1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class FysiikkaPeli3 : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | EasyHighScore topLista = new EasyHighScore(); |
---|
12 | IntMeter pisteLaskuri; |
---|
13 | AssaultRifle pelaajan1Ase; |
---|
14 | Image taustaKuva = LoadImage("tausta5"); |
---|
15 | |
---|
16 | List<Vector> rottienspawnit = new List<Vector>(); |
---|
17 | DoubleMeter elamaLaskuri; |
---|
18 | |
---|
19 | Image olionkuva = LoadImage("sinä"); |
---|
20 | |
---|
21 | public override void Begin() |
---|
22 | { |
---|
23 | |
---|
24 | |
---|
25 | LuoAlkuValikko(); |
---|
26 | |
---|
27 | |
---|
28 | |
---|
29 | |
---|
30 | |
---|
31 | |
---|
32 | |
---|
33 | } |
---|
34 | void LuoAlkuValikko() |
---|
35 | { |
---|
36 | |
---|
37 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Plague Survival Beta","Start Game", "Help", "Quit"); |
---|
38 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed,Exit, "Lopeta peli"); |
---|
39 | |
---|
40 | Add(alkuValikko); |
---|
41 | alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); |
---|
42 | alkuValikko.AddItemHandler(1,Help); |
---|
43 | alkuValikko.AddItemHandler(2, Exit); |
---|
44 | |
---|
45 | |
---|
46 | } |
---|
47 | void AloitaPeli() |
---|
48 | { |
---|
49 | rottienspawnit.Clear(); |
---|
50 | LuoKentta(); |
---|
51 | LuoPistelaskuri(); |
---|
52 | |
---|
53 | |
---|
54 | |
---|
55 | |
---|
56 | } |
---|
57 | |
---|
58 | |
---|
59 | void Help() |
---|
60 | { |
---|
61 | MessageDisplay.Add("Move with arrow keys, Press space to shoot and Press A and D to Rotate Gun"); |
---|
62 | LuoAlkuValikko(); |
---|
63 | |
---|
64 | |
---|
65 | |
---|
66 | |
---|
67 | } |
---|
68 | void LiikutaPelaaja(PhysicsObject pelaaja, Vector vektori) |
---|
69 | { |
---|
70 | |
---|
71 | pelaaja.Push(vektori); |
---|
72 | |
---|
73 | |
---|
74 | |
---|
75 | } |
---|
76 | void StopPelaaja(PhysicsObject pelaaja) |
---|
77 | { |
---|
78 | |
---|
79 | pelaaja.Velocity = Vector.Zero; |
---|
80 | |
---|
81 | |
---|
82 | } |
---|
83 | |
---|
84 | void LuoKentta() |
---|
85 | { |
---|
86 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("Kenttä2"); |
---|
87 | |
---|
88 | |
---|
89 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("60FF3D"), LuoPelaaja1); |
---|
90 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("000000"), LuoSeina1); |
---|
91 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF0000"), LuoPotion); |
---|
92 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("7F3300"), LuoLepakko); |
---|
93 | |
---|
94 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("F7FF1E"), LuoRotta); |
---|
95 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("0026FF"), LisaaSpawner); |
---|
96 | ruudut.Execute(20, 20); |
---|
97 | LuoElamanLaskuri(); |
---|
98 | Level.Background.Image = taustaKuva; |
---|
99 | Level.Background.TileToLevel(); |
---|
100 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
101 | ajastin.Interval = 1.5; |
---|
102 | ajastin.Timeout += Lisaarottia; |
---|
103 | ajastin.Start(); |
---|
104 | |
---|
105 | } |
---|
106 | |
---|
107 | void LuoPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
108 | { |
---|
109 | |
---|
110 | PhysicsObject Pelaaja1 = new PhysicsObject(50, 50); |
---|
111 | Pelaaja1.Shape = Shape.Circle; |
---|
112 | Add(Pelaaja1); |
---|
113 | Pelaaja1.Image = olionkuva; |
---|
114 | Pelaaja1.Position = paikka; |
---|
115 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaaja, null, Pelaaja1, new Vector(-1000, 0)); |
---|
116 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaaja, null, Pelaaja1, new Vector(1000, 0)); |
---|
117 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaaja, null, Pelaaja1, new Vector(0, 1000)); |
---|
118 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaaja, null, Pelaaja1, new Vector(0, -1000)); |
---|
119 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, StopPelaaja, null, Pelaaja1); |
---|
120 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, StopPelaaja, null, Pelaaja1); |
