1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class MW2_My_Warfare_2_ : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | Pelaaja pelaaja1; |
---|
12 | Pelaaja pelaaja2; |
---|
13 | |
---|
14 | PhysicsObject tähtäin; |
---|
15 | PhysicsObject tähtäin2; |
---|
16 | Ase rynkky; |
---|
17 | Ase rynkky2; |
---|
18 | Ase pistooli; |
---|
19 | Ase minigun; |
---|
20 | Ase snipa; |
---|
21 | Ase sinko; |
---|
22 | PhysicsObject rynkynhylsy; |
---|
23 | |
---|
24 | |
---|
25 | DoubleMeter pelaajan1terveys; |
---|
26 | DoubleMeter pelaajan2terveys; |
---|
27 | Timer aseajastin; |
---|
28 | |
---|
29 | Label asenäyttö; |
---|
30 | Label asenäyttö2; |
---|
31 | IntMeter ammusmittari; |
---|
32 | IntMeter ammusmittari2; |
---|
33 | Label ammusmittariNäyttö; |
---|
34 | Label ammusmittariNäyttö2; |
---|
35 | PhysicsObject laatikko; |
---|
36 | |
---|
37 | int pMaxMaara = 1500; |
---|
38 | |
---|
39 | //Kenttä |
---|
40 | Image kivenKuva = LoadImage("kivi"); |
---|
41 | Image piikkilankaKuva = LoadImage("piikkilanka"); |
---|
42 | Image pystypiikkilankaKuva = LoadImage("piikkilankapysty"); |
---|
43 | Image vaakapuunKuva = LoadImage("puuvaaka"); |
---|
44 | Image naamioverkonKuva = LoadImage("naamioverkko"); |
---|
45 | Image pelaaja1Kuva = LoadImage("pelaaja1"); |
---|
46 | Image rynkynhylsynKuva = LoadImage("rynkynhylsy"); |
---|
47 | Image pelaaja2Kuva = LoadImage("pelaaja2"); |
---|
48 | Image pystypuunKuva = LoadImage("puupysty"); |
---|
49 | Image laatikonKuva = LoadImage("kamaa"); |
---|
50 | Image bussinkuva = LoadImage("bussi"); |
---|
51 | int kivenKestävyys; |
---|
52 | |
---|
53 | Image kiviRikki0 = LoadImage("kivirikki0"); |
---|
54 | Image kiviRikki1 = LoadImage("kivirikki1"); |
---|
55 | Image kiviRikki2 = LoadImage("kivirikki2"); |
---|
56 | Image kiviRikki3 = LoadImage("kivirikki3"); |
---|
57 | Image pystypuuRikki1 = LoadImage("puupystyrikki1"); |
---|
58 | Image pystypuuRikki2 = LoadImage("puupystyrikki2"); |
---|
59 | |
---|
60 | //Partikkelit |
---|
61 | Image kivisirpale1 = LoadImage("kivisirpale1"); |
---|
62 | Image kivisirpale2 = LoadImage("kivisirpale2"); |
---|
63 | Image kipinä1 = LoadImage("kipinä1"); |
---|
64 | Image veriroiske1 = LoadImage("veriroiske1"); |
---|
65 | Image puusirpale1 = LoadImage("puusirpale1"); |
---|
66 | Image savuHiukkanen1 = LoadImage("savuhiukkanen1"); |
---|
67 | Image savuHiukkanen2 = LoadImage("savuhiukkanen2"); |
---|
68 | Image liekkiHiukkanen1 = LoadImage("liekkihiukkanen1"); |
---|
69 | Image liekkiHiukkanen2 = LoadImage("liekkihiukkanen2"); |
---|
70 | Smoke savu; |
---|
71 | Flame sinkoliekki; |
---|
72 | |
---|
73 | public override void Begin() |
---|
74 | { |
---|
75 | LuoKenttä(); |
---|
76 | |
---|
77 | AsetaOhjaimet(); |
---|
78 | |
---|
79 | |
---|
80 | |
---|
81 | |
---|
82 | } |
---|
83 | |
---|
84 | |
---|
85 | #region kenttä |
---|
86 | void LuoKenttä() |
---|
87 | { |
---|
88 | Level.BackgroundColor = Color.Black; |
---|
89 | |
---|
90 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kenttä2"); |
---|
91 | |
---|
92 | ruudut.SetTileMethod(Color.Rose, LuoBussi); |
---|
93 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoPiikkilanka); |
---|
94 | ruudut.SetTileMethod(Color.Gray, LuoKivi); |
---|
95 | ruudut.SetTileMethod(Color.Orange, LuoPystyPuu); |
---|
96 | ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoPystypiikkilanka); |
---|
97 | ruudut.SetTileMethod(Color.Brown, LuoVaakaPuu); |
---|
98 | ruudut.SetTileMethod(Color.Green, LuoNaamioverkko); |
---|
99 | ruudut.SetTileMethod(Color.Purple, LuoLaatikko); |
---|
100 | ruudut.SetTileMethod(Color.BrightGreen, LuoPelaaja1); |
---|
101 | ruudut.SetTileMethod(Color.BloodRed, LuoPelaaja2); |
---|
102 | ruudut.SetTileMethod(Color.DarkGray, LuoSavu); |
---|
103 | //ruudut.SetTileMethod(Color.Gold, LuoLiekki); |
---|
104 | |
---|
105 | ruudut.Execute(50, 50); |
---|
106 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
107 | AseNäyttö(); |
---|
108 | AmmusMittari(); |
---|
109 | AmmusMittari2(); |
---|
110 | Level.AmbientLight = 0.3; |
---|
111 | |
---|
112 | Light valo = new Light(); |
---|
113 | valo.Intensity = 1.2; |
---|
114 | valo.Distance = 150; |
---|
115 | valo.Position = (new Vector(0.0, 0.0)); |
---|
116 | Add(valo); |
---|
117 | |
---|
118 | |
---|
119 | |
---|
120 | |
---|
121 | |
---|
122 | |
---|
123 | |
---|
124 | } |
---|
125 | |
---|
126 | void LuoBussi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
127 | { |
---|
128 | PhysicsObject bussi = PhysicsObject.CreateStaticObject(161, 134); |
