1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class magnetaa : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | IntMeter pelaaja1Elamat; |
---|
12 | IntMeter pelaaja2Elamat; |
---|
13 | |
---|
14 | Pelaaja pelaaja1; |
---|
15 | Pelaaja pelaaja2; |
---|
16 | |
---|
17 | PhysicsObject ylaraja; |
---|
18 | PhysicsObject alaraja; |
---|
19 | PhysicsObject oikearaja; |
---|
20 | PhysicsObject vasenraja; |
---|
21 | |
---|
22 | List<Ammus> ammukset; |
---|
23 | |
---|
24 | Vector ylos = new Vector(0, 100); |
---|
25 | Vector alas = new Vector(0, -100); |
---|
26 | Vector oikea = new Vector(100, 0); |
---|
27 | Vector vasen = new Vector(-100, 0); |
---|
28 | |
---|
29 | public override void Begin() |
---|
30 | { |
---|
31 | ammukset = new List<Ammus>(); |
---|
32 | |
---|
33 | luoKentta(-300,0,300,0,new Vector(0,1), new Vector(0,-1)); |
---|
34 | asetaNappaimet(); |
---|
35 | } |
---|
36 | |
---|
37 | //pelikentän säätäminen alkaa |
---|
38 | |
---|
39 | public void uusiPeli() |
---|
40 | { |
---|
41 | ClearAll(); |
---|
42 | Begin(); |
---|
43 | } |
---|
44 | |
---|
45 | public void luoKentta(double pelaaja1x, double pelaaja1y, double pelaaja2x, double pelaaja2y, Vector alkusuunta1, Vector alkusuunta2) { |
---|
46 | |
---|
47 | luoKentanOsat(); |
---|
48 | |
---|
49 | pelaaja1 = luoPelaaja(pelaaja1x, pelaaja1y, alkusuunta1, 1); |
---|
50 | pelaaja2 = luoPelaaja(pelaaja2x, pelaaja2y, alkusuunta2, 2); |
---|
51 | |
---|
52 | } |
---|
53 | |
---|
54 | public void luoKentanOsat() |
---|
55 | { |
---|
56 | Level.BackgroundColor = Color.Black; |
---|
57 | |
---|
58 | luoTausta(); |
---|
59 | luoKentanReunat(); |
---|
60 | luoLaskurit(); |
---|
61 | |
---|
62 | } |
---|
63 | |
---|
64 | public void luoKentanReunat() |
---|
65 | { |
---|
66 | alaraja = Level.CreateBottomBorder(); |
---|
67 | alaraja.Color = Color.Charcoal; |
---|
68 | |
---|
69 | ylaraja = Level.CreateTopBorder(); |
---|
70 | ylaraja.Color = Color.Charcoal; |
---|
71 | |
---|
72 | oikearaja = Level.CreateRightBorder(); |
---|
73 | oikearaja.Color = Color.Charcoal; |
---|
74 | |
---|
75 | vasenraja = Level.CreateLeftBorder(); |
---|
76 | vasenraja.Color = Color.Charcoal; |
---|
77 | |
---|
78 | |
---|
79 | } |
---|
80 | |
---|
81 | public void luoTausta() |
---|
82 | { |
---|
83 | GameObject sivusuorakulmio1 = new GameObject(300, Screen.Height); |
---|
84 | sivusuorakulmio1.Color = Color.Charcoal; |
---|
85 | sivusuorakulmio1.X = -650; |
---|
86 | sivusuorakulmio1.Y = 0; |
---|
87 | |
---|
88 | GameObject sivusuorakulmio2 = new GameObject(300, Screen.Height); |
---|
89 | sivusuorakulmio2.Color = Color.Charcoal; |
---|
90 | sivusuorakulmio2.X = 650; |
---|
91 | sivusuorakulmio2.Y = 0; |
---|
92 | |
---|
93 | Add(sivusuorakulmio1); |
---|
94 | Add(sivusuorakulmio2); |
---|
95 | |
---|
96 | GameObject tasoOikea = new GameObject(300, Level.Height); |
---|
97 | tasoOikea.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
98 | tasoOikea.X =Level.Right-150; |
