source: 2012/30/TapaniS/The Slayer task Marsu/The Slayer task Marsu/The Slayer task Marsu/The_Slayer_task_Marsu.cs @ 3737

Revision 3737, 4.2 KB checked in by tasalmik, 9 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class The_Slayer_task_Marsu : PhysicsGame
10{
11    PlatformCharacter pelaaja;
12    Image pelaajanKuva = LoadImage("ok");
13    PlatformCharacter2 vihu;
14    Image vihunKuva = LoadImage("Marsuvihu1");
15
16
17    public override void Begin()
18    {
19        MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko",
20            "Aloita peli", "Parhaat pisteet", "Lopeta");
21        Add(alkuValikko);
22        alkuValikko.ItemSelected += PainettiinValikonNappia;
23    }
24
25    void LuoKentta()
26    {
27        Gravity = new Vector(0.0, -800.0);
28        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("Kentta");
29        Camera.Zoom(1.7);
30        ruudut.SetTileMethod(Color.BrightGreen, LuoTaso);
31        ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoPelaaja);
32        ruudut.SetTileMethod(Color.Gold, LuoVihollinen);
33        ruudut.SetTileMethod(Color.Maroon, LuoMaa);
34        ruudut.SetTileMethod(Color.LimeGreen, LuoKukka);
35
36        ruudut.Execute(20, 20);
37        Level.CreateBorders();
38        AsetaOhjaimet();
39    }
40
41    void AsetaOhjaimet()
42    {
43        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
44        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Hyppää");
45        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Kavele, "Kävele", 250.0);
46        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Kavele, null, -250.0);
47        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Pressed, Kyykkyyn, "Kyykkyyn");
48        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, NouseYlos, "");
49        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja.Weapon);
50    }
51
52    void PainettiinValikonNappia(int valinta)
53    {
54        switch (valinta)
55        {
56            case 0:
57                LuoKentta();
58                break;
59            case 1:
60                // ParhaatPisteet();
61                break;
62            case 2:
63                Exit();
64                break;
65        }
66    }
67
68    void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
69    {
70        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
71        taso.Position = paikka;
72        //taso.Image = groundImage;
73        taso.CollisionIgnoreGroup = 1;
74        taso.Color = Color.BrightGreen;
75        Add(taso);
76
77
78
79    }
80    void LuoMaa(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
81    {
82        PhysicsObject maa = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
83        maa.Position = paikka;
84        //maa.Image = groundImage;
85        maa.CollisionIgnoreGroup = 1;
86        maa.Color = Color.Maroon;
87        Add(maa);
88
89
90
91
92
93    }
94    void LuoKukka(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
95    {
96        PhysicsObject kukka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
97        kukka.Position = paikka;
98        //maa.Image = groundImage;
99        kukka.CollisionIgnoreGroup = 1;
100        kukka.Color = Color.LimeGreen;
101        Add(kukka);
102
103
104
105    }
106
107
108
109
110
111
112    void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
113    {
114        pelaaja = new PlatformCharacter(30, 50);
115        pelaaja.Position = paikka;
116        Add(pelaaja);
117        pelaaja.Image = pelaajanKuva;
118        AssaultRifle ase = new AssaultRifle(10, 10);
119        pelaaja.Weapon = ase;
120        pelaaja.Weapon.AmmoIgnoresGravity = false;
121    }
122
123    void LuoVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
124    {
125        vihu = new PlatformCharacter2(30, 50);
126        vihu.Position = paikka;
127        Add(pelaaja);
128        vihu.Image = vihunKuva;
129
130
131    }
132
133    void Hyppaa()
134    {
135        pelaaja.Jump(400);
136    }
137
138    void Kavele(double suunta)
139    {
140        pelaaja.Walk(suunta);
141    }
142    void Kyykkyyn()
143    {
144        pelaaja.Height = 20;
145    }
146    void NouseYlos()
147    {
148        pelaaja.Height = 50;
149    }
150
151    void AmmuAseella(Weapon ase)
152    {
153        PhysicsObject ammus = ase.Shoot();
154        ase.FireRate = 1.0;
155        ase.AmmoIgnoresGravity = false;
156        ase.Ammo.Value = 50;
157
158
159        if (ammus != null)
160        {
161
162        }
163    }
164}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.