source: 2012/kerho/AkiP/Kirkle/Kirkle/Kirkle.cs @ 3941

Revision 3941, 6.1 KB checked in by jypeleht, 7 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Kirkle : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("KirkleIdle");
18
19    private Image[] kirkleKavely = LoadImages("KirkleWalking1", "KirkleIdle", "KirkleWalking2", "KirkleIdle"); 
20
21    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
22
23    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
24
25    int kenttaNro = 1;
26
27    public override void Begin()
28    {
29        SeuraavaKentta();
30    }
31
32    void SeuraavaKentta()
33    {
34        ClearAll();
35
36        Gravity = new Vector(0, -1000);
37        if (kenttaNro == 1) LuoKentta("kentta1");
38        else if (kenttaNro == 2) LuoKentta("kentta2");
39        else if (kenttaNro > 2) Exit();
40
41        Camera.Follow(pelaaja1);
42        Camera.StayInLevel = true;
43
44        LisaaNappaimet();
45    }
46
47    void LuoKentta(String kentanNimi)
48    {
49        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset(kentanNimi);
50        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
51        kentta.SetTileMethod('%', LisaaTiili);
52        kentta.SetTileMethod('>', LisaaVanishTiili);
53        kentta.SetTileMethod('!', LisaaPalikka);
54        kentta.SetTileMethod('@', LisaaLaava);
55        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
56        kentta.SetTileMethod('G', LisaaMaali);
57        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
58        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
59        Level.CreateBorders();
60        if (kentanNimi.Equals("kentta1"))
61            Level.BackgroundColor = Color.JungleGreen;
62        if (kentanNimi.Equals("kentta2"))
63            Level.BackgroundColor = Color.Black;
64    }
65
66    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
67    {
68        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
69        taso.Position = paikka;
70        taso.Color = Color.Green;
71        taso.CollisionIgnoreGroup = 1;
72        Add(taso);
73    }
74
75    void LisaaTiili(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
76    {
77        PhysicsObject tiili = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
78        tiili.Position = paikka;
79        tiili.CollisionIgnoreGroup = 1;
80        tiili.Color = Color.Brown;
81        Add(tiili);
82    }
83
84    void LisaaVanishTiili(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
85    {
86        PhysicsObject vanishtiili = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
87        vanishtiili.Position = paikka;
88        vanishtiili.CollisionIgnoreGroup = 1;
89        vanishtiili.Color = Color.Crimson;
90        vanishtiili.IsVisible = false;
91        Add(vanishtiili);
92    }
93
94    void LisaaPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
95    {
96        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
97        palikka.Position = paikka;
98        palikka.CollisionIgnoreGroup = 1;
99        palikka.Color = Color.Yellow;
100        Add(palikka);
101    }
102
103    void LisaaLaava(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
104    {
105        PhysicsObject laava = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
106        laava.Position = paikka;
107        laava.Color = Color.Red;
108        laava.CollisionIgnoreGroup = 1;
109        Add(laava);
110    }
111
112    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
113    {
114        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
115        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
116        tahti.Position = paikka;
117        tahti.Image = tahtiKuva;
118        tahti.Tag = "tahti";
119        Add(tahti);
120    }
121
122    void LisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
123    {
124        PhysicsObject maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
125        maali.Position = paikka;
126        maali.Color = Color.Magenta;
127        maali.CollisionIgnoreGroup = 1;
128        maali.Tag = "maali";
129        Add(maali);
130    }
131
132    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
133    {
134        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
135        pelaaja1.AnimWalk = new Animation(kirkleKavely);
136//        pelaaja1.Animation.Start();
137  //      pelaaja1.Animation.Stop();
138        pelaaja1.AnimWalk.FPS = 5;
139        pelaaja1.Position = paikka;
140        pelaaja1.Mass = 4.0;
141        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
142        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
143        AddCollisionHandler(pelaaja1, "maali", delegate(PhysicsObject p, PhysicsObject p2)
144        {
145            kenttaNro++;
146            SeuraavaKentta();
147        });
148        Add(pelaaja1);
149    }
150
151    void LisaaNappaimet()
152    {
153        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
154        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
155
156        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
157        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
158        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
159
160        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
161
162        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
163        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
164        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
165
166        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
167    }
168
169    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
170    {
171        hahmo.Walk(nopeus);
172    }
173
174    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
175    {
176        hahmo.Jump(nopeus);
177    }
178
179    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
180    {
181        maaliAani.Play();
182        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
183        tahti.Destroy();
184    }
185}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.