---|
99 | tasoOikea.Y = 0; |
---|
100 | tasoOikea.Color = Color.Silver; |
---|
101 | |
---|
102 | GameObject tasoVasen = new GameObject(300, Level.Height); |
---|
103 | tasoVasen.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
104 | tasoVasen.X = Level.Left+150; |
---|
105 | tasoVasen.Y = 0; |
---|
106 | tasoVasen.Color = Color.Silver; |
---|
107 | |
---|
108 | Add(tasoOikea,-3); |
---|
109 | Add(tasoVasen,-3); |
---|
110 | } |
---|
111 | |
---|
112 | public void luoLaskurit() |
---|
113 | { |
---|
114 | pelaaja1Elamat = new IntMeter(5); |
---|
115 | Label pistenaytto1 = new Label(); |
---|
116 | pistenaytto1.X = Screen.Left + 100; |
---|
117 | pistenaytto1.Y = Screen.Top - 130; |
---|
118 | pistenaytto1.Color = Color.Charcoal; |
---|
119 | pistenaytto1.TextColor = Color.White; |
---|
120 | |
---|
121 | pistenaytto1.BindTo(pelaaja1Elamat); |
---|
122 | |
---|
123 | pelaaja2Elamat = new IntMeter(5); |
---|
124 | Label pistenaytto2 = new Label(); |
---|
125 | pistenaytto2.X = Screen.Right - 100; |
---|
126 | pistenaytto2.Y = Screen.Top - 130; |
---|
127 | pistenaytto2.Color = Color.Charcoal; |
---|
128 | pistenaytto2.TextColor = Color.White; |
---|
129 | |
---|
130 | pistenaytto2.BindTo(pelaaja2Elamat); |
---|
131 | |
---|
132 | Add(pistenaytto1); |
---|
133 | Add(pistenaytto2); |
---|
134 | |
---|
135 | Label pelaajan1 = luoTekstillinenLabel(Color.White, "Pelaajan 1 elamat"); |
---|
136 | pelaajan1.X = Screen.Left + 110; |
---|
137 | pelaajan1.Y = Screen.Top - 100; |
---|
138 | |
---|
139 | Label pelaajan2 = luoTekstillinenLabel(Color.White, "Pelaajan 2 elamat"); |
---|
140 | pelaajan2.X = Screen.Right - 110; |
---|
141 | pelaajan2.Y = Screen.Top - 100; |
---|
142 | |
---|
143 | Add(pelaajan1); |
---|
144 | Add(pelaajan2); |
---|
145 | |
---|
146 | } |
---|
147 | |
---|
148 | public Label luoTekstillinenLabel(Color tekstinVari, String teksti) |
---|
149 | { |
---|
150 | Label tekstikentta = new Label(); |
---|
151 | tekstikentta.Text = teksti; |
---|
152 | tekstikentta.TextColor = tekstinVari; |
---|
153 | |
---|
154 | return tekstikentta; |
---|
155 | } |
---|
156 | |
---|
157 | public Pelaaja luoPelaaja(double x, double y, Vector alkusuunta, int numero) { |
---|
158 | |
---|
159 | Pelaaja pelaaja = new Pelaaja(x, y, alkusuunta, numero); |
---|
160 | |
---|
161 | Add(pelaaja); |
---|
162 | |
---|
163 | return pelaaja; |
---|
164 | } |
---|
165 | |
---|
166 | //pelikentän säätö loppuu |
---|
167 | |
---|
168 | //Näppäimistön asetus |
---|
169 | |
---|
170 | public void asetaNappaimet() { |
---|
171 | |
---|
172 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, asetaPelaajanSuuntaJaNopeus, null, pelaaja1, ylos); |
---|
173 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, asetaPelaajanSuuntaJaNopeus, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
174 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, asetaPelaajanSuuntaJaNopeus, null, pelaaja1, alas); |
---|