---|
121 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, StopPelaaja, null, Pelaaja1); |
---|
122 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, StopPelaaja, null, Pelaaja1); |
---|
123 | Pelaaja1.CanRotate = false; |
---|
124 | Camera.Follow(Pelaaja1); |
---|
125 | AddCollisionHandler(Pelaaja1, "pahis", PelaajaTormasi); |
---|
126 | AddCollisionHandler(Pelaaja1, "rotta", PelaajaTormasi2); |
---|
127 | AddCollisionHandler(Pelaaja1, "health", PelaajaParanee); |
---|
128 | Pelaaja1.Tag = "pelaaja"; |
---|
129 | pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
130 | Keyboard.Listen (Key.A, ButtonState.Down,LiikutaAsetta,null, pelaajan1Ase,5.0); |
---|
131 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaAsetta, null, pelaajan1Ase, -5.0); |
---|
132 | |
---|
133 | |
---|
134 | Pelaaja1.Add(pelaajan1Ase); |
---|
135 | |
---|
136 | pelaajan1Ase.Ammo.Value = 1000; |
---|
137 | |
---|
138 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
139 | pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
140 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan1Ase); |
---|
141 | } |
---|
142 | |
---|
143 | void LuoSeina1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
144 | { |
---|
145 | |
---|
146 | |
---|
147 | PhysicsObject Seinä1 = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50); |
---|
148 | Seinä1.Shape = Shape.Circle; |
---|
149 | Seinä1.Position = paikka; |
---|
150 | Add(Seinä1); |
---|
151 | Image Seinä = LoadImage("Seinä1"); |
---|
152 | Seinä1.Image = Seinä; |
---|
153 | Seinä1.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
154 | |
---|
155 | |
---|
156 | |
---|
157 | |
---|
158 | |
---|
159 | |
---|
160 | } |
---|
161 | void LuoPotion(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
162 | { |
---|
163 | |
---|
164 | PhysicsObject Potion = new PhysicsObject(30, 30); |
---|
165 | Image HpPotion = LoadImage("Hp Potion"); |
---|
166 | Potion.Image = HpPotion; |
---|
167 | Add(Potion); |
---|
168 | Potion.Position = paikka; |
---|
169 | Potion.Tag = "health"; |
---|
170 | |
---|
171 | |
---|
172 | } |
---|
173 | |
---|
174 | void LuoRotta(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
175 | { |
---|
176 | |
---|
177 | PhysicsObject Rotta = new PhysicsObject(30, 30); |
---|
178 | Image Rottga = LoadImage("Rottqa"); |
---|
179 | Rotta.Image = Rottga; |
---|
180 | Rotta.Position = paikka; |
---|
181 | Add(Rotta); |
---|
182 | Rotta.Tag = "rotta"; |
---|
183 | |
---|
184 | FollowerBrain seuraajaAivot = new FollowerBrain("pelaaja"); |
---|
185 | seuraajaAivot.Speed = 300; |
---|
186 | seuraajaAivot.DistanceFar = 600; |
---|
187 | seuraajaAivot.DistanceClose = 0; |
---|
188 | seuraajaAivot.StopWhenTargetClose = true; |
---|
189 | |
---|
190 | Rotta.Brain = seuraajaAivot; |
---|
191 | |
---|
192 | |
---|
193 | } |
---|
194 | |
---|
195 | void LuoLepakko(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
196 | { |
---|
197 | |
---|
198 | |
---|
199 | PhysicsObject Lepakko = new PhysicsObject(50, 50); |
---|
200 | Image Leppakko = LoadImage("Leppakko"); |
---|
201 | Lepakko.Image = Leppakko; |
---|
202 | Add(Lepakko); |
---|
203 | |
---|
204 | FollowerBrain seuraajaAivot = new FollowerBrain("pelaaja"); |
---|
205 | seuraajaAivot.Speed = 400; |
---|
206 | seuraajaAivot.DistanceFar = 600; |
---|
207 | seuraajaAivot.DistanceClose = 0; |
---|
208 | seuraajaAivot.StopWhenTargetClose = true; |
---|
209 | Lepakko.Brain = seuraajaAivot; |
---|
210 | Lepakko.Position = paikka; |
---|
211 | |
---|
212 | |
---|
213 | Lepakko.Tag = "pahis"; |
---|
214 | |
---|
215 | |
---|
216 | |
---|
217 | |
---|
218 | |
---|
219 | } |
---|
220 | void LuoElamanLaskuri() |
---|
221 | { |
---|
222 | |
---|
223 | elamaLaskuri = new DoubleMeter(30); |
---|
224 | elamaLaskuri.MaxValue = 30; |
---|
225 | elamaLaskuri.LowerLimit += ElamaLoppui; |
---|
226 | |
---|
227 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
228 | elamaPalkki.X = Screen.Left + 150; |
---|
229 | elamaPalkki.Y = Screen.Top - 20; |
---|
