source: 2012/JAO/jonne kuusisto/pong/pong/pong/pong.cs @ 2692

Revision 2692, 5.8 KB checked in by anonymous, 9 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24    public override void Begin()
25    {
26        LuoKentta();
27        AsetaOhjaimet();
28        LisaaLaskurit();
29        AloitaPeli();
30    }
31
32    void LuoKentta()
33    {
34        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
35        pallo.Shape = Shape.Circle;
36        pallo.X = -200.0;
37        pallo.Y = 0.0;
38        pallo.Restitution = 1.0;
39        pallo.KineticFriction = 0.0;
40        pallo.MomentOfInertia = Double.PositiveInfinity;
41        Add(pallo);
42        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
43
44        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
45        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
46
47        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
48        vasenReuna.Restitution = 1.0;
49        vasenReuna.KineticFriction = 0.0;
50        vasenReuna.IsVisible = false;
51        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
52        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
53        oikeaReuna.KineticFriction = 0.0;
54        oikeaReuna.IsVisible = false;
55        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
56        ylaReuna.Restitution = 1.0;
57        ylaReuna.KineticFriction = 0.0;
58        ylaReuna.IsVisible = false;
59        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
60        alaReuna.Restitution = 1.0;
61        alaReuna.IsVisible = false;
62        alaReuna.KineticFriction = 0.0;
63
64        Level.BackgroundColor = Color.Black;
65
66        Camera.ZoomToLevel();
67    }
68
69    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
70    {
71        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
72        maila.Shape = Shape.Rectangle;
73        maila.X = x;
74        maila.Y = y;
75        maila.Restitution = 1.0;
76        maila.KineticFriction = 0.0;
77        Add(maila);
78        return maila;
79    }
80
81    void LisaaLaskurit()
82    {
83        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
84        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
85    }
86
87    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
88    {
89        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
90        laskuri.MaxValue = 10;
91        Label naytto = new Label();
92        naytto.BindTo(laskuri);
93        naytto.X = x;
94        naytto.Y = y;
95        naytto.TextColor = Color.White;
96        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
97        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
98        Add(naytto);
99        return laskuri;
100    }
101
102    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
103    {
104        if (kohde == oikeaReuna)
105        {
106            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
107        }
108        else if (kohde == vasenReuna)
109        {
110            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
111        }
112    }
113
114    void AloitaPeli()
115    {
116        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
117        pallo.Hit(impulssi);
118    }
119
120    void AsetaOhjaimet()
121    {
122        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
123        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
124        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
125        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
126
127        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
128        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
129        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
130        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
131
132        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
133        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
134
135        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
136        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
137        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
138        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
139
140        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
141        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
142        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
143        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
144
145        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
146        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
147    }
148
149    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
150    {
151        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
152        {
153            maila.Velocity = Vector.Zero;
154            return;
155        }
156        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
157        {
158            maila.Velocity = Vector.Zero;
159            return;
160        }
161
162        maila.Velocity = nopeus;
163    }
164}
165
166       
167     
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.