175 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, asetaPelaajanSuuntaJaNopeus, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
176 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, asetaPelaajanSuuntaJaNopeus, null, pelaaja1, vasen); |
---|
177 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, asetaPelaajanSuuntaJaNopeus, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
178 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, asetaPelaajanSuuntaJaNopeus, null, pelaaja1, oikea); |
---|
179 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, asetaPelaajanSuuntaJaNopeus, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
180 | |
---|
181 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, ammu, null, pelaaja1); |
---|
182 | Keyboard.Listen(Key.LeftShift, ButtonState.Pressed, vaihdaMagneettisuus, null, pelaaja1); |
---|
183 | Keyboard.Listen(Key.Q, ButtonState.Pressed, luoTorni, null, pelaaja1); |
---|
184 | |
---|
185 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, asetaPelaajanSuuntaJaNopeus, null, pelaaja2, ylos); |
---|
186 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, asetaPelaajanSuuntaJaNopeus, null, pelaaja2, Vector.Zero); |
---|
187 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, asetaPelaajanSuuntaJaNopeus, null, pelaaja2, alas); |
---|
188 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, asetaPelaajanSuuntaJaNopeus, null, pelaaja2, Vector.Zero); |
---|
189 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, asetaPelaajanSuuntaJaNopeus, null, pelaaja2, vasen); |
---|
190 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, asetaPelaajanSuuntaJaNopeus, null, pelaaja2, Vector.Zero); |
---|
191 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, asetaPelaajanSuuntaJaNopeus, null, pelaaja2, oikea); |
---|
192 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, asetaPelaajanSuuntaJaNopeus, null, pelaaja2, Vector.Zero); |
---|
193 | |
---|
194 | Keyboard.Listen(Key.Period, ButtonState.Pressed, ammu, null, pelaaja2); |
---|
195 | Keyboard.Listen(Key.Comma, ButtonState.Pressed, vaihdaMagneettisuus, null, pelaaja2); |
---|
196 | Keyboard.Listen(Key.M, ButtonState.Pressed, luoTorni, null, pelaaja2); |
---|
197 | |
---|
198 | |
---|
199 | |
---|
200 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
201 | |
---|
202 | } |
---|
203 | |
---|
204 | //Näppäimistön asetus loppuu |
---|
205 | |
---|
206 | //Pelaajan ja ammuksen nopeuksien asettaminen |
---|
207 | |
---|
208 | public void asetaPelaajanSuuntaJaNopeus(Pelaaja pelaaja, Vector nopeus) |
---|
209 | { |
---|
210 | if (nopeus != Vector.Zero) |
---|
211 | { |
---|
212 | Vector apuyksikkovektori = new Vector(nopeus.X, nopeus.Y); |
---|
213 | apuyksikkovektori = apuyksikkovektori.Normalize(); |
---|
214 | |
---|
215 | |
---|
216 | |
---|
217 | maaritaPelaajanAmmuksenSuunta(apuyksikkovektori, pelaaja); |
---|
218 | } |
---|
219 | |
---|
220 | pelaaja.Velocity = nopeus; |
---|
221 | } |
---|
222 | |
---|