230 | elamaPalkki.BindTo(elamaLaskuri); |
---|
231 | Add(elamaPalkki); |
---|
232 | elamaPalkki.Angle = Angle.RightAngle; |
---|
233 | |
---|
234 | |
---|
235 | |
---|
236 | |
---|
237 | |
---|
238 | |
---|
239 | } |
---|
240 | |
---|
241 | void ElamaLoppui() |
---|
242 | { |
---|
243 | |
---|
244 | |
---|
245 | MessageDisplay.Add("kuolit."); |
---|
246 | ClearAll(); |
---|
247 | LuoAlkuValikko(); |
---|
248 | |
---|
249 | |
---|
250 | |
---|
251 | |
---|
252 | } |
---|
253 | |
---|
254 | void PelaajaTormasi(PhysicsObject Pelaaja1, PhysicsObject Lepakko) |
---|
255 | { |
---|
256 | |
---|
257 | elamaLaskuri.Value--; |
---|
258 | |
---|
259 | |
---|
260 | |
---|
261 | if (elamaLaskuri.Value == 0) |
---|
262 | Pelaaja1.Destroy(); |
---|
263 | |
---|
264 | |
---|
265 | |
---|
266 | |
---|
267 | |
---|
268 | } |
---|
269 | |
---|
270 | |
---|
271 | void PelaajaTormasi2(PhysicsObject Pelaaja1, PhysicsObject Rotta) |
---|
272 | { |
---|
273 | |
---|
274 | elamaLaskuri.Value -=2; |
---|
275 | |
---|
276 | |
---|
277 | |
---|
278 | if (elamaLaskuri.Value == 0) |
---|
279 | Pelaaja1.Destroy(); |
---|
280 | |
---|
281 | |
---|
282 | |
---|
283 | } |
---|
284 | void PelaajaParanee(PhysicsObject Pelaaja1, PhysicsObject Potion) |
---|
285 | { |
---|
286 | |
---|
287 | elamaLaskuri.Value += 5; |
---|
288 | |
---|
289 | Potion.Destroy(); |
---|
290 | pisteLaskuri.Value += 1; |
---|
291 | |
---|
292 | } |
---|
293 | |
---|
294 | |
---|
295 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
296 | { |
---|
297 | if (kohde.Tag.ToString() == "rotta") kohde.Destroy(); |
---|
298 | if (kohde.Tag.ToString() == "pahis") kohde.Destroy(); |
---|
299 | pisteLaskuri.Value += 5; |
---|
300 | ammus.Destroy(); |
---|
301 | |
---|
302 | |
---|
303 | } |
---|
304 | |
---|
305 | |
---|
306 | |
---|
307 | void AmmuAseella(AssaultRifle ase) |
---|
308 | { |
---|
309 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
310 | |
---|
311 | if(ammus != null) |
---|
312 | ammus.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(1.0); |
---|
313 | |
---|
314 | |
---|
315 | |
---|
316 | |
---|
317 | } |
---|
318 | |
---|
319 | void LiikutaAsetta(AssaultRifle ase,double kulma) |
---|
320 | { |
---|
321 | |
---|
322 | ase.Angle += Angle.FromDegrees(kulma); |
---|
323 | |
---|
324 | |
---|
325 | |
---|
326 | |
---|
327 | } |
---|
328 | |
---|
329 | void LuoPistelaskuri() |
---|
330 | { |
---|
331 | |
---|
332 | pisteLaskuri = new IntMeter(0); |
---|
333 | |
---|
334 | Label pisteNaytto = new Label(); |
---|
335 | pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; |
---|
336 | pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
337 | pisteNaytto.TextColor = Color.Black; |
---|
338 | pisteNaytto.Color = Color.White; |
---|
339 | |
---|
340 | pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); |
---|
341 | Add(pisteNaytto); |
---|
342 | pisteNaytto.Title = "Current score"; |
---|
343 | pisteLaskuri.Reset(); |
---|
344 | } |
---|
345 | |
---|
346 | |
---|
347 | void Lisaarottia() |
---|
348 | { |
---|
349 | PhysicsObject Rotta = new PhysicsObject(30, 30); |
---|
350 | Image Rottga = LoadImage("Rottqa"); |
---|
351 | Rotta.Image = Rottga; |
---|
352 | Add(Rotta); |
---|
353 | Rotta.Tag = "rotta"; |
---|
354 | Rotta.Position = rottienspawnit[RandomGen.NextInt(rottienspawnit.Count)]; |
---|
355 | FollowerBrain seuraajaAivot = new FollowerBrain("pelaaja"); |
---|
356 | seuraajaAivot.Speed = 300; |
---|
357 | seuraajaAivot.DistanceFar = 600; |
---|
358 | seuraajaAivot.DistanceClose = 0; |
---|
359 | seuraajaAivot.StopWhenTargetClose = true; |
---|
360 | |
---|
361 | Rotta.Brain = seuraajaAivot; |
---|
362 | |
---|
363 | |
---|
364 | } |
---|
365 | |
---|
366 | void LisaaSpawner( Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
367 | { |
---|
368 | rottienspawnit.Add(paikka); |
---|
369 | GameObject spawni = new GameObject(50, 50); |
---|
370 | Image Spawni1 = LoadImage("Spawni1"); |
---|
371 | spawni.Image = Spawni1; |
---|
372 | } |
---|
373 | |
---|
374 | |
---|
375 | } |
---|