---|
129 | bussi.Position = paikka; |
---|
130 | bussi.Image = bussinkuva; |
---|
131 | bussi.Shape = Shape.FromImage(bussinkuva); |
---|
132 | Add(bussi); |
---|
133 | } |
---|
134 | |
---|
135 | void LuoPiikkilanka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
136 | { |
---|
137 | PhysicsObject piikkilanka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
138 | piikkilanka.Position = paikka; |
---|
139 | piikkilanka.Image = piikkilankaKuva; |
---|
140 | piikkilanka.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
141 | Add(piikkilanka); |
---|
142 | |
---|
143 | } |
---|
144 | |
---|
145 | void LuoPystypiikkilanka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
146 | { |
---|
147 | PhysicsObject pystypiikkilanka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
148 | pystypiikkilanka.Position = paikka; |
---|
149 | pystypiikkilanka.Image = pystypiikkilankaKuva; |
---|
150 | Add(pystypiikkilanka); |
---|
151 | |
---|
152 | } |
---|
153 | |
---|
154 | void LuoNaamioverkko(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
155 | { |
---|
156 | PhysicsObject naamioverkko = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
157 | naamioverkko.Position = paikka; |
---|
158 | naamioverkko.Image = naamioverkonKuva; |
---|
159 | naamioverkko.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
160 | naamioverkko.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
161 | |
---|
162 | Add(naamioverkko, 2); |
---|
163 | } |
---|
164 | |
---|
165 | void LuoKivi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
166 | { |
---|
167 | Tuhoutuva kivi = new Tuhoutuva(leveys, korkeus, 20); |
---|
168 | kivi.MakeStatic(); |
---|
169 | kivi.Kesto.AddTrigger(15, TriggerDirection.Down, delegate |
---|
170 | { |
---|
171 | kivi.Image = kiviRikki0; |
---|
172 | }); |
---|
173 | kivi.Kesto.AddTrigger(10, TriggerDirection.Down, delegate |
---|
174 | { |
---|
175 | kivi.Image = kiviRikki1; |
---|
176 | }); |
---|
177 | |
---|
178 | kivi.Kesto.AddTrigger(5, TriggerDirection.Down, delegate |
---|
179 | { |
---|
180 | kivi.Image = kiviRikki2; |
---|
181 | }); |
---|
182 | |
---|
183 | kivi.Kesto.AddTrigger(2, TriggerDirection.Down, delegate |
---|
184 | { |
---|
185 | kivi.Image = kiviRikki3; |
---|
186 | }); |
---|
187 | |
---|
188 | kivi.Kesto.LowerLimit += delegate |
---|
189 | { |
---|
190 | KiviHajoaa(paikka.X, paikka.Y, 300); |
---|
191 | kivi.Destroy(); |
---|
192 | }; |
---|
193 | kivi.Position = paikka; |
---|
194 | kivi.Image = kivenKuva; |
---|
195 | kivi.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
196 | kivi.Tag = "kivi"; |
---|
197 | Add(kivi); |
---|
198 | } |
---|
199 | |
---|
200 | void LuoPystyPuu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
201 | { |
---|
202 | Tuhoutuva pystypuu = new Tuhoutuva(leveys / 4, korkeus, 10); |
---|
203 | pystypuu.MakeStatic(); |
---|
204 | pystypuu.Position = paikka; |
---|
205 | pystypuu.Image = pystypuunKuva; |
---|
206 | pystypuu.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
207 | pystypuu.Tag = "puu"; |
---|
208 | Add(pystypuu); |
---|
209 | |
---|
210 | pystypuu.Kesto.LowerLimit += delegate |
---|
211 | { |
---|
212 | PuuHajoaa(paikka.X, paikka.Y, 300); |
---|
213 | pystypuu.Destroy(); |
---|
214 | }; |
---|
215 | |
---|
216 | pystypuu.Kesto.AddTrigger(6, TriggerDirection.Down, delegate |
---|
217 | { |
---|
218 | pystypuu.Image = pystypuuRikki1; |
---|
219 | }); |
---|
220 | |
---|
221 | pystypuu.Kesto.AddTrigger(3, TriggerDirection.Down, delegate |
---|
222 | { |
---|
223 | pystypuu.Image = pystypuuRikki2; |
---|
224 | }); |
---|
225 | } |
---|
226 | |
---|
227 | void LuoVaakaPuu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
228 | { |
---|
229 | Tuhoutuva vaakapuu = new Tuhoutuva (leveys, korkeus / 4, 10); |
---|
230 | vaakapuu.Position = paikka; |
---|
231 | vaakapuu.MakeStatic(); |
---|
232 | vaakapuu.Image = vaakapuunKuva; |
---|
233 | vaakapuu.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
234 | vaakapuu.Tag = "puu"; |
---|
235 | Add(vaakapuu); |
---|
236 | |
---|
237 | vaakapuu.Kesto.LowerLimit += delegate |
---|
238 | { |
---|
239 | PuuHajoaa(paikka.X, paikka.Y, 300); |
---|
240 | vaakapuu.Destroy(); |
---|
241 | }; |
---|
242 | } |
---|
243 | |
---|
244 | void LuoLaatikko(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
245 | { |
---|
246 | laatikko = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
247 | laatikko.Position = paikka; |
---|
248 | laatikko.Image = laatikonKuva; |