223 | public void maaritaPelaajanAmmuksenSuunta(Vector yksikkovektori, Pelaaja pelaaja) |
---|
224 | { |
---|
225 | if (yksikkovektori.X != 0 || yksikkovektori.Y != 0) |
---|
226 | { |
---|
227 | pelaaja.ammustenSuunta = yksikkovektori; |
---|
228 | } |
---|
229 | } |
---|
230 | |
---|
231 | //Pelaajan ja ammuksen nopeuden asetus loppuu |
---|
232 | |
---|
233 | //Ammuksen syntymä ja kuolema |
---|
234 | |
---|
235 | public void ammu(Pelaaja pelaaja) |
---|
236 | { |
---|
237 | double apuX=pelaaja.ammustenSuunta.X * 38; |
---|
238 | double apuY=pelaaja.ammustenSuunta.Y * 38; |
---|
239 | |
---|
240 | luoUusiAmmus(pelaaja.X+apuX, pelaaja.Y+apuY, pelaaja.magneetinVari, pelaaja.ammustenSuunta); |
---|
241 | } |
---|
242 | |
---|
243 | public void luoUusiAmmus(double x, double y, bool onkoMagneettinen, Vector suunta) |
---|
244 | { |
---|
245 | Ammus uusiAmmus = new Ammus(onkoMagneettinen, x, y); |
---|
246 | |
---|
247 | uusiAmmus.Velocity=suunta*200; |
---|
248 | uusiAmmus.X = x; |
---|
249 | uusiAmmus.Y = y; |
---|
250 | |
---|
251 | AddCollisionHandler(uusiAmmus, osumaAmmuksella); |
---|
252 | |
---|
253 | Add(uusiAmmus); |
---|
254 | |
---|
255 | ammukset.Add(uusiAmmus); |
---|
256 | |
---|
257 | } |
---|
258 | |
---|
259 | public void osumaAmmuksella(PhysicsObject ammus, PhysicsObject osuja) |
---|
260 | { |
---|
261 | Ammus ammus2 = (Ammus)ammus; |
---|
262 | |
---|
263 | for(int i=0;i<ammukset.Count;i++){ |
---|
264 | if (ammukset[i] == osuja) |
---|
265 | { |
---|
266 | osuja.Destroy(); |
---|
267 | ammus.Destroy(); |
---|
268 | |
---|
269 | Ammus osuja2 = (Ammus)osuja; |
---|
270 | ammukset.Remove(ammus2); |
---|
271 | ammukset.Remove(osuja2); |
---|
272 | |
---|
273 | return; |
---|
274 | } |
---|
275 | } |
---|
276 | |
---|
277 | if (osuja == pelaaja2 || osuja == pelaaja1) { |
---|
278 | |
---|
279 | Pelaaja pelaaja = (Pelaaja)osuja; |
---|
280 | |
---|
281 | if (pelaaja == pelaaja1) |
---|
282 | { |
---|
283 | pelaaja1Elamat.Value -= 1; |
---|
284 | if (pelaaja1Elamat < 1) |
---|
285 | { |
---|
286 | pelinLoppu(pelaaja); |
---|
287 | } |
---|
288 | } |
---|
289 | if(pelaaja == pelaaja2) |
---|
290 | { |
---|
291 | pelaaja2Elamat.Value -= 1; |
---|
292 | if (pelaaja2Elamat < 1) |
---|
293 | { |
---|
294 | pelinLoppu(pelaaja); |
---|
295 | } |
---|
296 | } |
---|
297 | |
---|
298 | |
---|
299 | ammus.Destroy(); |
---|
300 | ammukset.Remove(ammus2); |
---|
301 | |
---|
302 | return; |
---|
303 | |
---|
304 | } |
---|
305 | |
---|
306 | if (osuukoReunaan(ammus, osuja)) |
---|
307 | { |
---|
308 | return; |
---|
309 | } |
---|
310 | |
---|
311 | for (int i = 0; i < pelaaja1.tornit.Count; i++) |
---|
312 | { |
---|
313 | if (pelaaja1.tornit[i] == osuja) |
---|
314 | { |
---|
315 | ammus.Destroy(); |
---|
316 | |
---|
317 | ammukset.Remove(ammus2); |
---|
318 | |
---|
319 | pelaaja1.tornit[i].elamat.Value -= 1; |
---|
320 | |
---|
321 | if (pelaaja1.tornit[i].elamat <= 0) |
---|
322 | { |
---|
323 | osuja.Destroy(); |
