source: 2012/30/TapaniS/The Slayer task Marsu/The Slayer task Marsu/The Slayer task Marsu/The_Slayer_task_Marsu.cs @ 3716

Revision 3716, 2.6 KB checked in by sijoseha, 9 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class The_Slayer_task_Marsu : PhysicsGame
10{
11
12    PlatformCharacter pelaaja;
13    Image pelaajanKuva = LoadImage("ok");
14
15
16    public override void Begin()
17    {
18        MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko",
19            "Aloita peli", "Parhaat pisteet", "Lopeta");
20        Add(alkuValikko);
21        alkuValikko.ItemSelected += PainettiinValikonNappia;
22
23
24
25    }
26
27    void LuoKentta()
28    {
29        Gravity = new Vector(0.0, -800.0);
30
31
32        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("Kentta");
33
34        Camera.Zoom(1.7);
35
36        ruudut.SetTileMethod(Color.BrightGreen, LuoTaso);
37        ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoPelaaja);
38        ruudut.SetTileMethod(Color.Yellow, LuoVihollinen);
39
40        ruudut.Execute(20, 20);
41        Level.CreateBorders();
42        AsetaOhjaimet();
43
44    }
45
46    void AsetaOhjaimet()
47    {
48        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
49        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Hyppää");
50        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Pressed, Kavele, "Kävele", 355.0);
51        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Pressed, Kavele, null, -355.0);
52        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Pressed, Kyykkyyn, "Kyykkyyn");
53
54        }
55
56    void PainettiinValikonNappia(int valinta)
57    {
58        switch (valinta)
59        {
60            case 0:
61                LuoKentta();
62                break;
63            case 1:
64                // ParhaatPisteet();
65                break;
66            case 2:
67                Exit();
68                break;
69        }
70    }
71    void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
72    {
73        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
74        taso.Position = paikka;
75        //taso.Image = groundImage;
76        taso.CollisionIgnoreGroup = 1;
77        taso.Color = Color.BrightGreen;
78        Add(taso);
79
80
81
82    }
83
84    void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
85    {
86        pelaaja = new PlatformCharacter(30, 50);
87        pelaaja.Position = paikka;
88        Add(pelaaja);
89        pelaaja.Image = pelaajanKuva;
90    }
91
92    void LuoVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
93    {
94
95
96
97    }
98
99    void Hyppaa()
100    {
101        pelaaja.Jump(400);
102    }
103
104    void Kavele(double suunta)
105    {
106        pelaaja.Walk(suunta);
107    }
108    void Kyykkyyn()
109    {
110        pelaaja.Crouch();
111    }
112
113 
114
115       
116   
117}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.