---|
249 | AddCollisionHandler(laatikko, AnnaKamaa); |
---|
250 | Add(laatikko); |
---|
251 | } |
---|
252 | |
---|
253 | void LuoSavu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
254 | { |
---|
255 | savu = new Smoke(savuHiukkanen2, 40); |
---|
256 | Add(savu); |
---|
257 | savu.OuterParticleImage = savuHiukkanen1; |
---|
258 | savu.Position = paikka; |
---|
259 | Wind = (new Vector(0.0, -12.0)); |
---|
260 | } |
---|
261 | |
---|
262 | /*void LuoLiekki(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
263 | { |
---|
264 | Flame liekki = new Flame(liekkiHiukkanen2); |
---|
265 | liekki.Position = paikka; |
---|
266 | Add(liekki); |
---|
267 | } |
---|
268 | */ |
---|
269 | |
---|
270 | #endregion |
---|
271 | |
---|
272 | #region pelaaja1 |
---|
273 | void LuoPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
274 | { |
---|
275 | pelaaja1 = new Pelaaja(28.5, 19.5); |
---|
276 | pelaaja1.Image = pelaaja1Kuva; |
---|
277 | pelaaja1.Shape = Shape.Circle; |
---|
278 | pelaaja1.CanRotate = false; |
---|
279 | pelaaja1.LinearDamping = 0.80; |
---|
280 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
281 | pelaaja1.Tag = "pelaaja"; |
---|
282 | pelaaja1.Nro = 1; |
---|
283 | Add(pelaaja1); |
---|
284 | |
---|
285 | |
---|
286 | |
---|
287 | |
---|
288 | //AddCollisionHandler(pelaaja1, Pelaaja1Törmää); |
---|
289 | LuoTähtäin(); |
---|
290 | LuoTerveysmittari1(); |
---|
291 | } |
---|
292 | |
---|
293 | void Pelaaja1Törmää(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject kohde) |
---|
294 | { |
---|
295 | if (kohde.Tag == "rynkynammus2") |
---|
296 | { |
---|
297 | (pelaaja1 as Pelaaja).Elamat.Value--; |
---|
298 | } |
---|
299 | |
---|
300 | } |
---|
301 | |
---|
302 | void LuoTerveysmittari1() |
---|
303 | { |
---|
304 | ProgressBar elamaPalkki1 = new ProgressBar(150, 20); |
---|
305 | elamaPalkki1.X = Screen.Left + 100; |
---|
306 | elamaPalkki1.Y = Screen.Top - 30; |
---|
307 | elamaPalkki1.BindTo(pelaaja1.Elamat); |
---|
308 | Add(elamaPalkki1); |
---|
309 | elamaPalkki1.BarColor = Color.Green; |
---|
310 | elamaPalkki1.BorderColor = Color.White; |
---|
311 | |
---|
312 | } |
---|
313 | |
---|
314 | void LuoTähtäin() |
---|
315 | { |
---|
316 | tähtäin = new PhysicsObject(10.0, 10.0); |
---|
317 | tähtäin.Shape = Shape.Circle; |
---|
318 | tähtäin.Color = Color.Green; |
---|
319 | tähtäin.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
320 | tähtäin.IgnoresExplosions = true; |
---|
321 | tähtäin.IgnoresPhysicsLogics = true; |
---|
322 | Add(tähtäin, 3); |
---|
323 | |
---|
324 | Mouse.ListenMovement(0.1, KuunteleLiiketta, null); |
---|
325 | pelaaja1.Position.ToString(); |
---|
326 | tähtäin.Position.ToString(); |
---|
327 | |
---|
328 | } |
---|
329 | |
---|
330 | //void Pelaaja1Ampuu() |
---|
331 | //{ |
---|
332 | // pelaaja1.Ammu(); |
---|
333 | //} |
---|
334 | |
---|
335 | |
---|
336 | |
---|
337 | void RynkynHylsy() |
---|
338 | { |
---|
339 | rynkynhylsy = new PhysicsObject(1, 5.5); |
---|
340 | rynkynhylsy.Image = rynkynhylsynKuva; |
---|
341 | rynkynhylsy.Position = pelaaja1.Position; |
---|
342 | rynkynhylsy.Hit(new Vector(350.0, 0.0)); |
---|
343 | Add(rynkynhylsy); |
---|
344 | |
---|
345 | rynkynhylsy.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
346 | rynkynhylsy.AngularVelocity = 10.0; |
---|
347 | rynkynhylsy.AngularDamping = 0.95; |
---|
348 | rynkynhylsy.LinearDamping = RandomGen.NextDouble(0.90, 0.99); |
---|
349 | rynkynhylsy.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(3.0); |
---|
350 | |
---|
351 | } |
---|
352 | |
---|
353 | void KuunteleLiiketta(AnalogState hiirenTila) |
---|
354 | { |
---|
355 | tähtäin.X = Mouse.PositionOnWorld.X; |
---|
356 | tähtäin.Y = Mouse.PositionOnWorld.Y; |
---|
357 | |
---|
358 | Vector hiirenLiike = hiirenTila.MouseMovement; |
---|
359 | } |
---|
360 | |
---|
361 | void LiikutaPelaajaa(PhysicsObject pelaaja, Vector suunta) |
---|
362 | { |
---|
363 | pelaaja.Move(suunta * 300); |
---|
364 | } |
---|
365 | |
---|
366 | void koordinaatit() |
---|
367 | { |
---|
368 | Label tekstikentta = new Label(); |
---|
369 | Add(tekstikentta); |
---|
370 | |
---|
371 | } |
---|
372 | #endregion |
---|
373 | |
---|
374 | #region pelaaja2 |
---|
375 | void LuoPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
376 | { |
---|
377 | pelaaja2 = new Pelaaja(28.5, 19.5); |
---|
378 | pelaaja2.Image = pelaaja2Kuva; |
---|
379 | pelaaja2.Shape = Shape.Circle; |
---|
380 | pelaaja2.CanRotate = false; |
---|
381 | pelaaja2.LinearDamping = 0.80; |
