1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class MW2_My_Warfare_2_ : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | |
---|
12 | PhysicsObject pelaaja1; |
---|
13 | PhysicsObject pelaaja2; |
---|
14 | |
---|
15 | Image kivenKuva = LoadImage("kivi"); |
---|
16 | Image piikkilankaKuva = LoadImage("piikkilanka"); |
---|
17 | Image pystypiikkilankaKuva = LoadImage("piikkilankapysty"); |
---|
18 | Image puunKuva = LoadImage("puu"); |
---|
19 | Image naamioverkonKuva = LoadImage("naamioverkko"); |
---|
20 | Image pelaaja1Kuva = LoadImage("pelaaja1"); |
---|
21 | |
---|
22 | public override void Begin() |
---|
23 | { |
---|
24 | |
---|
25 | LuoKenttä(); |
---|
26 | LuoPelaaja1(); |
---|
27 | LuoPelaaja2(); |
---|
28 | AsetaOhjaimet(); |
---|
29 | |
---|
30 | } |
---|
31 | |
---|
32 | void LuoKenttä() |
---|
33 | { |
---|
34 | Level.BackgroundColor = Color.Brown; |
---|
35 | |
---|
36 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("testikenttä1"); |
---|
37 | |
---|
38 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoPiikkilanka); |
---|
39 | ruudut.SetTileMethod(Color.Gray, LuoKivi); |
---|
40 | ruudut.SetTileMethod(Color.Orange, LuoPuu); |
---|
41 | ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoPystypiikkilanka); |
---|
42 | ruudut.SetTileMethod(Color.Orange, LuoPuu); |
---|
43 | ruudut.SetTileMethod(Color.Green, LuoNaamioverkko); |
---|
44 | |
---|
45 | ruudut.Execute(50, 50); |
---|
46 | |
---|
47 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
48 | |
---|
49 | |
---|
50 | } |
---|
51 | |
---|
52 | void LuoPiikkilanka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
53 | { |
---|
54 | PhysicsObject piikkilanka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
55 | piikkilanka.Position = paikka; |
---|
56 | piikkilanka.Image = piikkilankaKuva; |
---|
57 | piikkilanka.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
58 | Add(piikkilanka); |
---|
59 | |
---|
60 | } |
---|
61 | |
---|
62 | void LuoPystypiikkilanka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
63 | { |
---|
64 | PhysicsObject pystypiikkilanka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
65 | pystypiikkilanka.Position = paikka; |
---|
66 | pystypiikkilanka.Image = pystypiikkilankaKuva; |
---|
67 | Add(pystypiikkilanka); |
---|
68 | |
---|
69 | } |
---|
70 | |
---|
71 | void LuoNaamioverkko(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
72 | { |
---|
73 | PhysicsObject naamioverkko = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
74 | naamioverkko.Position = paikka; |
---|
75 | naamioverkko.Image = naamioverkonKuva; |
---|
76 | naamioverkko.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
77 | naamioverkko.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
78 | |
---|
79 | Add(naamioverkko, 3); |
---|
80 | } |
---|
81 | |
---|
82 | |
---|
83 | void LuoKivi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
84 | { |
---|
85 | PhysicsObject kivi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
86 | kivi.Position = paikka; |
---|
87 | kivi.Image = kivenKuva; |
---|
88 | kivi.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
89 | Add(kivi); |
---|
90 | } |
---|
91 | |
---|
92 | void LuoPuu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
93 | { |
---|
94 | PhysicsObject puu = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
95 | puu.Position = paikka; |
---|
96 | puu.Image = puunKuva; |
---|
97 | puu.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
98 | Add(puu); |
---|
99 | |
---|
100 | } |
---|
101 | |
---|
102 | void LuoPelaaja1() |
---|
103 | { |
---|
104 | pelaaja1 = new PhysicsObject(39, 57); |
---|
105 | pelaaja1.Image = pelaaja1Kuva; |
---|
106 | Add(pelaaja1); |
---|
107 | } |
---|
108 | |
---|
109 | void LuoPelaaja2() |
---|
110 | { |
---|
111 | pelaaja2 = new PhysicsObject(50, 50); |
---|
112 | } |
---|
113 | |
---|
114 | void AsetaOhjaimet() |
---|
115 | { |
---|
116 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
117 | |
---|
118 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "", pelaaja1, new Vector(0.0, 1.0)); |
---|
119 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "", pelaaja1, new Vector(0.0, -1.0)); |
---|
120 | } |
---|
121 | |
---|
122 | void LiikutaPelaajaa( PhysicsObject pelaaja, Vector suunta) |
---|
123 | { |
---|
124 | pelaaja.Velocity = suunta*300; |
---|
125 | } |
---|
126 | } |
---|