source: 2013/23/AkuL/FysiikkaPeli3/FysiikkaPeli3/FysiikkaPeli3.cs @ 10337

Revision 3984, 2.5 KB checked in by aklaason, 8 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using System.Linq;
4using System.Text;
5using Jypeli;
6using Jypeli.Assets;
7using Jypeli.Controls;
8using Jypeli.Effects;
9using Jypeli.Widgets;
10
11public class Pong : PhysicsGame
12{
13    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
14    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
15
16    PhysicsObject pallo;
17    PhysicsObject maila1;
18    PhysicsObject maila2;
19
20    public override void Begin()
21    {
22        LuoKentta();
23        AsetaOhjaimet();
24        AloitaPeli();
25    }
26
27    void LuoKentta()
28    {
29        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
30        pallo.Shape = Shape.Circle;
31        pallo.X = -200.0;
32        pallo.Y = 0.0;
33        pallo.Restitution = 1.0;
34        Add(pallo);
35
36        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
37        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
38
39        Level.CreateBorders(1.0, false);
40        Level.BackgroundColor = Color.Black;
41
42        Camera.ZoomToLevel();
43    }
44
45    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
46    {
47        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
48        maila.Shape = Shape.Rectangle;
49        maila.X = x;
50        maila.Y = y;
51        maila.Restitution = 1.0;
52        Add(maila);
53        return maila;
54    }
55
56    void AloitaPeli()
57    {
58        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
59        pallo.Hit(impulssi);
60    }
61
62    void AsetaOhjaimet()
63    {
64        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
65        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
66        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
67        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
68
69        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
70        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
71        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
72        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
73
74        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
75        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
76    }
77
78    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
79    {
80        maila.Velocity = nopeus;
81    }
82}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.