---|
382 | pelaaja2.Position = paikka; |
---|
383 | pelaaja2.Nro = 2; |
---|
384 | Add(pelaaja2); |
---|
385 | LuoTähtäin2(); |
---|
386 | //AddCollisionHandler(pelaaja2, Pelaaja2Törmää); |
---|
387 | pelaaja2.Tag = "pelaaja"; |
---|
388 | LuoTerveysmittari2(); |
---|
389 | } |
---|
390 | |
---|
391 | void Pelaaja2Törmää(PhysicsObject pelaaja2, PhysicsObject kohde) |
---|
392 | { |
---|
393 | if (kohde.Tag == "rynkynammus1") |
---|
394 | { |
---|
395 | (pelaaja2 as Pelaaja).Elamat.Value--; |
---|
396 | } |
---|
397 | } |
---|
398 | |
---|
399 | void LuoTerveysmittari2() |
---|
400 | { |
---|
401 | |
---|
402 | |
---|
403 | ProgressBar elamaPalkki2 = new ProgressBar(150, 20); |
---|
404 | elamaPalkki2.X = Screen.Right - 100; |
---|
405 | elamaPalkki2.Y = Screen.Top - 30; |
---|
406 | elamaPalkki2.BindTo(pelaaja2.Elamat); |
---|
407 | Add(elamaPalkki2); |
---|
408 | elamaPalkki2.BarColor = Color.Red; |
---|
409 | elamaPalkki2.BorderColor = Color.White; |
---|
410 | } |
---|
411 | |
---|
412 | //void Pelaaja2Ampuu() |
---|
413 | //{ |
---|
414 | // pelaaja2.Ammu(); |
---|
415 | //} |
---|
416 | |
---|
417 | void LiikutaPelaajaa2(AnalogState tatinTila) |
---|
418 | { |
---|
419 | Vector tatinAsento = tatinTila.StateVector; |
---|
420 | pelaaja2.Move(tatinAsento * 200); |
---|
421 | tähtäin2.Move(tatinAsento * 250); |
---|
422 | |
---|
423 | } |
---|
424 | |
---|
425 | void LuoTähtäin2() |
---|
426 | { |
---|
427 | tähtäin2 = new PhysicsObject(10.0, 10.0); |
---|
428 | tähtäin2.Shape = Shape.Circle; |
---|
429 | tähtäin2.Color = Color.Red; |
---|
430 | tähtäin2.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
431 | tähtäin2.IgnoresExplosions = true; |
---|
432 | tähtäin2.IgnoresPhysicsLogics = true; |
---|
433 | tähtäin2.LinearDamping = 0.60; |
---|
434 | Add(tähtäin2, 3); |
---|
435 | } |
---|
436 | |
---|
437 | void EtsiTähtäin() |
---|
438 | { |
---|
439 | tähtäin2.Position = pelaaja2.Position; |
---|
440 | } |
---|
441 | |
---|
442 | void PyöritäPelaajaa2(AnalogState tatinTila) |
---|
443 | { |
---|
444 | Vector tatinAsento = tatinTila.StateVector; |
---|
445 | //pelaaja2.Angle = tatinAsento.Angle; |
---|
446 | |
---|
447 | |
---|
448 | |
---|
449 | tähtäin2.Move(tatinAsento * 1400); |
---|
450 | |
---|
451 | pelaaja2.Position.ToString(); |
---|
452 | tähtäin2.Position.ToString(); |
---|
453 | |
---|
454 | Vector suunta2 = (tähtäin2.Position - pelaaja2.Position).Normalize(); |
---|
455 | pelaaja2.Angle = suunta2.Angle; |
---|
456 | } |
---|
457 | |
---|
458 | void RynkynHylsy2() |
---|
459 | { |
---|
460 | rynkynhylsy = new PhysicsObject(1, 5.5); |
---|
461 | rynkynhylsy.Image = rynkynhylsynKuva; |
---|
462 | rynkynhylsy.Position = pelaaja2.Position; |
---|
463 | rynkynhylsy.Hit(new Vector(350.0, 0.0)); |
---|
464 | Add(rynkynhylsy); |
---|
465 | |
---|
466 | rynkynhylsy.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
467 | rynkynhylsy.AngularVelocity = 10.0; |
---|
468 | rynkynhylsy.AngularDamping = 0.95; |
---|
469 | rynkynhylsy.LinearDamping = RandomGen.NextDouble(0.90, 0.99); |
---|
470 | rynkynhylsy.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(3.0); |
---|
471 | |
---|
472 | } |
---|
473 | |
---|
474 | #endregion |
---|
475 | |
---|
476 | #region aseet |
---|
477 | |
---|
478 | |
---|
479 | Ase LuoRynkky() |
---|
480 | { |
---|
481 | rynkky = new Ase(30, 10); |
---|
482 | rynkky.IsVisible = false; |
---|
483 | rynkky.tuhovoimaTuhoutuviaVastaan = 2; |
---|
484 | rynkky.tuhovoimaPelaajaaVastaan = 1; |
---|
485 | rynkky.Ammo.Value = 90; |
---|
486 | rynkky.MaxAmmoLifetime = TimeSpan.FromSeconds(1.5); |
---|
487 | //rynkky.ProjectileCollision = RynkynAmmusOsuu; |
---|
488 | rynkky.Tag = "rynkky"; |
---|
489 | return rynkky; |
---|
490 | |
---|
491 | } |
---|
492 | |
---|
493 | Ase LuoPistooli() |
---|
494 | { |
---|
495 | pistooli = new Ase(30, 10); |
---|
496 | pistooli.Ammo.Value = 50; |
---|
497 | pistooli.tuhovoimaPelaajaaVastaan = 2; |
---|
498 | pistooli.FireRate = 1; |
---|
499 | pistooli.MaxAmmoLifetime = TimeSpan.FromSeconds(0.7); |
---|
500 | //pistooli.ProjectileCollision = PistoolinAmmusOsuu; |
---|
501 | pistooli.Tag = "pistooli"; |
---|
502 | |
---|
503 | |
---|
504 | return pistooli; |
---|
505 | |
---|
506 | } |
---|
507 | |
---|
508 | Ase LuoMinigun() |
---|
509 | { |
---|
510 | minigun = new Ase(30, 10); |
---|
511 | minigun.tuhovoimaTuhoutuviaVastaan = 0.2; |
---|
512 | minigun.tuhovoimaPelaajaaVastaan = 0.5; |
---|
513 | minigun.Ammo.Value = 1200; |
---|
