source: 2012/30/AnttiS/EksyksissäAvaruudessa/EksyksissäAvaruudessa/EksyksissäAvaruudessa/EksyksissäAvaruudessa.cs @ 3731

Revision 3731, 1.7 KB checked in by anlakane, 7 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class EksyksissäAvaruudessa : PhysicsGame
10
11{
12    PhysicsObject Alus = new PhysicsObject(130, 40);
13   
14
15
16    public override void Begin()
17    {
18        LuoAlus();
19        AsetaOhjaimet();
20        LuoKentta();
21
22        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
23
24    }
25    void LuoAlus()
26    {
27        Alus.LinearDamping = 0.5;
28        Alus.Image = LoadImage("avaruusalus");
29        Add(Alus);
30    }
31    void AsetaOhjaimet()
32    {
33  //Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down,  LiikutaAlusta, null, new Vector( -1000, 0 ));
34  //Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaAlusta, null, new Vector( 1000, 0 ));
35  //Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaAlusta, null, new Vector( 0, 1000 ));
36  //Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaAlusta, null, new Vector( 0, -1000 ));
37 
38    Keyboard.Listen( Key.Left, ButtonState.Down, KaannaAlusta, null, Angle.FromDegrees(1));
39    Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, KaannaAlusta, null, Angle.FromDegrees(-1));
40    Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaAlusta, null, 1000.0);
41    Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaAlusta, null, -1000.0);
42
43    }
44    void LiikutaAlusta(double nopeus)
45    {
46        Vector vektori = Vector.FromLengthAndAngle(nopeus, Alus.Angle);
47        Alus.Push(vektori);
48    }
49    void LuoKentta()
50    {
51        Level.CreateBorders();
52    }
53    void KaannaAlusta(Angle kulma)
54    {
55        Alus.Angle += kulma;
56    }
57}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.