---|
324 | pelaaja1.tornit.Remove(pelaaja1.tornit[i]); |
---|
325 | } |
---|
326 | |
---|
327 | return; |
---|
328 | } |
---|
329 | } |
---|
330 | |
---|
331 | for (int i = 0; i < pelaaja2.tornit.Count; i++) |
---|
332 | { |
---|
333 | if (pelaaja2.tornit[i] == osuja) |
---|
334 | { |
---|
335 | ammus.Destroy(); |
---|
336 | |
---|
337 | ammukset.Remove(ammus2); |
---|
338 | |
---|
339 | pelaaja2.tornit[i].elamat.Value -= 1; |
---|
340 | |
---|
341 | if (pelaaja2.tornit[i].elamat <= 0) |
---|
342 | { |
---|
343 | osuja.Destroy(); |
---|
344 | pelaaja2.tornit.Remove(pelaaja2.tornit[i]); |
---|
345 | } |
---|
346 | |
---|
347 | return; |
---|
348 | } |
---|
349 | } |
---|
350 | } |
---|
351 | |
---|
352 | public bool osuukoReunaan(PhysicsObject ammus, PhysicsObject osuja) |
---|
353 | { |
---|
354 | if (osuja == ylaraja) |
---|
355 | { |
---|
356 | ammus.Y = -ammus.Y + 11; |
---|
357 | Vector nopeus = ammus.Velocity; |
---|
358 | Timer.SingleShot(0.01, delegate { ammus.Velocity = nopeus; }); |
---|
359 | |
---|
360 | return true; |
---|
361 | |
---|
362 | } |
---|
363 | |
---|
364 | if (osuja == alaraja) |
---|
365 | { |
---|
366 | ammus.Y = -ammus.Y - 11; |
---|
367 | Vector nopeus = ammus.Velocity; |
---|
368 | Timer.SingleShot(0.01, delegate { ammus.Velocity = nopeus; }); |
---|
369 | |
---|
370 | return true; |
---|
371 | } |
---|
372 | |
---|
373 | if (osuja == oikearaja) |
---|
374 | { |
---|
375 | ammus.X = -ammus.X + 11; |
---|
376 | Vector nopeus = ammus.Velocity; |
---|
377 | Timer.SingleShot(0.01, delegate { ammus.Velocity = nopeus; }); |
---|
378 | |
---|
379 | return true; |
---|
380 | |
---|
381 | } |
---|
382 | |
---|
383 | if (osuja == vasenraja) |
---|
384 | { |
---|
385 | ammus.X = -ammus.X - 11; |
---|
386 | Vector nopeus = ammus.Velocity; |
---|
387 | Timer.SingleShot(0.01, delegate { ammus.Velocity = nopeus; }); |
---|
388 | return true; |
---|
389 | } |
---|
390 | |
---|
391 | return false; |
---|
392 | } |
---|
393 | |
---|
394 | //Ammuksen käsittely loppuu |
---|
395 | |
---|
396 | //Magneettisuuden vaihto alkaa |
---|
397 | |
---|
398 | public void vaihdaMagneettisuus(PhysicsObject pelaaja) |
---|
399 | { |
---|
400 | if (pelaaja == pelaaja2) |
---|
401 | { |
---|
402 | if (pelaaja2.magneetinVari) |
---|
403 | { |
---|
404 | pelaaja2.magneetinVari = false; |
---|
405 | } |
---|
406 | else |
---|
407 | { |
---|
408 | pelaaja2.magneetinVari = true; |
---|
409 | } |
---|
410 | } |
---|
411 | else |
---|
412 | { |
---|
413 | if (pelaaja1.magneetinVari) |
---|
414 | { |
---|
415 | pelaaja1.magneetinVari = false; |
---|
416 | } |
---|
417 | else |
---|
418 | { |
---|
419 | pelaaja1.magneetinVari = true; |
---|
420 | } |
---|
421 | } |
---|
422 | |
---|
423 | } |
---|
424 | |
---|
425 | //Magneettisuuden vaihto loppuu |
---|
426 | |
---|
427 | //Tornilogiikka alkaa |
---|
428 | |
---|
429 | public void luoTorni(PhysicsObject pelaaja) |
---|
430 | { |
---|
431 | if (pelaaja == pelaaja1) |