514 | minigun.FireRate = 30; |
---|
515 | minigun.IsVisible = false; |
---|
516 | minigun.MaxAmmoLifetime = TimeSpan.FromSeconds(1.0); |
---|
517 | // minigun.ProjectileCollision = MiniguninAmmusOsuu; |
---|
518 | minigun.Tag = "minigun"; |
---|
519 | return minigun; |
---|
520 | } |
---|
521 | |
---|
522 | Ase LuoSnipa() |
---|
523 | { |
---|
524 | snipa = new Ase(30, 10); |
---|
525 | snipa.Ammo.Value = 100; |
---|
526 | snipa.FireRate = 1.0; |
---|
527 | snipa.tuhovoimaTuhoutuviaVastaan = 10; |
---|
528 | snipa.tuhovoimaPelaajaaVastaan = 10; |
---|
529 | snipa.Power.DefaultValue = 500; |
---|
530 | snipa.IsVisible = false; |
---|
531 | snipa.MaxAmmoLifetime = TimeSpan.FromSeconds(5); |
---|
532 | //snipa.ProjectileCollision = SnipanAmmusOsuu; |
---|
533 | snipa.Tag = "snipa"; |
---|
534 | return snipa; |
---|
535 | } |
---|
536 | |
---|
537 | Ase LuoSinko() |
---|
538 | { |
---|
539 | sinko = new Ase(30, 10); |
---|
540 | sinko.InfiniteAmmo = true; |
---|
541 | sinko.Power.DefaultValue = 500; |
---|
542 | sinko.IsVisible = false; |
---|
543 | sinko.MaxAmmoLifetime = TimeSpan.FromSeconds(5); |
---|
544 | sinko.ProjectileCollision = SingonAmmusOsuu; |
---|
545 | |
---|
546 | sinko.Tag = "sinko"; |
---|
547 | return sinko; |
---|
548 | } |
---|
549 | |
---|
550 | void Ammu(Pelaaja pelaaja) |
---|
551 | { |
---|
552 | |
---|
553 | if (pelaaja.ValittuAse != null) |
---|
554 | { |
---|
555 | PhysicsObject ammus = pelaaja.ValittuAse.Shoot(); |
---|
556 | |
---|
557 | if (pelaaja == pelaaja1) ammusmittari.Value = pelaaja.ValittuAse.Ammo.Value; |
---|
558 | if (pelaaja == pelaaja2) ammusmittari2.Value = pelaaja.ValittuAse.Ammo.Value; |
---|
559 | |
---|
560 | |
---|
561 | |
---|
562 | if (ammus != null) |
---|
563 | { |
---|
564 | AddCollisionHandler<PhysicsObject, Pelaaja>( |
---|
565 | ammus, delegate(PhysicsObject a, Pelaaja kohdepelaaja) |
---|
566 | { |
---|
567 | kohdepelaaja.Elamat.Value -= pelaaja.ValittuAse.tuhovoimaPelaajaaVastaan; |
---|
568 | VeriPartikkelit(a.X, a.Y, 40); |
---|
569 | }); |
---|
570 | |
---|
571 | AddCollisionHandler<PhysicsObject, Tuhoutuva>( |
---|
572 | ammus, delegate(PhysicsObject a, Tuhoutuva tuhoutuva) |
---|
573 | { |
---|
574 | tuhoutuva.Kesto.Value -= pelaaja.ValittuAse.tuhovoimaTuhoutuviaVastaan; |
---|
575 | }); |
---|
576 | |
---|
577 | AddCollisionHandler<PhysicsObject, Tuhoutuva>( |
---|
578 | ammus, "kivi", delegate(PhysicsObject a, Tuhoutuva kivi) |
---|
579 | { |
---|
580 | KiviPartikkelit(a.X, a.Y, 40); |
---|
581 | }); |
---|
582 | |
---|
583 | AddCollisionHandler<PhysicsObject, Tuhoutuva>( |
---|
584 | ammus, "puu", delegate(PhysicsObject a, Tuhoutuva puu) |
---|
585 | { |
---|
586 | PuuPartikkelit(a.X, a.Y, 40); |
---|
587 | }); |
---|
588 | ammus.Size *= 0.3; |
---|
589 | } |
---|
590 | |
---|
591 | |
---|
592 | |
---|
593 | |
---|
594 | } |
---|
595 | |
---|
596 | } |
---|
597 | |
---|
598 | void AnnaKamaa(PhysicsObject laatikko, PhysicsObject kohde) |
---|
599 | { |
---|
600 | |
---|
601 | |
---|
602 | if (kohde.Tag == "pelaaja") |
---|
603 | { |
---|
604 | Pelaaja pelaaja = (kohde as Pelaaja); |
---|
605 | int ase = RandomGen.NextInt(1, 6); |
---|
606 | |
---|
607 | |
---|
608 | double aseajastimenarvo = aseajastin.SecondCounter.Value; |
---|
609 | |
---|
610 | if (ase == 1) |
---|
611 | { |
---|
612 | pelaaja.LisaaAse(LuoPistooli()); |
---|
613 | MessageDisplay.Add("Pelaaja" + pelaaja.Nro + " sai pistoolin!"); |
---|
614 | } |
---|
615 | |
---|
616 | |
---|
617 | |
---|
618 | else if (ase == 2) |
---|
619 | { |
---|
620 | pelaaja.LisaaAse(LuoRynkky()); |
---|
621 | MessageDisplay.Add("Pelaaja" + pelaaja.Nro + " sai rynkyn!"); |
---|
622 | } |
---|
623 | |
---|
624 | else if (ase == 3) |
---|
625 | { |
---|
626 | pelaaja.LisaaAse(LuoSnipa()); |
---|
627 | MessageDisplay.Add("Pelaaja" + pelaaja.Nro + " sai tarkkuuskiväärin!"); |
---|
628 | } |
---|
629 | |
---|
630 | else if (ase == 4) |
---|
631 | { |
---|
632 | pelaaja.LisaaAse(LuoMinigun()); |
---|
633 | MessageDisplay.Add("Pelaaja" + pelaaja.Nro + " sai minigunin!"); |
---|
634 | } |
---|
635 | |
---|
636 | else if (ase == 5) |
---|
637 | { |
---|
638 | pelaaja.LisaaAse(LuoSinko()); |
---|
639 | MessageDisplay.Add("Pelaaja" + pelaaja.Nro + " sai singon!"); |
---|
640 | } |
---|
641 | |
---|
642 | } |
---|
643 | |
---|
644 | |
---|
645 | |
---|
646 | } |
---|
647 | |
---|
648 | void AseNäyttö() |
---|
649 | { |
---|
650 | asenäyttö = new Label(); |
---|
651 | Add(asenäyttö); |
---|
652 | asenäyttö.X = Screen.Left + 130; |
