekka.Angle = Angle.FromDegrees(0); miekka.AngularVelocity = 0; |
---|
324 | |
---|
325 | } |
---|
326 | //void IskuOsui(PhysicsObject isku, PhysicsObject kohde) |
---|
327 | //{ |
---|
328 | // isku.Destroy(); |
---|
329 | // |
---|
330 | //} |
---|
331 | |
---|
332 | |
---|
333 | void iskemiekalla(AssaultRifle miekka) |
---|
334 | { |
---|
335 | //miekka.AngularVelocity = 500; |
---|
336 | //Timer ajastin = new Timer(); |
---|
337 | |
---|
338 | //ajastin.Interval = 0.5; |
---|
339 | //ajastin.Timeout += delegate { miekka.Angle = Angle.FromDegrees(0); miekka.AngularVelocity = 0;}; |
---|
340 | //ajastin.Start(1); |
---|
341 | miekka.IsVisible = true; |
---|
342 | |
---|
343 | miekka.Animation.Start(1); |
---|
344 | |
---|
345 | PhysicsObject ammus = miekka.Shoot(); |
---|
346 | if (ammus == null) return; |
---|
347 | ammus.Tag = "miekka"; |
---|
348 | ammus.IsVisible = false; |
---|
349 | ammus.LifetimeLeft = TimeSpan.FromMilliseconds(100); |
---|
350 | |
---|
351 | } |
---|
352 | |
---|
353 | void LisaaVihollinen(Vector paikka, double x, double y) |
---|
354 | { |
---|
355 | Vihu vihollinen = new Vihu(40, 40); |
---|
356 | vihollinen.Position = paikka; |
---|
357 | vihollinen.Tag = "vihollinen"; |
---|
358 | vihollinen.Image = palikkakuva; |
---|
359 | |
---|
360 | vihollinen.Mass = 1000; |
---|
361 | Add(vihollinen); |
---|
362 | vihollinen.CanRotate = false; |
---|
363 | |
---|
364 | vihollinen.Animation = new Animation(palikanliikkuminen); |
---|
365 | vihollinen.Animation.Start(); |
---|
366 | vihollinen.Animation.FPS = 7; |
---|
367 | |
---|
368 | vihollinen.ElamaLaskuri.LowerLimit += delegate { vihollinenkuolee(vihollinen); }; |
---|
369 | |
---|
370 | AddCollisionHandler<IPhysicsObject, IPhysicsObject>(vihollinen, "miekka", miekkaosui); |
---|
371 | RandomMoverBrain aivot = new RandomMoverBrain(100); |
---|
372 | aivot.ChangeMovementSeconds = 2; |
---|
373 | aivot.WanderRadius = 280; |
---|
374 | vihollinen.Brain = aivot; |
---|
375 | } |
---|
376 | |
---|
377 | void vihollinenkuolee(Vihu vihollinen) |
---|
378 | { |
---|
379 | vihollinen.Destroy(); |
---|
380 | pelaaja1.PelaajaXp.Value += 5; |
---|
381 | Timer.SingleShot(4, delegate { LisaaVihollinen(vihollinen.Position, vihollinen.Width, vihollinen.Height); }); |
---|
382 | } |
---|
383 | |
---|
384 | void vihollinentormaa(IPhysicsObject pelaaja1, IPhysicsObject vihollinen) |
---|
385 | { |
---|
386 | if (!(vihollinen is Vihu)) |
---|
387 | return; |
---|
388 | Vihu vihu = (Vihu)vihollinen; |
---|
389 | |
---|
390 | //MessageDisplay.Add("Bump!"); |
---|
391 | |
---|
392 | if (!(pelaaja1 is Pelaaja)) |
---|
393 | return; |
---|
394 | Pelaaja pelaaja = (Pelaaja)pelaaja1; |
---|
395 | pelaaja.PelaajaElama.Value += -10; |
---|
396 | } |
---|
397 | |
---|
398 | |
---|
399 | void EsineValittu(PhysicsObject esine) |
---|
400 | { |
---|
401 | esineet.RemoveItem(esine); |
---|
402 | esine.Destroy(); |
---|
403 | esineet.IsVisible = false; |
---|
404 | Pause(); |
---|
405 | } |
---|
406 | |
---|
407 | void LisaaTalo(Vector paikka, double x, double y) |
---|
408 | { |
---|
409 | talo = new GameObject(200, 200); |
---|
410 | talo.Position = paikka; |
---|
411 | talo.Image = talokuva; |
---|
412 | Add(talo); |
---|
413 | |
---|
414 | } |
---|
415 | |
---|
416 | void LisaaKolikko(Vector paikka, double x, double y) |
---|
417 | { |
---|
418 | PhysicsObject kolikko = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50); |
---|
419 | kolikko.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
420 | kolikko.Position = paikka; |
---|
421 | kolikko.Image = kolikkokuva; |
---|
422 | kolikko.Tag = "kolikko"; |
---|
423 | Add(kolikko); |
---|
424 | kolikko.Shape = Shape.FromImage(kolikkokuva); |
---|
425 | |
---|
426 | } |
---|
427 | |
---|
428 | void LisaaPuu(Vector paikka, double x, double y) |
