1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class magnetaa : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | PhysicsObject pelaaja1; |
---|
12 | PhysicsObject pelaaja2; |
---|
13 | |
---|
14 | PhysicsObject ylaraja; |
---|
15 | PhysicsObject alaraja; |
---|
16 | PhysicsObject oikearaja; |
---|
17 | PhysicsObject vasenraja; |
---|
18 | |
---|
19 | bool onkoMagneettinen1; |
---|
20 | bool onkoMagneettinen2; |
---|
21 | |
---|
22 | List<Ammus> ammukset; |
---|
23 | |
---|
24 | Vector edellinenNopeusPelaaja1; |
---|
25 | Vector edellinenNopeusPelaaja2; |
---|
26 | |
---|
27 | Vector ylos = new Vector(0, 100); |
---|
28 | Vector alas = new Vector(0, -100); |
---|
29 | Vector oikea = new Vector(100, 0); |
---|
30 | Vector vasen = new Vector(-100, 0); |
---|
31 | |
---|
32 | public override void Begin() |
---|
33 | { |
---|
34 | ammukset = new List<Ammus>(); |
---|
35 | |
---|
36 | onkoMagneettinen1 = true; |
---|
37 | onkoMagneettinen1 = false; |
---|
38 | |
---|
39 | edellinenNopeusPelaaja2 = new Vector(0, -400); |
---|
40 | edellinenNopeusPelaaja1 = new Vector(0, 400); |
---|
41 | |
---|
42 | luoKentta(0,100,0,-100); |
---|
43 | asetaNappaimet(); |
---|
44 | } |
---|
45 | |
---|
46 | public void luoKentta(double pelaaja1x, double pelaaja1y, double pelaaja2x, double pelaaja2y) { |
---|
47 | |
---|
48 | pelaaja1 = luoPelaaja(pelaaja1x, pelaaja1y); |
---|
49 | pelaaja2 = luoPelaaja(pelaaja2x, pelaaja2y); |
---|
50 | |
---|
51 | Level.BackgroundColor = Color.Black; |
---|
52 | |
---|
53 | alaraja = Level.CreateBottomBorder(); |
---|
54 | alaraja.IsVisible = true; |
---|
55 | |
---|
56 | ylaraja = Level.CreateTopBorder(); |
---|
57 | ylaraja.IsVisible = true; |
---|
58 | |
---|
59 | oikearaja = Level.CreateRightBorder(); |
---|
60 | oikearaja.IsVisible = true; |
---|
61 | |
---|
62 | vasenraja = Level.CreateLeftBorder(); |
---|
63 | vasenraja.IsVisible = true; |
---|
64 | } |
---|
65 | |
---|
66 | public PhysicsObject luoPelaaja(double x, double y) { |
---|
67 | |
---|
68 | PhysicsObject pelaaja = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50); |
---|
69 | pelaaja.Shape = Shape.Circle; |
---|
70 | pelaaja.X = x; |
---|
71 | pelaaja.Y = y; |
---|
72 | pelaaja.MaxVelocity = 100.0; |
---|
73 | Add(pelaaja); |
---|
74 | |
---|
75 | return pelaaja; |
---|
76 | } |
---|
77 | |
---|
78 | public void asetaNappaimet() { |
---|
79 | |
---|
80 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, asetaNopeus, null, pelaaja1, ylos); |
---|
81 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, asetaNopeus, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
82 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, asetaNopeus, null, pelaaja1, alas); |
---|
83 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, asetaNopeus, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
84 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, asetaNopeus, null, pelaaja1, vasen); |
---|
85 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, asetaNopeus, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
86 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, asetaNopeus, null, pelaaja1, oikea); |
---|