---|
653 | asenäyttö.Y = Screen.Top - 55; |
---|
654 | asenäyttö.TextColor = Color.White; |
---|
655 | asenäyttö.BorderColor = Color.White; |
---|
656 | |
---|
657 | asenäyttö2 = new Label(); |
---|
658 | Add(asenäyttö2); |
---|
659 | asenäyttö2.X = Screen.Right - 130; |
---|
660 | asenäyttö2.Y = Screen.Top - 55; |
---|
661 | asenäyttö2.TextColor = Color.White; |
---|
662 | asenäyttö2.BorderColor = Color.White; |
---|
663 | |
---|
664 | } |
---|
665 | |
---|
666 | void LuoAseAjastin() |
---|
667 | { |
---|
668 | aseajastin = new Timer(); |
---|
669 | aseajastin.Start(); |
---|
670 | |
---|
671 | } |
---|
672 | |
---|
673 | void AmmusMittari() |
---|
674 | { |
---|
675 | ammusmittari = new IntMeter(0); |
---|
676 | |
---|
677 | ammusmittariNäyttö = new Label(); |
---|
678 | ammusmittariNäyttö.X = Screen.Left + 125; |
---|
679 | ammusmittariNäyttö.Y = Screen.Top - 90; |
---|
680 | ammusmittariNäyttö.TextColor = Color.White; |
---|
681 | ammusmittariNäyttö.BorderColor = Color.White; |
---|
682 | ammusmittariNäyttö.BindTo(ammusmittari); |
---|
683 | ammusmittariNäyttö.Title = "Ammuksia "; |
---|
684 | |
---|
685 | Add(ammusmittariNäyttö); |
---|
686 | } |
---|
687 | |
---|
688 | void AmmusMittari2() |
---|
689 | { |
---|
690 | ammusmittari2 = new IntMeter(0); |
---|
691 | |
---|
692 | ammusmittariNäyttö2 = new Label(); |
---|
693 | ammusmittariNäyttö2.X = Screen.Right - 125; |
---|
694 | ammusmittariNäyttö2.Y = Screen.Top - 90; |
---|
695 | ammusmittariNäyttö2.TextColor = Color.White; |
---|
696 | ammusmittariNäyttö2.BorderColor = Color.White; |
---|
697 | ammusmittariNäyttö2.BindTo(ammusmittari2); |
---|
698 | ammusmittariNäyttö2.Title = "Ammuksia "; |
---|
699 | |
---|
700 | Add(ammusmittariNäyttö2); |
---|
701 | } |
---|
702 | |
---|
703 | |
---|
704 | |
---|
705 | |
---|
706 | #endregion |
---|
707 | |
---|
708 | #region ohjaimet |
---|
709 | void AsetaOhjaimet() |
---|
710 | { |
---|
711 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
712 | |
---|
713 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "", pelaaja1, new Vector(0.0, 1.0)); |
---|
714 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "", pelaaja1, new Vector(0.0, -1.0)); |
---|
715 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "", pelaaja1, new Vector(-1.0, 0.0)); |
---|
716 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "", pelaaja1, new Vector(1.0, 0.0)); |
---|
717 | Mouse.ListenWheel(delegate { VaihdaAsetta(pelaaja1); }, null); |
---|
718 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, Ammu, null, pelaaja1); |
---|
719 | |
---|
720 | //Keyboeard.Listen(Key.2, buttons, VaihdaAsetta, null, pelaaja1, rynkky); |
---|
721 | |
---|
722 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaPelaajaa2, null); |
---|
723 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.1, PyöritäPelaajaa2, null); |
---|
724 | ControllerOne.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Down, Ammu, null, pelaaja2); |
---|
725 | ControllerOne.Listen(Button.LeftShoulder, ButtonState.Pressed, delegate { VaihdaAsetta(pelaaja2, -1); }, null); |
---|
726 | ControllerOne.Listen(Button.RightShoulder, ButtonState.Pressed, delegate { VaihdaAsetta(pelaaja2, 1); }, null); |
---|
727 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, EtsiTähtäin, null); |
---|
728 | |
---|
729 | Keyboard.Listen(Key.K, ButtonState.Pressed, koordinaatit, null); |
---|
730 | |
---|
731 | Camera.Follow(pelaaja1, pelaaja2); |
---|
732 | } |
---|
733 | |
---|
734 | #endregion |
---|
735 | |
---|
736 | #region aseiden osumat |
---|
737 | |
---|
738 | void KiviPartikkelit(double x, double y, int pMaara) |
---|
739 | { |
---|
740 | ExplosionSystem kivipartikkelit = new ExplosionSystem(LoadImage("kivisirpale1"), pMaxMaara); |
---|
741 | Add(kivipartikkelit); |
---|
742 | |
---|
743 | kivipartikkelit.MinScale = 1; |
---|
744 | kivipartikkelit.MaxScale = 2; |
---|
745 | kivipartikkelit.MaxLifetime = 0.5; |
---|
746 | kivipartikkelit.MinLifetime = 0.2; |
---|
747 | kivipartikkelit.MaxVelocity = 1; |
---|
748 | |
---|
749 | |
---|
750 | kivipartikkelit.AddEffect(x, y, pMaara); |
---|
751 | |
---|
752 | } |
---|
753 | |
---|
754 | void KiviHajoaa(double x, double y, int pMaara) |
---|
755 | { |
---|
756 | ExplosionSystem kivihajoaa = new ExplosionSystem(LoadImage("kivisirpale1"), pMaxMaara); |
---|
757 | Add(kivihajoaa); |
---|
758 | |
---|
759 | kivihajoaa.MinScale = 5; |
---|
760 | kivihajoaa.MaxScale = 10; |
---|
761 | kivihajoaa.MaxLifetime = 1.0; |
---|