---|
429 | { |
---|
430 | GameObject puu = new GameObject(90, 150); |
---|
431 | puu.Position = paikka; |
---|
432 | //puu.Image = puukuva; |
---|
433 | puu.Tag = "puu"; |
---|
434 | Add(puu, 1); |
---|
435 | //puu.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
436 | |
---|
437 | PhysicsObject Puu = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, 15); |
---|
438 | Puu.Tag = "Puu"; |
---|
439 | Puu.X = puu.X; |
---|
440 | Puu.Y = puu.Y - 70; |
---|
441 | Puu.IsVisible = false; |
---|
442 | Add(Puu); |
---|
443 | |
---|
444 | puu.Animation = new Animation(puuanim); |
---|
445 | puu.Animation.Start(); |
---|
446 | puu.Animation.FPS = 7; |
---|
447 | } |
---|
448 | |
---|
449 | void LisaaMetsa(Vector paikka, double x, double y) |
---|
450 | { |
---|
451 | PhysicsObject metsa = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 70); |
---|
452 | metsa.Position = paikka; |
---|
453 | metsa.Image = metsakuva; |
---|
454 | metsa.Tag = "metsa"; |
---|
455 | Add(metsa); |
---|
456 | metsa.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
457 | |
---|
458 | } |
---|
459 | |
---|
460 | void TormaaKolikkoon(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject kolikko) |
---|
461 | { |
---|
462 | kolikko.Destroy(); |
---|
463 | } |
---|
464 | |
---|
465 | void LisaaYmpyra(Vector paikka, double x, double y) |
---|
466 | { |
---|
467 | PhysicsObject ympyra = PhysicsObject.CreateStaticObject(150, 70); |
---|
468 | ympyra.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
469 | ympyra.Position = paikka; |
---|
470 | ympyra.Image = ympyrakuva; |
---|
471 | Add(ympyra); |
---|
472 | ympyra.Shape = Shape.FromImage(ympyrakuva); |
---|
473 | Add(pelaaja1, 1); |
---|
474 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
475 | ajastin.Start(); |
---|
476 | ajastin.Interval = 1; |
---|
477 | ajastin.Timeout += delegate { HealaaJosYmpyrassa(ympyra); }; |
---|
478 | } |
---|
479 | |
---|
480 | void HealaaJosYmpyrassa(PhysicsObject ympyra) |
---|
481 | { |
---|
482 | if (ympyra.IsInside(pelaaja1.Position)) |
---|
483 | pelaaja1.PelaajaElama.Value += 3; |
---|
484 | |
---|
485 | |
---|
486 | } |
---|
487 | |
---|
488 | |
---|
489 | |
---|
490 | |
---|
491 | } |
---|
492 | |
---|
493 | class Inventory : Widget |
---|
494 | { |
---|
495 | /// <summary> |
---|
496 | /// Tapahtuma, kun esine on valittu. |
---|
497 | /// </summary> |
---|
498 | public event Action<PhysicsObject> ItemSelected; |
---|
499 | public Dictionary<PhysicsObject, PushButton> items = new Dictionary<PhysicsObject, PushButton>(); |
---|
500 | |
---|
501 | |
---|
502 | /// <summary> |
---|
503 | /// Luo uuden esinevalikon. |
---|
504 | /// </summary> |
---|
505 | public Inventory() |
---|
506 | : base(new HorizontalLayout()) |
---|
507 | { |
---|
508 | } |
---|
509 | |
---|
510 | public void RemoveItem(PhysicsObject obj) |
---|
511 | { |
---|
512 | foreach (var item in items) |
---|
513 | { |
---|
514 | if (item.Key.Equals(obj)) |
---|
515 | base.Remove(item.Value); |
---|
516 | } |
---|
517 | } |
---|
518 | |
---|
519 | |
---|
520 | /// <summary> |
---|
521 | /// Lisää esineen. |
---|
522 | /// </summary> |
---|
523 | /// <param name="item">Lisättävä esine.</param> |
---|
524 | /// <param name="kuva">Esineen ikoni, joka näkyy valikossa.</param> |
---|
525 | public void AddItem(PhysicsObject item, Image kuva) |
---|
526 | { |
---|
527 | PushButton icon = new PushButton(kuva); |
---|
528 | items.Add(item, icon); |
---|
529 | Add(icon); |
---|
530 | icon.Clicked += delegate() { SelectItem(item); }; |
---|
531 | } |
---|
532 | |
---|
533 | void SelectItem(PhysicsObject item) |
---|
534 | { |
---|
535 | if (ItemSelected != null) |
---|
536 | { |
---|
537 | ItemSelected(item); |
---|
538 | } |
---|
539 | } |
---|
540 | } |
---|
541 | |
---|
542 | |
---|
543 | |
---|