---|
432 | { |
---|
433 | if (pelaaja1.tornit.Count < 5) |
---|
434 | { |
---|
435 | Add(pelaaja1.lisaaMagneettitorni()); |
---|
436 | } |
---|
437 | } |
---|
438 | else |
---|
439 | { |
---|
440 | if (pelaaja2.tornit.Count < 5) |
---|
441 | { |
---|
442 | Add(pelaaja2.lisaaMagneettitorni()); |
---|
443 | } |
---|
444 | } |
---|
445 | } |
---|
446 | |
---|
447 | //Tornilogiikka loppuu |
---|
448 | |
---|
449 | //Peli päivitys alkaa |
---|
450 | |
---|
451 | protected override void Update(Time time) |
---|
452 | { |
---|
453 | base.Update(time); |
---|
454 | tarkistaMagneetit(); |
---|
455 | pelaajienTarkistus(); |
---|
456 | } |
---|
457 | |
---|
458 | public void tarkistaMagneetit() |
---|
459 | { |
---|
460 | |
---|
461 | for (int i = 0; i < ammukset.Count-1; i++) |
---|
462 | { |
---|
463 | for (int j = 1 + i; j < ammukset.Count; j++) |
---|
464 | { |
---|
465 | Vector voima = luoMagneettivektori(ammukset[i], ammukset[j]); |
---|
466 | Vector vastavoima = voima * -1; |
---|
467 | |
---|
468 | ammukset[i].Velocity = ammukset[i].Velocity + voima; |
---|
469 | ammukset[j].Velocity = ammukset[j].Velocity + vastavoima; |
---|
470 | } |
---|
471 | } |
---|
472 | |
---|
473 | for (int i = 0; i < pelaaja1.tornit.Count; i++) |
---|
474 | { |
---|
475 | for (int j = 0; j < ammukset.Count; j++) |
---|
476 | { |
---|
477 | Ammus ammus = ammukset[j]; |
---|
478 | |
---|
479 | Vector voima = luoMagneettivektori(ammukset[j],pelaaja1.tornit[i]); |
---|
480 | |
---|
481 | ammus.Velocity = ammus.Velocity + voima; |
---|
482 | } |
---|
483 | } |
---|
484 | |
---|
485 | for (int i = 0; i < pelaaja2.tornit.Count; i++) |
---|
486 | { |
---|
487 | for (int j = 0; j < ammukset.Count; j++) |
---|
488 | { |
---|
489 | Vector voima = luoMagneettivektori(ammukset[j], pelaaja2.tornit[i]); |
---|
490 | |
---|
491 | ammukset[j].Velocity = ammukset[j].Velocity + voima; |
---|
492 | } |
---|
493 | } |
---|
494 | } |
---|
495 | |
---|
496 | public Vector luoMagneettivektori(Magneettisuus kohde1, Magneettisuus kohde2) |
---|
497 | { |
---|
498 | Vector palautettava = new Vector(kohde1.GetX()-kohde2.GetX(), kohde1.GetY()-kohde2.GetY()); |
---|
499 | palautettava=palautettava.Normalize(); |
---|
500 | |
---|
501 | double etaisyys = Math.Sqrt((kohde1.GetX() - kohde2.GetX())*(kohde1.GetX() - kohde2.GetX())+(kohde1.GetY() - kohde2.GetY())*(kohde1.GetY() - kohde2.GetY())); |
---|
502 | |
---|
503 | palautettava = (palautettava * kohde1.MagneetinVahvuus*kohde2.MagneetinVahvuus) / (etaisyys*etaisyys); |
---|
504 | |
---|
505 | if (!((kohde1.Magneettisuus && kohde2.Magneettisuus) || (!kohde1.Magneettisuus && !kohde2.Magneettisuus))) |
---|
506 | { |
---|
507 | palautettava = palautettava * -1; |
---|
508 | } |
---|
509 | |
---|
510 | return palautettava; |
---|
511 | } |
---|
512 | |
---|
513 | public void pelaajienTarkistus() |
---|
514 | { |
---|
515 | tarkistaPelaaja(pelaaja2); |
---|
516 | tarkistaPelaaja(pelaaja1); |
---|
517 | } |
---|
518 | |
