1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class NarutoVSsasuke : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 750; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
16 | Image Taustakuva = LoadImage("tausta"); |
---|
17 | Image[] Kavelykuvat = LoadImages("juoksu 1", "juoksu2"); |
---|
18 | Image[] Hyppykuvat = LoadImages("hyppy 1"); |
---|
19 | Image pelaajanKuva = LoadImage("perus asento"); |
---|
20 | Image[] Pelaaja1combo = LoadImages("combo 1", "combo 2", "combo 3"); |
---|
21 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
22 | PlatformCharacter pelaaja2; |
---|
23 | Image[] Kavelykuvat2 = LoadImages("Juoksu B","Juoksu B 2"); |
---|
24 | Image[] Pelaaja2combo = LoadImages("combo 1 B (1)","combo 1 B (12)","combo 1 B (2)","combo 1 B (3)","combo 1 B (4)"); |
---|
25 | Image pelaajanKuva2 = LoadImage("perusasento B"); |
---|
26 | Image hyppykuvat2 = LoadImage("hyppy B"); |
---|
27 | public override void Begin() |
---|
28 | { |
---|
29 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
30 | |
---|
31 | LuoKentta(); |
---|
32 | LisaaNappaimet(); |
---|
33 | |
---|
34 | // Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
35 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
36 | //Camera.StayInLevel = true; |
---|
37 | } |
---|
38 | |
---|
39 | void LuoKentta() |
---|
40 | { |
---|
41 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
42 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
43 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
44 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
45 | kentta.SetTileMethod('S', LisaaPelaaja2); |
---|
46 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
47 | Level.CreateBorders(); |
---|
48 | Level.Background.Image = Taustakuva; |
---|
49 | Level.Background.FitToLevel(); |
---|
50 | } |
---|
51 | |
---|
52 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
53 | { |
---|
54 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
55 | taso.Position = paikka; |
---|
56 | taso.Color = Color.Brown; |
---|
57 | Add(taso); |
---|
58 | } |
---|
59 | |
---|
60 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
61 | { |
---|
62 | } |
---|
63 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
64 | { |
---|
65 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
66 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
67 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
68 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
69 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
70 | Add(pelaaja1); |
---|
71 | pelaaja1.AnimWalk = new Animation(Kavelykuvat); |
---|
72 | pelaaja1.AnimWalk.FPS = 6; |
---|
73 | pelaaja1.AnimIdle = new Animation(pelaajanKuva); |
---|
74 | pelaaja1.AnimJump = new Animation(Hyppykuvat) ; |
---|
75 | |
---|
76 | } |
---|
77 | |
---|
78 | void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
79 | { |
---|
80 | pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
81 | pelaaja2.Position = paikka; |
---|
82 | pelaaja2.Mass = 4.0; |
---|
83 | pelaaja2.Image = pelaajanKuva2; |
---|
84 | //AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
85 | Add(pelaaja2); |
---|
86 | pelaaja2.AnimWalk = new Animation(Kavelykuvat2); |
---|
87 | pelaaja2.AnimWalk.FPS = 6; |
---|
88 | pelaaja2.AnimIdle = new Animation(pelaajanKuva2); |
---|
89 | pelaaja2.AnimJump = new Animation(hyppykuvat2); |
---|
90 | |
---|
91 | } |
---|
92 | void LisaaNappaimet() |
---|
93 | { |
---|
94 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
95 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
96 | |
---|
97 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
98 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
99 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
100 | |
---|
101 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
102 | |
---|
103 | //ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
104 | //ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
105 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
106 | ControllerOne.Listen(Button.B, ButtonState.Pressed, Isku, "lyo vastustajaa", pelaaja1); |
---|
107 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaTatilla, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä.", pelaaja1, nopeus); |
---|
108 | |
---|
109 | ControllerTwo.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); |
---|
110 | ControllerTwo.Listen(Button.B, ButtonState.Pressed, Isku, "lyo vastustajaa", pelaaja2); |
---|
111 | ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaTatilla, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä.", pelaaja2, nopeus); |
---|
112 | |
---|
113 | } |
---|
114 | void Isku(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
115 | { |
---|
116 | Animation iskuanimaatio = new Animation(Pelaaja1combo); |
---|
117 | iskuanimaatio.FPS = 4; |
---|
118 | pelaaja.PlayAnimation(iskuanimaatio); |
---|
119 | } |
---|
120 | |
---|
121 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
122 | { |
---|
123 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
124 | } |
---|
125 | |
---|
126 | void LiikutaTatilla (AnalogState tatinTila, PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
127 | { |
---|
128 | hahmo.Walk(tatinTila.StateVector.X * nopeus); |
---|
129 | } |
---|
130 | |
---|
131 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
132 | { |
---|
133 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
134 | } |
---|
135 | |
---|
136 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
137 | { |
---|
138 | maaliAani.Play(); |
---|
139 | MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); |
---|
140 | tahti.Destroy(); |
---|
141 | } |
---|
142 | } |
---|