source: 2012/30/MiskaK/MW2(My Warfare 2)/MW2(My Warfare 2)/MW2(My Warfare 2)/MW2_My_Warfare_2_.cs @ 3697

Revision 3697, 3.6 KB checked in by anlakane, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class MW2_My_Warfare_2_ : PhysicsGame
10{
11
12    PhysicsObject pelaaja1;
13    PhysicsObject pelaaja2;
14
15    Image kivenKuva = LoadImage("kivi");
16    Image piikkilankaKuva = LoadImage("piikkilanka");
17    Image pystypiikkilankaKuva = LoadImage("piikkilankapysty");
18    Image puunKuva = LoadImage("puu");
19    Image naamioverkonKuva = LoadImage("naamioverkko");
20    Image pelaaja1Kuva = LoadImage("pelaaja1");
21
22    public override void Begin()
23    {
24
25        LuoKenttä();
26        LuoPelaaja1();
27        LuoPelaaja2();
28        AsetaOhjaimet();
29       
30    }
31
32    void LuoKenttä()
33    {
34        Level.BackgroundColor = Color.Brown;
35
36        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("testikenttä1");
37
38        ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoPiikkilanka);
39        ruudut.SetTileMethod(Color.Gray, LuoKivi);
40        ruudut.SetTileMethod(Color.Orange, LuoPuu);
41        ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoPystypiikkilanka);
42        ruudut.SetTileMethod(Color.Orange, LuoPuu);
43        ruudut.SetTileMethod(Color.Green, LuoNaamioverkko);
44
45        ruudut.Execute(50, 50);
46
47        Camera.ZoomToLevel();
48
49
50    }
51
52    void LuoPiikkilanka(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
53    {
54        PhysicsObject piikkilanka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
55        piikkilanka.Position = paikka;
56        piikkilanka.Image = piikkilankaKuva;
57        piikkilanka.CollisionIgnoreGroup = 1;
58        Add(piikkilanka);
59       
60    }
61
62    void LuoPystypiikkilanka(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
63    {
64        PhysicsObject pystypiikkilanka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
65        pystypiikkilanka.Position = paikka;
66        pystypiikkilanka.Image = pystypiikkilankaKuva;
67        Add(pystypiikkilanka);
68
69    }
70
71    void LuoNaamioverkko(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
72    {
73        PhysicsObject naamioverkko = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
74        naamioverkko.Position = paikka;
75        naamioverkko.Image = naamioverkonKuva;
76        naamioverkko.CollisionIgnoreGroup = 1;
77        naamioverkko.IgnoresCollisionResponse = true;
78       
79        Add(naamioverkko, 3);
80    }
81   
82
83    void LuoKivi(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
84    {
85        PhysicsObject kivi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
86        kivi.Position = paikka;
87        kivi.Image = kivenKuva;
88        kivi.CollisionIgnoreGroup = 1;
89        Add(kivi);
90    }
91
92    void LuoPuu(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
93    {
94        PhysicsObject puu = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
95        puu.Position = paikka;
96        puu.Image = puunKuva;
97        puu.CollisionIgnoreGroup = 1;
98        Add(puu);
99
100    }
101
102    void LuoPelaaja1()
103    {
104        pelaaja1 = new PhysicsObject(39, 57);
105        pelaaja1.Image = pelaaja1Kuva;
106        Add(pelaaja1);
107    }
108
109    void LuoPelaaja2()
110    {
111        pelaaja2 = new PhysicsObject(50, 50);
112    }
113
114    void AsetaOhjaimet()
115    {
116        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
117
118        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa,  "", pelaaja1, new Vector(0.0, 1.0));
119        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "", pelaaja1, new Vector(0.0, -1.0));
120    }
121
122    void LiikutaPelaajaa( PhysicsObject pelaaja, Vector suunta)
123    {
124        pelaaja.Velocity = suunta*300;
125    }
126}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.