87 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, asetaNopeus, null, pelaaja1, Vector.Zero); |
---|
88 | Keyboard.Listen(Key.Period, ButtonState.Pressed, ammu, null, pelaaja1); |
---|
89 | Keyboard.Listen(Key.Comma, ButtonState.Pressed, vaihdaMagneettisuus, null, pelaaja1); |
---|
90 | |
---|
91 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, asetaNopeus, null, pelaaja2, ylos); |
---|
92 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, asetaNopeus, null, pelaaja2, Vector.Zero); |
---|
93 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, asetaNopeus, null, pelaaja2, alas); |
---|
94 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, asetaNopeus, null, pelaaja2, Vector.Zero); |
---|
95 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, asetaNopeus, null, pelaaja2, vasen); |
---|
96 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, asetaNopeus, null, pelaaja2, Vector.Zero); |
---|
97 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, asetaNopeus, null, pelaaja2, oikea); |
---|
98 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, asetaNopeus, null, pelaaja2, Vector.Zero); |
---|
99 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, ammu, null, pelaaja2); |
---|
100 | Keyboard.Listen(Key.LeftShift, ButtonState.Pressed, vaihdaMagneettisuus, null, pelaaja2); |
---|
101 | |
---|
102 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
103 | |
---|
104 | } |
---|
105 | |
---|
106 | public void asetaMagneettitarkastusajastin() |
---|
107 | { |
---|
108 | while (true) |
---|
109 | { |
---|
110 | Timer.SingleShot(0.01, tarkistaMagneetit); |
---|
111 | } |
---|
112 | } |
---|
113 | |
---|
114 | public void tarkistaMagneetit() |
---|
115 | { |
---|
116 | } |
---|
117 | |
---|
118 | public void asetaNopeus(PhysicsObject pelaaja, Vector nopeus) |
---|
119 | { |
---|
120 | |
---|
121 | if (pelaaja == pelaaja1) |
---|
122 | { |
---|
123 | if (nopeus.X != 0 && nopeus.Y != 0) |
---|
124 | { |
---|
125 | edellinenNopeusPelaaja1 = nopeus * 4; |
---|
126 | } |
---|
127 | else |
---|
128 | { |
---|
129 | edellinenNopeusPelaaja1 = pelaaja.Velocity * 4; |
---|
130 | } |
---|
131 | } |
---|
132 | if (pelaaja == pelaaja2) |
---|
133 | { |
---|
134 | if (nopeus.X != 0 && nopeus.Y != 0) |
---|
135 | { |
---|
136 | edellinenNopeusPelaaja2 = nopeus * 4; |
---|
137 | } |
---|
138 | else |
---|
139 | { |
---|
140 | edellinenNopeusPelaaja2 = pelaaja.Velocity * 4; |
---|
141 | } |
---|
142 | } |
---|
143 | |
---|
144 | pelaaja.Velocity = nopeus; |
---|
145 | } |
---|
146 | |
---|
147 | public void ammu(PhysicsObject pelaaja) |
---|
148 | { |
---|
149 | if (pelaaja == pelaaja1) |
---|
150 | { |
---|
151 | luoUusiAmmus(pelaaja.X + edellinenNopeusPelaaja1.X / 10, pelaaja.Y + edellinenNopeusPelaaja1.Y / 10, onkoMagneettinen1, edellinenNopeusPelaaja1); |
---|
152 | |
---|
153 | } |
---|
154 | else |
---|
155 | { |
---|
156 | luoUusiAmmus(pelaaja.X + edellinenNopeusPelaaja2.X / 10, pelaaja.Y + edellinenNopeusPelaaja2.Y / 10, onkoMagneettinen2, edellinenNopeusPelaaja2); |
---|
157 | } |
---|
158 | } |
---|
159 | |
---|
160 | public void luoUusiAmmus(double x, double y, bool onkoMagneettinen, Vector nopeus) |
---|
161 | { |
---|
162 | Ammus uusiAmmus = new Ammus(20, 20, onkoMagneettinen); |
---|
