source: 2012/kerho/IlmariT/NINJAGAME/NINJAGAME/NINJAGAME.cs @ 3930

Revision 3930, 4.8 KB checked in by sailniir, 7 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class NINJAGAME : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 440;
12       
13         
14       
15    const double hyppyNopeus = 910;
16    const int RUUDUN_KOKO = 40;
17   
18    PlatformCharacter pelaaja1;
19
20    Image pelaajanKuva = LoadImage("NINJAGAME");
21    Image tahtiKuva = LoadImage("PISTE");
22    Image lyoKuva = LoadImage("Lyo");
23    Image vihuKuva = LoadImage("vihu");
24    Image judduaKuva = LoadImage("juddua");
25    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
26
27    public override void Begin()
28    {
29        Gravity = new Vector(0, -1000);
30
31        LuoKentta();
32        LisaaNappaimet();
33
34        Camera.Follow(pelaaja1);
35        Camera.ZoomFactor = 1.2;
36        Camera.StayInLevel = true;
37    }
38
39    void LuoKentta()
40    {
41        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
42        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
43        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
44        kentta.SetTileMethod('V', LisaaVihollinen);
45        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
46        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
47        Level.CreateBorders();
48     //   Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
49    }
50
51    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
52    {
53        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
54        taso.Position = paikka;
55        taso.Color = Color.Black;
56        Add(taso);
57        taso.Image = judduaKuva;
58    }
59
60    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
61    {
62        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
63        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
64        tahti.Position = paikka;
65        tahti.Image = tahtiKuva;
66        tahti.Tag = "tahti";
67        Add(tahti);
68    }
69
70    void LisaaVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
71    {
72        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
73        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
74        tahti.Position = paikka;
75        tahti.Image = vihuKuva;
76        tahti.Tag = "vihu";
77        Add(tahti);
78    }
79
80    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
81    {
82        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
83        pelaaja1.Position = paikka;
84        pelaaja1.Mass = 4.0;
85        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
86        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
87        AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihu", TormaaViholliseen);
88        Add(pelaaja1);
89    }
90
91    void LisaaNappaimet()
92    {
93        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
94        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
95
96        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
97        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
98        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
99        Mouse.Listen(MouseButton.Left,ButtonState.Down,Lyo,"Lyö", pelaaja1);
100
101        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
102
103        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
104        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
105        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
106
107        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
108    }
109
110    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
111    {
112        hahmo.Walk(nopeus);
113    }
114
115    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
116    {
117        hahmo.Jump(nopeus);
118    }
119
120    void Lyo(PlatformCharacter hahmo)
121    {
122        hahmo.Image = lyoKuva;
123
124        Timer.SingleShot(0.5, delegate { 
125                            hahmo.Image = pelaajanKuva;
126                            hahmo.Tag = "";
127                        } );
128
129        hahmo.Tag = "lyo";
130    }
131
132    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
133    {
134        maaliAani.Play();
135        MessageDisplay.Add("PUHKAISIT EXPAPALLERON POKS!");
136        tahti.Destroy();
137    }
138
139    void TormaaViholliseen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject vihu)
140    {
141        maaliAani.Play();
142
143        if (hahmo.Tag == "lyo") vihu.Destroy();
144        else
145        {
146            MessageDisplay.Add("KUOLIT! :(");
147            hahmo.Destroy();
148
149            Level.BackgroundColor = Color.DarkRed;
150        }
151    }
152}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.