source: 2012/JAO/SusannaMälkki/pong/pong/pong/pong.cs @ 10337

Revision 2703, 2.9 KB checked in by anonymous, 9 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject pallo;
12    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
13    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200); 
14    PhysicsObject maila1;
15    PhysicsObject maila2;
16
17
18    public override void Begin()
19    {
20        LuoKentta();
21        AsetaOhjaimet();
22
23
24        Vector impulssi = new Vector(500.0, 600);
25        pallo.Hit(impulssi);
26
27
28        // TODO: Alusta peli tässä
29
30        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
31        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
32    }
33    void LuoKentta()
34    {
35        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
36        pallo.Shape = Shape.Circle;
37        Add(pallo);
38
39        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
40        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
41
42
43
44        pallo.X = -200.0; Level.CreateBorders();
45        pallo.Restitution = 1.0;
46        Level.BackgroundColor = Color.Black;
47        Camera.ZoomToLevel();
48
49
50    }
51    void AloitaPeli()
52    {
53        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
54        pallo.Hit(impulssi);
55
56    }
57    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
58    {
59        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
60        maila.Shape = Shape.Rectangle;
61        maila.X = x;
62        maila.Y = y;
63        maila.Restitution = 1.0;
64        Add(maila);
65   
66       return maila;
67        }
68
69
70    void AsetaOhjaimet()
71    {
72        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu"); 
73        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
74        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
75        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
76        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
77
78        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
79        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
80        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
81        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
82
83        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
84
85    }
86    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
87    {
88        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top) )
89
90        {
91            maila.Velocity = Vector.Zero;
92            return;
93        }
94
95
96        maila.Velocity = nopeus;
97    }
98
99}
100
101
102
103
104
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.