source: 2012/30/AnttiS/pong/pong/pong/pong.cs @ 3731

Revision 3731, 4.7 KB checked in by anlakane, 11 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 500);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -500);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    IntMeter pelaajan1Pisteet;
20    IntMeter pelaajan2Pisteet;
21
22    PhysicsObject vasenreuna;
23    PhysicsObject oikeareuna;
24 
25
26    public override void Begin()
27 
28    {
29        Luokentta();
30        AsetaOhjaimet();
31        Aloitapeli();
32        LisaaLaskurit();
33       
34    }
35    void Luokentta()
36    {
37        pallo = new PhysicsObject(60, 60);
38        Add(pallo);
39        pallo.X = -200;
40        pallo.Shape = Shape.Circle;
41        pallo.Restitution = 1.0;
42        pallo.Color = Color.SeaGreen; 
43
44        maila1 = Luomaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
45        maila2 = Luomaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
46
47        vasenreuna = Level.CreateLeftBorder();
48        vasenreuna.Restitution = 1.0;
49        vasenreuna.KineticFriction = 0.0;
50        vasenreuna.IsVisible = false;
51             
52        oikeareuna = Level.CreateRightBorder();
53        oikeareuna.Restitution = 1.0;
54        oikeareuna.KineticFriction = 0.0;
55        oikeareuna.IsVisible = false;
56
57        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
58        ylaReuna.Restitution = 1.0;
59        ylaReuna.KineticFriction = 0.0;
60        ylaReuna.IsVisible = false;
61
62        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
63        alaReuna.Restitution = 1.0;
64        alaReuna.IsVisible = false;
65        alaReuna.KineticFriction = 0.0;
66
67
68
69        Level.BackgroundColor = Color.Blue;
70
71        AddCollisionHandler (pallo, KasittelePallonTormays);
72    }
73    void Aloitapeli()
74    {
75        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
76        pallo.Hit(impulssi);
77    }
78    PhysicsObject Luomaila(double x, double y)
79    {
80        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
81        maila.Shape = Shape.Rectangle;
82        maila.X = x;
83        maila.Y = y;
84        maila.Restitution = 1.0;
85        maila.Color = Color.Red;
86        Add(maila);
87        return maila;
88    }
89    void AsetaOhjaimet()
90    {
91        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus , "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos );
92        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero); Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
93        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
94        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
95
96
97        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
98        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
99        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
100        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
101
102        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
103   
104
105        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
106    }
107    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
108    {
109       if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
110       {
111           maila.Velocity = Vector.Zero;
112           return;
113       }
114       if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
115       {
116           maila.Velocity = Vector.Zero;
117           return;
118       }
119
120
121        maila.Velocity = nopeus;
122    }
123    void LisaaLaskurit()
124    {
125        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
126        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
127    }
128    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
129    {
130        IntMeter laskuri = new IntMeter ( 0 );
131        laskuri.MaxValue = 100;
132
133        Label naytto = new Label();
134        naytto.BindTo(laskuri);
135        naytto.X = x;
136        naytto.Y = y;
137        naytto.TextColor = Color.Yellow ;
138        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
139        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
140        Add(naytto);
141
142        return laskuri;
143    }
144    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
145    {
146        if (kohde == oikeareuna)
147        {
148            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
149        }
150        else if (kohde == vasenreuna)
151        {
152            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
153        }
154
155    }
156
157}
158
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.