source: 2012/30/MatildaL/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 3725

Revision 3725, 4.5 KB checked in by malirola, 7 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0.0, 200.0);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0.0, -200.0);
13    PhysicsObject pallo;
14    PhysicsObject maila1;
15    PhysicsObject maila2;
16    PhysicsObject vasenReuna;
17    PhysicsObject oikeaReuna;
18    PhysicsObject alaReuna;
19    PhysicsObject ylaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1pisteet;
22    IntMeter pelaajan2pisteet;
23
24    public override void Begin()
25    {
26        LuoKentta();
27        AsetaOhjaimet();
28        AloitaPeli();
29        LisaaLaskurit();
30    }
31
32    void LuoKentta()
33    {
34        pallo = new PhysicsObject(30.0, 30.0);
35        pallo.Shape = Shape.Circle;
36        pallo.Color = Color.Green;
37        pallo.Restitution = (1.1);
38        Add(pallo);
39
40        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
41        maila2 = LuoMaila(Level.Right + -20.0, 0.0);
42
43        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
44        vasenReuna.Restitution = 1.0;
45        vasenReuna.IsVisible = false;
46
47        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
48        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
49        oikeaReuna.IsVisible = false;
50
51        alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
52        alaReuna.Restitution = 1.0;
53        alaReuna.IsVisible = false;
54
55        ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
56        ylaReuna.Restitution = 1.0;
57        ylaReuna.IsVisible = false;
58
59        Level.BackgroundColor = Color.Black;
60
61        Camera.ZoomToLevel();
62
63        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
64
65        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
66    }
67
68    void AsetaOhjaimet()
69    {
70        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Asetanopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
71        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, Asetanopeus, null, maila1, Vector.Zero);
72        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, Asetanopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
73        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, Asetanopeus, null, maila1, Vector.Zero);
74
75        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Asetanopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
76        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, Asetanopeus, null, maila2, Vector.Zero);
77        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Asetanopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
78        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, Asetanopeus, null, maila2, Vector.Zero);
79
80        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
81
82        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
83    }
84
85    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
86    {
87        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(10.0, 100.0);
88        maila.Shape = Shape.Rectangle;
89        maila.Color = Color.Green;
90        maila.X = x;
91        maila.Y = y;
92        maila.Restitution = 1.0;
93        Add(maila);
94        return maila;
95    }
96
97    void AloitaPeli()
98    {
99        Vector impulssi = new Vector(650.0, 0.0);
100        pallo.Hit(impulssi);
101    }
102
103    void Asetanopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
104    {
105        if ((nopeus.Y < 0.0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
106        {
107            maila.Velocity = Vector.Zero;
108        }
109
110        if ((nopeus.Y > 0.0) && (maila.Top > Level.Top))
111        {
112            maila.Velocity = Vector.Zero;
113            return;
114        }
115        maila.Velocity = nopeus;
116    }
117
118    void LisaaLaskurit()
119    {
120        pelaajan1pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 150.0, Screen.Top - 100.0);
121        pelaajan2pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 150.0, Screen.Top - 100.0);
122    }
123
124    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
125    {
126        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
127        Label naytto = new Label();
128        naytto.BindTo(laskuri);
129        naytto.X = x;
130        naytto.Y = y;
131        naytto.TextColor = Color.Green;
132        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
133        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
134        Add(naytto);
135        return laskuri;
136    }
137
138    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
139    {
140        if (kohde == oikeaReuna)
141        {
142            pelaajan1pisteet.Value += 1;
143        }
144        else if (kohde == vasenReuna)
145        {
146            pelaajan2pisteet.Value += 1;
147        }
148
149    }
150}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.