---|
519 | public void tarkistaPelaaja(Pelaaja pelaaja) |
---|
520 | { |
---|
521 | if (pelaaja.X < Level.Left + 25) |
---|
522 | { |
---|
523 | pelaaja.X = Level.Left + 25; |
---|
524 | asetaPelaajanSuuntaJaNopeus(pelaaja, Vector.Zero); |
---|
525 | } |
---|
526 | else if(pelaaja.X>Level.Right - 25) |
---|
527 | { |
---|
528 | pelaaja.X = Level.Right - 25; |
---|
529 | asetaPelaajanSuuntaJaNopeus(pelaaja, Vector.Zero); |
---|
530 | } |
---|
531 | |
---|
532 | if (pelaaja.Y > Level.Top - 25) |
---|
533 | { |
---|
534 | pelaaja.Y = Level.Top - 25; |
---|
535 | asetaPelaajanSuuntaJaNopeus(pelaaja, Vector.Zero); |
---|
536 | } |
---|
537 | else if (pelaaja.Y < Level.Bottom + 25) |
---|
538 | { |
---|
539 | pelaaja.Y = Level.Bottom + 25; |
---|
540 | asetaPelaajanSuuntaJaNopeus(pelaaja, Vector.Zero); |
---|
541 | } |
---|
542 | |
---|
543 | if (pelaaja.X < 225 && pelaaja.X > -225) |
---|
544 | { |
---|
545 | if (pelaaja.X < 0) |
---|
546 | { |
---|
547 | pelaaja.X = -225; |
---|
548 | asetaPelaajanSuuntaJaNopeus(pelaaja, Vector.Zero); |
---|
549 | } |
---|
550 | else |
---|
551 | { |
---|
552 | pelaaja.X = 225; |
---|
553 | asetaPelaajanSuuntaJaNopeus(pelaaja, Vector.Zero); |
---|
554 | } |
---|
555 | } |
---|
556 | } |
---|
557 | |
---|
558 | //Päivitys loppuu |
---|
559 | |
---|
560 | public void pelinLoppu(Pelaaja pelaaja) |
---|
561 | { |
---|
562 | Pelaaja ilmoitettava; |
---|
563 | |
---|
564 | if(pelaaja==pelaaja1) |
---|
565 | { |
---|
566 | ilmoitettava=pelaaja2; |
---|
567 | } |
---|
568 | else |
---|
569 | { |
---|
570 | ilmoitettava=pelaaja1; |
---|
571 | } |
---|
572 | |
---|
573 | ClearAll(); |
---|
574 | |
---|
575 | Level.BackgroundColor = Color.Blue; |
---|
576 | |
---|
577 | Label voittajanilmoitus = luoTekstillinenLabel(Color.White,"Pelaaja "+ilmoitettava.pelaajanNumero+" voitti pelin!"); |
---|
578 | voittajanilmoitus.X = 0; |
---|
579 | voittajanilmoitus.Y = 0; |
---|
580 | |
---|
581 | Add(voittajanilmoitus); |
---|
582 | |
---|
583 | Timer.SingleShot(2, delegate { uusiPeli(); }); |
---|
584 | |
---|
585 | } |
---|
586 | |
---|
587 | } |
---|
588 | |
---|
589 | public interface Magneettisuus |
---|
590 | { |
---|
591 | bool Magneettisuus { get; } |
---|
592 | double MagneetinVahvuus { get; } |
---|
593 | double GetX(); |
---|
594 | double GetY(); |
---|
595 | } |
---|
596 | |
---|
597 | public class Ammus : PhysicsObject, Magneettisuus |
---|
598 | { |
---|
599 | |
---|
600 | private bool magneettisuus; |
---|
601 | public bool Magneettisuus { get { return magneettisuus; } } |
---|
602 | |
---|
603 | private double magneetinVahvuus; |
---|
604 | public double MagneetinVahvuus { get { return magneetinVahvuus; } } |
---|
605 | |
---|
606 | public Ammus(bool magneettisuus, double x, double y) |
---|
607 | :base(20,20) |
---|
608 | { |
---|
609 | this.magneettisuus = magneettisuus; |
---|
610 | this.magneetinVahvuus = 200; |
---|
611 | |
---|
612 | if (magneettisuus == true) |
---|
613 | { |
---|