762 | kivihajoaa.MinLifetime = 0.2; |
---|
763 | kivihajoaa.MaxVelocity = 1; |
---|
764 | |
---|
765 | kivihajoaa.AddEffect(x, y, pMaara); |
---|
766 | } |
---|
767 | |
---|
768 | void PuuHajoaa(double x, double y, int pMaara) |
---|
769 | { |
---|
770 | ExplosionSystem puuhajoaa = new ExplosionSystem(LoadImage("puusirpale1"), pMaxMaara); |
---|
771 | Add(puuhajoaa); |
---|
772 | |
---|
773 | puuhajoaa.MinScale = 5; |
---|
774 | puuhajoaa.MaxScale = 10; |
---|
775 | puuhajoaa.MaxLifetime = 1.0; |
---|
776 | puuhajoaa.MinLifetime = 0.2; |
---|
777 | puuhajoaa.MaxVelocity = 0.5; |
---|
778 | |
---|
779 | puuhajoaa.AddEffect(x, y, pMaara); |
---|
780 | } |
---|
781 | |
---|
782 | void KipinäPartikkelit(double x, double y, int pMaara) |
---|
783 | { |
---|
784 | ExplosionSystem kipinäpartikkelit = new ExplosionSystem(LoadImage("kipinä1"), pMaxMaara); |
---|
785 | Add(kipinäpartikkelit); |
---|
786 | |
---|
787 | kipinäpartikkelit.MinScale = 1; |
---|
788 | kipinäpartikkelit.MaxScale = 2; |
---|
789 | kipinäpartikkelit.MaxLifetime = 0.5; |
---|
790 | kipinäpartikkelit.MinLifetime = 0.2; |
---|
791 | kipinäpartikkelit.MaxVelocity = 1; |
---|
792 | |
---|
793 | kipinäpartikkelit.AddEffect(x, y, pMaara); |
---|
794 | } |
---|
795 | |
---|
796 | void PuuPartikkelit(double x, double y, int pMaara) |
---|
797 | { |
---|
798 | ExplosionSystem puupartikkelit = new ExplosionSystem(LoadImage("puusirpale1"), pMaxMaara); |
---|
799 | Add(puupartikkelit); |
---|
800 | |
---|
801 | puupartikkelit.MinScale = 1; |
---|
802 | puupartikkelit.MaxScale = 2; |
---|
803 | puupartikkelit.MaxLifetime = 0.5; |
---|
804 | puupartikkelit.MinLifetime = 0.2; |
---|
805 | puupartikkelit.MaxVelocity = 1; |
---|
806 | |
---|
807 | puupartikkelit.AddEffect(x, y, pMaara); |
---|
808 | |
---|
809 | |
---|
810 | |
---|
811 | } |
---|
812 | |
---|
813 | void VeriPartikkelit(double x, double y, int pMaara) |
---|
814 | { |
---|
815 | ExplosionSystem veripartikkelit = new ExplosionSystem(LoadImage("veriroiske1"), pMaxMaara); |
---|
816 | Add(veripartikkelit); |
---|
817 | |
---|
818 | veripartikkelit.MinScale = 1; |
---|
819 | veripartikkelit.MaxScale = 2; |
---|
820 | veripartikkelit.MaxLifetime = 0.5; |
---|
821 | veripartikkelit.MinLifetime = 0.2; |
---|
822 | veripartikkelit.MaxVelocity = 1; |
---|
823 | |
---|
824 | veripartikkelit.AddEffect(x, y, pMaara); |
---|
825 | } |
---|
826 | |
---|
827 | public void KuolemaEfekti(double x, double y, int pMaara) |
---|
828 | { |
---|
829 | ExplosionSystem kuolemaefekti = new ExplosionSystem(veriroiske1, pMaxMaara); |
---|
830 | Add(kuolemaefekti); |
---|
831 | |
---|
832 | kuolemaefekti.MinScale = 2; |
---|
833 | kuolemaefekti.MaxScale = 4; |
---|
834 | kuolemaefekti.MaxLifetime = 1.5; |
---|
835 | kuolemaefekti.MinLifetime = 1.0; |
---|
836 | kuolemaefekti.MaxVelocity = 5; |
---|
837 | |
---|
838 | kuolemaefekti.AddEffect(x, y, pMaara); |
---|
839 | } |
---|
840 | |
---|
841 | |
---|
842 | void RäjähdysPartikkelit(double x, double y, int pMaara) |
---|
843 | { |
---|
844 | ExplosionSystem räjähdyspartikkelit = new ExplosionSystem(LoadImage("räjähdyspartikkeli2"), pMaxMaara); |
---|
845 | Add(räjähdyspartikkelit); |
---|
846 | |
---|
847 | räjähdyspartikkelit.MinScale = 10; |
---|
848 | räjähdyspartikkelit.MaxScale = 50; |
---|
849 | räjähdyspartikkelit.MaxLifetime = 1.0; |
---|
850 | räjähdyspartikkelit.MinLifetime = 0.2; |
---|
851 | räjähdyspartikkelit.MaxVelocity = 60.0; |
---|
852 | räjähdyspartikkelit.MinVelocity = 1.0; |
---|
853 | |
---|
854 | räjähdyspartikkelit.AddEffect(x, y, pMaara); |
---|
855 | |
---|
856 | |
---|
857 | } |
---|
858 | |
---|
859 | void RäjähdysPartikkelit2(double x, double y, int pMaara) |
---|
860 | { |
---|
861 | ExplosionSystem räjähdyspartikkelit2 = new ExplosionSystem(LoadImage("räjähdyspartikkeli2"), pMaxMaara); |
---|
862 | Add(räjähdyspartikkelit2); |
---|
863 | |
---|
864 | räjähdyspartikkelit2.MinScale = 10; |
---|
865 | räjähdyspartikkelit2.MaxScale = 20; |
---|
866 | räjähdyspartikkelit2.MaxLifetime = 0.3; |
---|
867 | räjähdyspartikkelit2.MinLifetime = 0.1; |
---|
868 | räjähdyspartikkelit2.MaxVelocity = 500.0; |
---|
869 | räjähdyspartikkelit2.MinVelocity = 60.0; |
---|
870 | |
---|
871 | räjähdyspartikkelit2.AddEffect(x, y, pMaara); |
---|
872 | |
---|
873 | |
---|
874 | |
---|
875 | } |
---|
876 | |
---|
877 | void SingonAmmusOsuu(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
878 | { |
---|
879 | RäjähdysPartikkelit(ammus.X, ammus.Y, 800); |
---|