163 | |
---|
164 | uusiAmmus.asetaNopeus(nopeus); |
---|
165 | uusiAmmus.asetaSijainti(x, y); |
---|
166 | |
---|
167 | Add(uusiAmmus); |
---|
168 | |
---|
169 | AddCollisionHandler(uusiAmmus, osumaAmmuksella); |
---|
170 | |
---|
171 | ammukset.Add(uusiAmmus); |
---|
172 | } |
---|
173 | |
---|
174 | public void vaihdaMagneettisuus(PhysicsObject pelaaja) |
---|
175 | { |
---|
176 | if (pelaaja == pelaaja1) |
---|
177 | { |
---|
178 | if (onkoMagneettinen1) |
---|
179 | { |
---|
180 | onkoMagneettinen1 = false; |
---|
181 | } |
---|
182 | else |
---|
183 | { |
---|
184 | onkoMagneettinen1 = true; |
---|
185 | } |
---|
186 | } |
---|
187 | else |
---|
188 | { |
---|
189 | if (onkoMagneettinen2) |
---|
190 | { |
---|
191 | onkoMagneettinen2 = false; |
---|
192 | } |
---|
193 | else |
---|
194 | { |
---|
195 | onkoMagneettinen2 = true; |
---|
196 | } |
---|
197 | } |
---|
198 | |
---|
199 | } |
---|
200 | |
---|
201 | public void osumaAmmuksella(PhysicsObject ammus, PhysicsObject osuja) |
---|
202 | { |
---|
203 | for(int i=0;i<ammukset.Count;i++){ |
---|
204 | if (ammukset[i] == osuja) |
---|
205 | { |
---|
206 | osuja.Destroy(); |
---|
207 | ammus.Destroy(); |
---|
208 | } |
---|
209 | } |
---|
210 | |
---|
211 | if (osuja == pelaaja1 || osuja == pelaaja2) { |
---|
212 | |
---|
213 | ammus.Destroy(); |
---|
214 | |
---|
215 | } |
---|
216 | |
---|
217 | if (osuja == ylaraja || osuja == alaraja) |
---|
218 | { |
---|
219 | ammus.Destroy(); |
---|
220 | } |
---|
221 | |
---|
222 | if (osuja == oikearaja) |
---|
223 | { |
---|
224 | ammus.X = -ammus.X + 12; |
---|
225 | Timer.SingleShot(0.01, delegate { ammus.Velocity = new Vector(400.0, 0); }); |
---|
226 | |
---|
227 | } |
---|
228 | |
---|
229 | if (osuja == vasenraja) |
---|
230 | { |
---|
231 | ammus.X = -ammus.X - 12; |
---|
232 | Timer.SingleShot(0.01, delegate { ammus.Velocity = new Vector(-400.0, 0); }); |
---|
233 | } |
---|
234 | |
---|
235 | } |
---|
236 | |
---|
237 | } |
---|
238 | |
---|
239 | class Ammus : PhysicsObject |
---|
240 | { |
---|
241 | public PhysicsObject vaikutusalue; |
---|
242 | public bool magneettisuus; |
---|
243 | |
---|
244 | public Ammus(double leveys, double korkeus,bool magneettisuus) |
---|
245 | :base(leveys,korkeus) |
---|
246 | { |
---|
247 | vaikutusalue=PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys*2,korkeus*2); |
---|
248 | this.magneettisuus = magneettisuus; |
---|
249 | |
---|
250 | vaikutusalue.IsVisible = false; |
---|
251 | if (magneettisuus == true) |
---|
252 | { |
---|
253 | base.Color = Color.Red; |
---|
254 | } |
---|
255 | else |
---|
256 | { |
---|
257 | base.Color = Color.Blue; |
---|
258 | } |
---|
259 | |
---|
260 | base.Shape = Shape.Circle; |
---|
261 | vaikutusalue.Shape = Shape.Circle; |
---|
262 | |
---|
263 | |
---|
264 | } |
---|
265 | |
---|
266 | public void asetaNopeus(Vector nopeus) { |
---|
267 | base.Velocity = nopeus; |
---|
268 | vaikutusalue.Velocity = nopeus; |
---|
269 | } |
---|
270 | |
---|
271 | public void asetaSijainti(double x, double y) { |
---|
272 | |
---|
273 | base.X = x; |
---|
274 | base.Y = y; |
---|
275 | vaikutusalue.X = x; |
---|
276 | vaikutusalue.Y = y; |
---|
277 | |
---|
278 | } |
---|
279 | } |
---|