614 | base.Color = Color.Red; |
---|
615 | } |
---|
616 | else |
---|
617 | { |
---|
618 | base.Color = Color.Blue; |
---|
619 | } |
---|
620 | |
---|
621 | base.Shape = Shape.Circle; |
---|
622 | base.X = x; |
---|
623 | base.Y = y; |
---|
624 | |
---|
625 | } |
---|
626 | |
---|
627 | public double GetY() |
---|
628 | { |
---|
629 | return base.Y; |
---|
630 | } |
---|
631 | |
---|
632 | public double GetX() |
---|
633 | { |
---|
634 | return base.X; |
---|
635 | } |
---|
636 | } |
---|
637 | |
---|
638 | public class Magneettitorni:PhysicsObject, Magneettisuus |
---|
639 | { |
---|
640 | public IntMeter elamat; |
---|
641 | |
---|
642 | private bool magneettisuus; |
---|
643 | public bool Magneettisuus{get{return magneettisuus;}} |
---|
644 | |
---|
645 | private double magneetinVahvuus; |
---|
646 | public double MagneetinVahvuus{get{return magneetinVahvuus;}} |
---|
647 | |
---|
648 | public Magneettitorni(bool magneettisuus, double x, double y) |
---|
649 | :base(30,30) |
---|
650 | { |
---|
651 | this.magneettisuus = magneettisuus; |
---|
652 | this.magneetinVahvuus = 300; |
---|
653 | |
---|
654 | base.IgnoresPhysicsLogics = true; |
---|
655 | base.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
656 | base.Shape = Shape.Circle; |
---|
657 | base.X = x; |
---|
658 | base.Y = y; |
---|
659 | |
---|
660 | if (magneettisuus) |
---|
661 | { |
---|
662 | base.Color = Color.Red; |
---|
663 | } |
---|
664 | else |
---|
665 | { |
---|
666 | base.Color = Color.Blue; |
---|
667 | } |
---|
668 | |
---|
669 | elamat = new IntMeter(3); |
---|
670 | } |
---|
671 | |
---|
672 | public double GetX() |
---|
673 | { |
---|
674 | return base.X; |
---|
675 | } |
---|
676 | |
---|
677 | public double GetY() |
---|
678 | { |
---|
679 | return base.Y; |
---|
680 | } |
---|
681 | |
---|
682 | } |
---|
683 | |
---|
684 | public class Pelaaja : PhysicsObject |
---|
685 | { |
---|
686 | public bool magneetinVari; |
---|
687 | public Vector ammustenSuunta; |
---|
688 | public int pelaajanNumero; |
---|
689 | |
---|
690 | public List<Magneettitorni> tornit; |
---|
691 | |
---|
692 | public Pelaaja(double x, double y, Vector ammustenSuunta, int pelaaja) |
---|
693 | :base(50,50) |
---|
694 | { |
---|
695 | magneetinVari = false; |
---|
696 | this.ammustenSuunta = ammustenSuunta; |
---|
697 | pelaajanNumero = pelaaja; |
---|
698 | |
---|
699 | tornit = new List<Magneettitorni>(); |
---|
700 | |
---|
701 | base.X = x; |
---|
702 | base.Y = y; |
---|
703 | base.Color = Color.White; |
---|
704 | base.Shape = Shape.Circle; |
---|
705 | base.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
706 | base.IgnoresPhysicsLogics = true; |
---|
707 | } |
---|
708 | |
---|
709 | public Magneettitorni lisaaMagneettitorni() |
---|
710 | { |
---|
711 | Magneettitorni torni = new Magneettitorni(magneetinVari, base.X, base.Y); |
---|
712 | |
---|
713 | tornit.Add(torni); |
---|
714 | |
---|
715 | return torni; |
---|
716 | } |
---|
717 | } |
---|