880 | RäjähdysPartikkelit2(ammus.X, ammus.Y, 300); |
---|
881 | ammus.Destroy(); |
---|
882 | |
---|
883 | |
---|
884 | |
---|
885 | Vector suunta = (new Vector(ammus.X, ammus.Y)); |
---|
886 | |
---|
887 | |
---|
888 | } |
---|
889 | |
---|
890 | |
---|
891 | |
---|
892 | |
---|
893 | #endregion |
---|
894 | |
---|
895 | |
---|
896 | |
---|
897 | void VaihdaAsetta(Pelaaja pelaaja, int vaihtosuunta = 0) |
---|
898 | { |
---|
899 | if (pelaaja.AseidenMaara < 1) return; |
---|
900 | pelaaja.VaihdaAse(Mouse.WheelChange); |
---|
901 | pelaaja.VaihdaAse(vaihtosuunta); |
---|
902 | if (pelaaja == pelaaja1) asenäyttö.Text = "Valittu ase: " + (pelaaja.ValittuAse.Tag.ToString()); |
---|
903 | if (pelaaja == pelaaja2) asenäyttö2.Text = "Valittu ase: " + (pelaaja.ValittuAse.Tag.ToString()); |
---|
904 | } |
---|
905 | |
---|
906 | protected override void Update(Time time) |
---|
907 | { |
---|
908 | base.Update(time); |
---|
909 | Vector suunta = (tähtäin.Position - pelaaja1.Position).Normalize(); |
---|
910 | pelaaja1.Angle = suunta.Angle; |
---|
911 | |
---|
912 | //Vector suunta2 = (tähtäin2.Position - pelaaja2.Position).Normalize(); |
---|
913 | //pelaaja2.Angle = suunta2.Angle; |
---|
914 | } |
---|
915 | } |
---|
916 | |
---|
917 | public class Tuhoutuva : PhysicsObject |
---|
918 | { |
---|
919 | private DoubleMeter kesto; |
---|
920 | public DoubleMeter Kesto |
---|
921 | { |
---|
922 | get { return kesto; } |
---|
923 | set { kesto = value; } |
---|
924 | } |
---|
925 | |
---|
926 | public Tuhoutuva(double width, double height, int kesto) |
---|
927 | : base(width, height) |
---|
928 | { |
---|
929 | this.kesto = new DoubleMeter(kesto); |
---|
930 | } |
---|
931 | } |
---|
932 | |
---|
933 | public class Pelaaja : PhysicsObject |
---|
934 | { |
---|
935 | |
---|
936 | |
---|
937 | private List<Ase> aseet; |
---|
938 | private Ase valittuAse = null; |
---|
939 | public Ase ValittuAse { get { return valittuAse; } } |
---|
940 | public int AseidenMaara { get { return aseet.Count; } } |
---|
941 | |
---|
942 | public int Nro; |
---|
943 | |
---|
944 | public DoubleMeter Elamat |
---|
945 | { |
---|
946 | get { return elamat; } |
---|
947 | set { elamat = value; } |
---|
948 | } |
---|
949 | public DoubleMeter elamat; |
---|
950 | |
---|
951 | |
---|
952 | public Pelaaja(double width, double height) |
---|
953 | : base(width, height) |
---|
954 | { |
---|
955 | elamat = new DoubleMeter(20); |
---|
956 | elamat.MaxValue = 20; |
---|
957 | elamat.LowerLimit += Kuolema; |
---|
958 | aseet = new List<Ase>(); |
---|
959 | } |
---|
960 | |
---|
961 | public void Kuolema() |
---|
962 | { |
---|
963 | this.Destroy(); |
---|
964 | |
---|
965 | |
---|
966 | } |
---|
967 | |
---|
968 | public void LisaaAse(Ase w) |
---|
969 | { |
---|
970 | // Ei lisätä samaa asetta aseisiin montaa kertaa |
---|
971 | if (!aseet.Exists(x => x.Tag.ToString() == w.Tag.ToString())) |
---|
972 | { |
---|
973 | aseet.Add(w); |
---|
974 | this.Add(w); |
---|
975 | if (aseet.Count == 1) |
---|
976 | valittuAse = aseet[0]; |
---|
977 | } |
---|
978 | } |
---|
979 | |
---|
980 | public void PoistaAse(Ase w) |
---|
981 | { |
---|
982 | if (!aseet.Contains(w)) |
---|
983 | aseet.Remove(w); |
---|
984 | } |
---|
985 | |
---|
986 | /// <summary> |
---|
987 | /// Vaihtaa asetta |
---|
988 | /// </summary> |
---|
989 | /// <param name="suunta">Monta hiiren rullan naksua ollaan liikutettu, pos (rulla ylöspäin) |
---|
990 | /// tai neg (rulla alaspäin)</param> |
---|
991 | public void VaihdaAse(int suunta) |
---|
992 | { |
---|
993 | int tamanHetkinenValinta = aseet.IndexOf(valittuAse); |
---|
994 | |
---|
995 | if (aseet != null && aseet.Count > 1) |
---|
996 | { |
---|
997 | foreach (Weapon ase in aseet) |
---|
998 | { |
---|
999 | ase.IsVisible = false; |
---|
1000 | } |
---|
1001 | if (tamanHetkinenValinta + suunta >= aseet.Count) valittuAse = aseet[0]; // ympäri loppupäästä |
---|
1002 | else if (tamanHetkinenValinta + suunta < 0) valittuAse = aseet[aseet.Count - 1]; // ympäri alkupäästä |
---|
1003 | else valittuAse = aseet[tamanHetkinenValinta + suunta]; |
---|
1004 | valittuAse.IsVisible = true; |
---|
1005 | } |
---|
1006 | } |
---|
1007 | } |
---|
1008 | |
---|
1009 | public class Ase : AssaultRifle |
---|
1010 | { |
---|
1011 | public double tuhovoimaTuhoutuviaVastaan; |
---|
1012 | public double tuhovoimaPelaajaaVastaan; |
---|
1013 | |
---|
1014 | public Ase(double leveys, double korkeus) |
---|
1015 | : base(leveys, korkeus) |
---|
1016 | { |
---|
1017 | } |
---|
1018 | } |
---|